Relaties die eindigen zijn naar en pijnlijk. Ik ben ook trots op jequote:Op maandag 2 november 2020 22:16 schreef duracellkonijntje het volgende:
Na lang, lang twijfelen heb ik het vandaag uitgemaakt met mijn vriendin. Ik voelde nog wel liefde voor haar, alleen was de som van het totaal niet genoeg.
Ik weet dat het de juiste keuze was, maar allejezus wat voel ik me kut. Om te zien hoe veel pijn ze had, iemand waar ik nog zo veel om geef en alleen maar het beste voor haar wens. Dat was echt heel erg moeilijk. Als gebroed people pleaser staat dit haaks op wat ik altijd gewend was om te doen. Desondanks ben ik trots op mezelf dst ik het gedaan heb. Ook al voel ik nu veel eenzaamheid en verdriet.
Sorry, geennaam, maar nu begin je weer over benzos, ik ga daar niet meer op reageren.quote:Op dinsdag 3 november 2020 09:52 schreef Geennaam7190 het volgende:
Weer een ochtend wakker worden
Het gaat zo snel ondanks mijn benzos. Hopelijk vindt mijn psychiater het niet raar als ik vraag om andere benzos, die sterker zijn.
Verder ja...hele dag in bed liggen. Geen zin om te blowen of drinken. Maar waarschijnlijk komt het daar wel op neer.
Positieve dingen?? Vraag ik me ook af.
Ik heb de zorgverzekering, huisarts, behandelaar, vorige behandelaar, etc gesprokenquote:Op dinsdag 3 november 2020 10:09 schreef Nijna het volgende:
[..]
Sorry, geennaam, maar nu begin je weer over benzos, ik ga daar niet meer op reageren.
Ik heb namelijk niet het idee dat het helpt om er iets over te zeggen.
Je kan in bed gaan liggen en wachten tot en of er hulp komt of je kan aan de bel trekken. En als ze niet luisteren blijf je om hulp vragen. Daar heb je wel een keuze in.
Ik ga niet zeggen dat het makkelijk is, zeker niet.
Maar als je in je bed gaat liggen weet je vrij zeker dat er weinig gaat veranderen.
Nogmaals sterkte, maar ik kan hier achter de computer niet meer doen dan je een virtuele schop onder je kont geven. Niet rot bedoeld.
Sterkte
Als het niet goed gaat nu, dan bel je huisarts of behandelaar.quote:Op dinsdag 3 november 2020 10:11 schreef Geennaam7190 het volgende:
[..]
Ik heb de zorgverzekering, huisarts, behandelaar, vorige behandelaar, etc gesproken
Er is niets wat ze me kunnen aanbieden (geen therapie, geen traumaverwerking, geen gesprekken niks)
Wat moet ik dan nog meer doen?
Heb over 2 weken een afspraak om een signaleringsplan te maken. Dat is alles.
Dus voor nu dit.
Dat boeit ze niet echt, meerdere keren gedaan. Wordt echt behandeld als puber of zo. Niet serieus genomen.quote:Op dinsdag 3 november 2020 10:26 schreef Nijna het volgende:
[..]
Als het niet goed gaat nu, dan bel je huisarts of behandelaar.
Dat signaleringsplan lijkt me een prima plan, maar als het NU niet gaat lijkt het me verstandiger om toch weer te bellen ipv jezelf proberen te verdoven op wat voor manier dan ook.
Gekkerd, het lukt niemand om alles perfect te doen. En het is nogal wat wat jij allemaal meemaakt. Een dagje niet alles opgeruimd is helemaal ok! Een keer uitslapen, lekker toch, dan had je het vast nodig.quote:Op dinsdag 3 november 2020 13:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
Per ongeluk uitgeslapen. Wekker uitgezet en weer verder gaan slapen blijkbaar
Kan ik me niet herinneren. Dus om tien uur wakker.
Mail gehad met de luisterlijn. Dat was erg prettig bericht. In ben echt blij met ze! Had ik niet verwacht.
Helaas leg ik de lat wel erg hoog voor mezelf. Ik wil alles goed doen wat ik moeilijk vind. Huis aan kant, zelfzorg, stabiel in stemming, goede dagindeling, slapen, eten et cetera
Het is heel veel meer dan ik kan overzien. Goed zorgen voor mezelf is een enorme uitdaging. In plaats van blij zijn met wat ik bereik stamp ik mezelf continu in de grond. Terwijl als ik de doelen over een week uitsmeert dan is het niet perfect, maar ook geen onvoldoende. Naja... Het is moeilijk en ik word erin begeleid. Alleen ja... Ik schaam me ervoor
Adviezen... niet echt, ik vind hulp vragen zelf ook lastig.quote:Op dinsdag 3 november 2020 10:31 schreef Geennaam7190 het volgende:
[..]
Dat boeit ze niet echt, meerdere keren gedaan. Wordt echt behandeld als puber of zo. Niet serieus genomen.
Heb jij nog adviezen?
Vind het sowieso lastig om hulp te vragen, maar vorige week zei de psy tegen mij dat ik gewoon vrienden moest zoeken en het zelf moest doen. Ondanks dat hij van mijn vorige behandelaar een brief heeft gekregen dat ik suicidiaal ben.
En daarnaast wil ik ook niet opgenomen worden, liever dood,
Goed van je dat je een app hebt gestuurd, ik hoop dat ze je gaan helpen!quote:Op dinsdag 3 november 2020 10:42 schreef Geennaam7190 het volgende:
Oke toch maar een whatsappje gestuurd naar mijn behandelaar, of zijn assistente geloof ik. Maakt niet uit, ben benieuwd.
Waarschijnlijk gebeurd er niets.
Wellicht had je dat uitslapen vandaag even nodig!quote:Op dinsdag 3 november 2020 13:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mail gehad met de luisterlijn. Dat was erg prettig bericht. In ben echt blij met ze! Had ik niet verwacht.
Helaas leg ik de lat wel erg hoog voor mezelf. Ik wil alles goed doen wat ik moeilijk vind. Huis aan kant, zelfzorg, stabiel in stemming, goede dagindeling, slapen, eten et cetera
Het is heel veel meer dan ik kan overzien. Goed zorgen voor mezelf is een enorme uitdaging. In plaats van blij zijn met wat ik bereik stamp ik mezelf continu in de grond. Terwijl als ik de doelen over een week uitsmeert dan is het niet perfect, maar ook geen onvoldoende. Naja... Het is moeilijk en ik word erin begeleid. Alleen ja... Ik schaam me ervoor
Je hebt gelijk, waarschijnlijk nam ik het verkeerd op. Ik heb de app gestuurd, maar ik heb niet verteld dat ik in het weekend heb gedronken en geblowd, van mijn fiets ben gevallen, de benzos misbruik, en een plan heb. Enkel dat het niet goed gaat en ik erg suicidaal ben.quote:Op dinsdag 3 november 2020 13:17 schreef Nijna het volgende:
[..]
Adviezen... niet echt, ik vind hulp vragen zelf ook lastig.
Ik vraag me af of die psych het bedoeld heeft als "je moet gewoon vrienden zoeken en je moet het zelf maar doen". Misschien bedoelde hij dat het goed zou zijn als je vrienden zou krijgen.
En ja, je moet het zelf doen maar dat is niet hetzelfde als het alleen doen.
Niemand kan het voor jou doen, maar ze kunnen je wel helpen.
En vrienden kunnen soms steun geven.
Maar ja, het is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik ook wel. En mijn hoofd kan ook wel in de "iedereen laat mij stikken stand" staan, dan weet mijn hoofd werkelijk alles wat er gezegd wordt, negatief te buigen en zo uit te leggen dat het neer komt op: zoek het maar uit.
Terwijl dat niet gezegd wordt.
Het is ook makkelijker om advies te geven als het niet over jezelf gaat... want dan kan je er veel meer van een afstand naar kijken. Dat is heel anders dan wanneer het om jezelf gaat.
[..]
Goed van je dat je een app hebt gestuurd, ik hoop dat ze je gaan helpen!
[..]
Wellicht had je dat uitslapen vandaag even nodig!
Goed om te horen dat je een fijn bericht hebt gekregen van de luisterlijn.
Die lat zo hoog leggen ken ik wel, ook dat jezelf de grond in stampen... als ik toch eens wist hoe je dat kon ombuigen... ik vermoed dat het een kwestie is van oefening baart kunst.
Leg je voor een ander de lat ook zo hoog?
Zou je tegen iemand anders in jouw situatie hetzelfde zeggen?
Pas goed op jezelf
Ik weet niet wat je kan verwachten.quote:Op dinsdag 3 november 2020 13:26 schreef Geennaam7190 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, waarschijnlijk nam ik het verkeerd op. Ik heb de app gestuurd, maar ik heb niet verteld dat ik in het weekend heb gedronken en geblowd, van mijn fiets ben gevallen, de benzos misbruik, en een plan heb. Enkel dat het niet goed gaat en ik erg suicidaal ben.
Ik hoor er vandaag nog iets over, ben benieuwd. Wat kan ik verwachten?
Dankjewel, ik denk dat een opname me kan helpen, maar wat ik eigenlijk nodig heb is therapie.quote:Op dinsdag 3 november 2020 13:30 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je kan verwachten.
Ze zullen vast vragen waarom het niet goed gaat, dan zou je ook kunnen bespreken wat je van het weekend hebt gedaan enzo.
Weet je zelf wat je kan helpen, wat je nodig hebt?
Sterkte!
Je hebt gelijkquote:Op dinsdag 3 november 2020 13:06 schreef mootie het volgende:
[..]
Gekkerd, het lukt niemand om alles perfect te doen. En het is nogal wat wat jij allemaal meemaakt. Een dagje niet alles opgeruimd is helemaal ok! Een keer uitslapen, lekker toch, dan had je het vast nodig.
Niet zo streng zijn voor jezelf
Dank je welquote:Op dinsdag 3 november 2020 13:17 schreef Nijna het volgende:
[..]
Adviezen... niet echt, ik vind hulp vragen zelf ook lastig.
Ik vraag me af of die psych het bedoeld heeft als "je moet gewoon vrienden zoeken en je moet het zelf maar doen". Misschien bedoelde hij dat het goed zou zijn als je vrienden zou krijgen.
En ja, je moet het zelf doen maar dat is niet hetzelfde als het alleen doen.
Niemand kan het voor jou doen, maar ze kunnen je wel helpen.
En vrienden kunnen soms steun geven.
Maar ja, het is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik ook wel. En mijn hoofd kan ook wel in de "iedereen laat mij stikken stand" staan, dan weet mijn hoofd werkelijk alles wat er gezegd wordt, negatief te buigen en zo uit te leggen dat het neer komt op: zoek het maar uit.
Terwijl dat niet gezegd wordt.
Het is ook makkelijker om advies te geven als het niet over jezelf gaat... want dan kan je er veel meer van een afstand naar kijken. Dat is heel anders dan wanneer het om jezelf gaat.
[..]
Goed van je dat je een app hebt gestuurd, ik hoop dat ze je gaan helpen!
[..]
Wellicht had je dat uitslapen vandaag even nodig!
Goed om te horen dat je een fijn bericht hebt gekregen van de luisterlijn.
Die lat zo hoog leggen ken ik wel, ook dat jezelf de grond in stampen... als ik toch eens wist hoe je dat kon ombuigen... ik vermoed dat het een kwestie is van oefening baart kunst.
Leg je voor een ander de lat ook zo hoog?
Zou je tegen iemand anders in jouw situatie hetzelfde zeggen?
Pas goed op jezelf
Ik kan soms ook doorslaan in perfectionisme. Het is een doorgaand proces om daar beter in te worden. Goed dat je het door hebt van jezelf, niks om je voor te schamen!quote:Op dinsdag 3 november 2020 13:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
Als doodslaan in perfectionisme had ik het nog niet gezien, maar het klopt wel. Perfectie en controle vind ik heel erg belangrijk/fijn/veilig.quote:Op dinsdag 3 november 2020 19:05 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Ik kan soms ook doorslaan in perfectionisme. Het is een doorgaand proces om daar beter in te worden. Goed dat je het door hebt van jezelf, niks om je voor te schamen!
Heb je nog contact gehad en is daar nog iets uitgekomen?quote:Op dinsdag 3 november 2020 13:38 schreef Geennaam7190 het volgende:
[..]
Dankjewel, ik denk dat een opname me kan helpen, maar wat ik eigenlijk nodig heb is therapie.
Alleen wil ik niet opgenomen worden.
Ik hoop dat ze mijn benzos verhogen of veranderen.
Zelf weet ik niet wat me kan helpen, ik ben nergens geinteresseerd meer in (zelfs blowen, dat doe ik als het echt heel slecht gaat maar ik wil niet) of bv mijn lievelings comedy kijken. Kan mijn bed niet uit, geen eetlust etc.
Echt waardeloos
Dat is wel een hele rake opmerking, die zet mij wel aan het denken.quote:Op dinsdag 3 november 2020 14:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
Een vriendin heeft wel eens gezegd dat als ik tegen anderen zou doen zoals ik tegen mezelf doe dat ik dan geen vrienden zou hebben.
Succes met je hulptraject!quote:Op dinsdag 3 november 2020 19:30 schreef duracellkonijntje het volgende:
Ik begin zelf ook weer aan een traject om gesprekken bij een psycholoog te volgen. Ik wil graag met mijn zelfbeeld aan de slag. Ik denk al steeds beter over mezelf, alleen er zijn nog punten waar ik winst kan maken.
*knip*
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 3 november 2020 20:51 schreef Raw85 het volgende:
Ja, ik moest G-schema's invullen (Gebeurtenis, Gedachten, Gevoelens, Gedrag, Gevolg) en die gingen we dan bespeken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij verschillende behandelaren gehad, maar dit was ongeveer de strekking.Fake it till you make it...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |