Die blauwe luchtquote:Op zondag 5 maart 2023 20:33 schreef sigme het volgende:
De agave, een van de eerste planten die we hier zetten, een stekje van een agave van mijn moeder. Staat er dus bijna 10 jaar. Met op de voorgrond de groene slanke sliertbladeren van de safraantjes, die ik anderhalf jaar geleden pootte.
[ afbeelding ]
Deze amandelboom is dus het enige succesvol geplante boompje tot nu toe, staat er nu een jaar of acht denk ik.
[ afbeelding ]
Vandaag hebben we oud snoeihout verbrand. Dat is nog van snoeien na de schade van de sneeuwstorm, in 2021.
[ afbeelding ]
Daarna hadden we het WARM en ook wel eetlust
[ afbeelding ]
Het was vandaag ook prachtig weer, geen wind (daarom vandaag stookdag, komende week voorspellen ze alle dagen wind), wel zonnig en 15graden.
Doet saffraan het zo goed zonder water, zou voor ons terrein dan ook ideaal zijn. Moeten ze dan wel buiten de omheining van onze ezels zetten, die eten alles of proeven het (en proeven is de plant eruit rukken en dan uitspugen, bij Ed ging een hele tomatenplant naar binnen die weer vrolijk uitgespuugd werd).quote:De agave, een van de eerste planten die we hier zetten, een stekje van een agave van mijn moeder. Staat er dus bijna 10 jaar. Met op de voorgrond de groene slanke sliertbladeren van de safraantjes, die ik anderhalf jaar geleden pootte.
Ik volg dit dagboek al heel lang met veel plezier! En een tikkie jaloezie ook wel.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 20:04 schreef sigme het volgende:
Ja, beetje dagboek is het wel he? Nou ja, soit.
Florapost!
Er bloeit hier al weer zoveel. En nu het iets warmer is, ook vol zoemende bijtjes.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ook hoor!quote:Op dinsdag 7 maart 2023 21:35 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik volg dit dagboek al heel lang met veel plezier! En een tikkie jaloezie ook wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu mag het een jaar. of liever twee. drogen
Een van de twee nieuwe amandelboompjes, de marcona, heeft al veel bloemetjes
En verder is het gewoon erg mooi hier
Prachtig weer ook, de laatste week. Gister en vandaag wel wat erg warm, 25 graden ofzo. En daarvoor vróór het!
Gister zagen we een hele vlucht Zwarte wouwen overvliegen, wel 100! Vandaag zagen we een vosje.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Ik wist het ook niet, en zou anders ook nooit die bomen zo afgezaagd hebben. Met snoeien kunnen we ook genoeg brandhout verzamelen.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 00:06 schreef svann het volgende:
Verbazingwekkend dat zo'n olijfboom weer uitloopt. (Wat zonde van die boom, dacht ik even.)
De wilg van de droge streken.
Dat weet ik niet zeker. Het lijkt me van wel. Maar niet makkelijk te oogsten dan.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 08:01 schreef Leandra het volgende:
Maar aan zo'n struik komen dan ook weer eetbare olijven?
Ik denk dat dat ook de reden is dat olijfboeren ze niet aan struiken maar aan bomen willen hebben: oogsten is te lastig.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 08:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat weet ik niet zeker. Het lijkt me van wel. Maar niet makkelijk te oogsten dan.
Voor ons maakt dat verder niet uit. Als er olijven aan de bomen hangen zijn het er voor onszelf altijd te veel.
Moderne olijventeelt gebruikt struiken, dan maken ze daar een haag van, waar een machine tussen twee hagen door kan rijden. Maar dan moet je dus de hele boomgaard en je machinerie zo inrichten.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 08:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat dat ook de reden is dat olijfboeren ze niet aan struiken maar aan bomen willen hebben: oogsten is te lastig.
Ik ben benieuwd naar de smaak van struik-olijven.
Dat weet ik niet zeker. Het lijkt me van wel. Maar niet makkelijk te oogsten dan.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 08:01 schreef Leandra het volgende:
Maar aan zo'n struik komen dan ook weer eetbare olijven?
Prachtige bloemen, lijkt mij geen soort die we in NL tegen kunnen komen.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 20:54 schreef sigme het volgende:
Morgen vertrekken we.
Maar eerst nog even onze andere nieuwe amandelboompje showen hoor. Dit is een soleta, een modern rasje.
[ afbeelding ]
Dit moderne ras bloeit wat later en is daardoor minder kwetsbaar voor vorst.
En nog even mijn favoriete bloemen, ze bloeien bij bossen op alle hellingen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat tof die pootafdruk. Kan je toevallig ook een foto maken met iets voor schaal er bij? Lynx misschien?quote:Op dinsdag 7 november 2023 19:02 schreef sigme het volgende:
Vanochtend keek ik door de (stoffige) ruiten naar buiten en zag ik opeens dat er een dier tegen het raam gestaan heeft
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Mooie pootjes met lange vingers, en om zo hoog te komen moet het ook een best langgerekt beest zijn geweest.
Vandaag de helft van de uit Nederland meegesleepte betondingen naar boven gesleept.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een voor een op de oude fietskar, en dan wordt het de nieuwe stookplaats. Hoe we het precies gaan stapelen/gebruiken weten we nog niet maar het lijkt wel wat te worden.
Thanx!quote:Op woensdag 8 november 2023 22:05 schreef Faithy het volgende:
Snel aan de pers..
olijfolie is duur nu!veel plezier weer!
Ik heb 500 bollen de grond in gestopt, kijken of ze het gaan doen. Het grootste gedeelte is opgekomen.quote:Op donderdag 9 november 2023 21:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Thanx!
Maar euh…
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Saffraan is altijd al duur geweest
hardop gelachen!quote:Op donderdag 9 november 2023 21:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Thanx!
Maar euh…
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Saffraan is altijd al duur geweest
SPOILER: Pootjes op schaal.Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooie dikke sprinkhaan
We vermaken ons wel. Beetje wandelen met hond, boekje lezen, wat snoeien, hapje eten.
Stoofpotje![]()
Wijntje erbij
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |