abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195185408
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 15:34 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Je beseft dat een cultuurgemeenschap niet noodzakelijk gelijk is aan een streng gereformeerd Biblebelt-dorp anno 1900? Wij zijn tot op zekere hoogte nog steeds een gemeenschap met een eigen karakter, maar dat kalft af. Europa zelf is nooit volslagen homogeen in de zin van "uniform" geweest, maar is van oudsher een gebied met nauw verwante, geleidelijk in elkaar overvloeiende regionale culturen met toch wel een overkoepelende identiteit die ik "Europees" zou noemen. Dat is het soort cultuur dat ik bedoel. Het eng-nationale van de jaren 30 trekt mij ook niet. Overigens hangt het sociaal dwingende karakter van die kleine dorpsgemeenschappen in mijn optiek ook nauw samen met een hoge mate van bestaansonzekerheid, die onder hedendaagse omstandigheden vermeden kan worden.
Hij groeide op in Hardenberg, waar het CDA van oudsher groot is. Hij heeft zich nooit verzet tegen denkbeelden van zijn ouders. En, zo vindt hij en heeft hij gezien: het CDA werkt. Wel valt hem op dat het vooruitgangsdenken dat bij zijn generatie altijd centraal stond, niet meer vanzelfsprekend is. ,,Ik denk dat de invloed van het leenstelsel en het feit dat de toekomst voor veel jongeren financieel zo onzeker is, hen ook conservatiever maakt. Ik zie dat de aanwas bij ons groot is, net als de groei van de evangelische kerken; de stadskerken in studentensteden als Zwolle zijn booming.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)il-ik-niet~a7dcec6e/

De neocon agenda in een notendop. Breek de verzorgingsstaat af, breng terug de religieuze/sekte beleving e.d. (of dat de vorm weer heeft van het christendom valt te bezien).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 21 september 2020 @ 19:55:56 #242
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195185593
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 19:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hij groeide op in Hardenberg, waar het CDA van oudsher groot is. Hij heeft zich nooit verzet tegen denkbeelden van zijn ouders. En, zo vindt hij en heeft hij gezien: het CDA werkt. Wel valt hem op dat het vooruitgangsdenken dat bij zijn generatie altijd centraal stond, niet meer vanzelfsprekend is. ,,Ik denk dat de invloed van het leenstelsel en het feit dat de toekomst voor veel jongeren financieel zo onzeker is, hen ook conservatiever maakt. Ik zie dat de aanwas bij ons groot is, net als de groei van de evangelische kerken; de stadskerken in studentensteden als Zwolle zijn booming.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)il-ik-niet~a7dcec6e/

De neocon agenda in een notendop. Breek de verzorgingsstaat af, breng terug de religieuze/sekte beleving e.d. (of dat de vorm weer heeft van het christendom valt te bezien).
Jij ziet daar een plan in? Een soort "Operatie Moeder Theresa" om mensen door lijden weer tot de Heer te laten komen?
pi_195186416

[ Bericht 100% gewijzigd door Montagui op 21-09-2020 20:36:01 ]
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_195186497
Ah, het FvD-politbureau probeert weer eens een olifant van een mug te maken.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 21 september 2020 @ 20:38:37 #245
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195186571
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 20:33 schreef Montagui het volgende:
[ twitter ]

Zou een langer fragment die fantasie nog nuanceren, of is ze gewoon ziek in de kop?
Waardeloos, zo'n los fragment. Je weet niet tot welke conclusie het voert.
pi_195186613
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 20:38 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Daarom ook weggeflikkerd.
  maandag 21 september 2020 @ 20:41:20 #247
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_195186648
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 14:03 schreef VoMy het volgende:

[..]

Welke droomkantines bezoek jij tijdens het slapen? :').

Edit: Het is ook weer zo typisch he. Inhoudelijk lijkt het allemaal weer nergens naar en daarom moet er terug worden gegrepen op wat vage beelden en algemeenheden, uiteraard, maar echt uiteraard, zonder bronnen, zonder duidelijke definities, zonder duidelijk te maken wat er precies het probleem is. Alles is speculatief en niets is gestoeld op de waarheid. Is er dan werkelijk niet een, niet een FvD'er die gewoon in staat is om de werkelijkheid te bespreken aan de hand van de werkelijkheid? Moet het altijd zo gaan dat er een zoveelste 'het voelt gewoon niet goed'-huis-tuin-en-keukendiscussant zich weer meldt om vervolgens wat platgetreden clichés uit te kotsen, al dan niet geïnspireerd door vollidioten als Duk, Niemoller, Veelo, en dat die dan ook nog denkt wat nuttigs bij te dragen? Wat een ergerlijke, inhoudsloze clownenclub zit er in het electoraat van de FvD zeg.

Edit 2: En ook elke keer weer hetzelfde liedje. Wat onzin uitkramen, worden teruggefloten, snel over iets anders beginnen, weer worden gecorrigeerd, nog maar weer iets uit je duim zuigen, nog maar weer meer ongefundeerde generalisaties plaatsen, nooit daadwerkelijk ingaan op de reacties die je krijgt maar elke keer weer andere selectieve, sturende vragen over andere onderwerpen stellen. Het nut van dit draadje neemt steeds sneller af. Sowieso ook bijzonder dat nog steeds niemand van de mods heeft kunnen verklaren waarom dit politieke-partijdraadje een speciale rol - geen centraal topic - heeft ten opzichte van de andere partijen, hoewel er bij die andere partijen eventueel wel door leden/aanhangers/stemmers/potentiëlen inhoudelijk gepraat kan worden over het partijprogramma omdat het niet een grote holle vatenshow.
Jeetje, wat een frustratie.
Krijg je het nog allemaal geregeld meid?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_195187365
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 20:38 schreef Iblardi het volgende:

[..]

fragmentje gezien.
het lijkt me dat zij morele dilemma's bespreekt
niks mis mee met haar insteek
Maar ja... als mensen een stok zoeken om haar te slaan....

pufff ik heb vandaag zoveel niet zin om zulke mensen een taart in het gezicht te gooien
  maandag 21 september 2020 @ 21:09:34 #249
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195187556
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 21:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

fragmentje gezien.

pufff ik heb vandaag zoveel niet zin om zulke mensen een taart in het gezicht te gooien
Ja, die hitserigheid is vervelend.
pi_195187625
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 21:09 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ja, die hitserigheid is vervelend.
FvD die oproept tot actie in het onderwijs .... linkse docenten aanklagen.... dat noemen ze toch cancelculture ?
pi_195187644
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 21:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

fragmentje gezien.

Waarschijnlijk "hellend vlak/slippery slope" theorie.
pi_195187663
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 19:55 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Jij ziet daar een plan in? Een soort "Operatie Moeder Theresa" om mensen door lijden weer tot de Heer te laten komen?
Absoluut. Niet zozeer het 'lijden' trouwens, maar wel de risicobeleving en onderhuidse onzekerheid. Niet alles kun je begrijpen en moet je ook niet willen; niet alles van het bestaan kan afgedekt worden en gecontroleerd, en is onwenselijk.

Het is een langdurig christelijk-conservatief thema dat de moderniteit en de staatszekerheid de religie heeft ondermijnd. Het materialisme voor de gewone man als gif tegen de immateriële metafysica.

Tegelijkertijd hebben sommigen onder hen (Hans Hillen) ook wel de realiteit om te zien dat de religieuze beleving, althans aspecten daarvan, in een andere vorm terug kan komen; het tribalisme en de "Beweging" rondom Trump of Baudet. Niet voor niets spreken ze vaak over een Nieuwe Zuil en 'we zijn geen partij maar een beweging'.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 21 september 2020 @ 21:22:15 #253
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_195187970
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 12:50 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ondanks 6 jaar Latijn lukt het me nooit om inscripties te ontcijferen, terwijl brieven van Plinius lezen of een proefvertaling Vergilius me vroeger wel redelijk afgingen.
De inscripties gebruiken dan ook meestal vaste afkortingen. Enige kennis van die afkortingen is dan ook veel belangrijker dan goed latijn te kunnen lezen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 21 september 2020 @ 21:24:23 #254
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195188015
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 21:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

FvD die oproept tot actie in het onderwijs .... linkse docenten aanklagen.... dat noemen ze toch cancelculture ?
Ja, ik begin een steeds grotere afkeer te krijgen van dat hele Twitter-, Facebook-, Instagram- en wat-heb-je-allemaal-nog-meer-spektakel waar mensen elkaar voortdurend om weinig of niets zitten op te fokken.
pi_195188173
twitter is een riool
facebook houd ik clean...afgesloten voor not-friends.. ik post geen duidelijke stellingnames, wat ik hier wel doe
lekker rustig sfeertje op mijn tijdlijn
pi_195188283
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 21:30 schreef Bluesdude het volgende:
twitter is een riool
facebook houd ik clean...afgesloten voor not-friends.. ik post geen duidelijke stellingnames, wat ik hier wel doe
lekker rustig sfeertje op mijn tijdlijn
Ik ben benaderd om moderator te worden op Twitter.
Nee. Dank je. Ik heb mijn standaarden.
Fok! is voor mij genoeg. Hier is het klein en (voor mij) leuk.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195188337
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 21:33 schreef capricia het volgende:

[..]

Doen! Mag je Trump modereren! :D
pi_195188395
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 21:33 schreef capricia het volgende:

[..]

als vrijwilliger of betaalde baan ?
Fok is voor mij genoeg oorlogsterrein.
Ook nog op twitter matten is te veel
pi_195188407
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 21:24 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ja, ik begin een steeds grotere afkeer te krijgen van dat hele Twitter-, Facebook-, Instagram- en wat-heb-je-allemaal-nog-meer-spektakel waar mensen elkaar voortdurend om weinig of niets zitten op te fokken.
Het is een outrage machine geworden want je moet de aandacht pakken in, pakweg, 3 seconden. En het leent zich heel goed voor bubbles waarin je constant hetzelfde hoort in verschillende toonaarden.

Ik gebruik alleen Facebook en dat is voor vrienden over de hele wereld en familie, ik zie nooit iets politieks voorbij komen daar.
pi_195188408
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 21:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Doen! Mag je Trump modereren! :D
Dat is heel veel politiek en extreme troep. Geen zin in.

En al die fake accounts. :{
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')