Hij groeide op in Hardenberg, waar het CDA van oudsher groot is. Hij heeft zich nooit verzet tegen denkbeelden van zijn ouders. En, zo vindt hij en heeft hij gezien: het CDA werkt. Wel valt hem op dat het vooruitgangsdenken dat bij zijn generatie altijd centraal stond, niet meer vanzelfsprekend is. ,,Ik denk dat de invloed van het leenstelsel en het feit dat de toekomst voor veel jongeren financieel zo onzeker is, hen ook conservatiever maakt. Ik zie dat de aanwas bij ons groot is, net als de groei van de evangelische kerken; de stadskerken in studentensteden als Zwolle zijn booming.”quote:Op maandag 21 september 2020 15:34 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Je beseft dat een cultuurgemeenschap niet noodzakelijk gelijk is aan een streng gereformeerd Biblebelt-dorp anno 1900? Wij zijn tot op zekere hoogte nog steeds een gemeenschap met een eigen karakter, maar dat kalft af. Europa zelf is nooit volslagen homogeen in de zin van "uniform" geweest, maar is van oudsher een gebied met nauw verwante, geleidelijk in elkaar overvloeiende regionale culturen met toch wel een overkoepelende identiteit die ik "Europees" zou noemen. Dat is het soort cultuur dat ik bedoel. Het eng-nationale van de jaren 30 trekt mij ook niet. Overigens hangt het sociaal dwingende karakter van die kleine dorpsgemeenschappen in mijn optiek ook nauw samen met een hoge mate van bestaansonzekerheid, die onder hedendaagse omstandigheden vermeden kan worden.
Jij ziet daar een plan in? Een soort "Operatie Moeder Theresa" om mensen door lijden weer tot de Heer te laten komen?quote:Op maandag 21 september 2020 19:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hij groeide op in Hardenberg, waar het CDA van oudsher groot is. Hij heeft zich nooit verzet tegen denkbeelden van zijn ouders. En, zo vindt hij en heeft hij gezien: het CDA werkt. Wel valt hem op dat het vooruitgangsdenken dat bij zijn generatie altijd centraal stond, niet meer vanzelfsprekend is. ,,Ik denk dat de invloed van het leenstelsel en het feit dat de toekomst voor veel jongeren financieel zo onzeker is, hen ook conservatiever maakt. Ik zie dat de aanwas bij ons groot is, net als de groei van de evangelische kerken; de stadskerken in studentensteden als Zwolle zijn booming.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)il-ik-niet~a7dcec6e/
De neocon agenda in een notendop. Breek de verzorgingsstaat af, breng terug de religieuze/sekte beleving e.d. (of dat de vorm weer heeft van het christendom valt te bezien).
Waardeloos, zo'n los fragment. Je weet niet tot welke conclusie het voert.quote:Op maandag 21 september 2020 20:33 schreef Montagui het volgende:
[ twitter ]
Zou een langer fragment die fantasie nog nuanceren, of is ze gewoon ziek in de kop?
Daarom ook weggeflikkerd.quote:Op maandag 21 september 2020 20:38 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Waardeloos, zo'n los fragment. Je weet niet tot welke conclusie het voert.
Jeetje, wat een frustratie.quote:Op maandag 21 september 2020 14:03 schreef VoMy het volgende:
[..]
Welke droomkantines bezoek jij tijdens het slapen?.
Edit: Het is ook weer zo typisch he. Inhoudelijk lijkt het allemaal weer nergens naar en daarom moet er terug worden gegrepen op wat vage beelden en algemeenheden, uiteraard, maar echt uiteraard, zonder bronnen, zonder duidelijke definities, zonder duidelijk te maken wat er precies het probleem is. Alles is speculatief en niets is gestoeld op de waarheid. Is er dan werkelijk niet een, niet een FvD'er die gewoon in staat is om de werkelijkheid te bespreken aan de hand van de werkelijkheid? Moet het altijd zo gaan dat er een zoveelste 'het voelt gewoon niet goed'-huis-tuin-en-keukendiscussant zich weer meldt om vervolgens wat platgetreden clichés uit te kotsen, al dan niet geïnspireerd door vollidioten als Duk, Niemoller, Veelo, en dat die dan ook nog denkt wat nuttigs bij te dragen? Wat een ergerlijke, inhoudsloze clownenclub zit er in het electoraat van de FvD zeg.
Edit 2: En ook elke keer weer hetzelfde liedje. Wat onzin uitkramen, worden teruggefloten, snel over iets anders beginnen, weer worden gecorrigeerd, nog maar weer iets uit je duim zuigen, nog maar weer meer ongefundeerde generalisaties plaatsen, nooit daadwerkelijk ingaan op de reacties die je krijgt maar elke keer weer andere selectieve, sturende vragen over andere onderwerpen stellen. Het nut van dit draadje neemt steeds sneller af. Sowieso ook bijzonder dat nog steeds niemand van de mods heeft kunnen verklaren waarom dit politieke-partijdraadje een speciale rol - geen centraal topic - heeft ten opzichte van de andere partijen, hoewel er bij die andere partijen eventueel wel door leden/aanhangers/stemmers/potentiëlen inhoudelijk gepraat kan worden over het partijprogramma omdat het niet een grote holle vatenshow.
fragmentje gezien.quote:Op maandag 21 september 2020 20:38 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Waardeloos, zo'n los fragment. Je weet niet tot welke conclusie het voert.
Ja, die hitserigheid is vervelend.quote:Op maandag 21 september 2020 21:04 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
fragmentje gezien.
het lijkt me dat zij morele dilemma's bespreekt
niks mis mee met haar insteek
Maar ja... als mensen een stok zoeken om haar te slaan....
pufff ik heb vandaag zoveel niet zin om zulke mensen een taart in het gezicht te gooien
FvD die oproept tot actie in het onderwijs .... linkse docenten aanklagen.... dat noemen ze toch cancelculture ?quote:Op maandag 21 september 2020 21:09 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ja, die hitserigheid is vervelend.
Waarschijnlijk "hellend vlak/slippery slope" theorie.quote:Op maandag 21 september 2020 21:04 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
fragmentje gezien.
het lijkt me dat zij morele dilemma's bespreekt
niks mis mee met haar insteek
Maar ja... als mensen een stok zoeken om haar te slaan....
pufff ik heb vandaag zoveel niet zin om zulke mensen een taart in het gezicht te gooien
Absoluut. Niet zozeer het 'lijden' trouwens, maar wel de risicobeleving en onderhuidse onzekerheid. Niet alles kun je begrijpen en moet je ook niet willen; niet alles van het bestaan kan afgedekt worden en gecontroleerd, en is onwenselijk.quote:Op maandag 21 september 2020 19:55 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Jij ziet daar een plan in? Een soort "Operatie Moeder Theresa" om mensen door lijden weer tot de Heer te laten komen?
De inscripties gebruiken dan ook meestal vaste afkortingen. Enige kennis van die afkortingen is dan ook veel belangrijker dan goed latijn te kunnen lezen.quote:Op zaterdag 19 september 2020 12:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ondanks 6 jaar Latijn lukt het me nooit om inscripties te ontcijferen, terwijl brieven van Plinius lezen of een proefvertaling Vergilius me vroeger wel redelijk afgingen.
Ja, ik begin een steeds grotere afkeer te krijgen van dat hele Twitter-, Facebook-, Instagram- en wat-heb-je-allemaal-nog-meer-spektakel waar mensen elkaar voortdurend om weinig of niets zitten op te fokken.quote:Op maandag 21 september 2020 21:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
FvD die oproept tot actie in het onderwijs .... linkse docenten aanklagen.... dat noemen ze toch cancelculture ?
Ik ben benaderd om moderator te worden op Twitter.quote:Op maandag 21 september 2020 21:30 schreef Bluesdude het volgende:
twitter is een riool
facebook houd ik clean...afgesloten voor not-friends.. ik post geen duidelijke stellingnames, wat ik hier wel doe
lekker rustig sfeertje op mijn tijdlijn
Doen! Mag je Trump modereren!quote:Op maandag 21 september 2020 21:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben benaderd om moderator te worden op Twitter.
Nee. Dank je. Ik heb mijn standaarden.
Fok! is voor mij genoeg. Hier is het klein en (voor mij) leuk.
als vrijwilliger of betaalde baan ?quote:Op maandag 21 september 2020 21:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben benaderd om moderator te worden op Twitter.
Nee. Dank je. Ik heb mijn standaarden.
Fok! is voor mij genoeg. Hier is het klein en (voor mij) leuk.
Het is een outrage machine geworden want je moet de aandacht pakken in, pakweg, 3 seconden. En het leent zich heel goed voor bubbles waarin je constant hetzelfde hoort in verschillende toonaarden.quote:Op maandag 21 september 2020 21:24 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ja, ik begin een steeds grotere afkeer te krijgen van dat hele Twitter-, Facebook-, Instagram- en wat-heb-je-allemaal-nog-meer-spektakel waar mensen elkaar voortdurend om weinig of niets zitten op te fokken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |