abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195036666
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 13:10 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Zonder geld kan Loekasjenko niet verder. De belastingen boycotten en/of het belastingsysteem hacken zou dus een goede stap zijn om Loekasjenko op de knien te dwingen.
Precies mijn gedachte. Het hacken van het betalingsverkeer waar ze het in deze tweet ook over hebben, heb ik persoonlijk minder vertrouwen in. De banken zijn waarschijnlijk veel beter beveiligd dan de belastingdienst.
pi_195037492
Het internet werkt nu slecht in Belarus. De acties van de 'wethandhavers' lijken tot nu toe er heel erg op gericht te zijn om te voorkomen dat de verschillende collones zich tot een grote colone te verenigen, wat deels lijkt te lukken. Ondanks dat lijkt de protestbereidheid niet echt te dalen. Al zal het nu voor een deel verspreider over de stad liggen, maar een aanzienlijke groep demonstranten lijkt er al in geslaagd zijn prospekt pobeditelej te bereiken.
pi_195037947
De politie meldt dat er al 250 mensen zijn gearresteerd in Minsk vandaag.
pi_195038564
Tut.by schrijft dat de colone nu in de richting van Timirjazeva loopt. Als ze daar eenmaal zijn, zouden ze vandaaruit verder kunnen lopen richting Drozhdy.
pi_195039165

De gevangenenwagens bewegen zich nu in de richting van Drozhdy. Ondertussen wordt er ook geprobeerd om de verschillende collone's uiteen te drijven.
pi_195039194
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 15:01 schreef nezalezhnost het volgende:
Tut.by schrijft dat de colone nu in de richting van Timirjazeva loopt. Als ze daar eenmaal zijn, zouden ze vandaaruit verder kunnen lopen richting Drozhdy.
Wat inderdaad niet lukt:

twitter
pi_195039300
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 15:22 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wat inderdaad niet lukt:

[ twitter ]
Waarschijnlijk gaat het een (klein) deel wel lukken. Op dit moment wordt er aan beide zijdes gehergroeppeerd. Verder is het internet erg slecht op dit moment. Dus het is even afwachten tot vanavond voor we een beter beeld hebben van hetgeen er nu gebeurd.
pi_195039867
Ik ben benieuwd wat ze gaan doen als ze bij hun eindbestemming zijn aangekomen.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_195040041
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 15:44 schreef NgInE het volgende:
Ik ben benieuwd wat ze gaan doen als ze bij hun eindbestemming zijn aangekomen.
Volgens mij is een deel van plan om plakaten achter te laten. Verder niets. Het is in ieder geval niet de bedoeling om huizen te bestormen of te vernielen.
pi_195040788
De demonstranten staan nu ter hoogte van "Arena City" niet ver van "Drozhdy" nu recht tegenover de 'wethandhavers'. De 'wethandhavers' proberen de demonstranten nu om te praten om de andere kant op te gaan. Voor zover zonder resultaat. Een correspondent van tut.by meldt dat de 'wethandhavers' joernalisten toestaan om te staan aan hun kant van de strijdlijn.
pi_195041622
De demonstranten bij "Arena City" zouden nu omgedraaid zijn en terug richting het centrum lopen.
pi_195041801

Beelden van de demonstranten, toen ze nog bij "Arena City" stonden, van twee kanten van de lijn gefilmd.

Uit Brest komen nu berichten binnen dat daar waterkannonen zijn ingezet.
pi_195041954
In Brest lijkt de chaos nu toe te nemen.
pi_195041989
ME'ers gebruiken nu grof geweld.
pi_195042534
Er zouden nu flitsgranaten gebruikt zijn tegen een klein groepje dat probeerde om bij het huis van Ermoshina (voorzitster van de centrale kies commisie) te komen.
  zondag 13 september 2020 @ 17:20:46 #217
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195042775
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 16:56 schreef nezalezhnost het volgende:
ME'ers gebruiken nu grof geweld.
Beelden?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195043066
quote:
11s.gif Op zondag 13 september 2020 17:20 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Beelden?
In Brest. Beelden die ik heb gezien o.a. op Belsat zijn niet super. In Brest zijn veel minder journalisten als in Minsk. Ik zal later kijken of ik losse beelden kan krijgen. Ik focus nu op Minsk.
pi_195043505
In Minsk lijkt het protest uiteen te vallen, maar dat weerhoudt een deel van de demonstranten niet om verder te gaan.
pi_195043554
Volgens diverse berichten zijn de aanhoudingen nu ook in de stad Gomel begonnen.
pi_195044148
De demonstratie in Minsk lijkt nu helemaal opgehouden te zijn. Alle Metro stations zouden nu weer geopend zijn.
pi_195045348

Fok zegt hier: video niet gevonden. Maar als je er op kilkt, dan opent hij gewoon op YouTube.

Hoewel de grootste groep het einddoel niet heeft bereikt, blijkt nu dat er een kleinere groep "Drozdy" wel heeft bereikt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')