abonnement Unibet Coolblue
pi_194925560
Laat jij dit jaar een griepspuit zetten?
Met corona in je achterhoofd houdende.

Ik kan er kosteloos aankomen via mijn werkgever.
Heb afgelopen jaren de griepspuit ook gekregen, maar ben jaren op rij erg ziek geweest.
Dit jaar twijfel ik ... doe of niet doen?
  zondag 6 september 2020 @ 21:56:29 #2
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194925589
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 21:55 schreef hartloper het volgende:
Laat jij dit jaar een griepspuit zetten?
Met corona in je achterhoofd houdende.

Ik kan er kosteloos aankomen via mijn werkgever.
Heb afgelopen jaren de griepspuit ook gekregen, maar ben jaren op rij erg ziek geweest.
Dit jaar twijfel ik ... doe of niet doen?
Ik neem dit jaar echt wel een griepspuit voor zekerheid, althans dat ik in een risicogroep zit.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_194925602
Nee nooit
Ik ben in die 53 jaar 1x ziek geweest.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_194925791
Nooit gedaan en zal nooit doen.
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
pi_194926016
Ja, niet specifiek vanwege corona. De laatste 4 jaar de griepprik gehaald. De laatste keer echt ziek was daarvoor en ik wil toch wel voorkomen om weer zo ziek te worden.
Ik heb zelf geen last van de griepprik gehad, wel vermijd ik een dag intensief sporten na een griepprik (net zoals ik een dag niet sport als ik bloed heb gegeven).
pi_194926526
Wat heeft corona hier mee te maken? Als er hepatitus 'heerst' is dat toch ook geen reden om een mazelen prik te weigeren?
pi_194926815
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 22:42 schreef jameshond7 het volgende:
Wat heeft corona hier mee te maken?
Als je de griep krijgt ben je ook vatbaarder voor corona.
Je lichaam staat dan nl al in vechtstand. Komt corona er bovenop kan het lichaam dat moeizaam aan.
pi_194926826
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 23:01 schreef hartloper het volgende:

[..]

Als je de griep krijgt ben je ook vatbaarder voor corona.
Je lichaam staat dan nl al in vechtstand. Komt corona er bovenop kan het lichaam dat moeizaam aan.
Dus je neemt die spuit?
pi_194926865
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 23:02 schreef jameshond7 het volgende:
Dus je neemt die spuit?
Ik twijfel.

Positief: vanwge bovenstaande en wat bescherming kan nooit kwaad
Negatief: heb er laatste jaren slechte ervaringen mee. Stevig de griep gehad. Maar weet niet of dat door spuit komt
pi_194926894
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 23:05 schreef hartloper het volgende:

[..]

Ik twijfel.

Positief: vanwge bovenstaande en wat bescherming kan nooit kwaad
Negatief: heb er laatste jaren slechte ervaringen mee. Stevig de griep gehad. Maar weet niet of dat door spuit komt
Oeh vervelend. Misschien een idee om met de huisarts te overleggen wat het verstandigst is? Misschien dat die weet hoe het kan dat je er meerdere jaren een slechte ervaring mee had. Of het toeval is dat je zo ziek werd of niet.
pi_194926905
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 23:07 schreef jameshond7 het volgende:
Of het toeval is dat je zo ziek werd of niet.
Jonge vader, verklaart ook een hoop :)
pi_194926966
Ik heb de laatste jaren geen griep gehad dus neem dit jaar ook geen griep prik.
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_194928056
Vorig jaar griepprik gehad en overweeg om die dit jaar terug te laten zetten.
Cindy De Vuyst
  maandag 7 september 2020 @ 01:34:15 #14
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_194928069
Nee, maar ik ben wel een beetje bang dat als niemand hem neemt het verplicht wordt dus misschien dan wel. Om iedereen te beschermen tegen de verplichting.
  User die overal opduikt 2022 maandag 7 september 2020 @ 04:20:18 #15
186611 Haags
pi_194928603
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 22:05 schreef JustinK het volgende:
Nooit gedaan en zal nooit doen.
Zonder wrijving geen glans
pi_195036313
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 01:28 schreef einzeinz het volgende:
Vorig jaar griepprik gehad en overweeg om die dit jaar terug te laten zetten.
Heb je geen griep gekregen @einzeinz ?
pi_195036649
Nee ik wil geen spuit waartegen dan ook, geen griepspuit of coronavaccin.
Mensen geven hier aan dat ze elk jaar doodziek van de griepspuit worden, die menigmaal ook juist niet tegen de dan heersende griepvariant beschermt. Hetzelfde zal met corona ook mogelijk gebeuren: Als er eindelijk een goedwerkend coronavaccin is ontwikkeld komt er weer een nieuwe gemuteerde corona variant, waartegen het vaccin niet of onvoldoende werkt.
Mijn motto is voorkomen is beter dan genezen! Gewoon grootschalig testen met een snelle uitslag binnen een half uur.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_195040079
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 12:54 schreef hartloper het volgende:

[..]

Heb je geen griep gekregen @:einzeinz ?
Vorig jaar in oktober griepprik laten zetten. Doe dat normaal gezien nooit. Maar het was gratis via het werk, dus waarom niet? :P

Dit jaar zou ik het terug gratis kunnen krijgen en het feit dat er Corona in het land is sterkt me wel zo’n beetje in mijn keuze.


Maar ik behoor niet tot de risico groep, dus mocht ik door een gebrek aan vaccinatiekits toch Uit de boot vallen of er geen recht op hebben, so be it!
Cindy De Vuyst
pi_195040485
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 21:55 schreef hartloper het volgende:
Laat jij dit jaar een griepspuit zetten?
Met corona in je achterhoofd houdende.

Ik kan er kosteloos aankomen via mijn werkgever.
Heb afgelopen jaren de griepspuit ook gekregen, maar ben jaren op rij erg ziek geweest.
Dit jaar twijfel ik ... doe of niet doen?
Bij ons zit de griepprik in 't verzekeringspakket, maar we halen hem eigenlijk nooit.
Dit jaar willen we hem wel. Heb de huisarts al gebeld. Ze gaan eind oktober prikken en mag half oktober bellen om me op de lijst te laten zetten. Hoop dat er voldoende griepprikken zijn. Begreep dat veel mensen hem willen dit jaar.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195043290
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 12:54 schreef hartloper het volgende:

[..]

Heb je geen griep gekregen @:einzeinz ?
Nee
Cindy De Vuyst
pi_195096478
Afgelopen dagen eens rondvraag gedaan op het werk.
Een zeer groot deel van de verpleegkundigen wilt hem niet :)
  donderdag 17 september 2020 @ 18:40:27 #22
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_195114204
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 20:01 schreef hartloper het volgende:
Afgelopen dagen eens rondvraag gedaan op het werk.
Een zeer groot deel van de verpleegkundigen wilt hem niet :)
Waarom niet?

Ik heb mijn jaarlijkse uitnodiging gehad en ga hem (natuurlijk) weer halen. Al jaren geen griep gehad gelukkig.
pi_195114226
Ja ik haal hem. Doe ik al jaren. En ik betaal hem zelf (paar tientjes).
Is ooit begonnen toen mijn broertje een beenmergtransplantatie kreeg.
Met corona heeft het niet zoveel te maken voor mij. Hoewel ik er niet aan moet denken om en influenza en corona te krijgen tegelijkertijd. :{
Definitely not CIA
pi_195114340
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 18:40 schreef beantherio het volgende:
Waarom niet?

Teveel mensen zeggen dat ze stevig zijn getroffen door de griep.

Ik ook. Maar dat ligt bij mij meer aan de kleine man die mij dan aanstreekt dan aan de spuit

[ Bericht 0% gewijzigd door hartloper op 17-09-2020 19:55:50 ]
  donderdag 17 september 2020 @ 18:50:14 #25
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_195114390
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 18:47 schreef hartloper het volgende:

[..]

Teveel mensen zeggen dat ze stevig zijn getroffen door de griep.
Dat zal niet door de griepprik zelf komen maar eerder doordat het een variant was die niet in de "cocktail" van antilichamen zat. Van de griepprik zelf krijg je geen griep.
pi_195114421
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 18:47 schreef hartloper het volgende:

[..]

Teveel mensen zeggen dat ze stevig zijn getroffen door de griep.

Ik ook. Maar dat ligt bij mij meer aan de kleine man die mij dan aanstreekt dan aan de spuit denk ik
Serieus? Verpleegkundig personeel denkt dat ze griep krijgen van het vaccin?
(Of ga ik te kort door de bocht)
Definitely not CIA
pi_195114473
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 18:51 schreef capricia het volgende:

[..]

Serieus? Verpleegkundig personeel denkt dat ze griep krijgen van het vaccin?
(Of ga ik te kort door de bocht)
Het gebeurt ook wel eens dat 'men' vermoedt dat een bepaalde griep dat jaar de boventoon voert, en dat ze daartegen gaan inenten. Uiteindelijk dat een andere variant juist hard toeslaat, waar je dan dus niet voor ingeënt bent. Maar sowieso gaan er toch jaarlijks meerdere griepjes rond, dat je een prik hebt voor de ene, betekent niet dat je de andere niet kunt krijgen. Of ik heb het helemaal mis.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195114497
quote:
88s.gif Op donderdag 17 september 2020 18:55 schreef Natalie het volgende:

[..]

Het gebeurt ook wel eens dat 'men' vermoedt dat een bepaalde griep dat jaar de boventoon voert, en dat ze daartegen gaan inenten. Uiteindelijk dat een andere variant juist hard toeslaat, waar je dan dus niet voor ingeënt bent. Maar sowieso gaan er toch jaarlijks meerdere griepjes rond, dat je een prik hebt voor de ene, betekent niet dat je de andere niet kunt krijgen. Of ik heb het helemaal mis.
Klopt.
Maar het kan toch geen kwaad?
Ze voorspellen het type influenza oa door wat er op het zuidelijk halfrond rond waait (Australië bijv).
Definitely not CIA
pi_195114737
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 18:51 schreef capricia het volgende:

[..]

Serieus? Verpleegkundig personeel denkt dat ze griep krijgen van het vaccin?
(Of ga ik te kort door de bocht)
Ja, mijn ogen vallen ook uit de kassen. Verklaart ook gedeeltelijk voor me waarom hij/zij steeds blijft zeggen (in tegenstelling tot de WHO, Fauci, Osterhaus, en ga zo maar door ad infinitum) dat ze nog niet zo zeker weten of vaccins ons wel van de pandemie en crisis af gaan helpen...

Ook daarstraks het pareltje dat "corona gemuteerd is" (dat klopt, net als elk virus, altijd) en dat "daardoor het vaccin niet meer werkt tegen alle vormen van corona" (dat is totale bs, is al 100 keer uitgelegd door experts, het muteert super langzaam in verhouding tot bv griep en tot nu toe niet in het deel wat bijna alle vaccins targetten en zeer stabiel is tot nog toe).

Maar ja, als je ook denkt dat je de ziekte krijgt van een griepvaccin...
#WeesGeenWhales
pi_195114792
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 18:56 schreef capricia het volgende:

[..]

Klopt.
Maar het kan toch geen kwaad?
Ze voorspellen het type influenza oa door wat er op het zuidelijk halfrond rond waait (Australië bijv).
Nee, denk 't niet.
Ik hoop dit jaar ook een griepvaccinatie te krijgen.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195115638
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 18:51 schreef capricia het volgende:
Serieus? Verpleegkundig personeel denkt dat ze griep krijgen van het vaccin?
Raar he.
Meer het nut niet inzien van.
pi_195115848
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 19:13 schreef eragon2890 het volgende:
Ja, mijn ogen vallen ook uit de kassen. Verklaart ook gedeeltelijk voor me waarom hij/zij steeds blijft zeggen (in tegenstelling tot de WHO, Fauci, Osterhaus, en ga zo maar door ad infinitum) dat ze nog niet zo zeker weten of vaccins ons wel van de pandemie en crisis af gaan helpen...

Ook daarstraks het pareltje dat "corona gemuteerd is" (dat klopt, net als elk virus, altijd) en dat "daardoor het vaccin niet meer werkt tegen alle vormen van corona" (dat is totale bs, is al 100 keer uitgelegd door experts, het muteert super langzaam in verhouding tot bv griep en tot nu toe niet in het deel wat bijna alle vaccins targetten en zeer stabiel is tot nog toe).

Beste @eragon2890

Ik denk dat jij geen recht van spreken hebt als je volop loopt te knuffelen in corona tijd ;)
Daar vallen mijn ogen ook van uit mijn kassen. En niet alleen de mijne

Het gaat over collega's.
Mij hoor je niet zeggen dat ik niet geloof in het vaccin tegen griep.
Maar ik kan wel begrijpen waarom veel collega's het nut er niet van in zien.
Vele worden ondanks de griep toch ziek, vaak meerdere keren per jaar zelfs.
Ik ook vaak ... maar ik benoem dat het komt door dat ik een peuter heb die je makkelijk aan steekt.

Ik denk dat jij als knuffelaar in deze corona tijd geen enkel respect krijgt en hebt bij die zorgverleners die zich uitspreken over het griep vaccin. Het spijt me.

Jij moet gewoon naar de antwoorden van geleerden blijven zoeken, en daarin geloven .... want dat bevestigd je hoop en dat heb je volgens mij heel hard nodig. Anders lig je vannacht weer bibberend van de angst in bed en krijg je zelfmoordgedachtes (jouw eerdere woorden in andere topics)
pi_195115975
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 19:13 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ja, mijn ogen vallen ook uit de kassen. Verklaart ook gedeeltelijk voor me waarom hij/zij steeds blijft zeggen (in tegenstelling tot de WHO, Fauci, Osterhaus, en ga zo maar door ad infinitum) dat ze nog niet zo zeker weten of vaccins ons wel van de pandemie en crisis af gaan helpen...

Ook daarstraks het pareltje dat "corona gemuteerd is" (dat klopt, net als elk virus, altijd) en dat "daardoor het vaccin niet meer werkt tegen alle vormen van corona" (dat is totale bs, is al 100 keer uitgelegd door experts, het muteert super langzaam in verhouding tot bv griep en tot nu toe niet in het deel wat bijna alle vaccins targetten en zeer stabiel is tot nog toe).

Maar ja, als je ook denkt dat je de ziekte krijgt van een griepvaccin...
Sorry hoor. Maar dit is veel te kort door de bocht.
Definitely not CIA
pi_195116092
Kan me niet voorstellen dat je griep krijgt van een griepvaccin.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Knapste mannelijke user 2022 donderdag 17 september 2020 @ 20:20:45 #35
206731 Mortaxx
Doomer
pi_195116148
Waarom gaat het over griep in het corona forum? Corona is totaal onvergelijkbaar!
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_195130251
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 20:17 schreef Natalie het volgende:
Kan me niet voorstellen dat je griep krijgt van een griepvaccin.
Voor sommige mensen valt hij erg slecht.

Ga hem ook halen via het werk. Geen zin om telkens in quarantaine te moeten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_195130379
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 20:20 schreef Mortaxx het volgende:
Waarom gaat het over griep in het corona forum? Corona is totaal onvergelijkbaar!
Het zijn allebei virussen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195132110
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Voor sommige mensen valt hij erg slecht.

Ga hem ook halen via het werk. Geen zin om telkens in quarantaine te moeten.
En als je dan toch klachten krijgt, dan zal 't waarschijnlijk geen griep zijn. Ach, ook al krijgen we geen griep, dan nog steeds zullen we wel verkouden worden. Het is echt vrij hopeloos.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  zaterdag 19 september 2020 @ 14:06:24 #39
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195145967
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 23:05 schreef hartloper het volgende:

[..]

Ik twijfel.

Positief: vanwge bovenstaande en wat bescherming kan nooit kwaad
Negatief: heb er laatste jaren slechte ervaringen mee. Stevig de griep gehad. Maar weet niet of dat door spuit komt
Een griepprik heeft op zich de volgende werking het kan voorkomen dat je de griep krijgt en of kan er voor zorgen dat je minder ziek gaat worden als je wel de de griep krijgt.

Of dit verder ook iets doet tegen corona. Nog geen bron voor kunnen vinden en het corona virus heeft ook een totaal andere uitwerking dan het griepvirus op het menselijk lichaam dan de griep.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195755531
Ik heb hem gisteren laten zetten. Vorig jaar erg ziek geweest met de kerstvakantie en het jaar ervoor ook. Daarom nu besloten een prikje te nemen, kijken of we dit jaar een betere Kerst krijgen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')