Gio kan er geen kloten van joh. Dankzij die dekselse Dirkie Kuijt uit Katwijk is hij kampioen geworden, voor de rest was het ook huilen met de pet op.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:46 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is natuurlijk geen toeval dat o.a. de Manchester City Group wel wat in Gio ziet. Die hebben hun scouting en recruitment prima op orde.
Doordat hij hem na de winterstop op de bank zette ja.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:49 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Gio kan er geen kloten van joh. Dankzij die dekselse Dirkie Kuijt uit Katwijk is hij kampioen geworden, voor de rest was het ook huilen met de pet op.
Die verkortte cursus is sowieso kansloos. Een goede (top) speler maakt nog geen goede trainer. Een Jaap Stam vond het allemaal te moeilijk en veel leeswerk en die kreeg allemaal vrijstellingen. Die kan er ook verder geen reet van en is alleen maar trainer om zn naamquote:Op donderdag 17 september 2020 16:31 schreef Klopkoek het volgende:
Overigens hebben misschien wel de twee besten, Bosz en Ten Hag, niet de verkorte cursus gedaan.
Moeten topclubs wel dit soort 'non-namen' een kans geven...
Misschien gaat het de goede kant op want voor het eerste sinds lange tijd hebben alle coaches van de gehele top vier geen verkorte cursus gedaan. Hopelijk leren de grote clubs daarvan.quote:Op donderdag 17 september 2020 17:01 schreef alopio het volgende:
[..]
Die verkortte cursus is sowieso kansloos. Een goede (top) speler maakt nog geen goede trainer. Een Jaap Stam vond het allemaal te moeilijk en veel leeswerk en die kreeg allemaal vrijstellingen. Die kan er ook verder geen reet van en is alleen maar trainer om zn naam
Meh ze stonden toen een jaar of 5 - 6 droog. Frank bracht ze de CL groepsfase weer in jaren. Niet dat dit een groot succes was verder, maar de jaren voor F. De Boer waren zeer magere CL jaren.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En van moderne fitheid. Een vetklep die driehoekjes niet begrijpt, niet snapt dat de nr 10 de spits af en toe moet proberen aan te spelen en dat schieten van eigen helft geen zin heeft.
[..]
Gio heeft bovenmatig gepresteerd met Feyenoord en Frank de Boer heeft ook met Ajax ondermaats gepresteerd. Dat ze destijds naar kampioenschappen zijn gehobbeld doet daar niet aan af. Voor Frank de Boer zat Ajax op een respectabel CL-niveau, na Frank de Boer zat Ajax ook weer heel snel op een respectabel CL/europaleague niveau, met De Boer was Ajax Europees helemaal niets.
Ik wel, maar ik heb wel wat beters te doen dan Oranje Europees kampioen makenquote:Op donderdag 17 september 2020 13:35 schreef opgebaarde het volgende:
Of ik door de KNVB benaderd ben?
Hier kan ik op dit moment geen commentaar op geven
Ben jij het henk?quote:Op donderdag 17 september 2020 18:38 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik wel, maar ik heb wel wat beters te doen dan Oranje Europees kampioen makenen bovendien boden ze veels te weinig geld dussss
Jol bracht ze de groepsfase in. Die werd toen in november ontslagen waarna Frank debuteerde als trainer met overwinning op AC Milan. En toen werd ie dat jaar ook gelijk kampioen.quote:Op donderdag 17 september 2020 18:34 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Meh ze stonden toen een jaar of 5 - 6 droog. Frank bracht ze de CL groepsfase weer in jaren. Niet dat dit een groot succes was verder, maar de jaren voor F. De Boer waren zeer magere CL jaren.
Ohja das waar ook. Maakt nog altijd dat Ajax niet bepaald een 'respectabel CL niveau' had voor F de Boer.quote:Op donderdag 17 september 2020 19:10 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Jol bracht ze de groepsfase in. Die werd toen in november ontslagen waarna Frank debuteerde als trainer met overwinning op AC Milan. En toen werd ie dat jaar ook gelijk kampioen.
Daardoor vergooiden ze het nog bijna. Op het kunstgras bij Excelsior (waar dus niemand op kon voetballen bij Feyenooird) liep Vilenha gelukkig tegen een schorsing aan zodat Gio Kuijt MOEST neerzetten op die positie. En de rest is geschiedenis...quote:Op donderdag 17 september 2020 15:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Doordat hij hem na de winterstop op de bank zette ja.
Zonder Kuyt was die pot tegen Heracles ook wel gewonnen hoorquote:Op donderdag 17 september 2020 19:14 schreef Sabata het volgende:
[..]
Daardoor vergooiden ze het nog bijna. Op het kunstgras bij Excelsior (waar dus niemand op kon voetballen bij Feyenooird) liep Vilenha gelukkig tegen een schorsing aan zodat Gio Kuijt MOEST neerzetten op die positie. En de rest is geschiedenis...
In de jaren dat Ajax geen kampioen werd tussen 2004 en 2011 haalden ze twee keer de groepsfase CL.quote:Op donderdag 17 september 2020 19:10 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Jol bracht ze de groepsfase in. Die werd toen in november ontslagen waarna Frank debuteerde als trainer met overwinning op AC Milan. En toen werd ie dat jaar ook gelijk kampioen.
quote:Op donderdag 17 september 2020 19:14 schreef Sabata het volgende:
[..]
Daardoor vergooiden ze het nog bijna.
Volgens mij was De Boer onderdeel van het groepje dat Jol wipte en die had zich niet alleen voor de groepsfase weten te kwalificeren maar wist ook AC Milan het vuur aan de schenen te leggen.quote:Op donderdag 17 september 2020 18:34 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Meh ze stonden toen een jaar of 5 - 6 droog. Frank bracht ze de CL groepsfase weer in jaren. Niet dat dit een groot succes was verder, maar de jaren voor F. De Boer waren zeer magere CL jaren.
Hij begon echt veelbelovend. Ajax ging er echt flink op vooruit toen hij Jol verving. Uiteindelijk resulterende in het kampioenschap tegen Twente. Daarna ging de eerste keer al mis toen die per se Theo Janssen wilde halen en als verdedigde middenvelder moest spelen. Wel City toen uitgeschakeld in de Champions League, dat was denk ik de beste Europese prestatie onder de Boer. Na de winterstop viel het team in elkaar, maar dat lag meer aan blessures dan aan de kunde van Frank de Boer.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij was De Boer onderdeel van het groepje dat Jol wipte en die had zich niet alleen voor de groepsfase weten te kwalificeren maar wist ook AC Milan het vuur aan de schenen te leggen.
Als ik het me goed herinner heeft Ajax onder De Boer nog wel een keer een goede wedstrijd gespeeld tegen een topclub, maar doorgaans was Ajax kansloos tegen allerlei Europese dwergen. Dan heb je gewoon niet goed gepresteerd, ook al wordt je zuinigjes kampioen terwijl de concurrentie het grotendeels laat afweten. Hier en daar vielen de puzzelstukjes toevallig in elkaar, maar ook Ajax heeft hij nooit goed aan het voetballen gekregen. Dan moet je een keer durven constateren dat hij het vak gewoon niet verstaat.
Scriptie Frank de Boer:quote:Op donderdag 17 september 2020 18:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Misschien gaat het de goede kant op want voor het eerste sinds lange tijd hebben alle coaches van de gehele top vier geen verkorte cursus gedaan. Hopelijk leren de grote clubs daarvan.
[ twitter ]
Dit deed Sneijder ook met Piet Velthuizen...
[ twitter ]
[ twitter ]
en iets als dit hoeven de onzen niet te doen:
[ twitter ]
5 jaar droogstand op wat groepswedstrijdjes na is geen respectabele CL reputatie, zoals je eerder stelde.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij was De Boer onderdeel van het groepje dat Jol wipte en die had zich niet alleen voor de groepsfase weten te kwalificeren maar wist ook AC Milan het vuur aan de schenen te leggen.
Als ik het me goed herinner heeft Ajax onder De Boer nog wel een keer een goede wedstrijd gespeeld tegen een topclub, maar doorgaans was Ajax kansloos tegen allerlei Europese dwergen. Dan heb je gewoon niet goed gepresteerd, ook al wordt je zuinigjes kampioen terwijl de concurrentie het grotendeels laat afweten. Hier en daar vielen de puzzelstukjes toevallig in elkaar, maar ook Ajax heeft hij nooit goed aan het voetballen gekregen. Dan moet je een keer durven constateren dat hij het vak gewoon niet verstaat.
Hij had gewoon Milik op de bank zitten maar bleef toen maandenlang aanploeteren met Sigthorsson omdat die zogenaamd beter was.quote:Op donderdag 17 september 2020 21:22 schreef Evertjan het volgende:
F de Boer had toen ook nog te maken met een salarisplafond bij Ajax. Waardoor ze geen goede versterkingen konden halen
Ik had de scripties van sommige Nederlandse trainers wel willen lezen. Dat zou voer voor vermaak moeten zijn.quote:Op donderdag 17 september 2020 21:58 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Scriptie Frank de Boer:
Stap 1: Stel een type Messi op
Stap 2: Domineer
Stap 3: ???
Stap 4: Profit
Moest ook zo nodig Vd Hoorn halen .quote:Op donderdag 17 september 2020 22:56 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Hij had gewoon Milik op de bank zitten maar bleef toen maandenlang aanploeteren met Sigthorsson omdat die zogenaamd beter was.
En hij moest en zou Gudelj hebben waar hij voor dezelfde prijs ook Pröpper had kunnen halen.
De scriptie van Koeman ging over het nemen van vrije trappen.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:44 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik had de scripties van sommige Nederlandse trainers wel willen lezen. Dat zou voer voor vermaak moeten zijn.
Soms moet je toch iets forceren als er geen Messi in je team zit om te scoren tegen Heracles Heracles.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:53 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Moest ook zo nodig Vd Hoorn halen .
dat kon hij wel, al was De Boer daar ook wel goed inquote:Op donderdag 17 september 2020 23:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De scriptie van Koeman ging over het nemen van vrije trappen.
Nee, het ging erop vooruit ten opzichte van het voetbal van een maandenlang ondermijnde Jol door o.a. De Boer zelf, niet tov het voetbal van een paar maanden eerder. In de blinde massahysterie van het moment werd de allerzuinigiste overwinning tegen Vitesse met balletje breed eindeloos balbezitvoetbal tot het summum van Ajax-voetbal uitgeroepen, om vervolgens 4 jaar enerzijds verveeld toe te kijken hoe dat alles was wat erin zat. En dan heb ik het nog niet eens over de vernederingen tegen Europese dwergen.quote:Op donderdag 17 september 2020 21:53 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Hij begon echt veelbelovend. Ajax ging er echt flink op vooruit toen hij Jol verving.
Misschien was het idee dat je met koopjes van koorknaapjes en de magische hand van De Boer een goed elftal kon bouwen nog wel veel schadelijker, en daar heeft Overmars ook zijn aandeel in. Van Sana, tot Hendrix, Rits en Boerrigter, je hoeft echt geen scout te zijn om te zien dat die er niet zoveel van konden.quote:Uiteindelijk resulterende in het kampioenschap tegen Twente. Daarna ging de eerste keer al mis toen die per se Theo Janssen wilde halen en als verdedigde middenvelder moest spelen. Wel City toen uitgeschakeld in de Champions League, dat was denk ik de beste Europese prestatie onder de Boer. Na de winterstop viel het team in elkaar, maar dat lag meer aan blessures dan aan de kunde van Frank de Boer.
In de volgende twee jaar werd Ajax nog kampioen, maar dat was echt de onkunde van de concurrentie, want het voetbal bij Ajax leek al nergens meer op. Het grootste manco van De Boer was zijn hand in het aankoopbeleid met onder andere Janssen, Gudlej, Sightorsson, Van der Hoorn. Allemaal op voorspraak van De Boer gekomen en voor flink wat geld.
Zoals in de periode 2000-2002? Of was het toen vooral Kira Eggers die wat uit de spelers wisten te halen...quote:Op donderdag 17 september 2020 12:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Van Gaal weet inderdaad meer dan 100% uit spelers te halen, gemiste kans denk ik ook
Vind dit toch te negatief richting De Boer. Hij verdient meer credits voor zijn Ajax-periode.quote:Op vrijdag 18 september 2020 09:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, het ging erop vooruit ten opzichte van het voetbal van een maandenlang ondermijnde Jol door o.a. De Boer zelf, niet tov het voetbal van een paar maanden eerder. In de blinde massahysterie van het moment werd de allerzuinigiste overwinning tegen Vitesse met balletje breed eindeloos balbezitvoetbal tot het summum van Ajax-voetbal uitgeroepen, om vervolgens 4 jaar enerzijds verveeld toe te kijken hoe dat alles was wat erin zat. En dan heb ik het nog niet eens over de vernederingen tegen Europese dwergen.
[..]
Misschien was het idee dat je met koopjes van koorknaapjes en de magische hand van De Boer een goed elftal kon bouwen nog wel veel schadelijker, en daar heeft Overmars ook zijn aandeel in. Van Sana, tot Hendrix, Rits en Boerrigter, je hoeft echt geen scout te zijn om te zien dat die er niet zoveel van konden.
Samenvattend kan De Boer de kwaliteit van spelers niet inschatten, hij kan spelers niet op de juiste positie zetten, hij kan niet met minder brave spelers omgaan en hij kan een elftal niet lekker laten draaien. Nooit werd er lekker snel en verrassend aangevallen, nooit was er enige schwung. Ook ten opzichte van de kwaliteit van de spelers die hij overhield werd er niet goed gevoetbald. Dat patroon heeft zich herhaald bij al zijn clubs sindsdien.
Daar tegenover staat dan een van de beste trainers uit de voetbalgeschiedenis, dan is het niet aan de KNVB om het zichzelf makkelijk te maken en de Telegraaf en VI aardig voor het bestuur te laten zijn. Laat die man zijn eigen bus ontwerpen, neem het moeilijke karakter en de ongemakkelijke situaties erbij want het gaat niet om hoe gezellig KNVB-bestuurders het hebben met de bondscoach maar om het landsbelang.
Het was natuurlijk wel een periode waarin heel wat NL elftal spelers af en toe wat overmatig testosteron moesten kunnen lozen dus wat dat betreft had zij een nuttige functie.quote:Op vrijdag 18 september 2020 09:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zoals in de periode 2000-2002? Of was het toen vooral Kira Eggers die wat uit de spelers wisten te halen...
Hij is net ontslagen in Amerika om exact de reden dat hij niet leerde en stug vast bleef houden aan z’n eigen systeem/ gedachten.quote:Op vrijdag 18 september 2020 10:19 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
.
Laten we maar hopen dat hij iets heeft geleerd in die mislukte buitenlandse avonturen. Zoals Koeman als trainer op dezelfde manier heeft geleerd in zijn carriere.
Frank de Boer is alles wat er mis is met het Nederlands voetbal: veel te statisch, nul vernieuwing, tevreden met middelmaat en vasthouden aan vriendjes.quote:Op vrijdag 18 september 2020 10:19 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Vind dit toch te negatief richting De Boer. Hij verdient meer credits voor zijn Ajax-periode.
Dat het een beperkte trainer is zijn we zo uit maar zoals @:Dale_Cooper al stelt heeft hij Ajax in die tijd sportief uit het slijk gehaald in een zeer chaotische periode. Met als resultaaat een redelijk steady CL deelname en 4x landskampioen. In die tijd was dat een enorme opluchting. Dan is het te overdreven om te stellen dat hij er totaal niks van kan en dit alleen maar kwam door ondermijning oid. In die tijd werd gesproken over een contract onbepaalde tijd. Als hij zo beroerd was als jij stelt dan komt zoiets niet aan de orde. De Boer was omringt door andere succesvolle ex voetballers, mensen met ervaring etc.
Als die (knipoogkroaat en) domme pech bij de graafschap er niet waren geweest hadden we het over 5 titels (en een overwintering CL) in zijn jaren. Europese vernederingen maar ook gewonnen van absolute topploegen. Dat was heel grillig allemaal, maar zeker niet uitgesproken slecht.
Inderdaad, zeker naar het einde toe met steeds vaker slaapverwekkend voetbal. En een hele rits aan ideale schoonzonen die verder niks hebben gepresteerd of bereikt. Daar liep hij in mijn ogen op een gegeven moment in vast. Die paradepaardjes als Boilesen, Fischer etc. Te veel geloof in bepaalde spelers, waarbij niet onderschat moet worden dat dit ook door de beperkte selectie kwam die door Bergkamp/Jonk/Overmars ingegeven was. En een te rigide opvatting van de lijn Cruijff.
Van Gaal is natuurlijk een icoon. Maarja die pruimen ze op voorhand al niet. Wat moet je dan nog? Ik snap dan wel dat wat beschikbare trainers betreft bij F de Boer uitkomen. Niet dat je hier nu zo blij mee moet zijn. Kans is aanwezig dat het zo'n Danny Blind periode wordt.
Laten we maar hopen dat hij iets heeft geleerd in die mislukte buitenlandse avonturen. Zoals Koeman als trainer op dezelfde manier heeft geleerd in zijn carriere.
dat was wel een misser waar hij de boel wat onderschatte of meer zichzelf overschatte, daar heeft hij wel van geleerd want in 2014 toch zeker wel, zelfs spelers als Martins Indi leken goed.quote:Op vrijdag 18 september 2020 09:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zoals in de periode 2000-2002? Of was het toen vooral Kira Eggers die wat uit de spelers wisten te halen...
Klopt, dat is bij Koeman ook een aantal keer gebeurd. Toen is dat plotseling veranderd.quote:Op vrijdag 18 september 2020 10:45 schreef RipCity het volgende:
[..]
Hij is net ontslagen in Amerika om exact de reden dat hij niet leerde en stug vast bleef houden aan z’n eigen systeem/ gedachten.
Tot Koeman tekende voor Barca.quote:Op vrijdag 18 september 2020 11:06 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Klopt, dat is bij Koeman ook een aantal keer gebeurd. Toen is dat plotseling veranderd.
Een cursus om fucking voetbaltrainer te worden lijkt me sowieso overrated, je hebt autoriteit en inzicht, of niet.quote:Op donderdag 17 september 2020 17:01 schreef alopio het volgende:
[..]
Die verkortte cursus is sowieso kansloos. Een goede (top) speler maakt nog geen goede trainer. Een Jaap Stam vond het allemaal te moeilijk en veel leeswerk en die kreeg allemaal vrijstellingen. Die kan er ook verder geen reet van en is alleen maar trainer om zn naam
Hij heeft daar schijnbaar de bijnaam 'de sergeant'.quote:Op vrijdag 18 september 2020 11:07 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Tot Koeman tekende voor Barca.
Een cursus om fucking chirurg te worden lijkt me sowieso overrated, je hebt de motoriek en de kennis,, of niet.quote:Op vrijdag 18 september 2020 11:11 schreef byah het volgende:
[..]
Een cursus om fucking voetbaltrainer te worden lijkt me sowieso overrated, je hebt autoriteit en inzicht, of niet.
Gewoon een mes in de handen drukken en in de praktijk leren door op bejaarden te oefenen lijkt me wel heel wat geld besparen.quote:Op vrijdag 18 september 2020 11:56 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Een cursus om fucking chirurg te worden lijkt me sowieso overrated, je hebt de motoriek en de kennis,, of niet.
Het mes snijdt dan letterlijk aan 2 kantenquote:Op vrijdag 18 september 2020 12:20 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Gewoon een mes in de handen drukken en in de praktijk leren door op bejaarden te oefenen lijkt me wel heel wat geld besparen.
Ik krijg Blind flashbacks met de Boer. Het is dat we al gekwalificeerd zijn voor het EK, maar andersquote:Op vrijdag 18 september 2020 15:41 schreef luxerobots het volgende:
Waarom zouden ze eigenlijk Frank de Boer als trainer nemen? Er wordt bij geen enkele buitenlandse club waar hij getraind heeft positief op hem teruggekeken. Overal onaantrekkelijk voetbal, weinig/geen prijzen en problemen met de omgang met spelers.
Het Nederlands elftal is het vlaggenschip van de KNVB, laten ze dan ook maar een buitencategorie trainer nemen. Dan denk ik aan een Louis van Gaal of Arsene Wenger.
1) de KNVB is geen overheidsinstelling. Mag niet eens van de FIFA.quote:Op vrijdag 18 september 2020 17:59 schreef VeX- het volgende:
Mijn bloed kookt weer eens. De KNVB heeft zichzelf nu al jaren een brevet van onvermogen opgespeld en laten nu weer zien dat ze er totaal geen bal van kunnen. Het is gewoon onderdeel van de overheid en je zou verwachten dat er enige standaarden, visie en beleid achter zit. Maar nee hoor, deze incompetente klunsen doen echt maar wat! Als ze Frank de Boer, die amper wat heeft laten zien en vooral gefaald heeft, als bondscoach kiezen wanneer we een EK en WK voor de deur hebben en Koning Louis van Gaal van absolute wereldklasse links laten liggen dan verdien je de ondergang. Dan snap je echt geen ene kut van het niveau, de status, de kennis en kunde van van Gaal. Dat we zo een topcoach kunnen strikken en dan gaan voor een bijeengeraapt zooitje van voetbal nobodies als de Boer, Van Nistelrooy, Stekelenburg, Lodeweges is te triest voor woorden. En waarom? Alleen maar omdat de KNVB en de softe vedettes van Oranje te bang zijn voor van Gaal en deze nobodies makkelijk onder de duim te houden zijn. Een land van middelmaat. Ze kunnen hem niet aan, willen vooral dat 'de goede sfeer blijft zoals die is' en kiezen de weg van de minste weerstand. Walgelijk. Het gaat niet om prestaties. Want deze heren bij elkaar opgeteld hebben nog geen fractie van het vernuft en titels van van Gaal. We gaan weer falen, de hopeloze tijden in van voor Koeman. Dit is een doodzonde. Iedereen daar moet weg, zo snel mogelijk de bezem erdoor. Met die ellendige Gudde en Hoogma voorop, maar ook het elftal moet weer op z'n plaats gezet worden. Degenen die er indirect voor zorgen dat Nederland een EK danwel WK ontbleven is. Puur uit eigenbelang. Ik ga er bijna van genieten wanneer we afgaan. Dit Oranje verdient niets minder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |