Als het er op aan komt en je de leuning echt bent, is het ook vooral een dynamische belasting wat op de leuning komt lijkt mequote:Op zich zijn de fix-it pads ook geschikt voor wat hogere statische belastingen (stilhangende belastingen). Je geeft echter aan dat je er flinke jaloezieën aan moeten hangen, waardoor de belasting niet statisch (stilhangend), maar dynamisch (bewegend) wordt. Hierdoor zouden we het gebruik van fix-it pads niet direct aanraden.
Snel en goedkoop zijn niet het voornaamste doel.quote:Op zondag 6 september 2020 15:04 schreef halfway het volgende:
Is verreweg de snelste en goedkoopste oplossing
Liever niet, want je blijft het zien. Het is geen gladgestucte muur immersquote:Op zondag 6 september 2020 14:35 schreef Zilverberk het volgende:
Kun je niet 10 cm verderop verse gaten boren? De huidige dichtsmeren en opnieuw beginnen. De trapleuning is lang genoeg, denk ik.
Dan een chemisch anker gebruikenquote:Op zondag 6 september 2020 15:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Snel en goedkoop zijn niet het voornaamste doel.
[..]
Liever niet, want je blijft het zien. Het is geen gladgestucte muur immers
Het is een groot gat, geen holle wand hè. Die kraag moet ergens vast achter kunnen blijven zitten.quote:Op zondag 6 september 2020 16:34 schreef jpajs het volgende:
Kijk hier eens naar in beton en stevige muren werkt dit prima voor trapleuningen
Rawlnuts Hollewandplug rubber M8 x 25mm
[ afbeelding ]
Andersom kit erin en dan draadeind, overtollige verwijderen. Wel even het buitenste deel van het draadeind afplakken.quote:Op zondag 6 september 2020 20:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zoiets?
https://www.hornbach.nl/s(...)7413428/artikel.html
Draadeind er in en en volkitten ?
Draadeind in de trapleuning beugel dan komt ie ook direct op de juiste plekquote:Op zondag 6 september 2020 20:27 schreef halfway het volgende:
[..]
Andersom kit erin en dan draadeind, overtollige verwijderen. Wel even het buitenste deel van het draadeind afplakken.
Ik ben er zelf nooit kapot van, in mijn vorige huis heb ik toen een hardhouten plank achter gemaakt.
Werkt perfect,. Ik heb aantal jaren geleden smeedijzeren poort buiten, met exact die Soudal en 3 draadeinden vastgezet. Zit als een huis en je belast de stenen niet met een keilbout.quote:Op zondag 6 september 2020 20:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Draadeind in de trapleuning beugel dan komt ie ook direct op de juiste plek
Dit. Gaten schoonmaken met de stofzuiger zodat er geen stof meer in zit. Gat vullen met soudal (niet teveel, dan heb je vlekken op je muur) en een draadeind erin draaien. Dan 30-60 minuten uitharden en de leuning eraan. De moeren maar net aan vast zetten. Veel kracht erop zetten draait het stokeind los. Een chemisch anker is bedoeld voor trekkracht, en niet op roterende kracht. Staat ook op de verpakking.quote:Op zondag 6 september 2020 20:52 schreef blomke het volgende:
[..]
Werkt perfect,. Ik heb aantal jaren geleden smeedijzeren poort buiten, met exact die Soudal en 3 draadeinden vastgezet. Zit als een huis en je belast de stenen niet met een keilbout.
Uitgeblazen en gezogen, dat had ik al gedaan inderdaad.quote:Op maandag 7 september 2020 09:13 schreef tux87 het volgende:
[..]
Dit. Gaten schoonmaken met de stofzuiger zodat er geen stof meer in zit.
Draaien? Ik heb geen ervaring met chemische anker, maar het is dus niet dat ik dat ik ze er gewoon in druk als het nog vloeibaar is?quote:Gat vullen met soudal (niet teveel, dan heb je vlekken op je muur) en een draadeind erin draaien.
Vertel esquote:
Draaien aldus de instructies. Was wel van van die ampullen, misschien om de ampul te breken. Anders wellicht omdat de mortel dan goed in de schroefdraad komt van het stokeind. Ik vind het vaak wel handig, er komt dan ook minder mortel uit het gat lopen.quote:Op maandag 7 september 2020 09:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Uitgeblazen en gezogen, dat had ik al gedaan inderdaad.
[..]
Draaien? Ik heb geen ervaring met chemische anker, maar het is dus niet dat ik dat ik ze er gewoon in druk als het nog vloeibaar is?
Moet jezelf mengen. Met de katoen verdik je de epoxy en omdat het een vezel is krijg je meer kracht in de lijmverbinding. Kun je echt prima verbindingen meemaken.quote:Op maandag 7 september 2020 09:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Vertel es![]()
Wordt dat kant en klaar verkocht of moet je dat zelf mengen.
Jeps, draaien.quote:Op maandag 7 september 2020 09:43 schreef derLudolf het volgende:
Draaien? Ik heb geen ervaring met chemische anker, maar het is dus niet dat ik dat ik ze er gewoon in druk als het nog vloeibaar is?
Goede aanvulling!!quote:Op maandag 7 september 2020 09:13 schreef tux87 het volgende:
en een draadeind erin draaien. Dan 30-60 minuten uitharden en de leuning eraan. De moeren maar net aan vast zetten. Veel kracht erop zetten draait het stokeind los. Een chemisch anker is bedoeld voor trekkracht, en niet op roterende kracht. Staat ook op de verpakking.
Beregoeie aanvulling.quote:Op maandag 7 september 2020 17:41 schreef vannelle het volgende:
Jeps, draaien.
Chemisch anker is eigenlijk niks anders dan een glazen ampul met 2 componenten die met elkaar reageren als ze met elkaar in contact komen.
Het draaien doe je dus om die 2 te mengen.
Twgenwoordig ook gewoon in kittube verkrijgbaar. Wordt dan gemengd bij het uitknijpen. Prima mee te werken.quote:Op maandag 7 september 2020 17:41 schreef vannelle het volgende:
[..]
Jeps, draaien.
Chemisch anker is eigenlijk niks anders dan een glazen ampul met 2 componenten die met elkaar reageren als ze met elkaar in contact komen.
Het draaien doe je dus om die 2 te mengen.
Chemische ankers worden in de staalbouw ook veel gebruikt om draadeinden in een betonnen vloer of muur te monteren en geloof me: Dat zit vast!
Met. Die zorgt voor én de menging én dat je 't diep kan inspuiten.quote:Op maandag 7 september 2020 20:48 schreef derLudolf het volgende:
Chemisch anker - uit de kitspuit - wordt het dus. Met of zonder zo'n injectiehuls?
Sjuust!quote:Op maandag 7 september 2020 18:51 schreef NotToBe het volgende:
[..]
Twgenwoordig ook gewoon in kittube verkrijgbaar. Wordt dan gemengd bij het uitknijpen. Prima mee te werken.
Zo'n injectiehuls wordt volgens mij alleen gebruikt wanneer de wand niet massief is, om het chemische zooitje bij elkaar te houden.quote:Op maandag 7 september 2020 20:48 schreef derLudolf het volgende:
Chemisch anker - uit de kitspuit - wordt het dus. Met of zonder zo'n injectiehuls?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |