FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Aanschaf Audi A6 / BMW 5 serie
junkiexpzondag 6 september 2020 @ 11:04
Wegens gezinsuitbreiding mag de Volvo S80 de deur uit en moet er een knappe station voor terug komen.

Ik ben mij aan het orienteren voor een BMW 5 serie F10 touring of een Audi A6 C7 avant.
Eisen zijn een donkere kleur, xenon, automaat en elektrische achterklep.

Motorisering zal een 2.0 diesel zijn, wij rijden circa 25K per jaar.
Bmw is iets zuiniger 20,4 km/l t.o.v. 20 km/l voor de Audi.

BMW heeft natuurlijk sowieso achterwielaandrijving, Audi eventueel quattro maar vaak alleen bij de 2.7 of 3.0 dieselmotoren en die zijn een stuk minder interessant in verbruik/wegenbelasting.

Iemand ervaring met een van deze 2 wagens en kan aangeven wat een goede keus is?

Wij verwachten er 4-5 jaar mee te gaan rijden.
Wat zou wijsheid zijn, voor een paar duizend meer een exemplaar met 150k km te kopen of die paar duizend reserveren en een exemplaar met 250-300k km te kopen?

Budget is 15-20K.

Ook gekeken voor een V70 of een E klasse maar bij beide spreekt het interieur mij niet aan, saai en te zakelijk.
#ANONIEMzondag 6 september 2020 @ 11:06
Ik meen me te herinneren dat Joep in de autoweek klokje rond vlogs zei dat de a6 vol met problemen zit
Hyperdudezondag 6 september 2020 @ 11:21
Heb zelf een F11 523 uit 2011 sinds 5 jaar. Nog net geen 2 ton op teller.
520D is ook leverbaar met Quattro :P. Maar lijkt mij niet erg nuttig tenzij wintersportfanaat.

Mijn advies is comfortstoelen, of event. sportstoelen. Stukken beter dan standaardstoel. Heb eigenlijk nog geen grote/rare dingen gehad. Luchtbalgen achtervering (standaard bij F11) wel eens vervangen. Die schijnen het niet veel langer dan een jaar of 6 vol te houden.

Als je zelf 25K kms. per jaar gaat doen zou ik richting 150K op de teller zoeken.

Duitsland kan ook nog wel eens lonen/meer keuze. Vaak nog met goede garantie:
https://bps.bmw.com/DE/de_DE/nsc/search/advanced?q=:relevance:

[ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 06-09-2020 11:29:00 ]
junkiexpzondag 6 september 2020 @ 11:34
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 11:21 schreef Hyperdude het volgende:
Heb zelf een F11 523 uit 2011 sinds 5 jaar. Nog net geen 2 ton op teller.
520D is ook leverbaar met Quattro :P. Maar lijkt mij niet erg nuttig tenzij wintersportfanaat.

Mijn advies is comfortstoelen, of event. sportstoelen. Stukken beter dan standaardstoel. Heb eigenlijk nog geen grote/rare dingen gehad. Luchtbalgen achtervering (standaard bij F11) wel eens vervangen. Die schijnen het niet veel langer dan een jaar of 6 vol te houden.

Als je zelf 25K kms. per jaar gaat doen zou ik richting 150K op de teller zoeken.

Duitsland kan ook nog wel eens lonen/meer keuze. Vaak nog met goede garantie:
https://bps.bmw.com/DE/de_DE/nsc/search/advanced?q=:relevance:
Thanks, daar heb ik wat aan.
Importeren zie ik niet zo zitten, heb ik weinig tijd voor en is redelijk wat gedoe.
Ixnayzondag 6 september 2020 @ 11:35
Ik zou vanwege je gezin etc voor de BMW kiezen. Toch wat degelijker en betrouwbaarder.

Een Audi is een VW en vooral de diesels zijn geschikt voor 200.000 km, daarna wordt het een dure grap.

Je bent Volvo gewend. Als je naar een Audi gaat weet ik bijna zeker dat je naar een minder betrouwbare motor gaat die duur is in onderhoud mbt de turbo, vooral vanaf 200.000 km.

Als je hem als leasebak mag kiezen dan is dat een ander verhaal. Dan zou ik de Audi kiezen omdat die denk ik goedkoper is qua bijtelling.

Als de prijs gelijk is dan zou ik echt de BMW kiezen. Makkelijke keuze.
junkiexpzondag 6 september 2020 @ 11:39
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 11:35 schreef Ixnay het volgende:
Ik zou vanwege je gezin etc voor de BMW kiezen. Toch wat degelijker en betrouwbaarder.

Een Audi is een VW en vooral de diesels zijn geschikt voor 200.000 km, daarna wordt het een dure grap.

Je bent Volvo gewend. Als je naar een Audi gaat weet ik bijna zeker dat je naar een minder betrouwbare motor gaat die duur is in onderhoud mbt de turbo, vooral vanaf 200.000 km.

Als je hem als leasebak mag kiezen dan is dat een ander verhaal. Dan zou ik de Audi kiezen omdat die denk ik goedkoper is qua bijtelling.

Als de prijs gelijk is dan zou ik echt de BMW kiezen. Makkelijke keuze.
Thanks.
Ik ben wel ondernemer maar deze auto is puur voor prive, dus geen lease oid.
Gewoon contant aftikken en verder geen gezeur.

Ik vind het interieur van de Audi wel erg stijlvol, dus ik neig wel een klein beetje naar Audi.
Maar betrouwbaarheid is natuurlijk ook wat waard :)
Hyperdudezondag 6 september 2020 @ 11:39
quote:
2s.gif Op zondag 6 september 2020 11:34 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Thanks, daar heb ik wat aan.
Importeren zie ik niet zo zitten, heb ik weinig tijd voor en is redelijk wat gedoe.
Snap ik.
RDW duurt momenteel ook snel 2 maanden, als particulier.
Loont, denk ik, ook meer bij wat duurdere exemplaren.

Verder prima auto's, net geen tank. Meeste fouten hebben ze bij de E60 er al uitgehaald ;)

rqt9sJw.jpg
SgtPorkbeanszondag 6 september 2020 @ 11:41
quote:
2s.gif Op zondag 6 september 2020 11:34 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Thanks, daar heb ik wat aan.
Importeren zie ik niet zo zitten, heb ik weinig tijd voor en is redelijk wat gedoe.
Kun je ook laten doen, zijn wel wat bedrijven voor die hierin zijn gespecialiseerd. Volgens mij zijn sommige BMW dealers hier ook wel toe bereid.

Dit leek mij wel een aardige:

https://www.autoscout24.n(...)k&utm_campaign=share
Gkhnmaandag 7 september 2020 @ 16:14
https://www.gewoonvoorhem(...)og-geen-20-000-euro/
:9
Hyperdudemaandag 7 september 2020 @ 22:28
quote:
Goed plan.
Als je ¤35/40K beschikbaar hebt. ;)
Gkhndinsdag 8 september 2020 @ 07:41
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2020 22:28 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Goed plan.
Als je ¤35/40K beschikbaar hebt. ;)
Bruh staat letterlijk in de link zelf 'nog geen 20k'
boegschroefdinsdag 8 september 2020 @ 11:06
F10 touring is dus een F11 ;)

Maar zelf ben ik ook altijd heel tevreden geweest over mijn F11, zo tevreden dat mijn vader er nu in rijd nu ik een andere auto heb gekocht :)
Bekende issues zijn:
De luchtbalgen achter (ook bij mij na 7 jaar moeten vervangen)
De 4 cilinder diesels gaan vaak koelvloeistof lekken waar de plastic aansluiting op het blok zit.
De automatische kofferbak afscherming gaat vaak stuk (na de 3e keer heb ik het maar zo gelaten)

Verder eigenlijk niets om over op te merken, de F11 is nu 7 jaar in de famillie en heeft ondertussen 340K op de teller.
junkiexpdonderdag 10 september 2020 @ 22:17
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 11:06 schreef boegschroef het volgende:
F10 touring is dus een F11 ;)

Maar zelf ben ik ook altijd heel tevreden geweest over mijn F11, zo tevreden dat mijn vader er nu in rijd nu ik een andere auto heb gekocht :)
Bekende issues zijn:
De luchtbalgen achter (ook bij mij na 7 jaar moeten vervangen)
De 4 cilinder diesels gaan vaak koelvloeistof lekken waar de plastic aansluiting op het blok zit.
De automatische kofferbak afscherming gaat vaak stuk (na de 3e keer heb ik het maar zo gelaten)

Verder eigenlijk niets om over op te merken, de F11 is nu 7 jaar in de famillie en heeft ondertussen 340K op de teller.
Thanks, daar kan ik wel wat mee.
Komt dat van die luchtbalgen vaker tegen idd maar schijnt niet zo spannend te zijn.

Oh ja de F11 dan, waarom hebben ze dat nou weer veranderd.
Mijn laatste BMW was gewoon een E39 touring :P
Ferdonderdag 10 september 2020 @ 22:49
Is zo’n diesel echt de moeite waard? Zo uit de losse pols reken ik 140l diesel per maand tegen 200l benzine.

Maar de MRB van een diesel is 220¤ hoger.

Denk dat kwa onderhoud een ongeblazen 6 in lijn weleens iets gunstiger kan zijn dan commonrail turbo roetfilter diesel.
Hyperdudevrijdag 11 september 2020 @ 07:56
quote:
2s.gif Op donderdag 10 september 2020 22:17 schreef junkiexp het volgende:

[..]

...
Komt dat van die luchtbalgen vaker tegen idd maar schijnt niet zo spannend te zijn.

...
Ik noemde ze omdat normale vering eigenlijk nooit kapot gaat/ging, en deze dingen wel. 175-250 per stuk, uurtje werk. Zelf doen een ochtend. :P

quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 22:49 schreef Fer het volgende:
Is zo’n diesel echt de moeite waard? Zo uit de losse pols reken ik 140l diesel per maand tegen 200l benzine.

Maar de MRB van een diesel is 220¤ hoger.

Denk dat kwa onderhoud een ongeblazen 6 in lijn weleens iets gunstiger kan zijn dan commonrail turbo roetfilter diesel.
Ongeblazen benzine 6-pitter alleen verkocht tot zomer 2013. 523, 528 en 530. Vermoed dat >90% van destijds verkochte F11 dieseltjes waren. En niet langzamer dan mijn 523 :(

Had zelf tijdens aankoop NoX sensor kapot(95K kms.): nieuwe sensor en kats. ¤2000.
DI heeft ook zo zijn nadelen.

Goede combi van prestaties en verbruik/ betrouwbaarheid is 535i. Maar dat is financieel een ander verhaal. :)

[ Bericht 23% gewijzigd door Hyperdude op 11-09-2020 11:56:44 ]
junkiexpzondag 13 september 2020 @ 01:02
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 22:49 schreef Fer het volgende:
Is zo’n diesel echt de moeite waard? Zo uit de losse pols reken ik 140l diesel per maand tegen 200l benzine.

Maar de MRB van een diesel is 220¤ hoger.

Denk dat kwa onderhoud een ongeblazen 6 in lijn weleens iets gunstiger kan zijn dan commonrail turbo roetfilter diesel.
Omslagpunt 520 benzine tov 520 diesel zit op 15K km ongeveer.
Die diesels rijden best zuinig, en diesel is goedkoop.

220 hoger is per 3 maanden dan.
blomkemaandag 21 september 2020 @ 09:36
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 22:49 schreef Fer het volgende:
Denk dat kwa onderhoud een ongeblazen 6 in lijn weleens iets gunstiger kan zijn dan commonrail turbo roetfilter diesel.
Die laatste heb ik, zou niet anders meer willen. 1:20 en geen problemen qua techniek of rijden, zolang je onder de 120 blijft.
Ferdinsdag 22 september 2020 @ 15:05
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 09:36 schreef blomke het volgende:

[..]

Die laatste heb ik, zou niet anders meer willen. 1:20 en geen problemen qua techniek of rijden, zolang je onder de 120 blijft.
Tot je een moderne direct ingespoten turbo benzine hebt. Rij 1:19, koppel van 1300-1500 toeren tot 6000 en geen getril bij het stoplicht.
Sounddragondinsdag 22 september 2020 @ 15:53
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:05 schreef Fer het volgende:

[..]

Tot je een moderne direct ingespoten turbo benzine hebt. Rij 1:19, koppel van 1300-1500 toeren tot 6000 en geen getril bij het stoplicht.
Want bij een CDI zit je te stuiteren in je stoel of wat? _O- of vergelijk je nu een nieuwerwets 1 liter turboflutje voor het gemak even met een antieke 4 pits ongeblazen 2 liter diesel?

Misschien effe je start-stop weer inschakelen; voor het VERKEERSlicht hoort hij sws gewoon uit te zijn.
blomkedinsdag 22 september 2020 @ 16:13
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:05 schreef Fer het volgende:
Tot je een moderne direct ingespoten turbo benzine hebt. Rij 1:19, koppel van 1300-1500 toeren tot 6000 en geen getril bij het stoplicht.
Welke dan?
Ferdinsdag 22 september 2020 @ 18:08
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:13 schreef blomke het volgende:

[..]

Welke dan?
Ben van een 1.6 TDI naar een 1.5 ACT TSi gegaan. Meer kracht, minder lawaai en de start/stop werkt ook sneller.

Alhoewel zo’n HDi wel stiller was dan een TDI.
blomkedinsdag 22 september 2020 @ 18:29
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 18:08 schreef Fer het volgende:

[..]

Ben van een 1.6 TDI naar een 1.5 ACT TSi gegaan. Meer kracht, minder lawaai en de start/stop werkt ook sneller.

Alhoewel zo’n HDi wel stiller was dan een TDI.
^O^
boegschroefwoensdag 30 september 2020 @ 22:17
Vergeet bij de f11 diesel niet te checken of de ketting vervangen is. Zojuist is die van mijn oude f11 geknapt, blok in de soep...
-Richard-donderdag 1 oktober 2020 @ 20:46
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 07:56 schreef Hyperdude het volgende:

Had zelf tijdens aankoop NoX sensor kapot(95K kms.): nieuwe sensor en kats. ¤2000.
DI heeft ook zo zijn nadelen.

Goede combi van prestaties en verbruik/ betrouwbaarheid is 535i. Maar dat is financieel een ander verhaal. :)

Niet zozeer DI. De N53 is uitgerust als leanburn motor. Een zeer arm mengsel ontbrand niet goed, dat wordt opgelost door net voor de bougievonk een inspuiting te doen (dus meerdere inspuitingen per arbeidsslag) en door de overmaat lucht ontstaat er (teveel) NOx. Daardoor is de NOx kat geintroduceerd. Er zijn ook omwegen om het ding niet te vervangen en wel de arme verbranding te verkrijgen (zoals origineel) en dat scheelt aanzienlijk in de brandstofkosten. De omweg is ook nog eens een stuk goedkoper.

Een N43 of N54 zonder problemen is praktisch onwerkelijk als je het mij vraagt. Maar het kan zeker een lange tijd goed gaan.
#ANONIEMdonderdag 1 oktober 2020 @ 20:48
Ik vind zelf van de stations de Leon station erg sexy. Peugeot doet het ook goed bij de stations.
Ferdonderdag 1 oktober 2020 @ 21:03
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:17 schreef boegschroef het volgende:
Vergeet bij de f11 diesel niet te checken of de ketting vervangen is. Zojuist is die van mijn oude f11 geknapt, blok in de soep...
De herintroductie van de ketting is wel een faal gebleken. Geloof dat ze het nu weer met een oliegesmeerde riem proberen.
Hyperdudevrijdag 2 oktober 2020 @ 12:04
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:46 schreef -Richard- het volgende:

[..]

Niet zozeer DI. De N53 is uitgerust als leanburn motor...
Je hebt gelijk.
Ach, staat nu 2 ton op de teller.
Tot nu toe ohne Probleme. :{ :P
-Richard-vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:50
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 12:04 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Je hebt gelijk.
Ach, staat nu 2 ton op de teller.
Tot nu toe ohne Probleme. :{ :P
Mogelijk nog een keer het carterventilatie membraan (gierend/piepend geluid) maar verder? Niet veel dingen waar ik over gehoord heb. Bougies/bobines maar dat is bijna standaard.

Chique wagen in mijn ogen, in elk geval genieten :)
Hyperdudevrijdag 2 oktober 2020 @ 14:08
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 13:50 schreef -Richard- het volgende:

[..]

Mogelijk nog een keer het carterventilatie membraan (gierend/piepend geluid) maar verder? Niet veel dingen waar ik over gehoord heb. Bougies/bobines maar dat is bijna standaard.

Chique wagen in mijn ogen, in elk geval genieten :)
Carterventilatie membraan had ik een jaar geleden.
Was ik alweer vergeten tussen alle klussen aan andere gebakjes :@
junkiexpzaterdag 3 oktober 2020 @ 23:06
Uiteindelijk een mooie F11 520d high executive gevonden met elektrische achterklep, navi prof, schakel paddels, sport automaat 8 traps, digitaal dashboard, comfortstoelen, panoramadak, adaptive cruisecontrol, adaptieve BI-xenon, en nog wat leuke opties
Geen luchtvering maar Dynamic Damper Control, kan ook genoeg aan stuk natuurlijk :P
2013 model, in 2012 is er een modificatie geweest en zijn de kettingproblemen er niet of minder wat ik begreep.

4ixy2s3.jpg

VHiW33v.jpg

WHYVgCt.jpg

Gof5zbJ.jpg
fathankzaterdag 3 oktober 2020 @ 23:17
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:53 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Want bij een CDI zit je te stuiteren in je stoel of wat? _O- of vergelijk je nu een nieuwerwets 1 liter turboflutje voor het gemak even met een antieke 4 pits ongeblazen 2 liter diesel?

Misschien effe je start-stop weer inschakelen; voor het VERKEERSlicht hoort hij sws gewoon uit te zijn.
6cil diesel loopt nooit zo mooi als een vergelijkbare benzine. Het blijft een verkapte vrachtwagen.
#ANONIEMzaterdag 3 oktober 2020 @ 23:28
Die nieuwe 3serie is wel echt enorm sexy!
SgtPorkbeanszondag 4 oktober 2020 @ 00:24
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 23:06 schreef junkiexp het volgende:
Uiteindelijk een mooie F11 520d high executive gevonden met elektrische achterklep, navi prof, schakel paddels, sport automaat 8 traps, digitaal dashboard, comfortstoelen, panoramadak, adaptive cruisecontrol, adaptieve BI-xenon, en nog wat leuke opties
Geen luchtvering maar Dynamic Damper Control, kan ook genoeg aan stuk natuurlijk :P
2013 model, in 2012 is er een modificatie geweest en zijn de kettingproblemen er niet of minder wat ik begreep.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ziet er gelikt uit ^O^
Fijne opties ook, veel plezier met de Bimmert. :)
Sounddragonzondag 4 oktober 2020 @ 00:29
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 23:17 schreef fathank het volgende:

[..]

6cil diesel loopt nooit zo mooi als een vergelijkbare benzine. Het blijft een verkapte vrachtwagen.
Hehehe, nice try _O-
Sounddragonzondag 4 oktober 2020 @ 00:42
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 23:06 schreef junkiexp het volgende:
Uiteindelijk een mooie F11 520d high executive gevonden met elektrische achterklep, navi prof, schakel paddels, sport automaat 8 traps, digitaal dashboard, comfortstoelen, panoramadak, adaptive cruisecontrol, adaptieve BI-xenon, en nog wat leuke opties
Geen luchtvering maar Dynamic Damper Control, kan ook genoeg aan stuk natuurlijk :P
2013 model, in 2012 is er een modificatie geweest en zijn de kettingproblemen er niet of minder wat ik begreep.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Leuke stuurbak met goede opties ^O^

Specs? km stand? voor betaald?

Ik moet zeggen dat ik het tellerspul en dash een beetje oubollig aan vind doen voor het bouwjaar, maar is een bak die ik ook wel zou kunnen rijden.. Al denk ik dat ik een 3 had gepakt :P
junkiexpzondag 4 oktober 2020 @ 01:32
quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2020 00:42 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Leuke stuurbak met goede opties ^O^

Specs? km stand? voor betaald?

Ik moet zeggen dat ik het tellerspul en dash een beetje oubollig aan vind doen voor het bouwjaar, maar is een bak die ik ook wel zou kunnen rijden.. Al denk ik dat ik een 3 had gepakt :P
285K km, 11K voor betaald.
Blijft een kwestie van smaak, maar vind het wel echt een heel mooi model.
#ANONIEMzondag 4 oktober 2020 @ 01:33
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 23:17 schreef fathank het volgende:

[..]

6cil diesel loopt nooit zo mooi als een vergelijkbare benzine. Het blijft een verkapte vrachtwagen.
Man naar mn hart.
Sounddragonzondag 4 oktober 2020 @ 01:42
quote:
2s.gif Op zondag 4 oktober 2020 01:32 schreef junkiexp het volgende:

[..]

285K km, 11K voor betaald.
Blijft een kwestie van smaak, maar vind het wel echt een heel mooi model.
Buitenkant is gewoon goed; BMW, mooie bak, stoelen prima, middenconsole/tunnel/scherm, prima, alles wat voor je neus zit.. kan beter.. en da's eigenlijk wat me altijd al heeft weerhouden om een BMW te kopen.. Een BMW roept visueel tegen alles en iedereen dat het een BMW is, en tegen de bestuurder zegt 'ie; jammer maat, het geld zit in je koplampen en achterlichten :@
En dat meen ik oprecht.. niet om te trollen ofzo.. :)
-Richard-zondag 4 oktober 2020 @ 02:55
Mooie wagen. Veel plezier ermee
Hyperdudezondag 4 oktober 2020 @ 09:05
Ziet er netjes uit. ^O^
YoshiBignosezondag 4 oktober 2020 @ 09:17
quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2020 01:42 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Buitenkant is gewoon goed; BMW, mooie bak, stoelen prima, middenconsole/tunnel/scherm, prima, alles wat voor je neus zit.. kan beter.. en da's eigenlijk wat me altijd al heeft weerhouden om een BMW te kopen.. Een BMW roept visueel tegen alles en iedereen dat het een BMW is, en tegen de bestuurder zegt 'ie; jammer maat, het geld zit in je koplampen en achterlichten :@
En dat meen ik oprecht.. niet om te trollen ofzo.. :)
Dat vond ik juist een groot pluspunt. Het dashboard is strak en eenvoudig. Niet goedkoop... maar wel simpel. Ik vind die ronde roostertjes bij o.a. mercedes echt oerlelijk. Ik zou nooit een auto kopen die dat heeft.

Ben dan verder weer geen fan van stations... maar het is wel een dikke bak.
Ferzondag 4 oktober 2020 @ 09:45
Mooie bak hoor, luxe uitgevoerd ook. Wel hoge maandlasten, maar stoer dat je het doet.
boegschroefzondag 4 oktober 2020 @ 11:43
quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2020 01:42 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Buitenkant is gewoon goed; BMW, mooie bak, stoelen prima, middenconsole/tunnel/scherm, prima, alles wat voor je neus zit.. kan beter.. en da's eigenlijk wat me altijd al heeft weerhouden om een BMW te kopen.. Een BMW roept visueel tegen alles en iedereen dat het een BMW is, en tegen de bestuurder zegt 'ie; jammer maat, het geld zit in je koplampen en achterlichten :@
En dat meen ik oprecht.. niet om te trollen ofzo.. :)
Ik denk dat dit een kwestie van smaak is. Voor mij was dit juist altijd de reden om voor bmw te kiezen. Audi en Mercedes waren voor mij juist smakeloos. Tegenwoordig helemaal met de instelling 'weet je wat, zet er maar een tablet neer'.
junkiexpzondag 4 oktober 2020 @ 13:27
quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2020 01:42 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Buitenkant is gewoon goed; BMW, mooie bak, stoelen prima, middenconsole/tunnel/scherm, prima, alles wat voor je neus zit.. kan beter.. en da's eigenlijk wat me altijd al heeft weerhouden om een BMW te kopen.. Een BMW roept visueel tegen alles en iedereen dat het een BMW is, en tegen de bestuurder zegt 'ie; jammer maat, het geld zit in je koplampen en achterlichten :@
En dat meen ik oprecht.. niet om te trollen ofzo.. :)
Ik snap het wel, maar het is ook wel vrij klassiek en overzichtelijk en dat is ook wat waard.
Ik vind het 6wb cluster wel echt gaaf hoor, veranderd mee met de modus die je kiest, sport, comfort ed.

Is ook een optie die je niet zo veel tegenomt.

quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 02:55 schreef -Richard- het volgende:
Mooie wagen. Veel plezier ermee
Thanks
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2020 09:05 schreef Hyperdude het volgende:
Ziet er netjes uit. ^O^
Thanks
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 09:17 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat vond ik juist een groot pluspunt. Het dashboard is strak en eenvoudig. Niet goedkoop... maar wel simpel. Ik vind die ronde roostertjes bij o.a. mercedes echt oerlelijk. Ik zou nooit een auto kopen die dat heeft.

Ben dan verder weer geen fan van stations... maar het is wel een dikke bak.
Dat vind ik dus ook.
Had liever ook een sedan gehad maar kom nu van een Volvo s80 en daar kom ik door gezinsuitbreiding niet meer uit met de laadruimte.
Dus daarom maar een station, ik vind het van de stations samen met de A6 toch wel één van de mooiste uitvoeringen.

Als je dan naar een V70 kijkt bijvoorbeeld vind ik dat een lompe bak en verre van mooi.

quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2020 09:45 schreef Fer het volgende:
Mooie bak hoor, luxe uitgevoerd ook. Wel hoge maandlasten, maar stoer dat je het doet.
Valt wel mee, mrb is vrij hoog maar omslagpunt ligt al bij 15K.
Rijdt nu een S80, hiervoor een E39 528i touring en een E38 750i en nog wat van zulke auto's dus ben wel wat gewend.
En doe heel veel zelf, onderdelen zijn makkelijk te verkrijgen en voor merken als BMW is Ebay.de een snoepwinkel voor zowel vervangingsonderdelen als mods.

Zie ook mijn eerdere topic:

PTA / [PROJECT] BMW 750i 5.4 V12 1995
kasperzondag 4 oktober 2020 @ 13:31
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 23:06 schreef junkiexp het volgende:
Uiteindelijk een mooie F11 520d high executive gevonden met elektrische achterklep, navi prof, schakel paddels, sport automaat 8 traps, digitaal dashboard, comfortstoelen, panoramadak, adaptive cruisecontrol, adaptieve BI-xenon, en nog wat leuke opties
Geen luchtvering maar Dynamic Damper Control, kan ook genoeg aan stuk natuurlijk :P
2013 model, in 2012 is er een modificatie geweest en zijn de kettingproblemen er niet of minder wat ik begreep.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Uitstekende keuze!
Veel plezier ermee. ^O^
Sounddragonzondag 4 oktober 2020 @ 17:50
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 09:17 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat vond ik juist een groot pluspunt. Het dashboard is strak en eenvoudig. Niet goedkoop... maar wel simpel. Ik vind die ronde roostertjes bij o.a. mercedes echt oerlelijk. Ik zou nooit een auto kopen die dat heeft.

Ben dan verder weer geen fan van stations... maar het is wel een dikke bak.
Ronde roostertjes?

quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 11:43 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Ik denk dat dit een kwestie van smaak is. Voor mij was dit juist altijd de reden om voor bmw te kiezen. Audi en Mercedes waren voor mij juist smakeloos. Tegenwoordig helemaal met de instelling 'weet je wat, zet er maar een tablet neer'.
Natuurlijk is dat een kwestie van smaak, duh!,
Maar je slaat 2 modellen over volgens mij, we hebben het over het equivalent van een W212 in dit geval, die had een in-dash. Zie onder ;)
quote:
2s.gif Op zondag 4 oktober 2020 13:27 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Ik snap het wel, maar het is ook wel vrij klassiek en overzichtelijk en dat is ook wat waard.
Ik vind het 6wb cluster wel echt gaaf hoor, veranderd mee met de modus die je kiest, sport, comfort ed.

Is ook een optie die je niet zo veel tegenkomt.

Klopt, die zijn idd wel nice, maar juist omdat de buitenkant er lekker flashy en high tech uitziet bij BMW, vind ik juist dat dash niet passen... 'klassiek' is niet helzelfde al 'retro' :+ En tevens is het een 'optie'; bij MB is het gewoon standaard, daar heb je wel als optie een groot of een klein scherm, maar die color Oled is gewoon package deal.. als je meer opties neemt is er ook meer te 'spelen', maar ik vind het standaard al gewoon mooi.

Hier bijvoorbeeld een E uit 2014.

Mercedes-E-klasse-facelift-lek-05.jpg

IMG_8905.jpg

Ik heb in grote lijnen hetzelfde in mijn C.
Hyperdudezondag 4 oktober 2020 @ 18:00
quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2020 17:50 schreef Sounddragon het volgende:

[..]


Hier bijvoorbeeld een E uit 2014.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik heb in grote lijnen hetzelfde in mijn C.
Veels te druk man. :)
Dit is mijn dash:
z6NL1YH.jpg

Even iets strakkers dan dat nephout er in, als het mij zou boeien, en klaar. :)
junkiexpzondag 4 oktober 2020 @ 18:29
quote:
14s.gif Op zondag 4 oktober 2020 18:00 schreef Hyperdude het volgende:
en iets strakkers dan dat nephout er in, als het mij zou boeien, en klaar.
Mooi man, jij hebt een HUD zie ik bevalt dat?
Dat is de enige optie die ik wel wilde maar die deze auto niet heeft.
Is wel achteraf in te bouwen, aansluiten en coderen is niet zo spannend maar het hele dashboard moet er voor uit.
Hyperdudezondag 4 oktober 2020 @ 18:41
quote:
2s.gif Op zondag 4 oktober 2020 18:29 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Mooi man, jij hebt een HUD zie ik bevalt dat?
Dat is de enige optie die ik wel wilde maar die deze auto niet heeft.
Is wel achteraf in te bouwen, aansluiten en coderen is niet zo spannend maar het hele dashboard moet er voor uit.
Vooral voor de Navi wel mooi/handig, die gebruik ik liever zonder geluid ;)
Verder niet echt onmisbaar. Max. snelheid en huidige snelheid is ook nog wel handig. In het donker ook wel relaxed. Zou er niet een heel dashboard voor demonteren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 04-10-2020 19:55:20 ]
Sounddragonzondag 4 oktober 2020 @ 19:20
quote:
14s.gif Op zondag 4 oktober 2020 18:00 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Veels te druk man. :)
Dit is mijn dash:
[ afbeelding ]

Even iets strakkers dan dat nephout er in, als het mij zou boeien, en klaar. :)

Hehehe, de mijne heeft lakzwarte trim ipv hout of alu.. érg toffe optie, en het maakt het een stuk rustiger.. krast wel als de neten trouwens ;(

Dat lichte leer is sowieso niet iets wat aan mij besteed is; ik werk voor mijn geld, en ik ben niet altijd even fris als ik in de auto stap O-) ;)

Dit is de mijne trouwens; ik zag dat ik een piccie online had staan..

MHReafL.jpg

Daar had ik hem net, hence de geïmproviseerde telefoonmeuk. De RAM mount zit nu rechts tegen de tunnel..
boegschroefzondag 4 oktober 2020 @ 20:26
quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2020 19:20 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Hehehe, de mijne heeft lakzwarte trim ipv hout of alu.. érg toffe optie, en het maakt het een stuk rustiger.. krast wel als de neten trouwens ;(

Dat lichte leer is sowieso niet iets wat aan mij besteed is; ik werk voor mijn geld, en ik ben niet altijd even fris als ik in de auto stap O-) ;)

Dit is de mijne trouwens; ik zag dat ik een piccie online had staan..

[ afbeelding ]

Daar had ik hem net, hence de geïmproviseerde telefoonmeuk. De RAM mount zit nu rechts tegen de tunnel..

Sorry maar ik vind dat dus echt een stuk minder mooi. Met name de knoppen in het midden stuk. Veel teveel knoppen, 1 plat geheel, dit verwacht ik in een ford fiesta/focus.
YoshiBignosezondag 4 oktober 2020 @ 20:48
quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2020 17:50 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ronde roostertjes?

Ja die ventilatieroosters die in Aygo ook sloeberig rond zijn, alleen iets stylisher gemaakt in een MB. Ze hebben het niet allemaal hoor, maar ik hou niet van rondingen. In een auto in ieder geval. Zo'n mini vind ik ook lelijk met die ronde snelheidsmeter. Het moet strak met rechte lijnen, dan heeft een BMW bijna altijd.

2010_mercedes-benz_sls_amg_106.jpg

Die van een A3 zijn nog lelijker:

audiA32.jpg

Maar Aygo het ergste :')

toyota-aygo-mk1-dashboard.jpg?itok=NUwN5xNJ
Sounddragonzondag 4 oktober 2020 @ 21:11
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 20:26 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Sorry maar ik vind dat dus echt een stuk minder mooi. Met name de knoppen in het midden stuk. Veel teveel knoppen, 1 plat geheel, dit verwacht ik in een ford fiesta/focus.
Komen die smaken weer eh; ik vind dat juist mooi.. knopjes muss sein. _O_

Zo'n dikke Phaeton _O_ _O_ _O_

quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 20:48 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja die ventilatieroosters die in Aygo ook sloeberig rond zijn, alleen iets stylisher gemaakt in een MB. Ze hebben het niet allemaal hoor, maar ik hou niet van rondingen. In een auto in ieder geval. Zo'n mini vind ik ook lelijk met die ronde snelheidsmeter. Het moet strak met rechte lijnen, dan heeft een BMW bijna altijd.

[ afbeelding ]

Die van een A3 zijn nog lelijker:

[ afbeelding ]

Maar Aygo het ergste :')

[ afbeelding ]
Dude, ik dacht dat we serieus aan het converseren waren, maar nou zit je een SLS AMG naast een Audi 3 en een Yaris te houden? :D :')
Je zocht ronde MB roostertjes, en moest helemaal door een SLS om ze te vinden? :D

Doe maar niet omhoog kijken in het vliegtuig, daar zitten ze ook :Y
YoshiBignosezondag 4 oktober 2020 @ 21:17
quote:
10s.gif Op zondag 4 oktober 2020 21:11 schreef Sounddragon het volgende:

Dude, ik dacht dat we serieus aan het converseren waren, maar nou zit je een SLS AMG naast een Audi 3 en een Yaris te houden? :D :')
Je zocht ronde MB roostertjes, en moest helemaal door een SLS om ze te vinden? :D

Doe maar niet omhoog kijken in het vliegtuig, daar zitten ze ook :Y
Wat maakt het nou weer uit :') GLA's of A-klasses hebben die ronde dingen ook.

En ja vliegtuigen ook. Vind je die dingen stylish gemaakt van binnen dan?
Lospedrosazondag 4 oktober 2020 @ 21:20
Niet verkeerd bedoeld maar je hebt geen bmw/Audi budget voor een echt lekker jong ding.
Ga dan voor een C segment?
Sounddragonzondag 4 oktober 2020 @ 21:24
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 21:17 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Wat maakt het nou weer uit :') GLA's of A-klasses hebben die ronde dingen ook.

En ja vliegtuigen ook. Vind je die dingen stylish gemaakt van binnen dan?
Nee, die passen ze aan de smaak van Aygo bestuurders, want daar zijn het meest van. In een vliegtuig moet het duurzaam en debiel- en bomproof zijn..

Long story short: ik vind een BMW voor 90% mooi, alleen die 10% waar ik zelf naar kijk niet, en daarom koop ik ze meestal niet. Vroegah, toen ze de het dash nog zo mooi om je heen bouwden.. maja, toen had ik er geen knaken voor -O-

Het is een kwestie van smaak, en die verschillen blijkbaar :P
Sounddragonzondag 4 oktober 2020 @ 21:25
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2020 21:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Niet verkeerd bedoeld maar je hebt geen bmw/Audi budget voor een echt lekker jong ding.
Ga dan voor een C segment?
Mijn idee, ik had een 330d gezocht ofzo :7
Hyperdudezondag 4 oktober 2020 @ 21:30
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2020 21:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Niet verkeerd bedoeld maar je hebt geen bmw/Audi budget voor een echt lekker jong ding.
Ga dan voor een C segment?
TS heeft ruimte nodig.
YoshiBignosezondag 4 oktober 2020 @ 21:31
quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2020 21:24 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nee, die passen ze aan de smaak van Aygo bestuurders, want daar zijn het meest van. In een vliegtuig moet het duurzaam en debiel- en bomproof zijn..

Long story short: ik vind een BMW voor 90% mooi, alleen die 10% waar ik zelf naar kijk niet, en daarom koop ik ze meestal niet. Vroegah, toen ze de het dash nog zo mooi om je heen bouwden.. maja, toen had ik er geen knaken voor -O-

Het is een kwestie van smaak, en die verschillen blijkbaar :P
Ja over slechte smaak valt niet te twisten hé.
Sounddragonzondag 4 oktober 2020 @ 21:38
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 21:31 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja over slechte smaak valt niet te twisten hé.
Wáárom nou? :|W
Lospedrosazondag 4 oktober 2020 @ 21:55
quote:
3s.gif Op zondag 4 oktober 2020 21:30 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

TS heeft ruimte nodig.
Okay een D/E segment dan.
En diesel krijg je er nooit uit bij 25K per jaar volgens mij
Maar je keuze snap ik wel, lekkere bakken.
fathankzondag 4 oktober 2020 @ 22:12
Lekker belangrijk

Je moet je vooral lekker voelen in een wagen wat boeien die paar tientjes dan
junkiexpzondag 4 oktober 2020 @ 22:13
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2020 21:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Niet verkeerd bedoeld maar je hebt geen bmw/Audi budget voor een echt lekker jong ding.
Ga dan voor een C segment?
Waarom?
Afschrijving is ook geld weggooien, hier is het meeste al vanaf gereden.
3 serie is echt te klein en minder mooi.

Maar voor mij is dit echt jong, 7 jaar.
De jongste auto is altijd 15 jaar oid :P
junkiexpzondag 4 oktober 2020 @ 22:20
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2020 21:55 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Okay een D/E segment dan.
En diesel krijg je er nooit uit bij 25K per jaar volgens mij
Maar je keuze snap ik wel, lekkere bakken.
GVB0ZFL.png

Kan prima uit :)
Heb wel van zowel de 520d als de 520i de fabrieksopgaaf verbruik als waarde genomen, dus het verschil zal iets kleiner zijn maar 25K is zeker goed te doen.
junkiexpzondag 4 oktober 2020 @ 22:42
quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2020 19:20 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Hehehe, de mijne heeft lakzwarte trim ipv hout of alu.. érg toffe optie, en het maakt het een stuk rustiger.. krast wel als de neten trouwens ;(

Dat lichte leer is sowieso niet iets wat aan mij besteed is; ik werk voor mijn geld, en ik ben niet altijd even fris als ik in de auto stap O-) ;)

Dit is de mijne trouwens; ik zag dat ik een piccie online had staan..

[ afbeelding ]

Daar had ik hem net, hence de geïmproviseerde telefoonmeuk. De RAM mount zit nu rechts tegen de tunnel..

Ik moet bij de climatecontrol gelijk aan een sprinter denken, dat ziet er ongeveer ook zo uit (wat niet raar is)
Verder vind ik de middentunnel niet echt mooi, automaatpook met indicatie doet dan wweer wat ouder aan.
Voor de rest ook een mooi interieur, tellerhuis ziet er ook prima uit :)

En de befaamde handrem, dat vond ik wel echt een fijne optie toen ik Mercedes reed (W124)
Hyperdudezondag 4 oktober 2020 @ 22:50
quote:
2s.gif Op zondag 4 oktober 2020 22:42 schreef junkiexp het volgende:

[..]
...


En de befaamde handrem, dat vond ik wel echt een fijne optie toen ik Mercedes reed (W124)
Electrischr handrem heb je meer aan. In de file.
Sounddragonzondag 4 oktober 2020 @ 22:50
quote:
2s.gif Op zondag 4 oktober 2020 22:42 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Ik moet bij de climatecontrol gelijk aan een sprinter denken, dat ziet er ongeveer ook zo uit (wat niet raar is)
Verder vind ik de middentunnel niet echt mooi, automaatpook met indicatie doet dan wweer wat ouder aan.
Voor de rest ook een mooi interieur, tellerhuis ziet er ook prima uit :)

En de befaamde handrem, dat vond ik wel echt een fijne optie toen ik Mercedes reed (W124)
Ja, is allemaal massagebruik he.. in sommige heeeeeel dure sportkarren kom je ook gewoon VW schakelaars tegen.. zo houden ze dingen 'betaalbaar'. In de weer nieuwere generatie heb je helemaal niks meer op de tunnel dan heb je een pookje rechts achter het stuur, maar die hebben dan weer die lelijke iPad, net als dat afgrijselijke popup ding wat er in de pre-facelift van mijn C zat.. dát was pas een kotslelijk dash :X . Daarom heb ik de 203 zo lang doorgereden :@
Sounddragonzondag 4 oktober 2020 @ 22:52
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2020 22:50 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Electrischr handrem heb je meer aan. In de file.
204 heeft allebei; rolt gewoon nooit weg, en ik heb die parkeerrem ook nog niet één keer gebruikt.. Niet echt nodig ook bij een 4WD in P.
junkiexpzondag 4 oktober 2020 @ 22:58
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2020 22:50 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Electrischr handrem heb je meer aan. In de file.
Dat is waar
junkiexpzondag 4 oktober 2020 @ 22:59
quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2020 22:50 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ja, is allemaal massagebruik he.. in sommige heeeeeel dure sportkarren kom je ook gewoon VW schakelaars tegen.. zo houden ze dingen 'betaalbaar'. In de weer nieuwere generatie heb je helemaal niks meer op de tunnel dan heb je een pookje rechts achter het stuur, maar die hebben dan weer die lelijke iPad, net als dat afgrijselijke popup ding wat er in de pre-facelift van mijn C zat.. dát was pas een kotslelijk dash :X . Daarom heb ik de 203 zo lang doorgereden :@
Klopt, ik heb rijd zelf zakelijk een Vivaro B (wat eigenlijk Renault is) en daar zit het deels digitale klokkenhuis in van een Clio.
Mijn navigatiescherm is dan weer exact het zelfde uit de Dacia Duster van mijn schoonvader.

Massa is kassa :)
Sounddragonmaandag 5 oktober 2020 @ 00:26
quote:
2s.gif Op zondag 4 oktober 2020 22:59 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Klopt, ik heb rijd zelf zakelijk een Vivaro B (wat eigenlijk Renault is) en daar zit het deels digitale klokkenhuis in van een Clio.
Mijn navigatiescherm is dan weer exact het zelfde uit de Dacia Duster van mijn schoonvader.

Massa is kassa :)
Psieees, en in de MB A en B liggen in sommige gevallen Renault-motoren.. er is niks meer raszuiver tegenwoordig zelfs Bentley's en Lambo's niet.

Je Vivaro is ook een beetje Nissan trouwens :P
junkiexpdinsdag 6 oktober 2020 @ 18:35
quote:
7s.gif Op maandag 5 oktober 2020 00:26 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Psieees, en in de MB A en B liggen in sommige gevallen Renault-motoren.. er is niks meer raszuiver tegenwoordig zelfs Bentley's en Lambo's niet.

Je Vivaro is ook een beetje Nissan trouwens :P
Klopt, en zelfs een beetje Fiat (talento)
En ik heb niks met franse auto's maar dit rijdt meer dan prima voor een bus, en heb afgelopen 50K kilometer alleen remblokken en een beurtje gehad.
Alleen nog een keer laten chippen :)
Sounddragondinsdag 6 oktober 2020 @ 19:08
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 18:35 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Klopt, en zelfs een beetje Fiat (talento)
En ik heb niks met franse auto's maar dit rijdt meer dan prima voor een bus, en heb afgelopen 50K kilometer alleen remblokken en een beurtje gehad.
Alleen nog een keer laten chippen :)
I know, 2 jaar lang een Trafic gehad, geen straf om in te rijden ;)
Nerdslayerdinsdag 6 oktober 2020 @ 21:25
gewoon de bmw kopen kun je nog beetje driften enzo
Ferdinsdag 6 oktober 2020 @ 21:34
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 18:35 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Klopt, en zelfs een beetje Fiat (talento)
En ik heb niks met franse auto's maar dit rijdt meer dan prima voor een bus, en heb afgelopen 50K kilometer alleen remblokken en een beurtje gehad.
Alleen nog een keer laten chippen :)
Ja Traffic rijdt heerlijk, zolang er geen lompe collega’s zijn die hem mollen. Dan kun je beter Vito hebben, die is wat stugger en degelijker.

Maar als je de hele week in die bus rijdt, is dan zo’n dure luxe auto voor alleen het weekend niet een beetje zonde?
YoshiBignosedinsdag 6 oktober 2020 @ 21:43
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 21:25 schreef Nerdslayer het volgende:
gewoon de bmw kopen kun je nog beetje driften enzo
Heeft ie al gekocht... en ja moet kunnen.

junkiexpdinsdag 6 oktober 2020 @ 22:24
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 21:34 schreef Fer het volgende:

Alleen nog een keer laten chippen
Ja Traffic rijdt heerlijk, zolang er geen lompe collega’s zijn die hem mollen. Dan kun je beter Vito hebben, die is wat stugger en degelijker.

Maar als je de hele week in die bus rijdt, is dan zo’n dure luxe auto voor alleen het weekend niet een beetje zonde?
Traffic/vivaro is prima idd, ik heb de versie met extra laadvermogen en L2 dus is al stug zat als je daar leeg mee rijdt :P
Maar ik heb deze gekocht met 2 jaar oud en 90K op de teller en ben de enige die erin rijdt (ZZP) dus dan blijft alles heel.

Ik heb ook nog een vriendin, en die gaat doordeweeks woon-werk verkeer met de F11 doen.
En ik rijdt er dan in met vakanties en in het weekend.

Zou zelf ook nog wel een privé auto willen hebben maar 3 auto's is wel een beetje te gek eigenlijk.