Denk niet dat hij games gaat streamen maar zijn cam ofzo DIG / computer voor streamenquote:Op zondag 6 september 2020 00:17 schreef Jordy-B het volgende:
Je hebt er geen prijzen bij staan.
De rx570 is veel langzamer dan de GTX 1660 super, dus systeem 1 valt af.
Verder is het voornamelijk Intel vs AMD en ik denk dat de I7 10700 iets beter presteert dan de AMD. Ik denk dat 3 de beste keuze is, al volgt 4 op de voet.
Voeding en moederbord vind ik niet zo heel interessant. Als je wat bijzonders van plan was, had je het systeem wel zelf gebouwd.
Alle systemen hebben echt weinig opslagruimte. AAA-titels vragen al gauw 50 GB hè. En het is allemaal wel erg budget, waarbij de nadruk vooral op de processor ligt.
Als ik jou was zou ik voor de leuk eens een systeem samenstellen in de pricewatch van Tweakers (zelf onderdelen kiezen en in je wenslijst zetten). Je kan dan ook verzendkosten laten berekenen. En werp ook even een blik op hun desktop-best buy guide.
Een computer in elkaar zetten is echt niet zo moeilijk en het scheelt je waarschijnlijk wat centen. (Een Windows-licentie kost je een keer ¤10-20 via een key-verkoper).
Houd er rekening mee dat Nvidia vanaf half september hun nieuwe kaarten gaat uitbrengen, en dat je vermoedelijk vanaf dat moment prima tweedehandsjes op marktplaats kan vinden.
bedankt voor de grondige uitleg!! De meeste onderdelen zou ik wel kunnen monteren alleen de processor plaatsen daar heb schrik van dit moet wel juist gebeuren van daar de keuze om reeds gebouwd systeem te kopen. De SSD is maar 500GB maar zou enkel gebruikt worden voor het windows zelf en programma's daar naast heb ik voldoende extra opslag capaciteit op harddisks.quote:Op zondag 6 september 2020 00:17 schreef Jordy-B het volgende:
Je hebt er geen prijzen bij staan.
De rx570 is veel langzamer dan de GTX 1660 super, dus systeem 1 valt af.
Verder is het voornamelijk Intel vs AMD en ik denk dat de I7 10700 iets beter presteert dan de AMD. Ik denk dat 3 de beste keuze is, al volgt 4 op de voet.
Voeding en moederbord vind ik niet zo heel interessant. Als je wat bijzonders van plan was, had je het systeem wel zelf gebouwd.
Alle systemen hebben echt weinig opslagruimte. AAA-titels vragen al gauw 50 GB hè. En het is allemaal wel erg budget, waarbij de nadruk vooral op de processor ligt.
Als ik jou was zou ik voor de leuk eens een systeem samenstellen in de pricewatch van Tweakers (zelf onderdelen kiezen en in je wenslijst zetten). Je kan dan ook verzendkosten laten berekenen. En werp ook even een blik op hun desktop-best buy guide.
Een computer in elkaar zetten is echt niet zo moeilijk en het scheelt je waarschijnlijk wat centen. (Een Windows-licentie kost je een keer ¤10-20 via een key-verkoper).
Houd er rekening mee dat Nvidia vanaf half september hun nieuwe kaarten gaat uitbrengen, en dat je vermoedelijk vanaf dat moment prima tweedehandsjes op marktplaats kan vinden.
ik ga IRL streamen ARTquote:Op zondag 6 september 2020 00:35 schreef wootahH het volgende:
[..]
Denk niet dat jij games gaat streamen maar zijn cam ofzo DIG / computer voor streamen
De processor plaatsen in de socket vond ik het makkelijkste van allemaal. Is echt foolproof tegenwoordig.quote:Op zondag 6 september 2020 01:15 schreef tommy_077 het volgende:
[..]
bedankt voor de grondige uitleg!! De meeste onderdelen zou ik wel kunnen monteren alleen de processor plaatsen daar heb schrik van dit moet wel juist gebeuren van daar de keuze om reeds gebouwd systeem te kopen. De SSD is maar 500GB maar zou enkel gebruikt worden voor het windows zelf en programma's daar naast heb ik voldoende extra opslag capaciteit op harddisks.
Ik heb op youtube de voorstelling gezien van de nieuwe NVIDIA GeForce RTX 30 Series echt top videokaarten met zelf ingebouwd green screen en ruis onderdrukking enz maar postprijs zal ook aardig zijn.
inderdaad, lastig fout doen tenzij je blind bent.quote:Op zondag 6 september 2020 01:51 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De processor plaatsen in de socket vond ik het makkelijkste van allemaal. Is echt foolproof tegenwoordig.
Meer is niet altijd beter:quote:Op zondag 6 september 2020 00:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
3. Vanwege de octacore, is de snelste processor van de lijst.
Je maakt het met dit overzicht wel heel erg moeilijk om een vergelijking te maken.quote:Op zaterdag 5 september 2020 22:53 schreef tommy_077 het volgende:
Mijn vraag welk systeem is de beste aankoop ?
Met de huidige prijzen is dat best aantrekkelijk ja. En de verwachting is dat de prijzen nog verder blijven zakken.quote:Op zondag 6 september 2020 14:30 schreef Dubbeldrank het volgende:
Laat ik je gelijk een tip geven. In alle systemen zie ik 16GB, dit wil je gelijk naar 32GB of 64GB upgraden. Geheugen is relatief goedkoop op dit moment en je gaat het nodig hebben.
gamen is niet echt mijn ding, wel 3D objecten makenquote:Op zondag 6 september 2020 10:52 schreef laucas het volgende:
Wat is het budget?
Wil je naast het streamen van IRL ook gamen? Zoja, wat voor games?
Ik heb even de prijzen erbij geplaatst en wat meer op dezelfde manier opgesomd.quote:Op zondag 6 september 2020 12:33 schreef Fred het volgende:
[..]
Meer is niet altijd beter:
https://www.cpubenchmark.(...)en-5-3600/3747vs3481
[..]
Je maakt het met dit overzicht wel heel erg moeilijk om een vergelijking te maken.
Enerzijds heb je wel heel simpel geknipt en geplakt van verschillende sites, dat maakt het niet overzichtelijk.
Als je de OP aanpast zodat alle systemen op dezelfde manier opgesomd zijn, maak je het overzicht duidelijker. Hoe duidelijker je overzicht, des te beter het advies dat je krijgt. Des te beter het advies, des te blijer tommy_077.
Daarnaast ontbreken de prijzen van de systemen, dat is imho een belangrijk onderdeel voor het maken van de keuze voor een systeem.
Die koelpasta aanbrengen op CPU heb ik nog nooit gedaan.quote:Op zondag 6 september 2020 09:26 schreef kun_bbongal het volgende:
[..]
inderdaad, lastig fout doen tenzij je blind bent.
een pc bouwen is makkelijker dan ooit
waar kan ik bij pricewatch de desktop-best buy guide vinden ?quote:
De tweede zin in de openingspost zegt exact wat hij er mee gaat doen, en ja dat vreet geheugen. Vandaar de tip.quote:Op zondag 6 september 2020 16:22 schreef laucas het volgende:
[..]
Met de huidige prijzen is dat best aantrekkelijk ja. En de verwachting is dat de prijzen nog verder blijven zakken.
Maar om nou te zeggen dat je echt 32- of 64GB nodig hebt is wat anders. Dat hangt er vanaf wat je gemiddeld een beetje doet met je systeem. In de meeste gevallen is 32GB overkill en 16GB ruim voldoende.
https://tweakers.net/revi(...)-september-2020.htmlquote:Op zondag 6 september 2020 20:16 schreef tommy_077 het volgende:
waar kan ik bij pricewatch de desktop-best buy guide vinden ?
quote:Op zondag 6 september 2020 21:25 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
De tweede zin in de openingspost zegt exact wat hij er mee gaat doen, en ja dat vreet geheugen. Vandaar de tip.
Klopt, streamen gebruikt weinig. Ga maar eens een uurtje raw video editten, dat is andere koek.quote:Op dinsdag 8 september 2020 19:38 schreef laucas het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
![]()
2x4GB DDR3 1600 / i5 4590 en geen framedrop aan de horizon.
sowieso minimaal 8GB VRAM videokaart nodig voor 4k raw. En liefste 16gb geheugen, maar 32 or 64 is beter.quote:Op dinsdag 8 september 2020 21:40 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Klopt, streamen gebruikt weinig. Ga maar eens een uurtje raw video editten, dat is andere koek.
Als je een processor met koeler koopt heb je dat probleem al helemaal niet, dan zit het alvast erop.quote:Op maandag 7 september 2020 04:40 schreef kun_bbongal het volgende:
koelpasta is makkelijk, er zijn 1000en videos hierover. Gewoon rijstkorrel groot.
Zelf aanbrengen is meestal beter. Niet alleen betere pasta, maar ook betere verdeling (geen luchtbellen)quote:Op donderdag 10 september 2020 11:15 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als je een processor met koeler koopt heb je dat probleem al helemaal niet, dan zit het alvast erop.
Maakt weinig uit.quote:Op donderdag 10 september 2020 11:50 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Zelf aanbrengen is meestal beter. Niet alleen betere pasta, maar ook betere verdeling (geen luchtbellen)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |