VS, India en Brazilië met name.quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:43 schreef PippenScottie het volgende:
Gisteren was volgens Worldometer de dag met het hoogste aantal nieuwe Corona gevallen wereldwijd sinds het begin van de uitbraak, bijna 300.000.
Mocht iemand denken dat het virus op zijn retour is.
Die volgt de trend van het aantal positieve tests met een vertraging van twee wekenquote:Op zaterdag 5 september 2020 11:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En wat voor trend laat het aantal doden zien?
Ik hoor niks over het vol lopen van ziekenhuizen (of enorme hoeveelheden doden) de afgelopen weken. De stijgingen zijn al weken gaande. Valt allemaal wel mee dus.quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:59 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Die volgt de trend van het aantal positieve tests met een vertraging van twee weken
Precies hier hoor je weinig over.quote:Op zaterdag 5 september 2020 12:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik hoor niks over het vol lopen van ziekenhuizen (of enorme hoeveelheden doden) de afgelopen weken. De stijgingen zijn al weken gaande. Valt allemaal wel mee dus.
Net zoals al die brandhaarden de afgelopen weken in Dokkum, Bergen op Zoom etc. Groot in het nieuws en daarna een stille dood gestorven.quote:Op zaterdag 5 september 2020 12:31 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Precies hier hoor je weinig over.
Wel dat er een tweede golf komt, die er nog steeds niet is
Lijkt mij echt voorbarig om te concluderen, maar we hebben wel te maken met hoge coronacijfers per dag. Helaas denk ik niet dat virus op zijn retour is.quote:Op zaterdag 5 september 2020 12:38 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Net zoals al die brandhaarden de afgelopen weken in Dokkum, Bergen op Zoom etc. Groot in het nieuws en daarna een stille dood gestorven.
Misschien kunnen we voorzichtig concluderen dat het virus in Nederland op z'n retour is.
20 besmettingen oid zoals in Dokkum is dan ook amper een 'brandhaard' te noemen. Dat maakt de media er graag van.quote:Op zaterdag 5 september 2020 12:38 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Net zoals al die brandhaarden de afgelopen weken in Dokkum, Bergen op Zoom etc. Groot in het nieuws en daarna een stille dood gestorven.
Misschien kunnen we voorzichtig concluderen dat het virus in Nederland op z'n retour is.
Klopt ook appelhof Terschelling hoor je niets meer over.quote:Op zaterdag 5 september 2020 12:38 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Net als die voetbalclub in Silvolde deze week. Gaan we ook niks meer van horen.quote:Op zaterdag 5 september 2020 12:43 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Klopt ook appelhof Terschelling hoor je niets meer over.
Ik was ten tijde van deze brandhaard op Terschelling , niemand had het er over.
Terwijl heel media in Nederland er schande van sprak. Tja levert nu geen add meer op dus niet meer relevant
Hoe vervelend en erg het ook is voor de bewoners en medewerkersquote:Op zaterdag 5 september 2020 12:56 schreef eigendeegcookie het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)4-september-a4010802
Corona-uitbraak in Amsterdams verpleeghuis
In een Amsterdams verpleeghuis voor dementerende ouderen heeft een corona-uitbraak plaatsgevonden. Zestien van de dertig bewoners van het Anton de Komhuis in Amsterdam-Zuidoost bleken besmet, evenals zeven medewerkers. Dat bevestigt een woordvoerder van de overkoepelende organisatie Cordaan na berichtgeving van Het Parool.
Donderdag bleken de eerste twee bewoners het virus te dragen. Zij waren getest omdat zij lichte symptomen vertoonden. Vervolgens ondergingen alle bewoners en medewerkers preventief een test. De besmette bewoners zijn op een aparte afdeling geplaatst, vooralsnog is geen van hen overgebracht naar het ziekenhuis. De besmette medewerkers zitten thuis in quarantaine. De rest van het personeel draagt „volledig beschermende kleding”. In het Anton de Komhuis wonen dertig Surinaamse ouderen met dementie.
waarom? is t niet beter om t besmette personeel op die aparte afdeling te laten werken?
gewoon lekker zonder maanpakken?
mijn punt was dat de dementerende bewoners die besmet zijn gewoon verpleegd kunnen worden door de besmette mederwerkers, en de niet-besmette bewoners verpleegd door de niet-besmette medewerkers.quote:Op zaterdag 5 september 2020 13:04 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Hoe vervelend en erg het ook is voor de bewoners en medewerkers
Die media zal dit weer uitmelken tot elke add verkocht is.
Eigenlijk zou er een covid radio programma met iemand als Theo Koomen moeten zijn.quote:Op zaterdag 5 september 2020 12:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
20 besmettingen oid zoals in Dokkum is dan ook amper een 'brandhaard' te noemen. Dat maakt de media er graag van.
1 been in het graf. Dat heb ik ook echt beweerd.quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:35 schreef Dven het volgende:
[..]
Kijk anders even naar het aantal doden in Nederland dat onder de 70 jaar was en obesitas had.
En lees je je eigen tekst wel?!? Er staat hoe hoger het overgewicht hoe groter het risico. Nogal wiedes, dat is overgewicht bij zo ongeveer alles. Maar iemand die tien kilo te zwaar is ligt échte niet al met één been in het graf.Doe normaal zeg.
Feiten zijn : ernstige obesitas viermaal hogere kans, en BMI van 45+ zesmaal zo hoog.
Dan kan jij hoog of laag blijven springen maar ik stel daarmee niets dat verkeerd is.
Maar zeg vooral nog iets over ontkennen, kop in het zand steken, benoemen blablabla.
Nee ik bedoel natuurlijk niet dat griep meer schade aanricht onder ouderen dan onder jongeren. Ik bedoelde dat als je griep en corona vergelijkt, griep relatief meer impact heeft op jongeren en corona relatief meer op ouderen.quote:Op zaterdag 5 september 2020 10:54 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee, griep is niet gevaarlijker voor jongeren dan voor ouderen. Het is niet voor niets dat de griepprik, alhoewel bij iedereen aangeraden, zeker bij ouderen sterk aangeraden wordt.
Niet helemaal een antwoord op je vraag maar ik las net dit artikel in de Volkskrant.quote:Op zaterdag 5 september 2020 13:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nee ik bedoel natuurlijk niet dat griep meer schade aanricht onder ouderen dan onder jongeren. Ik bedoelde dat als je griep en corona vergelijkt, griep relatief meer impact heeft op jongeren en corona relatief meer op ouderen.
Tienduizenden per dag dus. Geen wonder dat er met 600/700 waar we momenteel op zitten nog niks aan de hand is.quote:Op zaterdag 5 september 2020 12:34 schreef Za het volgende:
Kijkend naar de grafieken hieronder, moeten er in maart dagelijks ongeveer zo'n 400.000 mensen besmet zijn geraakt?
[ afbeelding ]
Hoge aantallen? 20 voor een stad als Tilburg? Peanuts.quote:Op zaterdag 5 september 2020 14:23 schreef _serial_ het volgende:
Tilburg valt al paar dagen op met hoge aantallen
Studenten in Tilburg positief getest op corona na privéfeestjes tijdens introductieweek
Je verwacht het niet
Jup maar toch ruim 100 meer gemiddeld per dag de laatste dagen. Maar met toegenomen aantal testen tegen het maximum aan, is dit wel in de lijn der verwachting.quote:Op zaterdag 5 september 2020 14:21 schreef Noordzijde het volgende:
En het blijft weer redelijk stabiel.
De afgelopen week bijna 150quote:Op zaterdag 5 september 2020 14:28 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Hoge aantallen? 20 voor een stad als Tilburg? Peanuts.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |