Zo hoog ja?quote:Op zaterdag 5 september 2020 10:00 schreef Dejannn het volgende:
Ik zie dus nu pas dat bij al die doden in de VS, 94% een onderliggende aandoening had. Ik had niet verwacht dat dat percentage zo hoog zou liggen.
Blijkbaarquote:
https://www.cdc.gov/nchs/(...)ex.htm#Comorbiditiesquote:For 6% of the deaths, COVID-19 was the only cause mentioned.
Ga je hier die idioot ook al verdedigen?quote:Op zaterdag 5 september 2020 10:00 schreef Dejannn het volgende:
Ik zie dus nu pas dat bij al die doden in de VS, 94% een onderliggende aandoening had. Ik had niet verwacht dat dat percentage zo hoog zou liggen.
Maar heb je al een onderliggende aandoening bij overgewicht of asthma bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 5 september 2020 10:00 schreef Dejannn het volgende:
Dat is wat anders.quote:Op zaterdag 5 september 2020 10:05 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Blijkbaar
[..]
https://www.cdc.gov/nchs/(...)ex.htm#Comorbidities
Het ontgaat me nu geheel waar je het over hebt ...quote:Op zaterdag 5 september 2020 10:07 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ga je hier die idioot ook al verdedigen?
Klaarblijkelijk. Dat zijn natuurlijk aandoeningen, helemaal overgewicht, die een persoon stukken kwetsbaarder maken voor dit specifieke virus. Dat zagen we in NL ook al.quote:Op zaterdag 5 september 2020 10:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar heb je al een onderliggende aandoening bij overgewicht of asthma bijvoorbeeld.
Dan is makkelijk meer dan de helft van je bevolking risicogroep.quote:Op zaterdag 5 september 2020 10:13 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Het ontgaat me nu geheel waar je het over hebt ...
[..]
Klaarblijkelijk. Dat zijn natuurlijk aandoeningen, helemaal overgewicht, die een persoon stukken kwetsbaarder maken voor dit specifieke virus. Dat zagen we in NL ook al.
Qua overgewicht inderdaad, dat is natuurlijk in de VS ook buitengewoon serieus probleem.quote:Op zaterdag 5 september 2020 10:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Dan is makkelijk meer dan de helft van je bevolking risicogroep.
Absoluut. Het is een opmerkelijk virus. Betreffende Azië: dunno, ik denk inderdaad dat cultuur een rol speelt. Ze hadden alles in China bijvoorbeeld ook heel erg strikt geregeld en mensen houden zich daar dan ook aan. Daarnaast heb ik het idee, en dit is slechts een aanname, dat mensen daar misschien ook iets gezonder zijn in tegenstelling tot een land zoals de VS. In elk geval qua overgewicht, en we hebben natuurlijk in Nederland ook al kunnen zien dat overgewicht schijnbaar een mens zeer kwetsbaar maakt voor Covid-19.quote:Op zaterdag 5 september 2020 10:22 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Maar wel een intrigerende ziekte, dat COVID-19. Zo specifiek schadelijk voor oudere mensen, veel meer dan griep. Terwijl griep juist onder jonge mensen meer schade kan aanbrengen hoorde ik - weet niet zeker of dat klopt. Mexicaanse griep hield iig wel huis onder jonge mensen.
Misschien een kwestie van ervaring van het immuunsysteem met een ziekte of een vergelijkbare ziekte. In Azië krijgen ze het virus er ook een stuk makkelijker onder. Dat kan cultureel zijn, maar dat kan ook ervaring met allerlei coronavirussen zijn.
Er is nog steeds veel onduidelijk.
Je bent échte niet goed bij je hoofd he. Ik zat op volle terrassen toen jij nog niet bij de kapper naar binnen mocht en op een festival met 10k man terwijl jij een bekeuring krijgt als je met 7 mensen thuis een feestje viertquote:Op zaterdag 5 september 2020 09:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ah, he he. Je krijgt het eindelijk door dat het allemaal wat overdreven is...
Nee, griep is niet gevaarlijker voor jongeren dan voor ouderen. Het is niet voor niets dat de griepprik, alhoewel bij iedereen aangeraden, zeker bij ouderen sterk aangeraden wordt.quote:Op zaterdag 5 september 2020 10:22 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Maar wel een intrigerende ziekte, dat COVID-19. Zo specifiek schadelijk voor oudere mensen, veel meer dan griep. Terwijl griep juist onder jonge mensen meer schade kan aanbrengen hoorde ik - weet niet zeker of dat klopt. Mexicaanse griep hield iig wel huis onder jonge mensen.
Misschien een kwestie van ervaring van het immuunsysteem met een ziekte of een vergelijkbare ziekte. In Azië krijgen ze het virus er ook een stuk makkelijker onder. Dat kan cultureel zijn, maar dat kan ook ervaring met allerlei coronavirussen zijn.
Er is nog steeds veel onduidelijk.
Overgewicht is een hardnekkig fabeltje van x-maanden geleden. Bij vrouwen en ouderen maakt het sowieso al weinig uit en bij mannen die een BMI van 45+ (!) hebben is de kans op grote complicaties en overlijden 'slechts' zesmaal zo groot in vergelijking met mannen met een gezond gewicht.quote:Op zaterdag 5 september 2020 10:13 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Het ontgaat me nu geheel waar je het over hebt ...
[..]
Klaarblijkelijk. Dat zijn natuurlijk aandoeningen, helemaal overgewicht, die een persoon stukken kwetsbaarder maken voor dit specifieke virus. Dat zagen we in NL ook al.
Bron?quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:03 schreef Dven het volgende:
[..]
Overgewicht is een hardnekkig fabeltje van x-maanden geleden. Bij vrouwen en ouderen maakt het sowieso al weinig uit en bij mannen die een BMI van 45+ (!) hebben is de kans op grote complicaties en overlijden 'slechts' zesmaal zo groot in vergelijking met mannen met een gezond gewicht.
Hep op feesboek gestaan.quote:
Lol, fabeltje. Ja mag vooral niet worden benoemd.quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:03 schreef Dven het volgende:
[..]
Overgewicht is een hardnekkig fabeltje van x-maanden geleden. Bij vrouwen en ouderen maakt het sowieso al weinig uit en bij mannen die een BMI van 45+ (!) hebben is de kans op grote complicaties en overlijden 'slechts' zesmaal zo groot in vergelijking met mannen met een gezond gewicht.
Weet je hoe ongelofelijk moddervet iemand met een BMI van 45+ is?dan ben je sowieso al een tikkende tijdbom.
Natuurlijk, vandaar dat de afro-amerikaanse bevolking ook zo hard wordt getroffen in de VS. Economisch hangen die gemiddeld aan de onderkant van de maatschappij waardoor zij sowieso al ongezonder (moeten) leven en bij een dergelijk virus ook amper financiële middelen hebben om op terug te vallen.quote:
Iew, van die engerds die 'mag niet benoemd worden' zeggenquote:Op zaterdag 5 september 2020 11:21 schreef galantis het volgende:
[..]
Lol, fabeltje. Ja mag vooral niet worden benoemd.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7377684/
Hoge bloeddruk is al een onderliggende aandoening.quote:Op zaterdag 5 september 2020 10:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar heb je al een onderliggende aandoening bij overgewicht of asthma bijvoorbeeld.
Waarom zou je het zo glashard ontkennen.quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:26 schreef Dven het volgende:
[..]
Iew, van die engerds die 'mag niet benoemd worden' zeggen![]()
How dan ook, jouw bron stelt niets anders dan wat ik zeg. Lees het vooral even snel door.
quote:In the current review, obesity and overweight were represented an unfavorable factor for infection of novel coronavirus, where the higher the BMI the worse the outcomes.
Dit. Ik fietste door Utrecht centrum naar huis. Alle kroegen vol, mensen die om elkaars nek hingen. Ik vind het aantal positief geteste personen behoorlijk weinig vergeleken met hoe mensen zich vooral niet aan de maatregelen houden.quote:Op vrijdag 4 september 2020 21:52 schreef Dven het volgende:
Toch he. Loop nu in de hoofdstad en het nachtleven is niet anders dan vroeger. Barstaf loopt met een masker (half om half) en dat is het wel.
Overal live-muziek, geen anderhalve meter afstand en nog steeds geen gigantische explosie van gevallen. Integendeel. Cijfers zijn uitstekend. Heeft me toch te denken gegeven.
Kijk anders even naar het aantal doden in Nederland dat onder de 70 jaar was en obesitas had.quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:29 schreef galantis het volgende:
[..]
Waarom zou je het zo glashard ontkennen.
[..]
En wat voor trend laat het aantal doden zien?quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:43 schreef PippenScottie het volgende:
Gisteren was volgens Worldometer de dag met het hoogste aantal nieuwe Corona gevallen wereldwijd sinds het begin van de uitbraak, bijna 300.000.
Mocht iemand denken dat het virus op zijn retour is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |