Hij zit in groep 3, dan is er ineens een overgang in regels. Tenminste op zijn school wel.quote:Op donderdag 3 september 2020 08:37 schreef SQ het volgende:
Maar als het alleen maar wat snot is hoeven ze toch niet thuis te blijvenDat is toch alleen met excessief hoesten / koorts / keelpijn?
Oh wauw, dat is niet te doen zegquote:Op donderdag 3 september 2020 08:39 schreef exode het volgende:
[..]
Hij zit in groep 3, dan is er ineens een overgang in regels. Tenminste op zijn school wel.
Er staat letterlijk 'Bij verkoudheidsklachten of andere klachten die passen bij Covid (zoals neusverkoudheid, loopneus etc etc etc).
Mijn vriendin staat natuurlijk ook voor de klas en daar zijn de regels hetzelfde, daar zou hij ook niet mogen komen.
Nou ja, dat dus. Het is gewoon irritant. Geen vreselijke situaties natuurlijk maar wel vervelend.quote:Op donderdag 3 september 2020 08:35 schreef exode het volgende:
Venco, jep. Ik baal wel, niet zozeer omdat ik moet werken en hij rondrent, dat komt wel goed. Maar hij moet wennen aan groep 3, de nieuwe BSO etc, nu al thuis is balen. Zwemles gisteren ook afgezegd.
En dat om snot
Haha, nou ja dat stilzitten en zelf naar de BSO lopen etc is best wennen voor hem. En nieuwe kinderen in de klas, weer even zijn plekje vinden.quote:Op donderdag 3 september 2020 08:47 schreef amaranta het volgende:
Kan snel gaan met het inslijpen van de regels Exode 😇😂
Ik moest gisteren in gr3 staan.
Nou, echt. Dat kostte me veel energie. Normaal gr5 en daar kunnen ze al heel wat, maar ze waren nog zo onbeholpen. Ben ik helemaal niet gewend.
TIK TIK TIK (op willekeurige plek op mijn arm of rug) JUF MOET IK HIER SCHRIJVEN! JUF JUF JUF JUF JUF JUF JUF JIJ GEBRUIKT DE VERKEERDE TIMER. DEZE IS VEEL LANGZAMER!!
Ik 😬 nee hoor. Deze is even snel.
En dan bij het evalueren aan het einde van de dag.
Ja, was leuk. Maar je moet volgende keer de juiste timer gebruiken.
Hahaha, het zijn ook eigenlijk nog gewoon kleuters dan jaquote:Op donderdag 3 september 2020 08:47 schreef amaranta het volgende:
Kan snel gaan met het inslijpen van de regels Exode 😇😂
Ik moest gisteren in gr3 staan.
Nou, echt. Dat kostte me veel energie. Normaal gr5 en daar kunnen ze al heel wat, maar ze waren nog zo onbeholpen. Ben ik helemaal niet gewend.
TIK TIK TIK (op willekeurige plek op mijn arm of rug) JUF MOET IK HIER SCHRIJVEN! JUF JUF JUF JUF JUF JUF JUF JIJ GEBRUIKT DE VERKEERDE TIMER. DEZE IS VEEL LANGZAMER!!
Ik 😬 nee hoor. Deze is even snel.
En dan bij het evalueren aan het einde van de dag.
Ja, was leuk. Maar je moet volgende keer de juiste timer gebruiken.
Tja....Juul begon met wat snot, die ze vast op het KDV heeft opgepikt en dus haar broer heeft aangestoken. Juul is gewoon naar KDV nu en vriendin staat voor de klas vandaag. Ik mag van arts van mijn moeder op ziekenhuisbezoek maar B moet thuisblijven.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:00 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik snap eerlijkgezegd echt niet zo goed waarom kleuters dan wel naar school mogen met snot en de rest niet. Waar haalt men die grens vandaan? Nu kunnen de kleuters lekker de oudere kinderen aansteken die vervolgens thuis moeten blijven.
Ja...ik moet eigenlijk naar de huisarts en apotheek in hetzelfde gebouw vandaag. Heb gebeld en hij mag niet mee. Dus dat wordt alleen thuisblijven en de buurvrouw die een oogje in het zeil houdt.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:26 schreef Elleska het volgende:
Peuters/kleuters mogen inderdaad naar school maar verder mag je met een snotneus alsnog weinig heb ik al gemerkt. Zwemmen mag hier bijvoorbeeld niet met een snotneus.
Of lekker even alle juffen aanstekenquote:Op donderdag 3 september 2020 09:00 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik snap eerlijkgezegd echt niet zo goed waarom kleuters dan wel naar school mogen met snot en de rest niet. Waar haalt men die grens vandaan? Nu kunnen de kleuters lekker de oudere kinderen aansteken die vervolgens thuis moeten blijven.
Top!quote:
Uh nee, wij hebben gewoon maar wat gedaan moet ik zeggen. Ik krijg het ook niet meer bij elkaar in de doos. Maar het staat opgestapeld in een hoek, op naar volgende zomerquote:Op woensdag 2 september 2020 21:17 schreef Hupje het volgende:
Iemand tips of een duidelijke site voor het opvouwen van een frame zwembad? Ik snap het boekje niet
Fijn dat je zelf wel op bezoek mag bij je moeder!quote:Op donderdag 3 september 2020 09:14 schreef exode het volgende:
[..]
Tja....Juul begon met wat snot, die ze vast op het KDV heeft opgepikt en dus haar broer heeft aangestoken. Juul is gewoon naar KDV nu en vriendin staat voor de klas vandaag. Ik mag van arts van mijn moeder op ziekenhuisbezoek maar B moet thuisblijven.
Ik snap de harde grens ook niet zo, B hoest of niets niet dus hij sproeit geen bacillen rond.
Ik dacht ook dat dit zo zat, maar zo zit het niet (of het is aangepast), zie:quote:Op donderdag 3 september 2020 09:13 schreef Roosje84 het volgende:
Het lastige is ook dat verkouden naar school/bso/kdv mag tot 6 jaar.
Alleen scholen hanteren voor de duidelijkheid vaak regels voor de kleuters en vanaf groep 3. Mijn 5 jarige groep 3 kind mag dus van de overheid wel verkouden naar school want pas 5 maar van school niet want in groep 3.
quote:Kinderen uit groep 1 en 2* van het basisonderwijs mogen naar school en de kinderopvang of gastouder als zij alleen neusverkoudheid hebben zonder koorts.
* Als scholen of kinderopvangorganisaties de gebruikelijke groepsindeling niet hanteren geldt dit voor kinderen tot en met 6 jaar.
Dat soort dingen dus, eigenlijk zit je alsnog in een halve quarantaine want oppas vragen is ook geen optie.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:28 schreef exode het volgende:
[..]
Ja...ik moet eigenlijk naar de huisarts en apotheek in hetzelfde gebouw vandaag. Heb gebeld en hij mag niet mee. Dus dat wordt alleen thuisblijven en de buurvrouw die een oogje in het zeil houdt.
Volgens het RIVM (en de beslisboom van Boink die gebaseerd is op het RIVM) is op de basisschool de groep leidend en niet de leeftijd. Dus een 7jarige in groep 2 mag komen met snot, maar een 5jarige in groep 3 niet.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:13 schreef Roosje84 het volgende:
Het lastige is ook dat verkouden naar school/bso/kdv mag tot 6 jaar.
Alleen scholen hanteren voor de duidelijkheid vaak regels voor de kleuters en vanaf groep 3. Mijn 5 jarige groep 3 kind mag dus van de overheid wel verkouden naar school want pas 5 maar van school niet want in groep 3.
Ze zou wel weer naar dans- of zwemles mogen in principe.
Kortom echt logisch vind ik het niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |