abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 september 2020 @ 07:51:48 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_194858828
Klets hier over (ver)huizen, huishouden, schoonloeders en appgroepjes. Ook dé plek voor allerhande opsomlijstjes *O*

Ouwehoer hier verder over alles O+
disclaimer
  donderdag 3 september 2020 @ 07:52:10 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_194858832
nieuw topic openen --> kost exact 4,3 seconden.

De vraag intypen of iemand anders een nieuw topic wil openen omdat je geen tijd hebt --> 12,7 seconden :P ;) :*
disclaimer
pi_194858939
Ik werk thuis, B rent rond, met in het rondvliegend snot. Vanavond staat bezoek in het ziekenhuis bij mijn moeder op de planning. Ze gaat even overleggen met de arts of ik wel langs mag komen :{ Het is net 2 dagen september en ik ben er al klaar mee.

In beter nieuws: onze marktplaats advertenties gaan goed, het vliegt de deur uit allemaal en gisterenavond zelf een fiets voor B opgehaald. Van 20 naar 24 inch, hij wordt zoooo groot. (en is boos dat ie nu niet in de zeikende regen buiten mag fietsen)

Wat fijn F_r, congrats.
pi_194858987
B is dus het schoolgaand kind dat nu thuis is? }:|
pi_194859304
Venco, jep. Ik baal wel, niet zozeer omdat ik moet werken en hij rondrent, dat komt wel goed. Maar hij moet wennen aan groep 3, de nieuwe BSO etc, nu al thuis is balen. Zwemles gisteren ook afgezegd.

En dat om snot :{w
  donderdag 3 september 2020 @ 08:37:17 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_194859320
Maar als het alleen maar wat snot is hoeven ze toch niet thuis te blijven :? Dat is toch alleen met excessief hoesten / koorts / keelpijn?
disclaimer
pi_194859345
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 08:37 schreef SQ het volgende:
Maar als het alleen maar wat snot is hoeven ze toch niet thuis te blijven :? Dat is toch alleen met excessief hoesten / koorts / keelpijn?
Hij zit in groep 3, dan is er ineens een overgang in regels. Tenminste op zijn school wel.
Er staat letterlijk 'Bij verkoudheidsklachten of andere klachten die passen bij Covid (zoals neusverkoudheid, loopneus etc etc etc).

Mijn vriendin staat natuurlijk ook voor de klas en daar zijn de regels hetzelfde, daar zou hij ook niet mogen komen.
  donderdag 3 september 2020 @ 08:42:43 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_194859372
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 08:39 schreef exode het volgende:

[..]

Hij zit in groep 3, dan is er ineens een overgang in regels. Tenminste op zijn school wel.
Er staat letterlijk 'Bij verkoudheidsklachten of andere klachten die passen bij Covid (zoals neusverkoudheid, loopneus etc etc etc).

Mijn vriendin staat natuurlijk ook voor de klas en daar zijn de regels hetzelfde, daar zou hij ook niet mogen komen.
Oh wauw, dat is niet te doen zeg :(
disclaimer
pi_194859413
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 08:42 schreef SQ het volgende:

[..]

Oh wauw, dat is niet te doen zeg :(
Nee....dat wordt een apart schooljaar voor iedereen.
pi_194859430
Kan snel gaan met het inslijpen van de regels Exode 😇😂

Ik moest gisteren in gr3 staan.
Nou, echt. Dat kostte me veel energie. Normaal gr5 en daar kunnen ze al heel wat, maar ze waren nog zo onbeholpen. Ben ik helemaal niet gewend.
TIK TIK TIK (op willekeurige plek op mijn arm of rug) JUF MOET IK HIER SCHRIJVEN! JUF JUF JUF JUF JUF JUF JUF JIJ GEBRUIKT DE VERKEERDE TIMER. DEZE IS VEEL LANGZAMER!!

Ik 😬 nee hoor. Deze is even snel.

En dan bij het evalueren aan het einde van de dag.
Ja, was leuk. Maar je moet volgende keer de juiste timer gebruiken.
pi_194859435
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 08:35 schreef exode het volgende:
Venco, jep. Ik baal wel, niet zozeer omdat ik moet werken en hij rondrent, dat komt wel goed. Maar hij moet wennen aan groep 3, de nieuwe BSO etc, nu al thuis is balen. Zwemles gisteren ook afgezegd.

En dat om snot :{w
Nou ja, dat dus. Het is gewoon irritant. Geen vreselijke situaties natuurlijk maar wel vervelend.

We gaan zondag naar de Efteling. We hadden nog kaartjes van de Rabobank voor 22 maart toen maar ja, Corona kwam. }:| Deze kaartjes zijn geldig tot 30 september dus weinig tijd meer.
Nu maar hopen dat er niemand van ons gezin begint te niezen. :X :(
pi_194859518
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 08:47 schreef amaranta het volgende:

Nou, echt. Dat kostte me veel energie. Normaal gr5 en daar kunnen ze al heel wat, maar ze waren nog zo onbeholpen. Ben ik helemaal niet gewend.
TIK TIK TIK (op willekeurige plek op mijn arm of rug) JUF MOET IK HIER SCHRIJVEN! JUF JUF JUF JUF JUF JUF JUF JIJ GEBRUIKT DE VERKEERDE TIMER. DEZE IS VEEL LANGZAMER!!

Haha, nou ja dat stilzitten en zelf naar de BSO lopen etc is best wennen voor hem. En nieuwe kinderen in de klas, weer even zijn plekje vinden.
Hij was sowieso boos want deze week was hij het hulpje, nu is hij bang dat hij heel lang moet wachten voordat hij weer hulpje is.
  donderdag 3 september 2020 @ 08:56:47 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_194859528
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 08:47 schreef amaranta het volgende:

Hahaha, het zijn ook eigenlijk nog gewoon kleuters dan ja _O-
disclaimer
pi_194859571
Ik snap eerlijkgezegd echt niet zo goed waarom kleuters dan wel naar school mogen met snot en de rest niet. Waar haalt men die grens vandaan? Nu kunnen de kleuters lekker de oudere kinderen aansteken die vervolgens thuis moeten blijven. -O-
pi_194859597
Mijn zoon is 7 en vanaf die leeftijd zijn er inderdaad strengere regels. Ik heb een 2,5 jarige snot dochtertje dat dus wel naar dansles mag en met de juf contact mag hebben. :P
pi_194859808
Het lastige is ook dat verkouden naar school/bso/kdv mag tot 6 jaar.
Alleen scholen hanteren voor de duidelijkheid vaak regels voor de kleuters en vanaf groep 3. Mijn 5 jarige groep 3 kind mag dus van de overheid wel verkouden naar school want pas 5 maar van school niet want in groep 3.
Ze zou wel weer naar dans- of zwemles mogen in principe.

Kortom echt logisch vind ik het niet
pi_194859809
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 09:00 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik snap eerlijkgezegd echt niet zo goed waarom kleuters dan wel naar school mogen met snot en de rest niet. Waar haalt men die grens vandaan? Nu kunnen de kleuters lekker de oudere kinderen aansteken die vervolgens thuis moeten blijven. -O-
Tja....Juul begon met wat snot, die ze vast op het KDV heeft opgepikt en dus haar broer heeft aangestoken. Juul is gewoon naar KDV nu en vriendin staat voor de klas vandaag. Ik mag van arts van mijn moeder op ziekenhuisbezoek maar B moet thuisblijven.

Ik snap de harde grens ook niet zo, B hoest of niets niet dus hij sproeit geen bacillen rond.
pi_194860010
Peuters/kleuters mogen inderdaad naar school maar verder mag je met een snotneus alsnog weinig heb ik al gemerkt. Zwemmen mag hier bijvoorbeeld niet met een snotneus.
pi_194860039
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 09:26 schreef Elleska het volgende:
Peuters/kleuters mogen inderdaad naar school maar verder mag je met een snotneus alsnog weinig heb ik al gemerkt. Zwemmen mag hier bijvoorbeeld niet met een snotneus.
Ja...ik moet eigenlijk naar de huisarts en apotheek in hetzelfde gebouw vandaag. Heb gebeld en hij mag niet mee. Dus dat wordt alleen thuisblijven en de buurvrouw die een oogje in het zeil houdt.
  donderdag 3 september 2020 @ 09:29:25 #20
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194860057
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 09:00 schreef _NIKKI_ het volgende:
Of lekker even alle juffen aansteken :P.
KuikenGuppy
  donderdag 3 september 2020 @ 09:31:03 #21
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_194860068
Mijn dochter mag ook niet naar school. Ik heb maar werk gevraagd. Ze heeft vorige week ook al een dag gemist.
pi_194860079
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 17:24 schreef F_r het volgende:
Ons huis is definitief verkocht *O*
Top! *O*

quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:17 schreef Hupje het volgende:
Iemand tips of een duidelijke site voor het opvouwen van een frame zwembad? Ik snap het boekje niet :')
Uh nee, wij hebben gewoon maar wat gedaan moet ik zeggen. Ik krijg het ook niet meer bij elkaar in de doos. Maar het staat opgestapeld in een hoek, op naar volgende zomer ;).
Ik las wel in de handleiding dat je er talkpoeder in kon strooien tegen het aan elkaar plakken. Ze hadden bij de drogist alleen zwitsal, dus het ruikt naar babytjes O+

quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 09:14 schreef exode het volgende:

[..]

Tja....Juul begon met wat snot, die ze vast op het KDV heeft opgepikt en dus haar broer heeft aangestoken. Juul is gewoon naar KDV nu en vriendin staat voor de klas vandaag. Ik mag van arts van mijn moeder op ziekenhuisbezoek maar B moet thuisblijven.

Ik snap de harde grens ook niet zo, B hoest of niets niet dus hij sproeit geen bacillen rond.
Fijn dat je zelf wel op bezoek mag bij je moeder!
Ik snap wel dat ze ergens een grens moeten trekken, maar volgens mij hebben heel veel mensen regelmatig snot in de herfst/winter.
Van mij mogen ze er ook wel van maken dat je bij snot icm hoest of koorts pas thuis hoeft te blijven op de basisschool.
Ik las gisteren geloof ik dat het t/m groep 2 is omdat die kinderen vaak verkouden zijn.

Maar ja, die kinderen lopen net zo goed op school rond en daar staat net zo goed een leerkracht voor de klas die de snot weer mee kan nemen naar de collega's.
Ik zou de grens tussen basisschool en middelbare school logischer vinden... maar goed ik hoef gelukkig dat beleid niet te maken.

Jongste kwam uit bed vanmorgen, ik denk dat ik snot heb.
Nou dat viel gelukkig ontzettend mee, ik denk dat ze stiekem hoopte net als zus thuis te kunnen blijven.
Zus moest naar de tandarts, kiezen trekken en die hadden we een snipperdag gegeven ;).
De kiezen gingen er makkelijk uit, we stonden zo weer buiten :) en puber hangt op de bank, zo meteen aan het huiswerk hebben we afgesproken dus helemaal snipperdag is het niet.
Fake it till you make it...
  donderdag 3 september 2020 @ 09:32:08 #23
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194860084
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 09:13 schreef Roosje84 het volgende:
Alleen scholen hanteren voor de duidelijkheid vaak regels voor de kleuters en vanaf groep 3. Mijn 5 jarige groep 3 kind mag dus van de overheid wel verkouden naar school want pas 5 maar van school niet want in groep 3.
Ik dacht ook dat dit zo zat, maar zo zit het niet (of het is aangepast), zie:

https://lci.rivm.nl/langdurig-neusverkouden-kinderen

quote:
Kinderen uit groep 1 en 2* van het basisonderwijs mogen naar school en de kinderopvang of gastouder als zij alleen neusverkoudheid hebben zonder koorts.

* Als scholen of kinderopvangorganisaties de gebruikelijke groepsindeling niet hanteren geldt dit voor kinderen tot en met 6 jaar.
KuikenGuppy
pi_194860116
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 09:28 schreef exode het volgende:

[..]

Ja...ik moet eigenlijk naar de huisarts en apotheek in hetzelfde gebouw vandaag. Heb gebeld en hij mag niet mee. Dus dat wordt alleen thuisblijven en de buurvrouw die een oogje in het zeil houdt.
Dat soort dingen dus, eigenlijk zit je alsnog in een halve quarantaine want oppas vragen is ook geen optie.
Hier bijvoorbeeld ook de kinderboerderij en de bieb niet (al kan ik die nog wel begrijpen met alle ouderen die daar komen). zelfs in een gewone speeltuin wordt je al weggekeken.

We moesten gisteren de deur uit ivm werkzaamheden maar de opties werden rap kleiner door een beetje snot. Gelukkig was het goed weer dus we zijn naar de zandverstuiving gegaan en daar geen mens gezien ^O^ Vandaag is datzelfde snotjong gewoon weer naar de psz en gebruik ik mijn vrije tijd voor boodschappen want ook dat kan niet met kind.
pi_194860120
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 09:13 schreef Roosje84 het volgende:
Ze zou wel weer naar dans- of zwemles mogen in principe.

Kortom echt logisch vind ik het niet
Volgens het RIVM (en de beslisboom van Boink die gebaseerd is op het RIVM) is op de basisschool de groep leidend en niet de leeftijd. Dus een 7jarige in groep 2 mag komen met snot, maar een 5jarige in groep 3 niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')