De meeste huizen hebben geen twee identieke kamers. En als ouders kan je ook niet altijd de kleinste kamer nemen, omdat daar maar net genoeg ruimte moet zijn voor twee personen. Ook moet je het maar net willen natuurlijk. Als je een eigen huis laat bouwen kan je er natuurlijk wel makkelijk rekening mee houden, hoewel er dan misschien weer gedoe is over verschillende uitzichten.quote:Op woensdag 2 september 2020 12:48 schreef hoechst het volgende:
Meestal 1 grote en 2 identiek kleine
Of 1 kleine (voor de ouders) en 2 grotere
Ja heel leuk, maar dit is toch totaal geen antwoord op de vraag?quote:Op woensdag 2 september 2020 12:51 schreef marzman het volgende:
Wij hebben geen kinderen, 3 slaapkamers, 2 grote een kleine. Een grote als slaapkamer, de kleine is mijn werkkamer (thuiswerk) en de andere slaapkamer is een hobbykamer van mijn vrouw en logeerkamer.
Ik kan me voorstellen dat de jongste hier totaal niet blij mee was. Of hij moest zo jong zijn dat hij er verder niet bij stil stond en het op latere leeftijd gewoon accepteerde dat hij de minst gewilde kamer had. Ik vind het wel een makkelijke oplossing van de ouders, maar prima als het werkt.quote:Op woensdag 2 september 2020 12:57 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Toen mijn ouders een huis kochten mocht ik als oudste kind als eerste een keuze maken uit de overgebleven slaapkamers. Daarna mijn broertjes. Op volgorde van leeftijd.
Volgens mij hebben we geen van allen een trauma opgelopen.
We waren destijds ook nog in de groei, het oudste kind was in ons geval een stuk (fysiek) groter dan het jongste kind.quote:Op woensdag 2 september 2020 13:00 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat de jongste hier totaal niet blij mee was. Of hij moest zo jong zijn dat hij er verder niet bij stil stond en het op latere leeftijd gewoon accepteerde dat hij de minst gewilde kamer had. Ik vind het wel een makkelijke oplossing van de ouders, maar prima als het werkt.
Ja ook weer een leuk antwoord, maar totaal geen antwoord op de vraagquote:Op woensdag 2 september 2020 13:00 schreef hoechst het volgende:
Ik heb geen kinderen en ik heb 4 slaapkamers.
Ik slaap niet in de grootste maar wel de slaapkamer met de ensuite badkamer.
Ja dit hoor ik ook vaker, net als wie in het midden moet zitten op de achterbank van de auto. De grootste vindt dit het minst fijn en hoeft dit niet. Feit is wel dat tegen die tijd dat de jongste net zo groot is als de grootste op dat moment is, de jongste dan alsnog in het midden moet zitten omdat de grootste weer een stuk groter is. De grootste kan dus wel in het midden zitten, maar geeft hier minder voorkeur aan. Net als de kleinste er misschien minder voorkeur aan geeft. Voor kamers is het hetzelfde verhaal.quote:Op woensdag 2 september 2020 13:02 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
We waren destijds ook nog in de groei, het oudste kind was in ons geval een stuk (fysiek) groter dan het jongste kind.
Dus jij gaat lootjes trekken ofzo?quote:Op woensdag 2 september 2020 13:01 schreef Lemijn het volgende:
Groter is niet perse beter, en alles hoeft niet gelijk verdeeld. Laat ze lekker mopperen over voortrekken, ze moeten ergens over mopperen toch.
Als je echt denkt dat alles in de wereld gelijk verdeeld dient te worden (communisme, jeeej!) dan laat je ze gewoon jaarlijks wisselen van kamer.
De vraag gaat over de verdeling van kamers, kinderen heb ik nietquote:Op woensdag 2 september 2020 12:56 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Ja heel leuk, maar dit is toch totaal geen antwoord op de vraag?
Ik ben eerder uit huis gegaan dan hem, dus toen had hij alsnog de grotere slaapkamer. Maar dat wilde hij niet, hij wilde de kamer op zolder (want meer privacy).quote:Op woensdag 2 september 2020 13:09 schreef SQ het volgende:
mijn broertje had ook altijd de kleinste kamer maar omdat hij zoveel jonger was had ie uiteindelijk de hele eerste verdieping voor zichzelf toen mijn andere broertje en ik het huis uit waren. Alle zieligheid is dus relatief
Snap ik. Ik had als kind ook de zolderquote:Op woensdag 2 september 2020 13:18 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Ik ben eerder uit huis gegaan dan hem, dus toen had hij alsnog de grotere slaapkamer. Maar dat wilde hij niet, hij wilde de kamer op zolder (want meer privacy).
Tja, je kan er een drama van maken maar die oudste gaat op een gegeven moment ook minder vaak mee. En dan is de middelste de oudste.quote:Op woensdag 2 september 2020 13:04 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Ja dit hoor ik ook vaker, net als wie in het midden moet zitten op de achterbank van de auto. De grootste vindt dit het minst fijn en hoeft dit niet. Feit is wel dat tegen die tijd dat de jongste net zo groot is als de grootste op dat moment is, de jongste dan alsnog in het midden moet zitten omdat de grootste weer een stuk groter is. De grootste kan dus wel in het midden zitten, maar geeft hier minder voorkeur aan. Net als de kleinste er misschien minder voorkeur aan geeft. Voor kamers is het hetzelfde verhaal.
Hoe heb jij het zelf geregeld dan met de kinderkamers?quote:Op woensdag 2 september 2020 12:41 schreef jameshond7 het volgende:
Hoe heb jij de slaapkamers verdeeld? Een gemiddeld huis heeft (denk ik) 3 slaapkamers en een zolder. Als jij als ouder de mooiste kamer neemt en er 1 kleine en 1 grote slaapkamer overblijft, welke gaat dan naar welk kind? Krijgt de oudste de grootste? De jongste vindt het niet leuk om tot z'n 18e(?) de kleinere kamer te moeten hebben omdat hij toevallig een jaar jonger is. Hoe zorg je er voor dat jouw kinderen je niet gaan verwijten dat je iemand voortrekt?
En stel je voor dat je een wat luxer huis hebt. Waarin een van de kinder-slaapkamers een badkamer heeft en de anderen niet? Krijgt een kind dan een prive-badkamer, terwijl de andere kinderen het met de algemene badkamer moeten doen? Hoe is dit überhaupt eerlijk te verdelen?
Ik heb geen kinderen en geen huis. Ik ben een student met een studentenkamerquote:Op woensdag 2 september 2020 13:26 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Hoe heb jij het zelf geregeld dan met de kinderkamers?
Nee, ik zie dat als een non-issue dat zichzelf regelt.quote:Op woensdag 2 september 2020 13:05 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Dus jij gaat lootjes trekken ofzo?
Dit is ook wel heel simpel gedacht. Wat als jouw kinderen er wel een issue van maken?quote:Op woensdag 2 september 2020 13:50 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Nee, ik zie dat als een non-issue dat zichzelf regelt.
Dus je hebt nu dit issue niet en vroeger als kind nooit zo ervaren maar je bent er wel van overtuigd dat dit een groot probleem is.quote:Op woensdag 2 september 2020 14:24 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Dit is ook wel heel simpel gedacht. Wat als jouw kinderen er wel een issue van maken?
Haha, hier ookquote:Op woensdag 2 september 2020 13:36 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Ik heb geen kinderen en geen huis. Ik ben een student met een studentenkamer. Ik zat na te denken over hoe mijn ouders dat deden. Eerst werd ik geboren en vrij snel daarna mijn tweeling broertjes. We sliepen alle drie op dezelfde grote slaapkamer, maar toen ik mij daar te oud voor voelde kreeg ik de overgebleven (kleine) slaapkamer die op dat moment werd gebruikt als opslag voor luiers enzo. Toen wij weer wat ouder werden, wouden mijn tweelingbroertjes ook een eigen slaapkamer en is diegene die het hardst riep om een eigen kamer naar zolder gegaan. Ik zat als oudste dus met de kleinste slaapkamer van het huis, terwijl mijn twee broertjes een veel grotere kamer hadden. Zelf nooit zo'n probleem gevonden.
Wat lul jij nou weer dan? Als je niets bij te dragen hebt, hoef je niet te reageren. Ik ben gewoon benieuwd hoe ouders hier mee omgaan of om zijn gegaan. Je hoeft me niet de les te lezen.quote:Op woensdag 2 september 2020 14:36 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Dus je hebt nu dit issue niet en vroeger als kind nooit zo ervaren maar je bent er wel van overtuigd dat dit een groot probleem is.
Zoals met de meeste dingen: als er een issue is, dan los je het op. Hoe? Afhankelijk van het kind en waarom het een issue is.
Of ga je je hele leven scenario's bedenken voor alle mogelijke problemen?
Zo reageren we hier niet op elkaar zeg. De toon mag anders. Thanks.quote:Op woensdag 2 september 2020 14:39 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Wat lul jij nou weer dan? Als je niets bij te dragen hebt, hoef je niet te reageren. Ik ben gewoon benieuwd hoe ouders hier mee omgaan of om zijn gegaan. Je hoeft me niet de les te lezen.
Dit is echt letterlijk mijn situatiequote:Op woensdag 2 september 2020 14:40 schreef GereDathan het volgende:
1 kind hier, die heeft de grootste slaapkamer op de 1e verdieping. De kleinste slaapkamer staat vol met kasten en de middelste kamer slapen wij in.
Gedachte is dat wij enkel ons bed gebruiken en geen extra ruimte nodig hebben. Wij leven in de woonkamer/tuin. Kind speelt veel op de kamer dus heeft ruimte nodig.
Tevens ligt onze slaapkamer aan de voorkant en van kind aan de achterkant, dat is voor ons een nadeel maar voor kind een voordeel (geluid).
Dat hebben wij wel gedaan als een bed er in past heb ik geen grotere nodig. De kinderen hebben veel meer aan een grotere.quote:Op woensdag 2 september 2020 12:51 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
De meeste huizen hebben geen twee identieke kamers. En als ouders kan je ook niet altijd de kleinste kamer nemen, omdat daar maar net genoeg ruimte moet zijn voor twee personen. Ook moet je het maar net willen natuurlijk. Als je een eigen huis laat bouwen kan je er natuurlijk wel makkelijk rekening mee houden, hoewel er dan misschien weer gedoe is over verschillende uitzichten.
Een bungalow heeft toch geen "boven" en is meer iets voor een vakantiepark? Of denk ik nu aan iets totaal anders?quote:Op woensdag 2 september 2020 23:23 schreef Donna het volgende:
Wij wonen in een bungalow en hadden boven 1 hele grote slaapkamer en een kleinere slaapkamer. Die grote slaapkamer hebben we 2 van gemaakt en nu hebben we 3 slaapkamers van nagenoeg hetzelfde formaat. Handig!
De kinderen hebben straks de slaapkamers waar je het meeste mee kan qua indeling omdat de deuren toevallig goed zitten. Onze eigen slaapkamer heeft de deur op een onhandige plek, wellicht maken we dat ooit nog eens anders.
Beneden hebben we ook nog een slaapkamer (want bungalow) maar die gebruiken we niet om te slapen.
Eigenlijk is het een semi-bungalow als er ook een slaap laag bovenop zit. Dus je hebt wel gelijkquote:Op donderdag 3 september 2020 00:08 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Een bungalow heeft toch geen "boven" en is meer iets voor een vakantiepark? Of denk ik nu aan iets totaal anders?
Ik had de kleinste slaapkamer als 4de kind. Toen mijn oudste broer uit huis ging wilde ik die veel grotere kamer niet eens. Ik vond mijn kleine kamer fijn idd.quote:Op donderdag 3 september 2020 10:16 schreef LeSage het volgende:
Wij hadden vroeger een vrij groot huis met 4 flinke slaapkamers en ondanks de mogelijkheid van een grote eigen slaapkamer hebben mijn zus en ik vrijwillig tot mijn 11e samen op een kamer geslapen.
Mijn jongste zusje had later in ons nieuwe huis de kleinste kamer, maar daar heeft ze nooit problemen mee gehad.
Ik denk dat voor een kind het geen enkele rol speelt hoe groot de kamer is, als het maar een veilige ruimte is van het kind zelf.
Bij ons zat de kleinste in het midden (ik) maar zodra ik boven mijn broer en zus uitgroeide moest mijn zus in het midden. Dat was vanaf mijn 12equote:Op woensdag 2 september 2020 13:04 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Ja dit hoor ik ook vaker, net als wie in het midden moet zitten op de achterbank van de auto. De grootste vindt dit het minst fijn en hoeft dit niet. Feit is wel dat tegen die tijd dat de jongste net zo groot is als de grootste op dat moment is, de jongste dan alsnog in het midden moet zitten omdat de grootste weer een stuk groter is. De grootste kan dus wel in het midden zitten, maar geeft hier minder voorkeur aan. Net als de kleinste er misschien minder voorkeur aan geeft. Voor kamers is het hetzelfde verhaal.
Sommige komen van een twee- of drieling he?quote:Op dinsdag 8 september 2020 23:48 schreef MaJo het volgende:
[..]
Bij ons zat de kleinste in het midden (ik) maar zodra ik boven mijn broer en zus uitgroeide moest mijn zus in het midden. Dat was vanaf mijn 12e![]()
Je krijgt als kind gewoon een kamer van je ouders en denkt hier toch verder nooit over na als kindMisschien als je gaat verhuizen en de kinderen wat ouder zijn.
De baby krijgt hier het kleinste kamertje, de ruimte van de andere kamer kunnen we nog goed voor andere dingen gebruiken. Maar zodra hij groter wordt zal hij zeker een grotere kamer krijgen, maar dan hebben we al wel een ander huis.
Je kunt ook zo denken: hoe kleiner je bent hoe minder ruimte je nodig hebt
Wij hebben dat als geheel zeg maar, wij zijn van een huis van 130 vierkante meter naar een huis van 80 vierkante meter gegaan. Er waren weinig mensen die dat begrepen en ik zou nog steeds voor geen goud teruggaan.quote:Op woensdag 9 september 2020 07:25 schreef LeSage het volgende:
Ik blijf het wel fascinerend vinden dat je de grote van een kamer als belangrijkste punt blijft zien en dat er hoe dan ook strijd om zou komen.
Toen ik een eigen slaapkamer kreeg (na 10 jaar vrijwillig met mijn zus op de kamer) koos ik zelf voor de kamer die zo ongeveer de helft was van onze oude kamer. Ik kreeg daar een zelfgebouwde hoogslaper in de nok, zij kreeg dus een hele grote kamer met een zelfgebouwde bedstee. En daar koos ik dus bewust voor. Ik vond mijn kamer een leukere ruimte, mijn eigen plekje. Die vierkante meters maken dan niets uit.
Nou mijn tweeling heeft daar echt geen strijd over gehad hoor. Ze hebben gewoon een kamer gekregen en that's it. Ze waren al heel blij dat ze zelf de kleuren/thema mochten kiezen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 23:51 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Sommige komen van een twee- of drieling he?![]()
Dan is het anders dan wanneer je er als kleinste natuurlijk 'in groeit', gezien je dan samen met de ander tegelijk een nieuwe kamer krijgt en er meer te 'strijden' valt
Tweepersoonsbed is wel heel luxe hoor. Ik heb ook jarenlang in een eenpersoons gevoosd, niks aan overgehoudenquote:Op woensdag 9 september 2020 08:53 schreef Seven. het volgende:
wij ruilden vroeger gewoon zelf van kamers. En we vroegen ook niet of dat wel mocht. Dus ik heb op 4 verschillende kamers geslapen.
En nu hebben we zelf 4 slaapkamers. Wij slapen op de begane grond met inloopkast en en suite. Onze pubermeiden zijn er om het weekend en die hebben allebei een slaapkamer van 12m2. Onze zoon krijgt straks een slaapkamer van zo'n 20m2, maar hij woont dan ook in dit huis. Onze oudste vroeg wel of zij de grote kamer mocht, want zij is het grote kind. Als je ooit besluit om bij ons te komen wonen, dan mag dat natuurlijk. Ik snap ook dat een 15-jarige ooit vriendjes krijgt en dan is een slaapkamer waar een 2 persoonsbed in past veel praktischer.
jawel uiteindelijk 3 kinderenquote:Op woensdag 9 september 2020 08:56 schreef SQ het volgende:
[..]
Tweepersoonsbed is wel heel luxe hoor. Ik heb ook jarenlang in een eenpersoons gevoosd, niks aan overgehouden
Zij na een half jaar met mij ookquote:Op woensdag 9 september 2020 12:25 schreef LeSage het volgende:
Mijn zusje woont op kamers en heeft gewoon een tweepersoons hoogslaper
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |