Bij ons zat de kleinste in het midden (ik) maar zodra ik boven mijn broer en zus uitgroeide moest mijn zus in het midden. Dat was vanaf mijn 12equote:Op woensdag 2 september 2020 13:04 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Ja dit hoor ik ook vaker, net als wie in het midden moet zitten op de achterbank van de auto. De grootste vindt dit het minst fijn en hoeft dit niet. Feit is wel dat tegen die tijd dat de jongste net zo groot is als de grootste op dat moment is, de jongste dan alsnog in het midden moet zitten omdat de grootste weer een stuk groter is. De grootste kan dus wel in het midden zitten, maar geeft hier minder voorkeur aan. Net als de kleinste er misschien minder voorkeur aan geeft. Voor kamers is het hetzelfde verhaal.
Sommige komen van een twee- of drieling he?quote:Op dinsdag 8 september 2020 23:48 schreef MaJo het volgende:
[..]
Bij ons zat de kleinste in het midden (ik) maar zodra ik boven mijn broer en zus uitgroeide moest mijn zus in het midden. Dat was vanaf mijn 12e![]()
Je krijgt als kind gewoon een kamer van je ouders en denkt hier toch verder nooit over na als kindMisschien als je gaat verhuizen en de kinderen wat ouder zijn.
De baby krijgt hier het kleinste kamertje, de ruimte van de andere kamer kunnen we nog goed voor andere dingen gebruiken. Maar zodra hij groter wordt zal hij zeker een grotere kamer krijgen, maar dan hebben we al wel een ander huis.
Je kunt ook zo denken: hoe kleiner je bent hoe minder ruimte je nodig hebt
Wij hebben dat als geheel zeg maar, wij zijn van een huis van 130 vierkante meter naar een huis van 80 vierkante meter gegaan. Er waren weinig mensen die dat begrepen en ik zou nog steeds voor geen goud teruggaan.quote:Op woensdag 9 september 2020 07:25 schreef LeSage het volgende:
Ik blijf het wel fascinerend vinden dat je de grote van een kamer als belangrijkste punt blijft zien en dat er hoe dan ook strijd om zou komen.
Toen ik een eigen slaapkamer kreeg (na 10 jaar vrijwillig met mijn zus op de kamer) koos ik zelf voor de kamer die zo ongeveer de helft was van onze oude kamer. Ik kreeg daar een zelfgebouwde hoogslaper in de nok, zij kreeg dus een hele grote kamer met een zelfgebouwde bedstee. En daar koos ik dus bewust voor. Ik vond mijn kamer een leukere ruimte, mijn eigen plekje. Die vierkante meters maken dan niets uit.
Nou mijn tweeling heeft daar echt geen strijd over gehad hoor. Ze hebben gewoon een kamer gekregen en that's it. Ze waren al heel blij dat ze zelf de kleuren/thema mochten kiezen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 23:51 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Sommige komen van een twee- of drieling he?![]()
Dan is het anders dan wanneer je er als kleinste natuurlijk 'in groeit', gezien je dan samen met de ander tegelijk een nieuwe kamer krijgt en er meer te 'strijden' valt
Tweepersoonsbed is wel heel luxe hoor. Ik heb ook jarenlang in een eenpersoons gevoosd, niks aan overgehoudenquote:Op woensdag 9 september 2020 08:53 schreef Seven. het volgende:
wij ruilden vroeger gewoon zelf van kamers. En we vroegen ook niet of dat wel mocht. Dus ik heb op 4 verschillende kamers geslapen.
En nu hebben we zelf 4 slaapkamers. Wij slapen op de begane grond met inloopkast en en suite. Onze pubermeiden zijn er om het weekend en die hebben allebei een slaapkamer van 12m2. Onze zoon krijgt straks een slaapkamer van zo'n 20m2, maar hij woont dan ook in dit huis. Onze oudste vroeg wel of zij de grote kamer mocht, want zij is het grote kind. Als je ooit besluit om bij ons te komen wonen, dan mag dat natuurlijk. Ik snap ook dat een 15-jarige ooit vriendjes krijgt en dan is een slaapkamer waar een 2 persoonsbed in past veel praktischer.
jawel uiteindelijk 3 kinderenquote:Op woensdag 9 september 2020 08:56 schreef SQ het volgende:
[..]
Tweepersoonsbed is wel heel luxe hoor. Ik heb ook jarenlang in een eenpersoons gevoosd, niks aan overgehouden
Zij na een half jaar met mij ookquote:Op woensdag 9 september 2020 12:25 schreef LeSage het volgende:
Mijn zusje woont op kamers en heeft gewoon een tweepersoons hoogslaper
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |