abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194844659
Ik maak mij meestal (te) veel zorgen over heel wat dingen. Maar slaapkamers is er niet 1 van.
Nu met 1 baby slaapt hij op de kleinste slaapkamer. Wij in de grootste en tweede kamer is logeerkamer. Dat bed past niet in de kleinste kamer dus op dit moment is dat logisch.
Formaat kamer is idd niet alles. De middelste kamer is achteraan op het zuiden, dat heeft zijn eigen nadelen qua temperatuur en lawaai in de zomer.
Als hij ouder wordt of er komt een tweede dan zien we wel. Op zolder zijn ook 2 kleine kamers. Eentje met een vaste hoogslaper en de ander met een dakterras. Ik kan me zo voorstellen dat die ook een bepaalde charme hebben voor een kind/tiener.
  woensdag 2 september 2020 @ 13:50:20 #27
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_194844689
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 13:05 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Dus jij gaat lootjes trekken ofzo?
Nee, ik zie dat als een non-issue dat zichzelf regelt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_194845357
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 13:50 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Nee, ik zie dat als een non-issue dat zichzelf regelt.
Dit is ook wel heel simpel gedacht. Wat als jouw kinderen er wel een issue van maken?
pi_194845665
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 14:24 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Dit is ook wel heel simpel gedacht. Wat als jouw kinderen er wel een issue van maken?
Dus je hebt nu dit issue niet en vroeger als kind nooit zo ervaren maar je bent er wel van overtuigd dat dit een groot probleem is.
Zoals met de meeste dingen: als er een issue is, dan los je het op. Hoe? Afhankelijk van het kind en waarom het een issue is.
Of ga je je hele leven scenario's bedenken voor alle mogelijke problemen?
pi_194845728
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 13:36 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Ik heb geen kinderen en geen huis. Ik ben een student met een studentenkamer :'). Ik zat na te denken over hoe mijn ouders dat deden. Eerst werd ik geboren en vrij snel daarna mijn tweeling broertjes. We sliepen alle drie op dezelfde grote slaapkamer, maar toen ik mij daar te oud voor voelde kreeg ik de overgebleven (kleine) slaapkamer die op dat moment werd gebruikt als opslag voor luiers enzo. Toen wij weer wat ouder werden, wouden mijn tweelingbroertjes ook een eigen slaapkamer en is diegene die het hardst riep om een eigen kamer naar zolder gegaan. Ik zat als oudste dus met de kleinste slaapkamer van het huis, terwijl mijn twee broertjes een veel grotere kamer hadden. Zelf nooit zo'n probleem gevonden.
Haha, hier ook :D . Was eerst in m`n uppie met de grote slaapkamer en toen ik zes was, kreeg ik er twee broers bij. Wiegjes/ledikantjes pasten nog wel in de kleine slaapkamer, gewone bedden niet dus kreeg ik op mijn negende de kleine slaapkamer. Wel met hoogslaper met kast en buro eronder, want dat paste er anders niet in.
Mijn dochter is 22 en die heeft de grote kamer in de opbouw. Zoonlief van 9 heeft de kleine slaapkamer bij ons op de verdieping. Echter, was de kamer boven kleiner geweest en de kamer op de verdieping groter, dan had zoonlief die kamer gehad. Heb de jongste toch liever op dezelfde verdieping.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_194845742
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 14:36 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Dus je hebt nu dit issue niet en vroeger als kind nooit zo ervaren maar je bent er wel van overtuigd dat dit een groot probleem is.
Zoals met de meeste dingen: als er een issue is, dan los je het op. Hoe? Afhankelijk van het kind en waarom het een issue is.
Of ga je je hele leven scenario's bedenken voor alle mogelijke problemen?
Wat lul jij nou weer dan? Als je niets bij te dragen hebt, hoef je niet te reageren. Ik ben gewoon benieuwd hoe ouders hier mee omgaan of om zijn gegaan. Je hoeft me niet de les te lezen.
pi_194845758
1 kind hier, die heeft de grootste slaapkamer op de 1e verdieping. De kleinste slaapkamer staat vol met kasten en de middelste kamer slapen wij in.

Gedachte is dat wij enkel ons bed gebruiken en geen extra ruimte nodig hebben. Wij leven in de woonkamer/tuin. Kind speelt veel op de kamer dus heeft ruimte nodig.

Tevens ligt onze slaapkamer aan de voorkant en van kind aan de achterkant, dat is voor ons een nadeel maar voor kind een voordeel (geluid).
pi_194845791
Zelf had ik vroeger de zolder en 2 kinderen onder mij een kleine en nog kleinere kamer op de 1e etage. Geen idee waarom. De jongste kreeg toen ik het huis uit ging nog een jaar of 4 de zolder.
  woensdag 2 september 2020 @ 14:41:38 #34
149959 SQ
snelle trees
pi_194845795
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 14:39 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Wat lul jij nou weer dan? Als je niets bij te dragen hebt, hoef je niet te reageren. Ik ben gewoon benieuwd hoe ouders hier mee omgaan of om zijn gegaan. Je hoeft me niet de les te lezen.
Zo reageren we hier niet op elkaar zeg. De toon mag anders. Thanks.
disclaimer
  woensdag 2 september 2020 @ 14:42:48 #35
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_194845813
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 14:40 schreef GereDathan het volgende:
1 kind hier, die heeft de grootste slaapkamer op de 1e verdieping. De kleinste slaapkamer staat vol met kasten en de middelste kamer slapen wij in.

Gedachte is dat wij enkel ons bed gebruiken en geen extra ruimte nodig hebben. Wij leven in de woonkamer/tuin. Kind speelt veel op de kamer dus heeft ruimte nodig.

Tevens ligt onze slaapkamer aan de voorkant en van kind aan de achterkant, dat is voor ons een nadeel maar voor kind een voordeel (geluid).
Dit is echt letterlijk mijn situatie _O_ .

En @TS: als mijn kind ergens een issue van maakt, dan hebben we het erover, en als hij goede argumenten heeft kan ik daar wat mee. Maar ik leer mijn kind nadrukkelijk niet dat alles precies gelijk verdeeld is in de wereld, of zijn klas, of bij ons thuis. En dat moet zijn streven ook niet zijn. Je kan een anders soms wat gunnen. De ene heeft een grotere kamer, de andere is de jongste en mag al vroeger laat opblijven, de derde zit op meer clubjes, et cetera. Deal er maar mee.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 2 september 2020 @ 14:47:43 #36
149959 SQ
snelle trees
pi_194845885
Weet je, je maakt als ouder altijd deze keuze voor je kinderen. Als ze er al moeite mee hebben komt dat altijd pas als ze groter zijn en dan kun je er inderdaad een gesprek over voeren.

Ik kreeg als destijds elfjarige ook de eerste keuze en ik koos de slaapkamer vooraan, met de wastafel, omdat wastafel.
Na een tijdje merkte ik dat deze kamer toch best wat nadelen kende. Zo lag ons huis aan een drukke weg, dus ik hoorde altijd alle verkeer. De kamer lag naast de badkamer, dus hoorde ik altijd iedereen naar de wc gaan. En hij lag op het oosten, dus in de ochtend bakte ik altijd mijn bed uit in de zomer.

Maar ja, ik had er zelf voor gekozen :') mijn broertjes waren eigenlijk veel beter af _O-
disclaimer
  woensdag 2 september 2020 @ 15:18:57 #37
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_194846377
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 12:51 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

De meeste huizen hebben geen twee identieke kamers. En als ouders kan je ook niet altijd de kleinste kamer nemen, omdat daar maar net genoeg ruimte moet zijn voor twee personen. Ook moet je het maar net willen natuurlijk. Als je een eigen huis laat bouwen kan je er natuurlijk wel makkelijk rekening mee houden, hoewel er dan misschien weer gedoe is over verschillende uitzichten.
Dat hebben wij wel gedaan als een bed er in past heb ik geen grotere nodig. De kinderen hebben veel meer aan een grotere.
pi_194846619
Hier twee identieke slaapkamers (gespiegeld weliswaar) en een grote slaapkamer op een verdieping. Daar ook een badkamer en een toilet. Wij slapen in de grote, de kinderen in de twee gelijke.

Als ze wat ouder zijn, gaan wij beneden slapen on een grote kamer met een badkamer en suite. Idee is dan dat de kinderen hun eigen verdieping hebben met eigen badkamer en toilet en in hun eigen slaapkamer blijven. Onze huidige grote kamer wordt dan studeerplek/chillplek/logeerkamer.
pi_194855478
Hier is de babykamer een grote slaapkamer want ledikant+commode+stoel passen niet in de 2 kleine slaapkamers.
Zoontje schuift nu door naar een kleine slaapkamer. Mocht er een 2e komen dan krijgt die eerste de babykamer. Hij/zij kan daarna doorschuiven naar de andere kleine slaapkamer en de grote kamer speelkamer of misschien wil het ene kind een grote kamer en de andere de twee kleintjes. Geen idee maar komt vanzelf wel en van kamer ruilen kan altijd nog, vroeger ook vaak genoeg gedaan (ik ben 4x verhuist van kamer)

[ Bericht 6% gewijzigd door Elleska op 02-09-2020 22:52:28 ]
  Licht Ontvlambaar woensdag 2 september 2020 @ 22:33:01 #40
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_194855709
Hier drie kamers die zich niet veel ontlopen, 16-17 m2 en ‘maar’ één kind. Vrij recent verhuist van de ene naar de andere kamer, gewoon omdat het kon.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Moderator/colorchick woensdag 2 september 2020 @ 23:23:50 #41
382129 crew  Donna
pi_194856967
Wij wonen in een bungalow en hadden boven 1 hele grote slaapkamer en een kleinere slaapkamer. Die grote slaapkamer hebben we 2 van gemaakt en nu hebben we 3 slaapkamers van nagenoeg hetzelfde formaat. Handig!
De kinderen hebben straks de slaapkamers waar je het meeste mee kan qua indeling omdat de deuren toevallig goed zitten. Onze eigen slaapkamer heeft de deur op een onhandige plek, wellicht maken we dat ooit nog eens anders.

Beneden hebben we ook nog een slaapkamer (want bungalow) maar die gebruiken we niet om te slapen.
pi_194857366
1 kind, straks 2 kamers waaruit hij mag kiezen (1 van 12m² en 1 van 11.3m²) en ik verwacht dat hij vanwege de ligging en het uitzicht de kamer van 11.3m² gaat kiezen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194857381
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 23:23 schreef Donna het volgende:
Wij wonen in een bungalow en hadden boven 1 hele grote slaapkamer en een kleinere slaapkamer. Die grote slaapkamer hebben we 2 van gemaakt en nu hebben we 3 slaapkamers van nagenoeg hetzelfde formaat. Handig!
De kinderen hebben straks de slaapkamers waar je het meeste mee kan qua indeling omdat de deuren toevallig goed zitten. Onze eigen slaapkamer heeft de deur op een onhandige plek, wellicht maken we dat ooit nog eens anders.

Beneden hebben we ook nog een slaapkamer (want bungalow) maar die gebruiken we niet om te slapen.
Een bungalow heeft toch geen "boven" en is meer iets voor een vakantiepark? Of denk ik nu aan iets totaal anders?
  Moderator/colorchick donderdag 3 september 2020 @ 08:12:01 #44
382129 crew  Donna
pi_194859033
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 00:08 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Een bungalow heeft toch geen "boven" en is meer iets voor een vakantiepark? Of denk ik nu aan iets totaal anders?
Eigenlijk is het een semi-bungalow als er ook een slaap laag bovenop zit. Dus je hebt wel gelijk ;)
pi_194859097
Wij hebben 4 slaapkamers. De grootste is onze slaapkamer, de kleinste die van Bas. We hadden net verbouwd (gevel op laten trekken aan de achterkant van ons huis) waardoor zowel onze als het kleinste kamertje een stuk groter is geworden. Niet lang daarna had ik een positieve zwangerschapstest. De andere slaapkamers moesten nog helemaal gedaan worden, dus dit was meer vanuit praktisch oogpunt :'). De andere kamers zijn momenteel in gebruik als werkkamer en rommelkamer. Op zolder willen we tzt nog een dakkapel plaatsen, als we hier blijven wonen.
pi_194859166
Ik had vroeger de grootste kamer (na mn ouders) bij meer kinderen is toen de zolder omgebouwd tot 2 Kleinere slaapkamers.

Ik ging naar zolder, maar vond het niet erg dat de kamer kleiner was. Was toen een jaar of 13/14 dus met speelgoed deed ik niks meer, voor een computer was ruimte genoeg.
pi_194860621
Wij hadden vroeger een vrij groot huis met 4 flinke slaapkamers en ondanks de mogelijkheid van een grote eigen slaapkamer hebben mijn zus en ik vrijwillig tot mijn 11e samen op een kamer geslapen.
Mijn jongste zusje had later in ons nieuwe huis de kleinste kamer, maar daar heeft ze nooit problemen mee gehad.
Ik denk dat voor een kind het geen enkele rol speelt hoe groot de kamer is, als het maar een veilige ruimte is van het kind zelf.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Moderator/colorchick donderdag 3 september 2020 @ 13:07:35 #48
382129 crew  Donna
pi_194863527
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 10:16 schreef LeSage het volgende:
Wij hadden vroeger een vrij groot huis met 4 flinke slaapkamers en ondanks de mogelijkheid van een grote eigen slaapkamer hebben mijn zus en ik vrijwillig tot mijn 11e samen op een kamer geslapen.
Mijn jongste zusje had later in ons nieuwe huis de kleinste kamer, maar daar heeft ze nooit problemen mee gehad.
Ik denk dat voor een kind het geen enkele rol speelt hoe groot de kamer is, als het maar een veilige ruimte is van het kind zelf.
Ik had de kleinste slaapkamer als 4de kind. Toen mijn oudste broer uit huis ging wilde ik die veel grotere kamer niet eens. Ik vond mijn kleine kamer fijn idd.
pi_194865994
Wij hebben 5 slaapkamers en wonen met zijn vijven in huis. Wij hebben door een ietwat ongelukkige indeling van het huis een slaapkamer van 18m2. Dat had van mij best 4m2 minder mogen zijn om de andere slaapkamer(s) wat groter te maken.
Twee kinderen hebben ieder een slaapkamer op zolder van +/- 10m2 en één kind heeft +/- 8m2 op de eerste verdieping. Over het gemeen slapen ze alledrie samen in één van de zolderkamers. Daar staat een stapelbed en daar liggen ze graag met zijn drieën in. O+
Spelen gebeurt ook door alle kinderen op alle kamers al wordt de dochter van 10 daar inmiddels minder blij van omdat haar broertjes teveel rommel maken naar haar zin. :+
We hebben nog 1 slaapkamer over van 5m2 en daar zit nu mijn kantoor in. In de toekomst kan dat ook nog een soort algemene studeerkamer worden, maar dat zien we t.z.t. wel. :)
pi_194865999
Wij hebben slaapkamers van 16, 10 en 7 m2..Op dit moment slapen wij in 16, oudste in 10 en jongste in 7.. Maar de jongste heeft nog een peuterbed, ik zie nog niet helemaal hoe in die kamer een beetje handig een groter bed kan komen. Dan moet in ieder geval de stoel eruit.
Plan is nu om de zolder te verbouwen en dat wij daar zelf gaan slapen.. maar sinds Corona hebben we die zelf nodig als werkkamer, dus dat schiet niet echt op..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')