Nee, ik zie dat als een non-issue dat zichzelf regelt.quote:Op woensdag 2 september 2020 13:05 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Dus jij gaat lootjes trekken ofzo?
Dit is ook wel heel simpel gedacht. Wat als jouw kinderen er wel een issue van maken?quote:Op woensdag 2 september 2020 13:50 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Nee, ik zie dat als een non-issue dat zichzelf regelt.
Dus je hebt nu dit issue niet en vroeger als kind nooit zo ervaren maar je bent er wel van overtuigd dat dit een groot probleem is.quote:Op woensdag 2 september 2020 14:24 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Dit is ook wel heel simpel gedacht. Wat als jouw kinderen er wel een issue van maken?
Haha, hier ookquote:Op woensdag 2 september 2020 13:36 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Ik heb geen kinderen en geen huis. Ik ben een student met een studentenkamer. Ik zat na te denken over hoe mijn ouders dat deden. Eerst werd ik geboren en vrij snel daarna mijn tweeling broertjes. We sliepen alle drie op dezelfde grote slaapkamer, maar toen ik mij daar te oud voor voelde kreeg ik de overgebleven (kleine) slaapkamer die op dat moment werd gebruikt als opslag voor luiers enzo. Toen wij weer wat ouder werden, wouden mijn tweelingbroertjes ook een eigen slaapkamer en is diegene die het hardst riep om een eigen kamer naar zolder gegaan. Ik zat als oudste dus met de kleinste slaapkamer van het huis, terwijl mijn twee broertjes een veel grotere kamer hadden. Zelf nooit zo'n probleem gevonden.
Wat lul jij nou weer dan? Als je niets bij te dragen hebt, hoef je niet te reageren. Ik ben gewoon benieuwd hoe ouders hier mee omgaan of om zijn gegaan. Je hoeft me niet de les te lezen.quote:Op woensdag 2 september 2020 14:36 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Dus je hebt nu dit issue niet en vroeger als kind nooit zo ervaren maar je bent er wel van overtuigd dat dit een groot probleem is.
Zoals met de meeste dingen: als er een issue is, dan los je het op. Hoe? Afhankelijk van het kind en waarom het een issue is.
Of ga je je hele leven scenario's bedenken voor alle mogelijke problemen?
Zo reageren we hier niet op elkaar zeg. De toon mag anders. Thanks.quote:Op woensdag 2 september 2020 14:39 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Wat lul jij nou weer dan? Als je niets bij te dragen hebt, hoef je niet te reageren. Ik ben gewoon benieuwd hoe ouders hier mee omgaan of om zijn gegaan. Je hoeft me niet de les te lezen.
Dit is echt letterlijk mijn situatiequote:Op woensdag 2 september 2020 14:40 schreef GereDathan het volgende:
1 kind hier, die heeft de grootste slaapkamer op de 1e verdieping. De kleinste slaapkamer staat vol met kasten en de middelste kamer slapen wij in.
Gedachte is dat wij enkel ons bed gebruiken en geen extra ruimte nodig hebben. Wij leven in de woonkamer/tuin. Kind speelt veel op de kamer dus heeft ruimte nodig.
Tevens ligt onze slaapkamer aan de voorkant en van kind aan de achterkant, dat is voor ons een nadeel maar voor kind een voordeel (geluid).
Dat hebben wij wel gedaan als een bed er in past heb ik geen grotere nodig. De kinderen hebben veel meer aan een grotere.quote:Op woensdag 2 september 2020 12:51 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
De meeste huizen hebben geen twee identieke kamers. En als ouders kan je ook niet altijd de kleinste kamer nemen, omdat daar maar net genoeg ruimte moet zijn voor twee personen. Ook moet je het maar net willen natuurlijk. Als je een eigen huis laat bouwen kan je er natuurlijk wel makkelijk rekening mee houden, hoewel er dan misschien weer gedoe is over verschillende uitzichten.
Een bungalow heeft toch geen "boven" en is meer iets voor een vakantiepark? Of denk ik nu aan iets totaal anders?quote:Op woensdag 2 september 2020 23:23 schreef Donna het volgende:
Wij wonen in een bungalow en hadden boven 1 hele grote slaapkamer en een kleinere slaapkamer. Die grote slaapkamer hebben we 2 van gemaakt en nu hebben we 3 slaapkamers van nagenoeg hetzelfde formaat. Handig!
De kinderen hebben straks de slaapkamers waar je het meeste mee kan qua indeling omdat de deuren toevallig goed zitten. Onze eigen slaapkamer heeft de deur op een onhandige plek, wellicht maken we dat ooit nog eens anders.
Beneden hebben we ook nog een slaapkamer (want bungalow) maar die gebruiken we niet om te slapen.
Eigenlijk is het een semi-bungalow als er ook een slaap laag bovenop zit. Dus je hebt wel gelijkquote:Op donderdag 3 september 2020 00:08 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Een bungalow heeft toch geen "boven" en is meer iets voor een vakantiepark? Of denk ik nu aan iets totaal anders?
Ik had de kleinste slaapkamer als 4de kind. Toen mijn oudste broer uit huis ging wilde ik die veel grotere kamer niet eens. Ik vond mijn kleine kamer fijn idd.quote:Op donderdag 3 september 2020 10:16 schreef LeSage het volgende:
Wij hadden vroeger een vrij groot huis met 4 flinke slaapkamers en ondanks de mogelijkheid van een grote eigen slaapkamer hebben mijn zus en ik vrijwillig tot mijn 11e samen op een kamer geslapen.
Mijn jongste zusje had later in ons nieuwe huis de kleinste kamer, maar daar heeft ze nooit problemen mee gehad.
Ik denk dat voor een kind het geen enkele rol speelt hoe groot de kamer is, als het maar een veilige ruimte is van het kind zelf.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |