abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194841390
Grapperhaus komt nu toch echt in de problemen. Er zijn nieuwe foto's opgedoken van zijn bruiloft: https://nos.nl/artikel/23(...)o-s-grapperhaus.html

Ik ben het eigenlijk volkomen met Klaver eens: "Een vergissing maken en even te dicht bij een ander staan, kan ons allemaal overkomen. Maar handen schudden dat doe je gewoon niet, zeker niet als minister van Justitie. Het was de eerste afspraak die we in maart met zijn allen maakten."

Handen schudden zijn we toch allemaal al volledig ontwend? Hoe komt het in je hoofd op iemand een hand te geven na al die maanden? Dat doen we toch hopelijk allemaal al een half jaar niet meer?

Dit kan mijns inziens echt niet voor een minister van justitie, ik vind dit eigenlijk niet te verdedigen en hoop ook dat de coalitie dit niet gaat doen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194841429
Volgens mij zijn hier al 10 topics over te vinden.
  woensdag 2 september 2020 @ 10:43:36 #3
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_194841431
Grapperhaus maakt nu de weg vrij voor degenen die zich niet aan de regels willen houden. Als rechtgeaarde kun je ook niets meer zeggen. Als je zelf de regels van de overheid opvolgt, wordt je zelfs door de minister nu te kijk gezet. Dit is gewoon een ommekeer in de handhaving van de corona-regels.

Wat een verschrikkelijke sukkel trouwens....
(Als je gaat trouwen, weet je gewoon dat de Story- en Prive-fotografen in de bosjes liggen)
Praat over de hel en je komt er.
pi_194841467
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 10:43 schreef jameshond7 het volgende:
Volgens mij zijn hier al 10 topics over te vinden.
Niet in POL en vanmiddag gaat het debat onder andere hier over. Dit lijkt me bij uitstek een onderwerp voor POL (meer dan het afval bij de McDonald's, bijvoorbeeld).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Spellchecker woensdag 2 september 2020 @ 10:48:15 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194841517
Advocaten die nu opperen om de coronaboetes te vernietigen ....

Ongeloofwaardige Grapperhaus!
  woensdag 2 september 2020 @ 10:52:40 #6
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_194841585
In eerste instantie vond ik dat ie best mocht blijven, maar zo wordt het toch wat veel van het goede. Compleet schijt aan de eigen regels en vervolgens een potje staan te liegen.

Also: Marijnissen met haar gelik naar boa's en agenten. :') Die mogen ze ook de partij weleens uit gaan flikkeren.
pi_194841629
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 10:52 schreef PiyeReloaded het volgende:
In eerste instantie vond ik dat ie best mocht blijven, maar zo wordt het toch wat veel van het goede. Compleet schijt aan de eigen regels en vervolgens een potje staan te liegen.
Ja, tot vandaag vond ik ook dat hij mocht blijven, nu is hij wat mij betreft echt niet meer te verdedigen. Dat gasten bij elkaar gaan staan kun je niet altijd voorkomen, maar zelf handen gaan schudden? Dan ben je gewoon zeer dom.

Nou moet ik ook zeggen dat ik Grapperhaus al nooit op enige politieke intelligentie heb kunnen betrappen. Hij zal vast veel weten over het recht, maar hij is zo onhandig qua uitspraken en gedrag.
  woensdag 2 september 2020 @ 11:13:38 #8
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_194841987
Weer een minister van Justitie die het einde niet haalt omdat hij gelogen heeft.

Overigens vind ik het nog steeds, ook met de nieuwe foto's, die ik niet eens gezien heb, gedoe om niks. Ja, je moet op de coronaregels letten in het dagelijks leven, en ja, een bruiloft moet dus ook meer ingetogen en met meer afstand tot de anderen gefeest worden, en wellicht in kleiner gezelschap, dan eerst, maar enige zeer kortstondige losheid in de omgang is niet een probleem. Zo mag er ook gewoon gevoetbald worden, met shirtje trekken en alles, omdat de duur van die momenten verwaarloosbaar kort is.

Corona maakt van iedereen een NSB'er en verzetsheld ineen.
pi_194842029
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 11:13 schreef VoMy het volgende:
Weer een minister van Justitie die het einde niet haalt omdat hij gelogen heeft.

Overigens vind ik het nog steeds, ook met de nieuwe foto's, die ik niet eens gezien heb, gedoe om niks. Ja, je moet op de coronaregels letten in het dagelijks leven, en ja, een bruiloft moet dus ook meer ingetogen en met meer afstand tot de anderen gefeest worden, en wellicht in kleiner gezelschap, dan eerst, maar enige zeer kortstondige losheid in de omgang is niet een probleem. Zo mag er ook gewoon gevoetbald worden, met shirtje trekken en alles, omdat de duur van die momenten verwaarloosbaar kort is.

Corona maakt van iedereen een NSB'er en verzetsheld ineen.
Op de foto's gaat hij echt van de ene naar de ander om handen te schudden. Handen schudden is volgens virologen nog gevaarlijker dan een knuffel geven.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200608_04984594
pi_194842044
Ik vind het voornamelijk heel erg jammer als er weer een nieuwe minister op zo'n belangrijk ministerie ingewerkt moet worden.
Zucht.
Maar dit is gewoon heel erg dom van hem.

Als het even kan ga ik vanmiddag (dacht vanaf kwart voor vier) kijken.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 2 september 2020 @ 11:18:56 #11
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_194842082
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 11:15 schreef Hanca het volgende:

[..]

Op de foto's gaat hij echt van de ene naar de ander om handen te schudden. Handen schudden is volgens virologen nog gevaarlijker dan een knuffel geven.
Ja, handen schudden is natuurlijk het domste wat je kan doen, ook voor jezelf. Maar er is geen wet tegen handen schudden volgens mij, en iedereen lijkt vooral boos over het gebrek aan afstand (zie oa de boa's 'die nu geen boetes meer kunnen geven' en de advocaten die 'alle coronaboetes ongeldig willen laten verklaren').
pi_194842165
Wat mij betreft moet Grapperhaus aftreden. Jammer maar in zijn functie kan dit gewoon niet.
pi_194842238
Tja, sorry, maar wat een fophef dit.

Ja, het is dom, maar met aftreden is volgens mij niemand geholpen. Het heeft geen nut, hij heeft nog gewoon z'n wachtgeld, dus hij wordt er ook niet echt mee gestraft ofzo
pi_194842269
HJA Hofland schreef het al: Nederland is een bananenmonarchie.

Wie heeft deze foto's gelekt trouwens?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_194842290
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 11:31 schreef Klopkoek het volgende:
HJA Hofland schreef het al: Nederland is een bananenmonarchie.

Wie heeft deze foto's gelekt trouwens?

Volgens mij heeft Ferd deze fotograaf ook nog zelf als free Lancer ingehuurd.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194842334
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 11:30 schreef Jantje2k het volgende:

Ja, het is dom, maar met aftreden is volgens mij niemand geholpen. Het heeft geen nut, hij heeft nog gewoon z'n wachtgeld, dus hij wordt er ook niet echt mee gestraft ofzo
Tuurlijk is het voor hem wel een straf. Geld is niet alles, dit is allereerst een behoorlijke smet als hij moet aftreden. En hij is dan natuurlijk ook kansloos om te blijven na de verkiezingen.

En hoe moet hij nu nog boa's oproepen om de regels te handhaven?
pi_194842353
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 11:35 schreef Hanca het volgende:

[..]

Tuurlijk is het voor hem wel een straf. Geld is niet alles, dit is allereerst een behoorlijke smet als hij moet aftreden. En hij is dan natuurlijk ook kansloos om te blijven na de verkiezingen.

En hoe moet hij nu nog boa's oproepen om de regels te handhaven?
Dat laatste vind ik het belangrijkste argument.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194842373
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 11:36 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat laatste vind ik het belangrijkste argument.
Ja, ik ook. Als het de minister van verkeer was geweest, was het toch een ander verhaal.
pi_194842433
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 11:37 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, ik ook. Als het de minister van verkeer was geweest, was het toch een ander verhaal.
En toch vind ik het lastig om juist nu met deze crisis een minister weg te sturen die het departement zo goed in zijn vingers heeft.
Wie krijgen we dan op die plaats? Sander Dekker? :'(
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194842470
quote:

Ligt in dit geval toch even anders. Want de geloofwaardigheid van de overheid is in het geding. En de opsporingsambtenaren hebben daar direct laat van.

Verder denk ik inderdaad ook dat met die nieuwe foto’s het verweer ‘ik heb er alles aan gedaan maar het gaat overal wel eens mis’, wat ik een zeer plausibel verhaal vond, niet meer stand houdt. Dan heeft hij dus én de Coronaregels opzettelijk overtreden én daarna daarover gelogen. Dat lijkt mij grond voor aftreden als minJ&V.
zie email 27 oktober
pi_194842472
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 11:39 schreef capricia het volgende:

[..]

En toch vind ik het lastig om juist nu met deze crisis een minister weg te sturen die het departement zo goed in zijn vingers heeft.
Wie krijgen we dan op die plaats? Sander Dekker? :'(
Van Toorenburg, alsjeblieft _O_
pi_194842497
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 11:41 schreef Hanca het volgende:

[..]

Lijkt mij inderdaad kandidaat nummer 1. Of Chris van Dam.

Ze zullen niet voor 1 jaar iemand van buiten halen.
zie email 27 oktober
pi_194842508
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 11:41 schreef Hanca het volgende:

[..]

Oh ja. Dat is al beter.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 2 september 2020 @ 11:47:32 #24
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_194842593
quote:

Het gaat niet om de persoon maar om de functie die hij vertegenwoordigd. Je kunt simpelweg niet vanuit je functie A opleggen aan anderen en vervolgens lekker zelf er schijt aan hebben en het tegenovergestelde doen.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_194842594
In een crisis waar feitelijk alles afhangt van de geloofwaardigheid, want dat is je draagvlak onder het volk, van de regering kan het gewoon niet zo zijn dat Grapperhaus zo de regels kan overtreden zonder consequenties.

Dat is het echte probleem, denk ik, op zich kan het inderdaad gebeuren dat er iets mis gaat maar het gaat om, mischien helaas, de perceptie hier en die is gewoon falikant fout.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')