abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194826870
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:36 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Cherrypicking uit wetenschappelijke bronnen en beleid van landen is een zeer wankele inhoudelijke basis.
Doen alsof de wereld ophoudt bij de Nederlandse grenzen en tienduizenden doden accepteren voor die gehoopte groepsimmuniteit(die niet gaat komen) is een veel wankelijker basis.
pi_194826892
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:01 schreef Mafia1remake2020 het volgende:
Ik hoor mensen zeggen dat we zsm terug naar normaal gaan als de pandemie voorbij is, maar daar heeft Ginny Mooy wel wat zinnigs op te zeggen:

[ twitter ]

Nu wordt er gevraagd om innovatief denken, dus ik ben benieuwd.
Er zal toch een ander normaal moeten komen willen we de aarde doorgeven aan volgende generaties.
Daar hebben we het weer, klimaatgeneuzel wat niks te maken heeft met corona. Deze pandemie wordt aangegrepen door allerlei "experts" die hun klimaatstandpunten er doorheen willen drukken lijkt het wel. Spelen er meer belangen bij het Redteam? Daar lijkt het wel op.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_194826895
quote:
81s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:43 schreef OProg het volgende:

[..]

Dat is nou ook niet echt perfect gebleken. :')
[..]

Dat komt omdat het RIVM en het OMT twee losse instanties zijn die beiden vanuit een ander perspectief naar de zaak kijken. En ja, we zijn nu niet puur aan het indammen omdat er meer is dan uitsluitend een virus.

Maar nu kom je waarschijnlijk weer met je codetabel waarvan ook nog bewezen moet worden welk effect het heeft. Helemaal als je kijken waar de verspreiding nu plaats blijft vinden. Maar er zal vast wel weer een twitterdraadje zijn van een man met een mondkapje met wat halfslachtige uitleg.
Het indammen is het enige en moreel het enige accepteerbare dat je moet doen als regering van een land als je infectiebestrijding serieus neemt.
pi_194826917
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Daar hebben we het weer, klimaatgeneuzel wat niks te maken heeft met corona. Deze pandemie wordt aangegrepen door allerlei "experts" die hun klimaatstandpunten er doorheen willen drukken lijkt het wel. Spelen er meer belangen bij het Redteam? Daar lijkt het wel op.
Oh god een PVV'er, die gaan gelukkig nooit deelnemen aan een regering, dus die kan ik gelukkig negeren.
pi_194826919
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:21 schreef Mafia1remake2020 het volgende:

[..]

Oh helder licht, vertel ons eens wat het echte probleem is dan?
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:22 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Ik gok dat dat iets te maken heeft met bootjes en een land dat vol is...
En wereld die te vol is. De levensverwachting is de laatste eeuw met 35 jaar toegenomen.

Heeft verder weinig met vluchtelingen van doen maar het zorgt er op zijn minst voor dat we het niet meer toestaan dat mensen vroegtijdig sterven.

Althans, het streven in het westen is toch op zijn minst om 80 jaar te worden.
pi_194826966
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:47 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

[..]

En wereld die te vol is. De levensverwachting is de laatste eeuw met 35 jaar toegenomen.

Heeft verder weinig met vluchtelingen van doen maar het zorgt er op zijn minst voor dat we het niet meer toestaan dat mensen vroegtijdig sterven.
Vraag jij even bij de wereldregering een referendum aan zodat we als wereldbevolking op het wereldparlement kunnen stemmen en het wereldbeleid wordt aangepast?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_194826973
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:46 schreef Mafia1remake2020 het volgende:

[..]

Het indammen is het enige en moreel het enige accepteerbare dat je moet doen als regering van een land als je infectiebestrijding serieus neemt.
Afgelopen vrijdag geregistreerd. Gretzl al een tijdje niet gezien. Hmmmmm.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_194826984
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:50 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Vraag jij even bij de wereldregering een referendum aan zodat we als wereldbevolking op het wereldparlement kunnen stemmen en het wereldbeleid wordt aangepast?
Aha, werkt het zo tegenwoordig?
pi_194826989
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:47 schreef Mafia1remake2020 het volgende:

[..]

Oh god een PVV'er, die gaan gelukkig nooit deelnemen aan een regering, dus die kan ik gelukkig negeren.
En dan aankomen met een PvdA quote.
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:39 schreef Mafia1remake2020 het volgende:
Misschien dat er hoop gloort:
[..]

Links gaat inzien dat de neoliberaal Rutte een onvoldoende scoort op virusbestrijding en zo snel mogelijk zal moeten plaats gaan maken.
Die partij is allang vergane glorie _O-
  dinsdag 1 september 2020 @ 13:51:41 #235
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_194826996
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:07 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

En jij ziet compleet het verschil tussen een modern kantoor (waar ook mensen thuis werken) en een schoolgebouw wat al draait op gemeentebudget totaal over het hoofd. Veel van die gebouwen hebben nu al achterstallig onderhoud, dus 'even de ventilatie aanpassen' zodat er 10 keer meer lucht door kan stromen in een uur, is niet zo even gepiept.

Dat betekent je schoolgebouw voor minstens een half jaar dicht en in de steigers. Want die filtertjes gaan niks doen als kinderen in een klaslokaal elkaar blijven besmetten.
De school van mijn dochter heeft 1200 leerlingen, ik weet niet hoeveel mensen er in het kantoor van Elan werken, maar in een dag heb je écht niet alle ruimtes op een school als die van mijn dochter voorzien van een nieuw ventilatiegebeuren :D
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_194827022
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:50 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Afgelopen vrijdag geregistreerd. Gretzl al een tijdje niet gezien. Hmmmmm.
Lijkt toch verdacht veel op een kloontje van hooibaal. Uitgeluld en niet meer serieus genomen op zijn andere account, dan maar een nieuwe aanmaken. De posttoon herken je zo.
  dinsdag 1 september 2020 @ 13:54:34 #237
14505 OProg
A Life in Music
pi_194827057
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:46 schreef Mafia1remake2020 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik nou weer. Er is alleen een virus in de beleving van jouw clubje. Terwijl een maatschappij veel meer in dan dat. Kwaliteit van leven is veel meer dan dat. In jouw wereldtje ga je uitsluitend infectieziekten bestrijden maar als bejaarden vervolgens wegrotten van eenzaamheid boeit dat niet omdat dit nu eenmaal niet in de casus past. Lees dat interview met Hugo Borst en van vandaag maar eens op na.

En dan kan ik ook nog beginnen over alle gevolgen, sociaal en economisch, van beleid. Maar dat past meestal niet helemaal in het verhaal van dit soort mensen. De werkelijkheid is een veel complexer iets met veel meer invalshoeken dan ze schetsen.

En nu weer aan het werk.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 1 september 2020 @ 13:55:06 #238
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_194827064
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:39 schreef Mafia1remake2020 het volgende:
Misschien dat er hoop gloort:
[..]

Links gaat inzien dat de neoliberaal Rutte een onvoldoende scoort op virusbestrijding en zo snel mogelijk zal moeten plaats gaan maken.
Het doet er niet echt toe wat Asscher vindt: VVD gaat, gezien het geheugen van de gemiddelde Nederlander, komende verkiezingen weer de grootste worden en zal samen een kabinet gaan formeren met waarschijnlijk CDA. De kans dat Rutte niet de volgende premier wordt als hij niet aan de kant geschoven wordt door de VVD of zelf stopt lijkt me verwaarloosbaar klein.

Bovendien is dit premature campagnepraat en zal ook de PvdA graag een plekje willen in het volgende kabinet Rutte als ze daartoe de kans krijgen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_194827066
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Lijkt toch verdacht veel op een kloontje van hooibaal. Uitgeluld en niet meer serieus genomen op zijn andere account, dan maar een nieuwe aanmaken. De posttoon herken je zo.
Deze reageert tenminste nog ergens op, dus ik vermoed van niet. En ik mis ook het jongerenbashen.
I'll give you something to do
pi_194827097
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Nee joh, continu drammen over containment (inclusief tweets en verwijzingen naar die website), alleen het toontje is anders. Misschien voor de afwisseling.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_194827118
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:44 schreef Mafia1remake2020 het volgende:

[..]

Doen alsof de wereld ophoudt bij de Nederlandse grenzen en tienduizenden doden accepteren voor die gehoopte groepsimmuniteit(die niet gaat komen) is een veel wankelijker basis.
Er zijn experts overtuigd van haalbare groepsimmuniteit met iets meer bagage dan het Red Team, dus ga heen met je wankelijke basis. Zonder de overdreven cijfers die jij hier schetst.
pi_194827241
quote:
81s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:54 schreef OProg het volgende:

[..]

Dat bedoel ik nou weer. Er is alleen een virus in de beleving van jouw clubje. Terwijl een maatschappij veel meer in dan dat. Kwaliteit van leven is veel meer dan dat. In jouw wereldtje ga je uitsluitend infectieziekten bestrijden maar als bejaarden vervolgens wegrotten van eenzaamheid boeit dat niet omdat dit nu eenmaal niet in de casus past. Lees dat interview met Hugo Borst en van vandaag maar eens op na.

En dan kan ik ook nog beginnen over alle gevolgen, sociaal en economisch, van beleid. Maar dat past meestal niet helemaal in het verhaal van dit soort mensen. De werkelijkheid is een veel complexer iets met veel meer invalshoeken dan ze schetsen.

En nu weer aan het werk.
Dit zijn valse sentimenten die geen rol spelen bij het vormen van beleid.
In geen enkel land willen ze hun vingers branden aan groepsimmuniteit, op wat rogue states(VS, VK, BRA, NL, SWE) na.
  dinsdag 1 september 2020 @ 14:07:08 #243
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194827248
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:06 schreef Mafia1remake2020 het volgende:

[..]

In geen enkel land willen ze hun vingers branden aan groepsimmuniteit, op wat rogue states(VS, VK, BRA, NL, SWE) na.
Rogue states :')
  dinsdag 1 september 2020 @ 14:07:36 #244
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194827254
quote:

[..]

Rogue state :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194827281
Groepsimmuniteit is toch sowieso al kansloos met steeds meer berichten van 2de besmettingen in relatief korte tijd. Daarnaast is het vaccin er al bijna, groepsimmuniteit kost jaren.
pi_194827294
quote:

[..]

Groepsimmuniteit is in elk land een doel, middels vaccinatie.
pi_194827334
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:55 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Het doet er niet echt toe wat Asscher vindt: VVD gaat, gezien het geheugen van de gemiddelde Nederlander, komende verkiezingen weer de grootste worden en zal samen een kabinet gaan formeren met waarschijnlijk CDA. De kans dat Rutte niet de volgende premier wordt als hij niet aan de kant geschoven wordt door de VVD of zelf stopt lijkt me verwaarloosbaar klein.

Bovendien is dit premature campagnepraat en zal ook de PvdA graag een plekje willen in het volgende kabinet Rutte als ze daartoe de kans krijgen.
Gezien de peilingen en de verhoudingen in de Eerste Kamer kan VVD straks niet zonder PvdA een meerderheidscoalitie vormen.
pi_194827344
quote:
Het aantal COVID-patiënten dat op de intensive care verblijft, bedraagt 33. Dat zijn er 5 minder dan gisteren, blijkt uit de gegevens van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Er liggen daarnaast 589 non-COVID-patiënten op de IC, 39 meer dan de voorgaande dag. De totale IC-bezetting bedraagt 622, 34 meer dan de dag ervoor. Het aantal COVID-opnames buiten de IC bedraagt 93, 1 minder dan gisteren
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 1 september 2020 @ 14:15:20 #249
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194827362
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:14 schreef Justin_Case het volgende:

[..]

Top _O_
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194827366
De afgelopen week zijn 3597 nieuwe positieve testen gemeld bij het RIVM. Dat zijn er negen meer dan vorige week.

Dat het aantal besmettingen nagenoeg gelijk is gebleven is opvallend, omdat veel meer mensen zich hebben laten testen. De afgelopen week waren dat er 163.000 mensen, 23.000 meer dan een week ervoor.

Van alle mensen die zich lieten testen was dus een kleiner percentage positief. De afgelopen week was dat 2,2 procent. Een week eerder was dat 2,5 procent.

Het aantal doden en ziekenhuisopnames is afgenomen. De GGD's hebben afgelopen week 57 nieuwe ziekenhuisopnames en 24 doden gemeld aan het RIVM. Vorige week ging het om 84 nieuwe ziekenhuisopnames en 32 doden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')