Van die eerste 11 wedstrijden afgelopen seizoen onder Stam hadden we 4 wedstrijden te weinig gekregen dus, tegen Sparta, Emmen, Fortuna en Heracles. Met 7 ipv 3x winst had ie misschien wel veel langer mogen blijven zitten.quote:Op zondag 6 september 2020 22:21 schreef Generationalpha het volgende:
Ik heb iets leuks voor de fanboys van expected goals onder ons.Kwam er net achter dat Infogol dit jaar voor het eerst met gedetailleerde statistieken is gekomen per Eredivisiewedstrijd. Hier kun je dus precies zien wat de expected goals per wedstrijd (en zelfs per kans) zijn voor Feyenoord.
Voorbeeldje: Utrecht-Feyenoord, expected goals 1,45-1,22. Dit betekent dat Utrecht in deze wedstrijd dus de betere kansen heeft gehad. Erg interessant voor komend seizoen. Je kunt ook op de kans klikken om te zien hoe groot deze is. @:HHH38
https://www.infogol.net/e(...)ord-2019-12-22/64846
Beter dan puur afgaan op aantal schoten of balbezitpercentage. Maar meestal kan je wel inschatten of een uitslag terecht was als je hebt gekeken.quote:Op maandag 7 september 2020 00:02 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Toch mooi om eindelijk bevestiging te hebben dat we drie jaar geleden tegen de verhoudingen in hebben verloren bij Napoli in de Champions League.
Verder is xg natuurlijk een flutstatistiek.
Wees maar blij dat Advocaat uiteindelijk is gekomen.quote:Op maandag 7 september 2020 00:11 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Van die eerste 11 wedstrijden afgelopen seizoen onder Stam hadden we 4 wedstrijden te weinig gekregen dus, tegen Sparta, Emmen, Fortuna en Heracles. Met 7 ipv 3x winst had ie misschien wel veel langer mogen blijven zitten.
Dat is het niet en dat zul je dit seizoen ook wel weer zien. Uiteindelijk is er geen statistiek die een betere voorspelling biedt dan xG.quote:Op maandag 7 september 2020 00:02 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Toch mooi om eindelijk bevestiging te hebben dat we drie jaar geleden tegen de verhoudingen in hebben verloren bij Napoli in de Champions League.
Verder is xg natuurlijk een flutstatistiek.
De bedoeling van xG is absoluut niet om het te gebruiken om voorspellingen mee te doen vriend, dan heb je het al helemaal niet begrepen.quote:Op maandag 7 september 2020 00:23 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Dat is het niet en dat zul je dit seizoen ook wel weer zien. Uiteindelijk is er geen statistiek die een betere voorspelling biedt dan xG.
Op balbezit afgaan is ook niet zo snugger, aantal schoten is pas relevant om naar te kijken als het verschil tussen de twee clubs zeer groot is maar hetzelfde geldt voor xG.quote:Op maandag 7 september 2020 00:12 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Beter dan puur afgaan op aantal schoten of balbezitpercentage. Maar meestal kan je wel inschatten of een uitslag terecht was als je hebt gekeken.
Ik volg je en je hebt grotendeels gelijk. Maar het is ook een waardevolle teamstatistiek omdat je dan kan zien of teams over een lange periode gemiddeld veel of weinig creëren en of ze dat ook weten om te zetten in doelpunten. Meestal houd je het niet lang vol om ver boven je xG te blijven en tegelijk leidt een hoge xG ook als je weinig scoort vaak wel tot meer doelpunten (regressing to the mean). Bij een periode van hele slechte of goede vorm is de xG een goede statistiek voor context.quote:Op maandag 7 september 2020 01:52 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Op balbezit afgaan is ook niet zo snugger, aantal schoten is pas relevant om naar te kijken als het verschil tussen de twee clubs zeer groot is maar hetzelfde geldt voor xG.
xG is alleen als statistiek boeiend om individuele prestaties van spelers te meten, omdat het meet hoe vaak een speler in scoringspositie is gekomen en hier valt vaak een redelijke lijn in te vinden, wat boeiend is om te gebruiken wanneer een speler plots heel veel of juist heel weinig scoort om te kijken of dit een outlier is (wegens geluk/pech bij het kansen benutten) of het gevolg van meer/minder betrokkenheid bij het spel. Spelers presteren zelden voor een langere periode boven of onder hun xG waardoor het bij scouting boeiende conclusies kan opleveren.
Als wedstrijdstatistiek is het bagger omdat scoreverloop invloed heeft op de verhouding van kansen (een ploeg speelt vaak aanvallender bij een gelijke stand dan bij een voorsprong) wat de xG aantast. Er zijn meerdere logische redenen te noemen waardoor de xG geen voorspellende statistiek is, maar zowel de uiteindelijke xG van een voorgaande wedstrijd als de uitslag van een toekomstige wedstrijd hebben een aantal dezelfde oorzaken waardoor deze twee statistieken tot stand komen, waardoor je de verkeerde conclusie kan trekken dat de één het ander voorspelt.
Ik weet niet of ik helemaal sense maak en ik kan het duidelijker neerzetten dan dit maar ik ben moe en heel relevant lijkt het mij ook weer niet.
21 wedstrijden en maar 3 doelpuntjes ofzo was het?quote:Op zondag 6 september 2020 20:02 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Hij deed het bij ADO prima?
Los van dat vind ik 1,5 miljoen prima, meer zat er niet meer in.
Eens.quote:Op maandag 7 september 2020 10:03 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik volg je en je hebt grotendeels gelijk. Maar het is ook een waardevolle teamstatistiek omdat je dan kan zien of teams over een lange periode gemiddeld veel of weinig creëren en of ze dat ook weten om te zetten in doelpunten. Meestal houd je het niet lang vol om ver boven je xG te blijven en tegelijk leidt een hoge xG ook als je weinig scoort vaak wel tot meer doelpunten (regressing to the mean). Bij een periode van hele slechte of goede vorm is de xG een goede statistiek voor context.
Correct, xG over een langere periode is gelijk een stuk stabieler. Het vist goed outliers eruit. Aan de andere kant is die statistiek zelden heel relevant om toe te passen. Meer inderdaad zoals je zegt om vluchtig context te geven. Vanaf daar is verdere analyse nog steeds nodig waarom een bepaalde club voor een langere periode zo boven- of onder de xG kan presteren. Het is geen argument op zich (zoals Generationalpha het wel vaak gebruikt, en dan nog op individuele wedstrijden ook).quote:Op maandag 7 september 2020 10:03 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik volg je en je hebt grotendeels gelijk. Maar het is ook een waardevolle teamstatistiek omdat je dan kan zien of teams over een lange periode gemiddeld veel of weinig creëren en of ze dat ook weten om te zetten in doelpunten. Meestal houd je het niet lang vol om ver boven je xG te blijven en tegelijk leidt een hoge xG ook als je weinig scoort vaak wel tot meer doelpunten (regressing to the mean). Bij een periode van hele slechte of goede vorm is de xG een goede statistiek voor context.
Vaak is dat laatste heel simpel: Beter kwaliteit spelers. Messi zit bijvoorbeeld al jaren boven zijn XG waardoor ook Barcelona een stuk hogere XG haalt dan andere teams in La Liga.quote:Op maandag 7 september 2020 10:25 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Correct, xG over een langere periode is gelijk een stuk stabieler. Het vist goed outliers eruit. Aan de andere kant is die statistiek zelden heel relevant om toe te passen. Meer inderdaad zoals je zegt om vluchtig context te geven. Vanaf daar is verdere analyse nog steeds nodig waarom een bepaalde club voor een langere periode zo boven- of onder de xG kan presteren. Het is geen argument op zich (zoals Generationalpha het wel vaak gebruikt, en dan nog op individuele wedstrijden ook).
Misschien wel, maar geen kaart uiteraard. Anderhalve maand geleden die wok gebeld (met uitzicht op het veld) en die zaten toen ook al vol.quote:
quote:Op maandag 7 september 2020 12:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Misschien wel, maar geen kaart uiteraard. Anderhalve maand geleden die wok gebeld (met uitzicht op het veld) en die zaten toen ook al vol.
JoopGod.quote:Maandag in De Vooravond o.a.:
De eerste Nederlandse voetbalclub ooit die de wereldbeker won: Feyenoord! Op 9 september 1970 wonnen de Rotterdammers met 1-0 van het Argentijnse Estudiantes de la Plata en werden wereldkampioen. Maker van dat legendarische doelpunt: Joop van Daele. Hij schuift aan met Michel van Egmond.
Ik ga donderdag naar de Kuip. Met dat wereldbekertje op de fotoquote:
Je grote vriend ontkent dat geruchtquote:Op maandag 7 september 2020 14:43 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Volgens RTV Rijnmond valt de naam van Jeffrey Bruma als CV optie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |