Ik ben het met je eens dat het staat of valt bij de verwoording, maar zolang Amazon niet expliciet aangegeven heeft dat een deel in tegoedbonnen wordt terugbetaald (kan ook een verwijzing naar de algemene voorwaarden zijn waarin zoiets staat aangegeven) dan heeft TS het recht gewoon aan zijn kant. Amazon kan niet eenzijdig besluiten dat tegoedbonnen ook wel voldoen. Het is geen wettig betaalmiddel.quote:Op dinsdag 1 september 2020 13:19 schreef blackmirror het volgende:
[..]
Dat klinkt stellig, volgens jou heeft hij al gewonnen terwijl je uberhaupt zijn schriftelijk bewijs niet gezien hebt. Heeft Amazon letterlijk gezegd dat het teruggestort gaat worden naar de originele betaalmethode OF hebben ze gezegd dat hij 200 terugkrijgt en verder niks want zo ja dan hebben zij zich wel aan hun deel van de afspraak gehouden door hem 100 op zijn bank te geven en 100 in zijn Amazon account.
Prijs terugbetalen is in normale mensen taal gewoon het geld terugstorten dat weet je?quote:Op dinsdag 1 september 2020 14:37 schreef blackmirror het volgende:
[..]
Dat was wel de afspraak, lees de quote hieronder.
[..]
TS had moeten laten vastleggen dat hij de gehele bedrag op zijn bank had willen krijgen. Juist door deze vage omschrijving gaat hij de mist in.
Prima hoor wat jij wilt, ik ben er wel klaar mee. Veel plezier met je incasso trajectquote:Op dinsdag 1 september 2020 15:37 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Dat is precies mijn punt. Je kan niet lezen
Ik begin een winkel en betaal mensen het wisselgeld dan in chocoladesigaretten. Hadden ze maar expliciet moeten vermelden dat ze euro's terug hadden gewildquote:Op dinsdag 1 september 2020 20:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Prijs terugbetalen is in normale mensen taal gewoon het geld terugstorten dat weet je?
quote:Op dinsdag 1 september 2020 20:31 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ik begin een winkel en betaal mensen het wisselgeld dan in chocoladesigaretten. Hadden ze maar expliciet moeten vermelden dat ze euro's terug hadden gewild
Hier is net zo goed sprake van een betaling, alleen deels in natura. Wordt dan een semantisch spelletje en juridisch zal het daar op uitdraaien. Met daarnaast een oplopende vordering op TS.quote:Op dinsdag 1 september 2020 20:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Prijs terugbetalen is in normale mensen taal gewoon het geld terugstorten dat weet je?
Je kan niet op eigen houtje bepalen een betaling in natura te voldoen. Dus dat wordt zeker geen semantisch spelletje. Juridisch heb je gewoon geen poot om op te staan, als je een betaling voldoet in een afwijkende methode die niet vooraf overeengekomen is.quote:Op dinsdag 1 september 2020 21:05 schreef Ericr het volgende:
[..]
Hier is net zo goed sprake van een betaling, alleen deels in natura. Wordt dan een semantisch spelletje en juridisch zal het daar op uitdraaien. Met daarnaast een oplopende vordering op TS.
Hij wordt nu toch ook van het kastje naar de muur gestuurd of niet? Nu met stress aan je kop van een incassobureau. Ook al zit je niet fout, je krijgt nu een hoop gezeik. Ik zou Amazon liever de pis lauw maken zonder stress van een incassobureau.quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:49 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Storneren is precies bedoeld om onrechtmatig afgeschreven geld terug te krijgen. Dat dat Amazon niet bevalt is hun probleem. En omdat het hun probleem is hoort TS nog steeds van ze. Als hij zo dom was geweest om jouw advies te volgen dan werd hij nu mooi van het kastje naar de muur gestuurd, om te bedelen om zijn eigen geld.
Das niet wat je mag verwachten, geen idee waarom jullie denken dat de consument niet wordt beschermd door de wet maar dit is gewoon niet normaal en niet wat je mag verwachten bij terugbetalen.quote:Op dinsdag 1 september 2020 21:05 schreef Ericr het volgende:
[..]
Hier is net zo goed sprake van een betaling, alleen deels in natura. Wordt dan een semantisch spelletje en juridisch zal het daar op uitdraaien. Met daarnaast een oplopende vordering op TS.
Dat zal gewoon van de credidcard zijn geincasseerd en de ICS zal dan contact met je opnemen om een laatste betaling te doen.quote:Op dinsdag 1 september 2020 21:03 schreef Folkwin het volgende:
Zo moet er bij mij nog 385 EUR - 112 EUR geļncasseerd worden. Zouden ze 11 augustus doen.. nooit meer wat van gehoord.
Creditcard is ondertussen opgezegd ivm overstap bank.
Ben benieuwd of dat nog een staartje gaat krijgen.
Een tegoedbon is even iets anders dan een flippo. TS had met de tegoedbon simpel iets leuks kunnen uitzoeken op de site van Amazon en dan was het klaar geweest.quote:Op dinsdag 1 september 2020 16:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Terugbetalen doe je in euro's en niet in flippo's.
Als het niet gespecificeerd is het geld en niet iets anders.
Nee dat klopt, als amazon failliet gaat heb je meer aan flippo 's. Een tegoedbon is geen geld.quote:Op woensdag 2 september 2020 09:48 schreef obligataire het volgende:
[..]
Een tegoedbon is even iets anders dan een flippo. TS had met de tegoedbon simpel iets leuks kunnen uitzoeken op de site van Amazon en dan was het klaar geweest.
Desnoods had hij die 2e aankoop kunnen terugsturen (vaak kan dat zonder opgaaf van redenen) en dan had hij het geld ook terug gehad.
Maar nee, liever stoere praat en onbezonnen acties. Die schuld aan het incassobureau loopt met rente en kosten op, tot misschien wel 300 ''a 400 euro. En een loonbeslag op uitkering of loon. Lekker dan.
Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen. Gezond verstand gebruiken is handiger.
Daar denkt Amazon dus blijkbaar anders over. Ik vermoed dat een partij als Amazon wel weet wat ze doet. En een leger aan juristen en invorderingsspecialisten klaar heeft staan of het af te dwingen. Als particuliertje dat op Fok om advies moet komen vragen, maak je geen schijn van kans. Ik vind trouwens dat mensen in het topic wel erg makkelijk aannemen dat TS in zijn recht staat zonder het volledige verhaal te kennen (hoor en wederhoor).quote:Op woensdag 2 september 2020 09:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]Maar de schuld loopt niet op want hij heeft geen schuld.
Nee TS wordt nu nergens heengestuurd. Amazon werkt niet fatsoenlijk mee, maar in principe hoeft hij helemaal niets meer van ze. Dus hoeft hij enkel te reageren met het bewijs dat hij in zijn recht staat. Iedere keer dat zij niet reageren staat zijn zaak sterker. Had hij nu het geld nog niet mocht hij eerst nog eens gaan uitvogelen bij welke afdeling van Amazon hij precies terechtmoet.quote:Op dinsdag 1 september 2020 23:13 schreef SwitchSwatch het volgende:
[..]
Hij wordt nu toch ook van het kastje naar de muur gestuurd of niet? Nu met stress aan je kop van een incassobureau. Ook al zit je niet fout, je krijgt nu een hoop gezeik. Ik zou Amazon liever de pis lauw maken zonder stress van een incassobureau.
Tegoedbonnen hebben 0,0 waarde. Het is enkel een belofte van een bedrijf. En waarom zou TS die in hemelsnaam inlossen, als dat bedrijf hun afspraken niet nakomt?quote:Op woensdag 2 september 2020 09:48 schreef obligataire het volgende:
[..]
Een tegoedbon is even iets anders dan een flippo. TS had met de tegoedbon simpel iets leuks kunnen uitzoeken op de site van Amazon en dan was het klaar geweest.
Desnoods had hij die 2e aankoop kunnen terugsturen (vaak kan dat zonder opgaaf van redenen) en dan had hij het geld ook terug gehad.
Maar nee, liever stoere praat en onbezonnen acties. Die schuld aan het incassobureau loopt met rente en kosten op, tot misschien wel 300 ''a 400 euro. En een loonbeslag op uitkering of loon. Lekker dan.
Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen. Gezond verstand gebruiken is handiger.
Amazon misbruikt hun positie en het gevoel dat dat oproept bij een 'particuliertje dat advies moet vragen op FOK!' om consumentenrechten te schenden en jullie advies is: 'geef ze gewoon wat ze willen'.quote:Op woensdag 2 september 2020 10:05 schreef obligataire het volgende:
Ik heb situaties gezien dat een kleine schuld opliep tot astronomische hoogte als gevolg van rente en kosten.
Vandaar dat de meesten doorgaans eieren voor hun geld kiezen.....
Ik heb in mijn eentje tegen bol.com gestaan, 3 verschillende incassobureaus tegen mij gehad met dreigementen etc.quote:Op woensdag 2 september 2020 10:05 schreef obligataire het volgende:
[..]
Daar denkt Amazon dus blijkbaar anders over. Ik vermoed dat een partij als Amazon wel weet wat ze doet. En een leger aan juristen en invorderingsspecialisten klaar heeft staan of het af te dwingen. Als particuliertje dat op Fok om advies moet komen vragen, maak je geen schijn van kans. Ik vind trouwens dat mensen in het topic wel erg makkelijk aannemen dat TS in zijn recht staat zonder het volledige verhaal te kennen (hoor en wederhoor).
Ik heb situaties gezien dat een kleine schuld opliep tot astronomische hoogte als gevolg van rente en kosten.
Vandaar dat de meesten doorgaans eieren voor hun geld kiezen.....
Ga TS maar helpen dan. Dat zal hij nodig hebben. Ik lees wel hoe het afgelopen is.quote:Op woensdag 2 september 2020 10:17 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Ik heb in mijn eentje tegen bol.com gestaan, 3 verschillende incassobureaus tegen mij gehad met dreigementen etc.
Guess who won? Me.
Zij varen wel bij mensen die bang zijn. Als je gelijk hebt heb je gelijk.
Dan komt het vanzelf bij de rechter. Dat is wat ts wil 🤷♂️quote:Op woensdag 2 september 2020 09:48 schreef obligataire het volgende:
[..]
Een tegoedbon is even iets anders dan een flippo. TS had met de tegoedbon simpel iets leuks kunnen uitzoeken op de site van Amazon en dan was het klaar geweest.
Desnoods had hij die 2e aankoop kunnen terugsturen (vaak kan dat zonder opgaaf van redenen) en dan had hij het geld ook terug gehad.
Maar nee, liever stoere praat en onbezonnen acties. Die schuld aan het incassobureau loopt met rente en kosten op, tot misschien wel 300 ''a 400 euro. En een loonbeslag op uitkering of loon. Lekker dan.
Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen. Gezond verstand gebruiken is handiger.
Doe ik al, thanks.quote:Op woensdag 2 september 2020 11:03 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ga TS maar helpen dan. Dat zal hij nodig hebben. Ik lees wel hoe het afgelopen is.
?? Eerst zeg je dat de bon 0,0 waarde heeft, en vervolgens dat hij hem zou kunnen inlossen als hij dat zou willen?quote:Op woensdag 2 september 2020 10:17 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]Tegoedbonnen hebben 0,0 waarde. Het is enkel een belofte van een bedrijf. En waarom zou TS die in hemelsnaam inlossen, als dat bedrijf hun afspraken niet nakomt?
quote:Op woensdag 2 september 2020 14:04 schreef obligataire het volgende:
[..]
?? Eerst zeg je dat de bon 0,0 waarde heeft, en vervolgens dat hij hem zou kunnen inlossen als hij dat zou willen?
quote:Het is enkel een belofte van een bedrijf.
Dat is prima, maar ik zou er niet op wachten, gezien ik zelf nooit zaken met Amazon zou doen.quote:Zullen we afspreken dat als jij (of iemand anders hier die vindt dat deze bon geen waarde heeft) ooit een tegoedbon krijgt van Amazon, dat ik hem dan krijg?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |