Aldus de pro-polarisatie Democraat. De partij van de slavernij, Jim Crow, de KKK en nu van het referendum om het discrimineren op basis van ras te legaliseren in Californië. Klinkt als de partij voor white supremacists.quote:
Dit is al vier jaar aan de gang, dus dit is niet bijzonder meer. En dit geeft niets, want op video staat bijvoorbeeld Jerry Naddler die claimt dat de rellen in Portland een mythe is, Jenny Dukan vertelde bij CNN over haar CHAZ als een "summer of love", het Twitterbericht van Kamala Harris is gearchiveerd waar ze oproept om donaties voor de borgtocht van opgepakte "peaceful" demonstranten te financieren, Mazie Hirono staat op band wanneer ze in de Senaat weigert het geweld van Antifa te veroordelen (is er überhaupt van het leiderschap van de Democrats een veroordeling van het geweld geweest of een opmerking naar de door plundering of brandstichting getroffen middenstanders?), CNN Don Lemon die Democrats oproept om de rellen niet langer te negeren vanwege politiek, et cetera.quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:41 schreef I-O het volgende:
Trump krijgt alle haat terwijl het de linkse democraten en media zijn die alle haat en polarisatie aanwakkerden.
Nouja, ik zou graag zien dat de beste man zijn werk eens gaat doen, maar dat is aan hem natuurlijk. Haten doe ik niet.quote:
Kun je dat hard maken?quote:terwijl het de linkse democraten en media zijn die alle haat en polarisatie aanwakkerden.
Ik wist niet dat Biden president is.quote:Op maandag 31 augustus 2020 22:13 schreef dellipder het volgende:
Middenstanders hadden het al moeilijk door COVID, maar tallozen werden nog eens extra gedupeerd door plundering of brandstichting.
Joe Biden had dit al maanden geleden tegen zijn achterban kunnen en moeten zeggen. Maar ja de polls vragen nu pas om actie.
[ twitter ]
Too little, too late.
Rechts extremisten 329 moorden links extremisten 1 lijkt de tussenstand. Gaat er al een lichtje branden?quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:58 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
Aldus de pro-polarisatie Democraat. De partij van de slavernij, Jim Crow, de KKK en nu van het referendum om het discrimineren op basis van ras te legaliseren in Californië. Klinkt als de partij voor white supremacists.
Als je president wil worden is het in de aanloop daarna wel handig om wat dingen te roepen zoals jij ze graag zou zien.quote:Op maandag 31 augustus 2020 22:16 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik wist niet dat Biden president is.
Wat zou dit precies moeten aantonen?quote:Op maandag 31 augustus 2020 22:17 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Rechts extremisten 329 moorden links extremisten 1 lijkt de tussenstand.
Niet helemaal waar. https://en.wikipedia.org/(...)loyd_protests#Deathsquote:Op maandag 31 augustus 2020 22:17 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Rechts extremisten 329 moorden links extremisten 1 lijkt de tussenstand. Gaat er al een lichtje branden?
Maar ja bushokjes zijn belangrijker hé?
Dat doet hij toch ook? Ik heb net nog een video gepost van 25 minuten waarin hij uitlegt hoe hij het wil aanpakken.quote:Op maandag 31 augustus 2020 22:18 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als je president wil worden is het in de aanloop daarna wel handig om wat dingen te roepen zoals jij ze graag zou zien.
Bedankt voor je binaire bijdragen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 22:16 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ik wist niet dat Biden president is.
Dus hoeft vice-president Joe Biden geen president te zijn om zijn achterban aan te spreken. Zo moeilijk is het allemaal niet.quote:Op maandag 31 augustus 2020 22:20 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Dat doet hij toch ook? Ik heb net nog een video gepost van 25 minuten waarin hij uitlegt hoe hij het wil aanpakken.
En jij bedankt voor je bijdrage.quote:Op maandag 31 augustus 2020 22:21 schreef dellipder het volgende:
[..]
Bedankt voor je binaire bijdragen.
Voor het leiderschap moet je president zijn. Zo moeilijk is het allemaal niet.quote:Op maandag 31 augustus 2020 22:23 schreef dellipder het volgende:
[..]
Dus hoeft vice-president Joe Biden geen president te zijn om zijn achterban aan te spreken. Zo moeilijk is het allemaal niet.
https://medium.com/@JoeBi(...)justice-9dcffd81978fquote:Op maandag 31 augustus 2020 22:13 schreef dellipder het volgende:
Middenstanders hadden het al moeilijk door COVID, maar tallozen werden nog eens extra gedupeerd door plundering of brandstichting.
Joe Biden had dit al maanden geleden tegen zijn achterban kunnen en moeten zeggen. Maar ja de polls vragen nu pas om actie.
[ twitter ]
Too little, too late.
Hij heeft het wel gedaan, maar dit is niet zijn focus. Sterker nog Joe Biden zegt in zijn speech van zoeven dat wanneer hij niet verkozen wordt het rellen doorgaat.quote:Op maandag 31 augustus 2020 22:25 schreef kipknots het volgende:
[..]
https://medium.com/@:JoeB(...)justice-9dcffd81978f
Dat zegt Trump ook over Biden. Maar dat vind jij dan blijkbaar weer geen probleem.quote:Op maandag 31 augustus 2020 22:29 schreef dellipder het volgende:
[..]
Hij heeft het wel gedaan, maar dit is niet zijn focus. Sterker nog Joe Biden zegt in zijn speech van zoeven dat wanneer hij niet verkozen wordt het rellen doorgaat.
Joe Biden zegt dat geld "redirected" moet worden van de politie. Een gemaskeerde defund the police.quote:Op maandag 31 augustus 2020 22:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zegt Trump ook over Biden. Maar dat vind jij dan blijkbaar weer geen probleem.
Dus de politie hervormen staat in jouw ogen gelijk aan rellen en chaos? Lijkt mij een stelling die moeilijk is hard te maken.quote:Op maandag 31 augustus 2020 22:39 schreef dellipder het volgende:
[..]
Joe Biden zegt dat geld "redirected" moet worden van de politie. Een gemaskeerde defund the police.
Voor law and order hoef je niet bij de Democrats te zijn. Joe Biden en de Democrat party hebben een andere keuze gemaakt, dus dat president Trump dit over Biden zegt is niet uit de lucht gegrepen.
En het is maandenlang "onrustig" (lees: wetteloosheid) in Democrat gerunde steden. Geld weghalen bij de politie is een niet logische maatregel om dit op te lossen,
Het is toch wat knul. Ik zou zeggen: maak trump president, die lost al die ellende wel op! Oh wacht.....quote:Op maandag 31 augustus 2020 22:39 schreef dellipder het volgende:
[..]
Joe Biden zegt dat geld "redirected" moet worden van de politie. Een gemaskeerde defund the police.
Voor law and order hoef je niet bij de Democrats te zijn. Joe Biden en de Democrat party hebben een andere keuze gemaakt, dus dat president Trump dit over Biden zegt is niet uit de lucht gegrepen.
En het is maandenlang "onrustig" (lees: wetteloosheid) in Democrat gerunde steden. Geld weghalen bij de politie is een niet logische maatregel om dit op te lossen,
Zodra de polls lijken te gaan flippen. Zo doorzichtig. Zo voorspelbaar.quote:Op maandag 31 augustus 2020 22:13 schreef dellipder het volgende:
[ twitter ]
Too little, too late.
Hier klopt weer helemaal niets van. Die cijfers in die vergelijking zijn niet van rechts extremisten vs links extremisten maar rechts extremisten vs antifa. Rechts extremisten vs links extremisten zijn de cijfers iets anders. Volgens dat ene onderzoek nog steeds meer aan de kant van de rechts extremisten, dat wel. Zoek het zelf maar op misschien wordt je er wijzer van.quote:Op maandag 31 augustus 2020 22:17 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Rechts extremisten 329 moorden links extremisten 1 lijkt de tussenstand. Gaat er al een lichtje branden?
Maar ja bushokjes zijn belangrijker hé?
De enige die over stemfraude jankt is jouw grote vriendquote:Op maandag 31 augustus 2020 22:57 schreef Tmarus het volgende:
De trucjes van de democraten zijn zo doorzichtig. Je weet nu ook al dat ze het op stemfraude gaan gooien wanneer ze de verkiezingen eventueel weer zullen verliezen.
Aha het is nog erger dus. Rechts-extremisten hebben al 329 antifa leden doodgeschoten? Dat moet jij toch ook vreselijk vinden.quote:Op maandag 31 augustus 2020 22:57 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Zodra de polls lijken te gaan flippen. Zo doorzichtig. Zo voorspelbaar.
[..]
Hier klopt weer helemaal niets van. Die cijfers in die vergelijking zijn niet van rechts extremisten vs links extremisten maar rechts extremisten vs antifa. Rechts extremisten vs links extremisten zijn de cijfers iets anders. Volgens dat ene onderzoek nog steeds meer aan de kant van de rechts extremisten, dat wel. Zoek het zelf maar op misschien wordt je er wijzer van.
Ook al zo'n voorspelbare reactie.quote:Op maandag 31 augustus 2020 22:58 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
De enige die over stemfraude jankt is jouw grote vriend
Verdiep je eerst maar eens in dat onderzoek als je er mee wil schermen. Dat is alles wat ik je wil meegeven.quote:Op maandag 31 augustus 2020 23:00 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Aha het is nog erger dus. Rechts-extremisten hebben al 329 antifa leden doodgeschoten? Dat moet jij toch ook vreselijk vinden.
Veel erger dan bushokjes toch?
Er staat wat er staat en niet wat jij ervan maakt. Ruim drie maanden is in enkel Democrat gerunde steden anarchie en geweld en de lokale bestuurders doen niets of in elk geval te weinig om woongemeenschappen en middenstanders te beschermen. Jacob Frey bijvoorbeeld gaf nota bene de opdracht om Precinct 3 te verlaten en lokale bewoners aan hun lot over te laten. Er wordt alleen maar gesust en niet daadkrachtig opgetreden, behalve als het dan gaat over het affakkelen van wetshandhavers. Zo rollen de Democrats. Democrats zijn niet voor law and order. Maandenlang zijn door hen dood en vernieling genegeerd, want "mostly peaceful protest" en nu het politiek een wissel trekt moet er over gelogen worden.quote:Op maandag 31 augustus 2020 22:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus de politie hervormen staat in jouw ogen gelijk aan rellen en chaos? Lijkt mij een stelling die moeilijk is hard te maken.
En ja, Trump hamert op law and order, maar voorlopig vinden de rellen en plunderingen plaats onder zijn bewind. Het is derhalve tamelijk absurd om je tegenstrever te verwijten de boel in de stront loopt als hij het stokje overneemt.
Wat betreft het lokale bestuur dat enkel verantwoordelijk is voor wat er gebeurt. Daar dacht Trump zelf heel anders over:
Trump Previously Blamed 'Weak Leadership' in Washington for Ferguson Riots and Looting in 2014
Vertel wanneer hebben Democraten over stemfraude geklaagd?quote:
Misschien moet jij je eens in racisme en oorzaak en gevolg verdiepen?quote:Op maandag 31 augustus 2020 23:03 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Verdiep je eerst maar eens in dat onderzoek als je er mee wil schermen. Dat is alles wat ik je wil meegeven.
Vanwaar die vraag? Ik had het over een eventuele verkiezingsnederlaag.quote:Op maandag 31 augustus 2020 23:06 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Vertel wanneer hebben Democraten over stemfraude geklaagd?
Hier alvast een zoekstringetje, kun je zelf even kijken naar vriend trump
https://www.google.com/se(...)ing+fraud&aqs=chrome..69i57.8185j1j7&hl=nl&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#ip=1
Zijn het niet gewoon een stel armyveterans?quote:Op maandag 31 augustus 2020 23:13 schreef Dejannn het volgende:
Dat Patriot Prayer (die met trucks Portland inreden een paar avonden terug) is me een aparte groepering trouwens. Ik ben me er nu een beetje over aan het inlezen. In de media werden ze volgens mij her en der afgeschilderd als 'white nationalists', maar hier lijkt niet veel van te kloppen. Beetje een zeer rechts religieuze groep biker-achtige types die nogal geilen op wapens. En een redelijk aantal niet-witte leden waaronder de leider van het geheel. Erg opmerkelijk om te zien.
Waar zijn ze zoal als dusdanig benoemd? Ik lees vooral dat het wordt omschreven als alt-light, far-right, et cetera.quote:Op maandag 31 augustus 2020 23:13 schreef Dejannn het volgende:
Dat Patriot Prayer (die met trucks Portland inreden een paar avonden terug) is me een aparte groepering trouwens. Ik ben me er nu een beetje over aan het inlezen. In de media werden ze volgens mij her en der afgeschilderd als 'white nationalists', maar hier lijkt niet veel van te kloppen. Beetje een zeer rechts religieuze groep biker-achtige types die nogal geilen op wapens. En een redelijk aantal niet-witte leden waaronder de leider van het geheel. Erg opmerkelijk om te zien.
Akkoord. Harder ingrijpen is op dit moment wenselijk en nodig. Het vuur moet worden gedoofd. Alleen helpt het dan natuurlijk niet als Trump-aanhangers de confrontatie zoeken met de relschoppers, en de president neemt daar vervolgens geen stelling tegen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 23:04 schreef dellipder het volgende:
[..]
Er staat wat er staat en niet wat jij ervan maakt. Ruim drie maanden is in enkel Democrat gerunde steden anarchie en geweld en de lokale bestuurders doen niets of in elk geval te weinig om woongemeenschappen en middenstanders te beschermen. Jacob Frey bijvoorbeeld gaf nota bene de opdracht om Precinct 3 te verlaten en lokale bewoners aan hun lot over te laten. Er wordt alleen maar gesust en niet daadkrachtig opgetreden, behalve als het dan gaat over het affakkelen van wetshandhavers. Zo rollen de Democrats. Democrats zijn niet voor law and order. Maandenlang zijn door hen dood en vernieling genegeerd, want "mostly peaceful protest" en nu het politiek een wissel trekt moet er over gelogen worden.
Het maakt mij niet wat Donald Trump ruim 5 jaar geleden heeft gezegd. In het federalistische systeem zijn lokale overheden direct verantwoordelijk voor het garanderen van veiligheid voor haar burgers. En daarin falen Democrat bestuurders hopeloos,
President Trump geeft zo dadelijk een persconferentie en Kayleigh McEnany gaf ook hierover een verwijzing als antwoord op vragen van de pers, dus het lijkt me niet uitgesloten dat hij hierover iets zal zeggen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 23:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Akkoord. Harder ingrijpen is op dit moment wenselijk en nodig. Het vuur moet worden gedoofd. Alleen helpt het dan natuurlijk niet als Trump-aanhangers de confrontatie zoeken met de relschoppers, en de president neemt daar vervolgens geen stelling tegen.
Ook moeten de onderliggende oorzaken worden aangepakt. De onlusten worden telkens getriggered door overdreven en incompetent handelen van de politie. Daarom moet het politieapparaat worden hervormd. Alleen blijven de onlusten keer op keer terugkeren.
Buitenlanders word nergens genoemd, alleen mensen uit andere steden.quote:Op maandag 31 augustus 2020 23:38 schreef dellipder het volgende:
[..]
President Trump geeft zo dadelijk een persconferentie en Kayleigh McEnany gaf ook hierover een verwijzing als antwoord op vragen van de pers, dus het lijkt me niet uitgesloten dat hij hierover iets zal zeggen.
Ik ben van mening dat de rellen (ik heb het dus niet over de demonstraties) niet organisch ontstaan. De crew van Riot Kitchen, bijvoorbeeld, is een paar dagen geleden opgepakt door de FBI, want die waren wat anders aan het uitdelen dan voedsel. En ik heb een vermoeden (naar aanleiding van een Twitterbericht van de president) dat de geldstromen achter BLM/Antifa inmiddels bekend zijn.
In Portland bijvoorbeeld waren er ook buitenlandse agittors betrokken, dus mij lijkt dat er sprake is van coördinatie.
Nou ja, als je nagaat dat er al krankzinnig veel geld in het politie-apparaat wordt gestoken (zo'n 15-18% van het jaarlijkse budget in grote steden gaat naar het politiekorps) en van de politie wordt verwacht dat zij zowel maatschappelijk werker als agent zijn is dat niet eens zo'n heel vreemde gedachte.quote:Op maandag 31 augustus 2020 22:39 schreef dellipder het volgende:
[..]
Niet in combinatie met Portland, inderdaad. Dat was Minneapolis. Rond de 6.18 mark.quote:Op dinsdag 1 september 2020 00:08 schreef Hathor het volgende:
[..]
Buitenlanders word nergens genoemd, alleen mensen uit andere steden.
De middenstanders of eigenaren van eenmanszaken die hun winkel, bestaansvorm of droom vernietigd hebben zien worden door plundering en brandstichting, hoe past hulp voor hen binnen deze "hervormingen"? Op welke manier worden middenstanders die nu noch verschoond zijn gebleven van plundering of vernietiging van hun bedrijven in de toekomst beschermd tegen de op hol geslagen meute, na deze zogenaamde hervormingen?quote:Op dinsdag 1 september 2020 00:23 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Nou ja, als je nagaat dat er al krankzinnig veel geld in het politie-apparaat wordt gestoken (zo'n 15-18% van het jaarlijkse budget in grote steden gaat naar het politiekorps) en van de politie wordt verwacht dat zij zowel maatschappelijk werker als agent zijn is dat niet eens zo'n heel vreemde gedachte.
Meer law and order lost immers de onderliggende oorzaken niet op, het zal op z'n best de spanningen nog verder laten broeien. Dan kun je inderdaad beter kijken naar een hervorming en een meer community-based aanpak hanteren waarbij bijvoorbeeld dakloosheid en sociaal-economische problematiek worden aangepakt door professionals die daar ook daadwerkelijk voor opgeleid zijn en dito projecten opzetten.
Maar dat is allemaal natuurlijk iets te pragmatisch voor een land wat wordt geleid door schimmige belangen en dito lobbies.
Is nu je vraag of er overheidsgeld geïnvesteerd dient te worden in het herstellen van de schade of hoe zij gebaat zijn bij die hervormingen?quote:Op dinsdag 1 september 2020 00:37 schreef dellipder het volgende:
[..]
De middenstanders of eigenaren van eenmanszaken die hun winkel, bestaansvorm of droom vernietigd hebben zien worden door plundering en brandstichting, hoe past hulp voor hen binnen deze "hervormingen"? Op welke manier worden middenstanders die nu noch verschoond zijn gebleven van plundering of vernietiging van hun bedrijven in de toekomst beschermd tegen de op hol geslagen meute, na deze zogenaamde hervormingen?
BLM helpt ook totaal niet de onderliggende oorzaken op te lossen. Zij geven alleen steeds de anderen de schuld. Zij moeten werken aan hun eigen hoge zwarte criminaliteit. Niet de politie.quote:Op dinsdag 1 september 2020 00:23 schreef Poem_ het volgende:
Meer law and order lost immers de onderliggende oorzaken niet op, het zal op z'n best de spanningen nog verder laten broeien.
De onderliggende oorzaken van politiegeweld zijn criminaliteit?quote:Op dinsdag 1 september 2020 01:50 schreef I-O het volgende:
[..]
BLM helpt ook totaal niet de onderliggende oorzaken op te lossen.
Kunnen jullie nu gewoon het eens worden dat politiegeweld/BLM en de rest van het zooitje daar kilometers verderop behoorlijk stom zijn?quote:Op dinsdag 1 september 2020 02:06 schreef Poem_ het volgende:
[..]
De onderliggende oorzaken van politiegeweld zijn criminaliteit?
Wet mie het ook is als president. Het komt altijd wel als een soort van oké.quote:Op dinsdag 1 september 2020 06:42 schreef DonDruiper het volgende:
WTF is er aan de hand in dat land..
Dit gaat echt niet goed komen.
Misschien door echt eens naar oorzaak en gevolg te kijken?quote:Op dinsdag 1 september 2020 00:37 schreef dellipder het volgende:
[..]
De middenstanders of eigenaren van eenmanszaken die hun winkel, bestaansvorm of droom vernietigd hebben zien worden door plundering en brandstichting, hoe past hulp voor hen binnen deze "hervormingen"? Op welke manier worden middenstanders die nu noch verschoond zijn gebleven van plundering of vernietiging van hun bedrijven in de toekomst beschermd tegen de op hol geslagen meute, na deze zogenaamde hervormingen?
Wanneer zijn de relschoppers tevreden denk je? Wanneer stoppen ze?quote:Op dinsdag 1 september 2020 07:48 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Misschien door echt eens naar oorzaak en gevolg te kijken?
Zolang er idioten zijn die achter alles een complot zien en die alleen maar kunnen denken in termen als meer knuppels, meer repressie en meer geweld zullen die winkels in vlammen blijven opgaan. Niet omdat dat iets oplost, maar omdat woede nou eenmaal slecht planbaar of te kanaliseren is.
Dus ja, de geest moet terug in de fles, maar dat heeft alleen zin wanneer het gepaard gaat met echte oplossingen zoals al door koos beschreven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |