Tarado | zondag 30 augustus 2020 @ 19:08 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # Hoe kan je een F1 superlicentie krijgen? # Tyre compound choices 2020 | |
vosss | zondag 30 augustus 2020 @ 19:23 |
Beetje kansloos dit ![]() | |
opreis | zondag 30 augustus 2020 @ 19:27 |
Die stat van van Gameren. Aantal 1-2's in de hybrid era Mercedes 50 Ferrari 3 Red Bull 1 Triest | |
Nattekat | zondag 30 augustus 2020 @ 19:32 |
Maleisië ![]() | |
Fyodor | zondag 30 augustus 2020 @ 19:34 |
Ai... | |
Tarado | zondag 30 augustus 2020 @ 19:37 |
hangt er vanaf voor wie, voor Mercedes niet natuurlijk, voor de rest en F1 in het algemeen wel. | |
DKUp | zondag 30 augustus 2020 @ 19:40 |
Maar het is heel spannend en moeilijk volgens Toto ![]() Natuurlijk niet ![]() | |
potjecreme | zondag 30 augustus 2020 @ 19:44 |
Zou het voor ons spannender zijn als we meer informatie zouden hebben over de Mercedes tijdens de race? Ik bedoel temperatuur, vibraties, etc | |
#ANONIEM | zondag 30 augustus 2020 @ 19:45 |
Op zich is het wel moeilijk om zo'n auto te bouwen en steeds maar te verbeteren, natuurlijk en ook om niet te denken dat je voorsprong wel zo groot is dat je rustig kan overleunen, het is niet de fout van Mercedes dat de rest hun voorsprong niet kan inlopen maar het maakt de F1 natuurlijk niet beter, dat is ook duidelijk. En volgend jaar rijd men met ongeveer dezelfde auto's. [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2020 19:46:32 ] | |
vosss | zondag 30 augustus 2020 @ 19:49 |
En het jaar daarna heeft Red Bull de beste papieren, want Newey! En deze keer echt hoor!! En niemand die zich afvraagt of het anno 2020 nog wel werkt om 1 iemand de auto op een groot blanco papier te laten tekenen. Newey gaat Red Bull geen kampioenschappen meer geven. | |
Dazalbest | zondag 30 augustus 2020 @ 19:51 |
Ze zijn zeker goed bezig dat is vervelend en saai maar credits voor hen.... Alleen dat achterlijke eromheen van Toto en Hammie slaat nergens op. Kom dam gewoon zelf er vooruit dat je het goed voor elkaar hebt...... | |
#ANONIEM | zondag 30 augustus 2020 @ 19:54 |
Behalve Mercedes is er niemand die het beter doet. De enige reden dat Ferrari vorig jaar meedeed was omdat ze de boel belazerden. | |
vosss | zondag 30 augustus 2020 @ 19:55 |
Ja. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 30 augustus 2020 @ 19:55 |
Oh ja, dat constante verstoppertje spelen en zogenaamd de underdog zijn is heel irritant. | |
Tinos85 | zondag 30 augustus 2020 @ 19:55 |
Die safetycar heeft de race gewoon verneukt ![]() En waarom Red Bull Albon op de mediums naar buiten stuurde de tweede stint... | |
Fer | zondag 30 augustus 2020 @ 19:56 |
2022 wordt het jaar van Renault, of was het McLaren... oh nee Aston Martin Copy Point. | |
potjecreme | zondag 30 augustus 2020 @ 19:57 |
Max moet wel heel goed lijken hè. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 30 augustus 2020 @ 19:57 |
Ik zag wel meer rare beslissingen, Perez niet onder de safety car binnenbrengen, Gasly door laten gaan op witte banden als je eigenlijk een gratis pitsstop hebt. Ferra...never mind ![]() | |
#ANONIEM | zondag 30 augustus 2020 @ 19:58 |
Lijken? Mwah, hij is gewoon heel erg goed. Objectief gezien haalt hij meer uit de RB dan Ricciardo, Gasly en Albon. Dan ben je gewoon heel goed. | |
Nebelwerfer | zondag 30 augustus 2020 @ 20:07 |
Gasly pakte wel aardig uit toch? | |
LTVDK | zondag 30 augustus 2020 @ 20:12 |
Of zoals Toto zelf altijd zegt, ze zijn de underdog ![]() | |
tja77 | zondag 30 augustus 2020 @ 20:26 |
Gasly reed op hard en zou dus naar een andere compound moeten om aan het bandenreglement te voldoen. Maar het was niet eens 1/3 van de race. Dus zou hij later in de race nog een pitstop moeten maken omdat met medium of soft de race niet was uit te rijden. Een gratis pitstop was het nooit, want nu schoof hij 2-3 plekjes door (P4 meen ik). Nu heeft hij een 1-stopper gedaan, uitstekende tactiek in mijn optiek. Perez was gewoon een hele grote faal. | |
Peterselieman | zondag 30 augustus 2020 @ 20:34 |
Perez heeft Gasly zelfs aan een beter resultaat geholpen door als buffer te fungeren, zodat Gasly later kon stoppen en op het eind naar voren kon komen | |
opgebaarde | zondag 30 augustus 2020 @ 20:37 |
Gasly had de wedstrijd niet uit kunnen rijden op de medium. Edit: spuit elf | |
Nattekat | zondag 30 augustus 2020 @ 20:37 |
Proberen Renault aan te vallen. Je weet wel, die auto die vrolijk uitloopt op rechte einden doordat ze zonder vleugel reden. | |
Nattekat | zondag 30 augustus 2020 @ 20:43 |
Komend weekend hitte en zon. | |
Breekfast | zondag 30 augustus 2020 @ 20:43 |
Hamilton over Albon ![]() Hij heeft wel gelijk natuurlijk. Maar heel chic is het niet. | |
Kickinalfa | zondag 30 augustus 2020 @ 20:50 |
Was er bekend wat Ferrari deed bij de pitstop van Leclerc? | |
daNpy | zondag 30 augustus 2020 @ 20:52 |
Komt alleen maar poep uit die gast zijn hoofd. Waarom mag hij eigenlijk met dat zwaar raciste logo blijven poseren? Mogen blanken dan white power logos dragen? | |
daNpy | zondag 30 augustus 2020 @ 20:53 |
Mooi dat Max ronduit zegt dat het een saaie race was. Zegt wel genoeg op een circuit als Spa ![]() | |
needakill | zondag 30 augustus 2020 @ 21:11 |
Banden regelement? | |
Lokale_Notabele | zondag 30 augustus 2020 @ 21:14 |
Bij Red Bull mogen ze ook wel eens de hand in eigen boezem steken wat betreft Albon. In Barcelona werd zijn race ook al gehandicapt door een rare bandenkeuze. Als ze vandaag dachten dat mediums de beste keuze waren dan hadden ze Max daar ook op moeten zetten maar dat doen ze dus niet. | |
pvdplanet | zondag 30 augustus 2020 @ 21:15 |
Slaapverwekkend. Zo'n mooi circuit en dan deze saaie race. | |
Lokale_Notabele | zondag 30 augustus 2020 @ 21:16 |
Hij had gewoon soft/hard kunnen rijden zoals iedereen. | |
tja77 | zondag 30 augustus 2020 @ 21:18 |
Edit: Excuus, ik was in de war met Gasly. | |
opgebaarde | zondag 30 augustus 2020 @ 21:19 |
Max reed al op medium en Albon op soft. Dus Max wisselen van medium naar nog een (iirc gebruikt) setje medium. Dat zou een beetje gek zijn. Albon naar hard was inderdaad wellicht wel de betere keuze geweest | |
Dazalbest | zondag 30 augustus 2020 @ 21:19 |
Misschien juist saaie race zodat iedereen van het mooie circuit en omgeving kon genieten ![]() | |
Lokale_Notabele | zondag 30 augustus 2020 @ 21:20 |
Albon eindigde op medium. Hij startte toch op soft? | |
Lokale_Notabele | zondag 30 augustus 2020 @ 21:22 |
Ja dat klopt inderdaad dat Max naar hard moest. | |
opreis | zondag 30 augustus 2020 @ 21:28 |
Zeiden ze vorig jaar niet hetzelfde over Gasly en plek in de auto over hebben voor Alonso ofzo? Maar hij bagetaliseert het verschil ook wel behoorlijk. Hij doet net alsof met een goede extra coureur het bij RB spannender zou zijn. Terwijl het eigenlijk spannender zou zijn met een betere coureur bij Mercedes. Immers als Bottas ook van Lewis punten zou pakken zou hij niet zo ver voor staan. | |
Tinos85 | zondag 30 augustus 2020 @ 21:31 |
Heeft ie vorig jaar ook over Gasly gezegd, in Hongarije geloof ik. | |
daNpy | zondag 30 augustus 2020 @ 21:32 |
Zou mogen pakken* | |
Starflyer | zondag 30 augustus 2020 @ 21:33 |
Vorige keer was op hard. Dat bleek ook geen goede keuze ![]() | |
ESF1Gamer | zondag 30 augustus 2020 @ 21:37 |
Kaputte Mercedes incoming (Mag dromen ![]() | |
Tinos85 | zondag 30 augustus 2020 @ 21:44 |
Podium voor Ricciardo, Verstappen en.. doe maar Albon. | |
ESF1Gamer | zondag 30 augustus 2020 @ 21:45 |
1 Verstappen 2 Ricciardo 3 Albon Om het kampioenschap spannend te maken. | |
potjecreme | zondag 30 augustus 2020 @ 21:49 |
Welke banden hebben ze? | |
Newone82 | zondag 30 augustus 2020 @ 22:04 |
Helemaal mee eens. Albon is een drama dit seizoen. | |
mikieu | zondag 30 augustus 2020 @ 22:35 |
Dezelfde weer (uit mn hoofd) Ik speelde met de gedachte dat RBR max nog een keer naar binnen moest halen. Er was een moment dat hij tussen Ocon en Albon in zou komen. Mocht Mercedes dan willen reageren kwamen die ook in verkeer. Ricciardo zat er nog wel voor, maar leek me te doen. Weet alleen niet of hij daar nog banden voor had. Had misschien weinig uitgemaakt, maar altijd leuk om iets te proberen. | |
beantherio | zondag 30 augustus 2020 @ 22:38 |
Vorig jaar deed Albon het veel beter dan dit jaar: 8 van zijn 9 races voor RBR zat ie bij de top 6 (wat toen verwacht van hem mocht worden). Dit jaar pakt ie slechts 5 van de 7 keer top 6 terwijl ie nu (met het wegvallen van Ferrari) regelmatig in de top 4 zou moeten staan. Dat heeft ie maar 1 keer gedaan. ![]() Gasly pakte trouwens vorig jaar in 12 races voor RBR slechts 5 keer een top 6 plaats. Dat was nog wel een fors tandje slechter. | |
Nattekat | zondag 30 augustus 2020 @ 22:45 |
Vorig jaar was het gat naar het middenveld groter. En hij heeft vanaf zijn positie echt maximaal gescoord, tegen Renault was niks te beginnen, zeker niet op de medium. | |
#ANONIEM | zondag 30 augustus 2020 @ 22:50 |
Ferrari staat nu 5e in de constructeurs en heeft nog maar 2 punten voorsprong op Renault. Wat een blamage is dit aan het worden. En Monza is ook een hoge snelheidsbaan zoals Spa, dat belooft wat, als ze ook geen punten halen in de Italiaanse GP dan rollen er koppen. | |
Tinos85 | zondag 30 augustus 2020 @ 23:15 |
Horner zei dat ze 1 seconde tekort kwamen voor een tweede stop. Bij 18 seconden op Ricciardo zouden ze voor een tweede keer gestopt zijn. | |
Luctor.et.Emergo | zondag 30 augustus 2020 @ 23:44 |
Wolff: "Met een undercut had Verstappen met Hamilton kunnen vechten" Toto ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zondag 30 augustus 2020 @ 23:53 |
Ja...eh...welke undercut? Ze kwamen allemaal vroeger dan gepland binnen door de safety car. Wolff is meestal toch wat slimmer dan dat. | |
Whiskers2009 | maandag 31 augustus 2020 @ 00:02 |
Een 2e stop van VER bedoelt hij ![]() | |
#ANONIEM | maandag 31 augustus 2020 @ 00:22 |
Oh, zo.. | |
Fer | maandag 31 augustus 2020 @ 07:05 |
Tuurlijk heeft Albon het moeilijker Renault Copy Point en McLaren zijn een stapje dichterbij Redbill gekomen. En Ferrari valt nu ook onder de subtop. | |
#ANONIEM | maandag 31 augustus 2020 @ 07:51 |
Het hele veld was binnen een ronde, dan was in topdrukte gekomen en achter de Renaults, die het ook niet verkeerd deden. | |
mikieu | maandag 31 augustus 2020 @ 08:01 |
Alleen achter Albon en Ricciardo was mogelijk geweest. Maar ik denk dat ze bang waren de Renault niet voorbij te komen? | |
bianconeri | maandag 31 augustus 2020 @ 08:57 |
Dat verdedigen van Albon begint inmiddels wel sneu te worden. Dan snap ik wel waarom Albon altijd klinkt als een kindje dat elk moment kan gaan huilen. Als je SC weg zou halen zou hij weer gemiddeld gezien een seconde per ronde verliezen op Max. Dat is gewoon extreem. En dat gewoon zonder al te veel gevechten of problemen. Dus geen excuses. Dan blijft hij met mazzel nog voor Norris en pakt redelijke punten. Over het geheel gezien redelijk weekend. Zijn top ronde tijd was ook wel prima. Maar kijk je naar dat geheel dan is het echt niet best. | |
bianconeri | maandag 31 augustus 2020 @ 09:00 |
Was niet echt een interessante race. Ben benieuwd wat andere teams kunnen doen met een andere downforce setting volgende week. Renault had het al op snelle stand staan dit weekend en kwamen er echt positief uit deze week. Honda zwakke motor, voor hun te hopen dat ze toch iets weten te vinden. Gasly reed ook echt weer top. Die heeft sinds zijn komst naar het 2e team ook echt weer wat nieuws gevonden hoor. | |
Lokale_Notabele | maandag 31 augustus 2020 @ 09:25 |
Eigenlijk heeft Gasly gisteren niet heel veel bijzonders gedaan. Het kwam puur door zijn strategie, starten op de harde band, waardoor hij zo opviel. Door zijn harde banden kon/moest hij buiten blijven tijdens de vroege safety car waardoor hij voorin kwam te rijden (niks bijzonders dus) en toen hij uiteindelijk stopte had hij veel nieuwere en zachtere banden dan de auto's om hem heen waardoor hij weer terug kon komen. Uiteindelijk finishte hij dus ook op een vrij normale positie. Het kwam puur door zijn afwijkende strategie dat zijn race er 'indrukwekkend' uitzag. | |
vosss | maandag 31 augustus 2020 @ 09:35 |
Wat moeten ze dan? Ze hebben niemand anders op dit moment. Of ze moeten iemand van buiten de Red Bull pool nemen en daarmee doe je je eigen opleidingsgebeuren compleet te niet. Dus tja, wat moeten ze. | |
Lokale_Notabele | maandag 31 augustus 2020 @ 09:37 |
Ze zouden bijvoorbeeld kunnen beginnen met Albon een betere strategie te geven. Gisteren hebben ze de fout gemaakt om hem geen harde banden te geven waardoor hij uiteindelijk ten prooi viel aan Ocon. | |
Caland | maandag 31 augustus 2020 @ 09:40 |
En omdat er verder ook heel weinig gebeurde | |
Lionheaad | maandag 31 augustus 2020 @ 09:42 |
Inderdaad. De gele band was niet de juiste zet. Je zag dat hij op een gegeven moment echt moest afhaken. Ricciardo kon hij niet voorbij komen omdat de Renault teveel snelheid had op de rechte stukken door vrijwel geen downforce. Albon heeft deze race gewoon netjes gereden, zoals je van een nummer 2 mag verwachten. Niet top, maar ook niet slecht. | |
bianconeri | maandag 31 augustus 2020 @ 09:44 |
Ik zou nog eerder Gasly weer een kans geven, maar die zal wel goed zitten nu. Maar ik zou dan eerder naar buiten kijken, Albon kan het absoluut niet en in de eigen academie zit niet veel. Ja die Japanner gaan ze wss pushen, maar dat zal dan alleen ten koste van Kvyat gaan en daar schiet je nog niets mee op. Maar dan nog kwam hij echt race pace tekort. Dus dan kan je wel zeggen dat het puur daar van kwam maar hij was ook gewoon te langzaam. Het was niet dat hij naar voren vloog en door zwakker wordende banden ineens veel tijd verloor. | |
Lokale_Notabele | maandag 31 augustus 2020 @ 09:54 |
Albon 'vloog niet naar voren' nee omdat hij Ricciardo op topsnelheid niet voorbij kwam. Hij zat vast. In het bochtige gedeelte kon hij zijn snelheid en banden niet benutten omdat Ricciardo ervoor zat. Naarmate zijn medium banden slechter werden verloor hij zeeën van tijd. Dat heb je zelf toch ook kunnen zien? Hij is ook twee seconden achter Ocon gefinisht terwijl hij in de laatste ronde ingehaald werd. Zijn banden waren op. Op harde banden ben ik ervan overtuigd dat hij vlak achter Ricciardo was gefinisht. | |
Lionheaad | maandag 31 augustus 2020 @ 10:04 |
in ieder geval heeft de gok van Renault, op het hele wekend droog weer, goed uitgepakt. Met een regenbui in de race waren ze flink de Sjaak geweest. | |
ChevyCaprice | maandag 31 augustus 2020 @ 10:11 |
Van 17 naar 8, toch niet heel slecht. Startte ook buiten de punten | |
ChevyCaprice | maandag 31 augustus 2020 @ 10:12 |
Albon moet er gewoon bij zitten in de kwali. Hoe kan het dat hij zo ver achter Max aan hobbelt? | |
opreis | maandag 31 augustus 2020 @ 10:19 |
Omdat Max een hele goede coureur is en Albon niet. | |
ChevyCaprice | maandag 31 augustus 2020 @ 10:32 |
Ff gekeken hoe Max het deed tegen RIC in 2016 in de kwali. Stond vaker achter RIC en versloeg hem soms zelfs. Ik denk dat je gelijk hebt vriend | |
bianconeri | maandag 31 augustus 2020 @ 10:51 |
Zegt alsnog genoeg toch? Betere auto, betere banden. Faalt alsnog. Heeft gewoon de ruimte gehad om naar voren te kunnen, heeft weinig klem gezeten. RIC die wel naar voren kon komen en sneller kon rijden dan de top 3 (ook door minder te hoeven sparen maar goed) en Albon totaal niet. Natuurlijk zakt Albon helemaal weg maar hij heeft ook niets kunnen terug pakken in het begin en dat is dan wel wat je moet doen op geel. | |
bianconeri | maandag 31 augustus 2020 @ 10:53 |
Ik snap ook nooit waarom RIC zo laag geacht wordt tegenover Max. Hij deed het helemaal niet slecht en kon het gevecht gewoon naar Max brengen. Maar alsnog blijft Max gewoon een hele goede coureur natuurlijk. Gasly zat er een respectabele afstand achter en Albon die rijdt op het vorige circuit zo ver achter. | |
Tijn | maandag 31 augustus 2020 @ 10:59 |
Ricciardo deed het zeker niet slecht, maar Max werd steeds beter en Ricciardo niet. In 2017 kwalificeerde Max zich al tijdens 14 van de 20 events beter dan Ricciardo, en in heel 2018 lukte het Daniel nog maar drie keer om op zondag hoger dan Max te eindigen. Desalniettemin had Red Bull 'm natuurlijk liever willen houden. Het was ook maar een noodgreep om eerst Gasly en later Albon naast Max te zetten, omdat Ricciardo onverwacht de toko verliet. [ Bericht 4% gewijzigd door Tijn op 31-08-2020 11:13:52 ] | |
bianconeri | maandag 31 augustus 2020 @ 11:24 |
Ja maar wat verwacht je dan? RIC zat in een ander stadium in zijn carriere dan het grote talent Max. Zeker toen Max ook al zijn blunders steeds wat meer ging afleren. En RIC kreeg ook wat meer pech buiten zichzelf om. Maar ondanks alles zat RIC er altijd bovenop, je wist gewoon zeker dat die altijd direct achter Max zou zitten of er voor. Die kon ook gewoon winnen. Gasly is ook zeker een goede coureur, dat laat hij ook wel zien. Maar kon niet met die druk omgaan. Albon laat gewoon helemaal niets zien en heeft dat ook nooit gedaan. Kan mss wat beter met de druk omgaan. Maar ze konden allebei nooit de druk naar voren geven en moe(s)ten altijd naar achter kijken ipv naar voren. Terwijl RIC gewoon naar voren kon en zo ook Max kon steunen. | |
Tijn | maandag 31 augustus 2020 @ 11:32 |
Natuurlijk was Ricciardo beter dan Gasly en Albon bij elkaar, maar als hij zelf niet naast Max wil rijden, heb je daar ook niks aan. | |
Lokale_Notabele | maandag 31 augustus 2020 @ 11:34 |
Ik denk dat Ricciardo nu weer een fout gemaakt heeft door Renault te verlaten voor McLaren-Mercedes. Ik zou liever bij Renault zitten dan bij een Mercedes klantenteam. Ik geloof nooit dat je dan kansmaakt om het Mercedes fabrieksteam serieus uit te dagen. Ik vond dat hele verhaal van Grosjean zijn podiumplaats in de Lotus-Mercedes in Spa 2015 veelzeggend. Toen hij de kans had om punten van Vettel af te snoepen gaf Mercedes opeens een betere engine mode vrij: https://www.racefans.net/(...)ace-ending-puncture/ Als klantenteam rijd je toch enigszins gehandicapt rond. | |
daNpy | maandag 31 augustus 2020 @ 11:43 |
Ben ik an sich met je eens maar met de Renault rijdt ie sowieso achter de McLaren aan, klantenteam of niet. RBR heeft Renault ook ver achter zich gelaten toen zij nog klantenteam van Renault waren. Maar het huidige Mercedes gaat McLaren niet snel voorlaten idd. We zullen zien wat het party mode verbod gaat brengen. Ik denk dat het gewoon Mercedes 1-2 blijft de rest van het seizoen. | |
Tarado | maandag 31 augustus 2020 @ 11:45 |
Lokale_Notabele | maandag 31 augustus 2020 @ 12:01 |
Waar is dat op gebaseerd dan dat Renault sowieso achter McLaren aan zou rijden? Nu ontlopen ze elkaar niet veel. Toen RBR Renault ver achter zich liet met Renault motoren was het Enstone team nog in opbouw. Uiteindelijk komt het er imo op neer dat klantenteam McLaren-Mercedes nooit potten gaat breken (zolang Mercedes met een fabrieksteam actief is) en Renault heeft die potentie wel. Misschien dat Ricciardo er niet helemaal van overtuigd was dat Renault met hem verder wilde omdat hij Hulkenberg niet echt overtuigend heeft verslagen en dat hij daarom op de aanbieding van McLaren ingegaan is. Anders kan ik niet verklaren waarom je die switch zou willen maken. | |
Tijn | maandag 31 augustus 2020 @ 12:04 |
De resultaten van Renault de afgelopen jaren? ![]() | |
daNpy | maandag 31 augustus 2020 @ 12:05 |
Omdat Renault nu niet beter is en McLaren volgend jaar een MB motor heeft. Dan zie ik McLaren met Ricciardo en Norris als serieuze bedreiging voor RBR. | |
daNpy | maandag 31 augustus 2020 @ 12:06 |
Badum-tsss | |
Lokale_Notabele | maandag 31 augustus 2020 @ 12:07 |
Dit is wel een hele onnozele opmerking. Wat vindt je dan van de resultaten van McLaren van de afgelopen jaren? lol | |
Tarado | maandag 31 augustus 2020 @ 12:08 |
net zo min als ik RBR een bedreiging voor Mercedes zie volgend jaar zie ik ook McLaren dat gat met RBR niet dichten ondanks een betere motor | |
Lokale_Notabele | maandag 31 augustus 2020 @ 12:08 |
Dan hebben wij een serieus meningsverschil. Ik heb eerder in dit topic ook al uit de doeken gedaan dat je als Mercedes klant gehandicapt rondrijdt. | |
daNpy | maandag 31 augustus 2020 @ 12:14 |
Dat heb ik ook niet tegengesproken. | |
daNpy | maandag 31 augustus 2020 @ 12:18 |
Ik denk niet dat ze Max voorbij stomen, maar Albon zal toch echt beter moeten worden. Norris staat nu 3 punten achter hem en boven de racing copy points. Norris heeft ook slechte weekenden ertussen gehad volgens mij. Die McLaren heeft een heel aardig chassis en met de Mercedes power sta ik er niet van te kijken als ze serieus mee kunnen gaan doen. | |
Sjoerd102 | maandag 31 augustus 2020 @ 12:19 |
Dagje vrij. Even naar spa gereden... Hele ochtend al (miezer) regen in Spa. 24u te laat ![]() | |
daNpy | maandag 31 augustus 2020 @ 12:23 |
De F1 is idd op zondag, niet op maandag ![]() | |
Tarado | maandag 31 augustus 2020 @ 12:23 |
ze zullen wel dichterbij komen, wel jammer dat Mercedes in een "league of their own" rijdt want eronder ziet het er best leuk uit qua competitie | |
Nattekat | maandag 31 augustus 2020 @ 12:26 |
Nou heeft Albon al twee races op rij een zeer bedenkelijke strategie gehad, en is ie een race door Hamilton van een mogelijke overwinning beroofd. Daar valt nog wel wat over te zeggen. | |
opreis | maandag 31 augustus 2020 @ 12:30 |
De enige manier om kampioen te worden is een mercedes stoeltje. Bij een renault wordt je dat ook niet en ga je lekker in het midfield rondbanjeren. Bij RB heb je iig nog kans op wins/poles/podiums. Bij Mclaren en RP zijn podiums ook nog wel mogelijk maar met renault is dat eigenlijk vrij kansloos. Misschien dat hij zichzelf gewoon beter wil profileren en zo veel mogelijk "scalps" verzamelen en laten zien dat je bij iedereen/tegen iedereen kan presteren. En laten we eerlijk zijn, met het jaar verloor hij in aanzien t.o.v Max. Hij werd namelijk best vaak genoemd voor een merc of ferrari stoeltje (toen die nog wat waard waren) en uiteindelijk zijn ze bij Ferrari ook voor Sainz gegaan. | |
Shaar12 | maandag 31 augustus 2020 @ 12:31 |
Door Hamilton beroofd? Ik vond het vooral een vrij domme actie van Albon, als hij wacht op DRS dan had hij ze allebei makkelijk gepasseerd. | |
Starflyer | maandag 31 augustus 2020 @ 12:32 |
Maar dat mag al enige tijd niet meer. Motor en software moeten gelijk zijn en vanaf de volgende Grand Prix moet zelfs de power mode hetzelfde zijn (vanaf het gebruik van de derde motor) voor alle motoren van dezelfde leverancier. | |
Nattekat | maandag 31 augustus 2020 @ 12:32 |
Dat was DRS. En wie kreeg ook al weer 5s straf? | |
Dauthi | maandag 31 augustus 2020 @ 12:32 |
Ik heb niet de indruk dat Ric te laag wordt ingeschat. Ric zat met 27 jaar midden in de top van carrière en zijn kunnen. Als je dat aftekent tegen een broekie van 18, die niet eens een normaal programma heeft afgewerkt in F3 en F2, en dus nog heel veel moest leren. Dan kan je alleen maar concluderen dat Max het uitstekend gedaan heeft. Ricciardo had het met al zijn ervaring veel beter moeten doen tegen Max. Maar in 2017 werd al duidelijk dat Max sneller was dan Ricciardo. Dat maakt Ricciardo geen slechte coureur, maar wel langzamer dan Max. | |
opreis | maandag 31 augustus 2020 @ 12:33 |
Nee, gaan we dit weer doen? Hamilton zat gewoon fout. Het verschil in snelheid zat hem door de banden vooral in de bochten dus dat was juist de beste kans om Lewis te pakken. | |
Starflyer | maandag 31 augustus 2020 @ 12:33 |
Volgens de regels was het toch echt Hamiltons fout omdat Albon hem al voorbij was. | |
Shaar12 | maandag 31 augustus 2020 @ 12:33 |
Dat was géén DRS. Het was net na de safetycar en Albon had verse softs. | |
Shaar12 | maandag 31 augustus 2020 @ 12:34 |
Ik zeg ook nergens dat het niet Hamiltons fout was, alleen snap ik niet waarom Albon daar het risico neemt. | |
opreis | maandag 31 augustus 2020 @ 12:35 |
Nee, DRS was niet eens geldig net na een SC dus het zou sowieso dom zijn om daar 2 ronden op te wachten. | |
Sinister-D- | maandag 31 augustus 2020 @ 12:36 |
Wedden dat hij het ziet als een springplank richting het fabrieksteam. Net zoals Grosjean Haas als springplank richting Ferrari zag ![]() | |
daNpy | maandag 31 augustus 2020 @ 12:37 |
Ja dat klopt, dat weet ik. Het probleem is natuurlijk ook dat Albon een andere strategie krijgt omdat hij niet standaard om P4 mee kan doen. En ik heb geen hoge pet op van de RBR strategieën maar ze moeten iets, want anders is het zeker niks. | |
Nattekat | maandag 31 augustus 2020 @ 12:37 |
Godverdomme, dezelfde banden komend weekend als afgelopen weekend ![]() 2 stopper zal niet eens een optie zijn. Bedankt Pirelli, echt top. | |
daNpy | maandag 31 augustus 2020 @ 12:39 |
Dus ook geen topper ![]() | |
Nattekat | maandag 31 augustus 2020 @ 12:39 |
In kwalificatie komt hij idd wat te kort, maar daar is ie ook deels slachtoffer van de enorm kleine marge die RB heeft. Itt Bottas is 0,5s verliezen een aantal plekken. | |
daNpy | maandag 31 augustus 2020 @ 12:42 |
En daarom zie ik McLaren volgend jaar dus als serieuze concurrent met een MB motor en Ricciardo. | |
Starflyer | maandag 31 augustus 2020 @ 12:50 |
Dezelfde ook als de tweede race in Silverstone. En de temperatuur zal ook wat hoger zijn dan in Spa afgelopen weekend. | |
Nattekat | maandag 31 augustus 2020 @ 12:55 |
Silverstone is veel zwaarder voor de banden dan Spa, en Monza is helemaal niets. Deze banden zijn op Monza een bijna gegarandeerde 1-stop. | |
opreis | maandag 31 augustus 2020 @ 13:10 |
Bijna alles is al 2 jaar een gegarandeerde 1-stop. Tenzij er SC's/VSC's aan te pas kwamen. Of dat iemand een pitstop deed voor FL | |
opgebaarde | maandag 31 augustus 2020 @ 13:12 |
Dan krijgt Pirelli kritiek van een Hamilton dat de banden onveilig zijn ![]() | |
Lokale_Notabele | maandag 31 augustus 2020 @ 13:16 |
Ricciardo denkt letterlijk de volgende race voor het podium te kunnen strijden. Ik had gisteren ook nog wel willen zien wat hij had gekund ten opzichte van Max als hij na de safety car geen tijd had verloren achter Perez en Gasly die op een andere strategie zaten. [ Bericht 5% gewijzigd door Lokale_Notabele op 31-08-2020 13:27:28 ] | |
_-_ratjetoe_-_ | maandag 31 augustus 2020 @ 13:21 |
Wel grappig dat er zo veel geklaagd wordt over saaie races. Welcome to F1, zou ik zeggen. | |
opgebaarde | maandag 31 augustus 2020 @ 13:27 |
En dat terwijl het helemaal geen saai jaar is, alleen de winnaar staat al vast. De verwachtingen zijn onrealistisch. | |
#ANONIEM | maandag 31 augustus 2020 @ 13:28 |
Ricciardo kon pas inlopen op het moment dat Max serieus zijn banden ging sparen en gas terugnam. Max' 3e plaats was nooit in gevaar. | |
opreis | maandag 31 augustus 2020 @ 13:29 |
Renault was schijnbaar afgesteld voor een droge race en RB voor regen. Daarnaast zegt wat Ricciardo denkt niet zo heel veel aangezien hij slechts van 1 kant de data heeft en hij geen zicht heeft op wat er bij RB gebeurd. Je weet ook niet of Max bijvoorbeeld in gehouden heeft omdat P2 er toch niet in zat en er ook geen dreiging van achter kwam, daarnaast, erbij komen is 1, er voorbij is iets heel anders, helemaal bij Max. Plus dat een 4de plek voor Renault nu zo veel waard is in de WCC dat ze daar geen do-or-die actie mee willen hebben. | |
opreis | maandag 31 augustus 2020 @ 13:32 |
Wat saai is is nogal persoonlijk. Iemand kan de race saai vinden terwijl jij hem interessant vind. | |
Tijn | maandag 31 augustus 2020 @ 13:35 |
Zeker omdat het ook nog eens onwijs warm in Engeland was. | |
Lokale_Notabele | maandag 31 augustus 2020 @ 13:36 |
Dat zal allemaal best zo zijn, al weet je natuurlijk niet wat er met Max zijn banden gebeurt zou zijn op het moment dat hij ze niet had kunnen sparen zoals nu het geval was. Het gaat mij erom dat je met een Renault niet kansloos bent voor een podium zoals je eerder aangaf. Omdat Norris zo'n grappige clown is en Abiteboul een lul lijkt McLaren hier op dit forum hoger aangeslagen te worden en een bepaalde gunfactor te hebben maar feit is dat ze elkaar nauwelijks ontlopen en Renault veel meer potentie heeft dan McLaren-Mercedes. | |
vosss | maandag 31 augustus 2020 @ 13:37 |
Nouja an sich was het natuurlijk wel spannender geweest als de winnaar nou juist NIET op voorhand al vast stond ![]() | |
opreis | maandag 31 augustus 2020 @ 13:52 |
"kansloos" ben je natuurlijk nooit. Op eigen kracht is er echter niemand die in de buurt komt van Ham Bot Ver, en zo zijn er ook altijd wel de freak podiums. Met renault is de kans op een podium echter zeer, zeer laag en ze zijn nou ook niet bepaald bezig met een opwaardes trend. Mclaren wordt hoger aangeslagen omdat ze vorig jaar afgekend het 4de team waren (boven renault) en ze straks ook nog met betere motoren gaan rijden. | |
Lokale_Notabele | maandag 31 augustus 2020 @ 14:04 |
Ik snap niet helemaal waarom je zegt dat de kans op een podium in een Renault "zeer, zeer laag is" terwijl we gisteren naar een race hebben zitten koekeloeren waarin ze op eigen kracht, zonder rare omstandigheden, vierde en vijfde zijn geworden. Natuurlijk zijn Mercedes en Max sneller maar ik zou het geen "freak podium" willen noemen mocht het in Monza lukken. Maar goed, we hoeven het niet perse met elkaar eens te zijn. Dat kan gebeuren. | |
opreis | maandag 31 augustus 2020 @ 14:15 |
1 zwaluw maakt nog geen zomer. | |
VacaLoca | maandag 31 augustus 2020 @ 14:18 |
![]() | |
Tijn | maandag 31 augustus 2020 @ 14:21 |
Renault deed vorig jaar leuk mee op Monza, dus het zal best dat ze er dit jaar ook wel weer bij zijn. Maar dat betekent niet dat ze verder een deuk in een pakje boter gaan racen. Het wordt de vraag of ze dit jaar voor of achter Ferrari kunnen eindigen, maar hun positie tov vorig jaar verbeteren zit er niet in denk ik. | |
Lokale_Notabele | maandag 31 augustus 2020 @ 14:30 |
Dat Bahrain 'outer circuit' ligt ze waarschijnlijk ook wel. Silverstone waren ze ook snel. Spa, Monza. Vier zwaluwen maken nog geen zomer? Over 'freak podiums' gesproken, die van Sainz op Interlagos en Norris in Oostenrijk zijn daar schoolvoorbeelden van. McLaren doet het echt niet veel beter dan Renault. Abiteboul en Ocon hebben hier op het forum alleen geen gunfactor. | |
_-_ratjetoe_-_ | maandag 31 augustus 2020 @ 14:41 |
Mercedes blijft toch buiten schot, dus meer concurrentie voor Max om plek 3 zou ik alleen maar toejuichen. Uitstekend jaar voor Max trouwens tot nu toe. Een gelijkwaardige of mindere auto is nog nooit voor hem geëindigd (behoudens zijn uitvallen), dat kunnen weinig (geen?) andere coureurs zeggen. En zelf eindigt hij regelmatig voor een snellere auto. | |
Tarado | maandag 31 augustus 2020 @ 14:48 |
daarom moest ik ook wel lachen om Hamilton die zei dat Red Bull meer een koppel zoals hij en Bottas zou moeten hebben oftewel een snelle 2e rijder, toen hij die had was hij daar zelf niet zo blij mee ![]() | |
Tijn | maandag 31 augustus 2020 @ 15:14 |
Hij zegt dat natuurlijk ook alleen maar om te stangen. | |
#ANONIEM | maandag 31 augustus 2020 @ 15:25 |
daNpy | maandag 31 augustus 2020 @ 15:25 |
Inderdaad ja, nu al meerdere races zeer spannende gevechten om de eerste plaats gezien, echt vermaaaaa ![]() | |
daNpy | maandag 31 augustus 2020 @ 15:34 |
Met een auto die enkel en alleen op de rechte stukken snel is en verder geen grip heeft. Juist omdat ze alles opofferen voor rechte-lijn snelheid maken ze weinig kansen op podia gezien over een heel seizoen. Max en Mercedes rijden er nog steeds (ver) voor, zelfs als Renault de auto afsteld op 1 ding. | |
Lokale_Notabele | maandag 31 augustus 2020 @ 15:39 |
Mercedes en Max op snelheid kloppen zie ik ook niet gebeuren. Maar een andere deelnemer aan dit topic stelde dat de kans op een podium bij Renault 'zeer, zeer klein' zou zijn en je bij McLaren beter af zou zijn. Daar denk ik duidelijk anders over. Het is ook niet zo dat er nooit wat fout gaat bij de top drie. Dat 'alles opofferen voor rechtelijnsnelheid' valt ook wel mee hé. In Silverstone waren ze ook snel. Maar we gaan het allemaal aanschouwen de komende maanden. | |
Newone82 | maandag 31 augustus 2020 @ 15:44 |
Het is geen boeiend jaar hoor. Vond vorig jaar minder saai met Ferrari die mee kon doen voor de prijzen en Red Bull af en toe. Nu kan je de top 3 de komende 9 races invullen. Max op P2 of P3, Bottas op P2 of P3 en Hamilton P1. Podiums staan gewoon vast dit jaar. Uber saai. | |
opreis | maandag 31 augustus 2020 @ 15:45 |
https://www.skysports.com(...)an-gp-driver-ratings Bij sky vinden ze dat Lewis wel weer een 10 verdient. Ondanks dat hij compleet een chicane miste en ondanks dat hij by far de beste auto heeft geen FL lap neer wist te zetten tijdens de race. En dan ziggo van Max fappen betichten | |
Newone82 | maandag 31 augustus 2020 @ 16:14 |
Bizar. Zet Max in die Mercedes en we zien hoe goed Hamilton is. Ik schat Max dit jaar voor het eerst hoger in dan Hamilton die in de kwali’s maar net Bottas verslaat. | |
shiz | maandag 31 augustus 2020 @ 16:19 |
Zou mooier zijn als ze Lewis in een lastige RBR zouden zetten, dan komt het echt op racecraft aan en niet op 'schoonrijden'. Ik bedoel, zelfs Stroll is 'indrukwekkend' snel in de Mercedes van vorig jaar... ![]() | |
potjecreme | maandag 31 augustus 2020 @ 16:19 |
Rollendeogen.gif | |
opgebaarde | maandag 31 augustus 2020 @ 16:19 |
Als alleen dat de graadmeter is, dan is het zeker saai en moet je de komende anderhalf jaar zeker de TV niet aan te zetten want dat geeft alleen maar frustraties | |
opgebaarde | maandag 31 augustus 2020 @ 16:21 |
Waarom zet je de tv dan aan? Gechargeerd: Ik ga geen Go Ahead Eagles RKC Waalwijk kijken omdat ik dat saai vind. Als ik het toch ga kijken en daarna ga klagen, kom ik een beetje dom over vind je ook niet? | |
Newone82 | maandag 31 augustus 2020 @ 16:26 |
Vanwege Max. Met Max zie je een zeldzaam groot coureur aan het werk. Nu kunnen we nog zeggen hij wast Bottas de oortjes in een veel mindere wagen. Vanaf 2022 kans aanwezig dat Max zoals Hamilton gaat domineren. Toch leuk om de aanloop periode dan mee te maken. | |
potjecreme | maandag 31 augustus 2020 @ 16:32 |
Ben pas verhuisd en kwam een oud F1 magazine tegen (2008). Daarin staat oa dat het saai is en dat ze hopen dat de regelwijzigingen voor meer inhalen zorgt. Niemand wil nog jaren lang naar peperdure F1 optochten kijken. | |
Tarado | maandag 31 augustus 2020 @ 16:32 |
eens hoor en het grappige is dat als Verstappen zo dominant zou zijn niemand het erg zou vinden, ik weet nog dat ik in bepaalde Schumacher periodes het geen enkel probleem vond dat hij niet te verslaan was | |
Newone82 | maandag 31 augustus 2020 @ 16:37 |
Inhalen is nu kunstmatig kunstje. Maar dat is al sinds DRS zo. Ik verwacht grotere gaten in 2022 in het middenveld, maar wel meer spanning aan de kop. Of een Brawn 2009 repeat, 1 team die toch iets unieks in de wetgeving vindt. Hopen dat het RB is. | |
opreis | maandag 31 augustus 2020 @ 16:43 |
Ik kan me alleen niet voorstellen dat wanneer Max zo dominant zou zijn hij elke week zou zeggen hoe moelijk het wel niet was om te winnen, hoe sterk Ferrari wel niet was en dat hij nooit gedacht had dat hij zou winnen. | |
Tarado | maandag 31 augustus 2020 @ 16:51 |
na bijna 7 titels en 80 P1's misschien ook wel | |
#ANONIEM | maandag 31 augustus 2020 @ 17:46 |
Ja, met een Bottas die de knopjes om sneller te gaan niet mag gebruiken is Hamilton wel blij ![]() | |
#ANONIEM | maandag 31 augustus 2020 @ 17:48 |
Ik geef Hamilton heel veel credit voor het feit dat hij erg snel is en vrijwel nooit fouten maakt, ja, hij heeft verreweg de beste auto en een fantastisch team maar Bottas bewijst wel dat een Mercedes niet onverslaanbaar is getuige het feit dat Max hem 2 keer verslagen heeft. | |
Fer | maandag 31 augustus 2020 @ 18:11 |
In mijn ogen is de ellende in 2008 begonnen en alles wat erna gekomen is heeft het racen alleen maar saaier gemaakt ipv geholpen. | |
bianconeri | maandag 31 augustus 2020 @ 18:29 |
Het was 100% de fout van Albon. Is er uberhaupt iemand die daar nog over twijfelt dan? Behalve de RBR fanboys. Waarom Lewis een 5s straf krijgt? De enige reden is dat de regels over de apex praat, wie zit er op dat moment voor? Albon. Die krijgt dan het voordeel doordat Lewis de duw geeft. Maar kijk je naar het geheel dan kan Lewis er helemaal niets aan doen, zit Lewis er bij het ingaan van de bocht duidelijk voor. Stuurt Lewis gewoon volledig in. Het is niet alsof Lewis nog even wijd stuurt om Albon te blokken. Albon maakt gewoon een domme fout door niet wijd genoeg te gaan en te snel er voorbij te willen gaan. Elke andere coureur (behalve Latifi wellicht) had geweten dat Lewis op slechte banden zat, zowel qua slijtage en qua type band. Wat gebeurd er dan? Precies dan kun je geen strakke bochten meer nemen en zul je dus wijder uitkomen. Precies wat er gebeurde. 100% de fout van Albon en het enige wat Lewis had kunnen doen was volledig op de rem trappen voor de bacht en zijn auto daar parkeren. Dat verwachten de Albon fans die hem hopeloos verdedigen. Maar dat zou natuurlijk nergens op slaan als Lewis dat deed. | |
Zorro | maandag 31 augustus 2020 @ 18:29 |
In 2000 al. De Ferrari auto die won ongeacht wie je erin zette. Dan de Red Bull die won ongeacht wie je erin zette En nu de Mercedes die wint ongeacht wie je erin zet. Spannend. | |
franklop | maandag 31 augustus 2020 @ 18:33 |
Jack is duidelijk op de vingers getikt | |
bianconeri | maandag 31 augustus 2020 @ 18:33 |
Renault, RP en Mclaren lijken heel erg te wisselen tussen de verschillende circuits. Renault was op Spa echt sterk en RP en Mclaren niet echt bijzonder. Terwijl een andere race RP dat is en de andere 2 niet. RBR is niet top maar blijft op een degelijk niveau, Max althans. Maar als die 3 teams gewoon goed door ontwikkelen zoals ze al doen dan en dan veel degelijkere weekenden hebben en dat elk weekend dan gaan die het gevecht echt veel meer brengen naar voren. Dan heeft Albon een heel groot probleem en dan zul je zo af en toe misschien hebben dat Max uitgedaagd worden, maar voor de race pace moeten ze dan nog wel even een hele stap. | |
opreis | maandag 31 augustus 2020 @ 18:35 |
Dat nooit fouten maken valt dus ook wel mee, voorlopig staat hij bovenaan de penalty lijst. Tevens mag je je ook wel afvragen hoeveel risico hij hoeft te nemen met een auto die op 95% ook nog steeds de snelste is, en hij 80% van de tijd vanaf de eerste rij start en dus ook een stuk minder in het gedrang komt of inhaal acties moet maken. Op het moment dat je op de limiet moet rijden en elke 6 man in moet halen om op P5 te komen dan ga je bij Lewis ook wel vaker foutjes zien | |
Caland | maandag 31 augustus 2020 @ 18:37 |
Even gemist, waar ging het over? (Al is zeiken op Jack altijd terecht) | |
franklop | maandag 31 augustus 2020 @ 18:37 |
Noemde Ocon iets van een "Frensh fuck" (iemand mag me verbeteren, ik kijk geen voorbeschouwingen meer bij Ziggy), toen hij een vraag over hem aan Norris stelde | |
Sinister-D- | maandag 31 augustus 2020 @ 18:42 |
https://www.reddit.com/r/(...)an_ocon_as_french_f/ | |
trein2000 | maandag 31 augustus 2020 @ 18:44 |
Plooij weer eens over de grens gegaan begrijp ik? | |
DKUp | maandag 31 augustus 2020 @ 18:45 |
French fuck en meteen op Reddit geplaatst...... | |
Newone82 | maandag 31 augustus 2020 @ 18:57 |
En Max tweede staat in het WK is een prestatie op zich. Met de meest dominante auto van de laatste 10 jaar. | |
#ANONIEM | maandag 31 augustus 2020 @ 18:58 |
Ja, hoewel het verschil nu wel erg minimaal is. Ik denkt dat Verstappen de beste F1 coureur is op dit moment. Niemand haalt zo veel meer uit zijn auto dan hij. | |
Newone82 | maandag 31 augustus 2020 @ 19:52 |
Eens. | |
daNpy | maandag 31 augustus 2020 @ 20:07 |
En toch is ie beter dan Perez ![]() | |
daNpy | maandag 31 augustus 2020 @ 20:08 |
Dat is niet alleen de graadmeter en ik kan net zo goed (of juist meer) van gevechten achter de top genieten. Maar om nou te zeggen dat het spannend is, nee. Dat ligt overigens meer aan de regels dan de coureurs. De enige die echt mooie inhaalacties maakt de laatste races is Albon. | |
Breekfast | maandag 31 augustus 2020 @ 20:21 |
Deze gast ![]() ![]() | |
opgebaarde | maandag 31 augustus 2020 @ 20:24 |
Beter dan Perez? Dat zou ik niet durven zeggen, wel dat zijn snelheid mij positief verbaasd | |
daNpy | maandag 31 augustus 2020 @ 20:29 |
Oke hij dóet het beter dan Perez, zelfs als je de uitval beurten van Perezosa niet mee rekent. | |
Dazalbest | maandag 31 augustus 2020 @ 21:16 |
Plooij wordt behoorlijk afgemaakt op Twitter door zijn opmerking zelfs buiten Nederland. Hopelijk flinke waarschuwing en volgende achterlijkheid is ie out ![]() ![]() ![]() | |
Tinos85 | maandag 31 augustus 2020 @ 21:17 |
Over Ocon? Sloeg ook echt nergens op. | |
Lokale_Notabele | maandag 31 augustus 2020 @ 21:23 |
Heeft Norris dit misschien op de boordradio over Ocon gezegd en dat Jack het daarom herhaald ofzo? Hoe komt hij erbij om zoiets uit te kramen. | |
Dazalbest | maandag 31 augustus 2020 @ 21:23 |
Nee maar dat doen ze dus al zo vaak..... ik vind ze zeer onprofessioneel en ze schelden regelmatig coureurs uit.... kijk hoe vaak die ongemakkelijk bij de microfoon staan door Plooij zn domme opmerkingen...... ![]() ![]() ![]() ![]() Maar goed fijn dat ze er nu op los gaan.... En uhm de rest van het seizoen......? Nog ergens een RB circuit..... nog kansen? Of echt een dood seizoen? ![]() | |
Starflyer | maandag 31 augustus 2020 @ 21:44 |
Dat was wat ik ook dacht, maar kan ik niet terugvinden. | |
Dazalbest | maandag 31 augustus 2020 @ 21:50 |
Nee dachten er meer maar gezien de reactie van Norris lijkt me niet. Daarnaast had Plooij dat zo kunnen uitleggen maar doet ie ook niet..... | |
TagForce | maandag 31 augustus 2020 @ 22:20 |
Plooij z'n engels is gewoon slecht. Hij heeft geen idee hoe hij overkomt met zijn taalgebruik. Dan maak je wel eens foutjes. Maar iemand een 'fuck' noemen doe je niet. Hooguit bij vrienden met een biertje voor de TV. Ik heb geen moeite met Jack, maar dit is onvergeeflijk. Volgende week even met Ocon een videootje opnemen waarin hij excuses maakt. Dit kan echt niet. | |
DombohetOlifantje1 | maandag 31 augustus 2020 @ 22:23 |
Ik hoop op een rel. Zolang Jackie maar thuis blijft. | |
Sinister-D- | maandag 31 augustus 2020 @ 22:30 |
En Z!ggo stond al op de blacklist van Renault/Abiteboul na al dat motoren-gebash van Mol en Plooij ![]() | |
potjecreme | maandag 31 augustus 2020 @ 23:03 |
Ach een slippertje... | |
beantherio | maandag 31 augustus 2020 @ 23:11 |
Eindelijk een kans om van Plooij af te komen ![]() | |
ChevyCaprice | maandag 31 augustus 2020 @ 23:15 |
Trouwens wat Ocon deed was helemaal niet "gevaarlijk" zoals Norris omschreef. Ging nergens over. Maar dat terzijde. | |
beantherio | maandag 31 augustus 2020 @ 23:36 |
Er is al een poging om #plooijout trending te maken. ![]() Oh wacht. De meeste tweets zijn al een jaar oud. ![]() | |
ChevyCaprice | maandag 31 augustus 2020 @ 23:39 |
Zeg maar gerust "slipper". Zeker in deze tijd oliedom! | |
pmponer | dinsdag 1 september 2020 @ 07:12 |
Nee niets van gehoord of gezien. Jack is gewoon een omhooggevallen lul, die denkt dat alles om hem draait en dat hij de show moet maken. En show maak je door "populaire" dingen te roepen, want Ocon is natuurlijk een enorme koekenbakker, zeker na het incident in Brazillie. Dus dan gaat ie maar wat blaten om in de smaak te vallen. Verder had hij waarschijnlijk gehoopt dat Lando om hem moest lachen zodat hij meer vriendjes zou krijgen. Arme man. | |
daNpy | dinsdag 1 september 2020 @ 08:12 |
Arme Nederlandse kijkers bedoel je. Ten eerste tenenkrommend dat coureurs interviews moeten afleggen met iemand die helemaal geen journalistieke skills heeft. Ten tweede omdat de coureurs een stelling toegeworpen krijgen in plaats van goed bedachte vragen, waardoor NL er bij anderen dus ook waardeloos op staat. En bij persconferenties komt er een wielrenner van de NOS vragen stellen die nergens op slaan ![]() | |
vosss | dinsdag 1 september 2020 @ 08:37 |
Dit dus. Ik heb die man nog nooit een vraag horen stellen. | |
Zorro | dinsdag 1 september 2020 @ 08:37 |
Jawel! "Taijurs an isjoe?" | |
ESF1Gamer | dinsdag 1 september 2020 @ 08:50 |
Ze hebben komende zondag in de voorbeschouwing een interview met iemand van Renault? (Ik weet niet of 1 van de coureurs is of de teambaas) | |
daNpy | dinsdag 1 september 2020 @ 09:54 |
Ocon | |
Tarado | dinsdag 1 september 2020 @ 11:59 |
Prost zou leuk zijn | |
Kleffe_Dop | dinsdag 1 september 2020 @ 12:04 |
Het is gewoon diep triest dat een 59-jarige man een 23-jarig kereltje meent weg te moeten zetten als een "French Fuck". | |
Tarado | dinsdag 1 september 2020 @ 12:09 |
ik vind Plooij ook niets maar je hierom druk maken gaat weer wat te ver, hij maakte een grapje, tenminste een poging tot maar meer is het niet. | |
Dutchguy | dinsdag 1 september 2020 @ 12:23 |
Daar is alles wel mee gezegd inderdaad. | |
Zorro | dinsdag 1 september 2020 @ 12:29 |
Monza, je kijkt er naar uit omdat het toch weer een race is, maar je weet gewoon al dat als die party-mode toestanden niet veel gaan doen het weer net zo'n optocht wordt als Spa ![]() | |
Nattekat | dinsdag 1 september 2020 @ 14:00 |
Monza is iets liever voor de banden dan België, dus het wordt minder banden sparen. Maar we vallen nog steeds in het doodsaaie gat tussen een duidelijke 2-stopper en een duidelijke 1-stopper, waarbij iedereen gaat sparen om de 1-stopper te laten werken. Pirelli moet echt even wat meer risico gaan nemen zoals op Silverstone II, zij zijn direct de schuldige van deze puinhoop, niemand anders. | |
Nebelwerfer | dinsdag 1 september 2020 @ 14:11 |
Eens. Het jammere is dat zijn lollig doen maar bij een paar coureurs werkt. Op zich prima, maar dan zou hij bij de rest aan moeten voelen dat hij het laten moet. Mol lijkt me meer geschikt voor dat werk. | |
4-elements | dinsdag 1 september 2020 @ 14:20 |
Helaas gaan ze vanwege die race juist op safe volgend jaar... | |
Nattekat | dinsdag 1 september 2020 @ 14:22 |
De banden gingen in Silverstone 1, ik had het over de tweede race. | |
Lokale_Notabele | dinsdag 1 september 2020 @ 14:23 |
Het is geeneens een grap, hij maakt Ocon gewoon voor rotte vis uit. Ik snap daar echt niks van. Dit moet voor Jack zelf toch ook ongemakkelijk zijn wanneer hij Ocon in de toekomst weer tegen het lijf loopt? Maar blijkbaar denkt hij niet vooruit en probeert hij in het moment zelf punten te scoren bij Norris. Jack Plooij is echt van schoolkrant niveau. | |
4-elements | dinsdag 1 september 2020 @ 14:25 |
Veel te verwarrend voor mij, twee races op een zelfde circuit. ![]() | |
Tarado | dinsdag 1 september 2020 @ 14:29 |
nou nee, hij probeert Norris uit te dagen met een (verkeerde) opmerking, ik heb niet zoveel met zijn stijl maar hierover moord en brand schreeuwen is gewoon overdreven | |
shiz | dinsdag 1 september 2020 @ 14:32 |
Sjek meldt zich af en toe ook tussendoor om dingen te melden die helemaal niet racerelevant zijn. ![]() Mol is nog wel goed te hebben, beetje een sfeercharacter á la Jack van Gelder. Maar aan Sjekkie heb je dus echt helemaal niks, is gewoon een groot cringefest telkens (zelfs buiten die flater om). En voetbalcommentators zie ik eigenlijk nooit verkeerde namen roepen, maar beide heren zitten er ook gewoon vaak naast. Beetje minder 'ik doe maar wat' geflierefluit en meer professionaliteit zou ze sieren. Zo'n Martin Brundle en Will Buxton houden op zich ook wel van een geintje en leuk doen met de coureurs, maar die weten ook echt waar ze het over hebben en doen niet maar wat lollig rondhangen voor de leuk. Uiteindelijk zijn het verslaggevers en zijn ze daar niet om te lummelen, maar om hun journalistieke taken zo goed mogelijk te doen. | |
opreis | dinsdag 1 september 2020 @ 14:35 |
Brundle houdt ook wel van een grapje | |
4-elements | dinsdag 1 september 2020 @ 14:35 |
Eens. Jack is geen journalist en helaas is hij daar nog trots op ook. Een grappig interview zo nu en dan is leuk, maar het is nu teveel van hetzelfde. Een goede inhoudelijke vraag heeft hij nog nooit gesteld. Eigenlijk schandalig dat iemand daar mag rondlopen alleen omdat hij het vriendje van Olav is (en dus elk talent ontbeert). | |
shiz | dinsdag 1 september 2020 @ 14:38 |
Ja, als je er dan zomaar iemand neerzet, dan een leuk vlot belspelchickie met een vlotte babbel en affiniteit voor racen. Blijven we iig nog ergens voor wakker. | |
Rossdale | dinsdag 1 september 2020 @ 14:48 |
Misschien dat Stéphane Kox nog op zoek is naar een bijbaantje? | |
shiz | dinsdag 1 september 2020 @ 14:49 |
Britten zijn ook wel een beetje van banter. ![]() Maar dat is het ook een beetje: zeg niet iets dat je ook niet iemand recht in z'n gezicht zou zeggen... Tenzij het een running gag inside joke dingetje is onder vrienden als je elkaar ziet... zo heb ik ook een collega in Oostenrijk met beperkte en typische Nederlandse vocabulaire, dus die zegt altijd 'hey klootzak! Hoe gaat het?' als dolletje en dan 'Servus, du Arschloch' terugzeggen ofzo. Maar dat is een leuk gebbetje onder elkaar, niet iets dat bedoeld is voor wereldtoneel. Maar nog erger in natuurlijk achter de rug van een ander om zulke grapjes gaan verzinnen. Gewoon super onprofessioneel. Wat natuurlijk maar een topje van de ijsberg is van wat er structureel mis is bij Ziggo want buiten dit incident om is het allemaal een beetje 'we doen maar wat' en 'wie wil die doet maar'. Totaal geen structuur. | |
Tarado | dinsdag 1 september 2020 @ 14:50 |
ik vind F1 op Ziggo in het algemeen beneden de maat en teveel Max maar te lui wat anders te zoeken, ik vermijd het meeste ervan behalve de baan actie dan maar blijkbaar zijn er genoeg kijkers die het allemaal geweldig vinden. | |
shiz | dinsdag 1 september 2020 @ 14:51 |
Nondeju. Waar kan ik stemmen?! ![]() | |
Rossdale | dinsdag 1 september 2020 @ 14:52 |
Volgens mij heb ik haar bij RTL autowereld wel eens voorbij zien komen, dus ze heeft enigszins presenteer ervaring. Denk dat coureurs dan ook wel wat langer blijven hangen voor een interview dan bij Jack ![]() | |
shiz | dinsdag 1 september 2020 @ 14:59 |
Denk dat zelfs Kimi dan opeens praatjes houdt!. ![]() | |
Rossdale | dinsdag 1 september 2020 @ 15:02 |
Heb haar getagged op twitter, kijken of ze nog iets met dat account doet ![]() | |
Lokale_Notabele | dinsdag 1 september 2020 @ 15:03 |
Eigenlijk zouden ze de rollen van Plooij en Van Gameren om moeten draaien. Ik denkt dat Rob van Gameren die interviews tien keer beter zou doen. Maar blijkbaar draagt Jack Plooij de koffers van Olav of iets dergelijks. Anders is het mij een raadsel waarom je met die debiel samen wilt werken. | |
ESF1Gamer | dinsdag 1 september 2020 @ 15:04 |
Die praat al bij Jack😮 | |
Tarado | dinsdag 1 september 2020 @ 15:05 |
zijn sowieso pussymagnets dus ik zie de meerwaarde voor de coureurs er niet echt van in maar als kijker is het wel prettiger dan Sjek | |
franklop | dinsdag 1 september 2020 @ 15:10 |
Samantha van Wijk kan ook wel. Die heeft nog ervaring bij MotoGP | |
potjecreme | dinsdag 1 september 2020 @ 15:15 |
Dan heb ik liever die man van de Telegraaf. ![]() | |
Nattekat | dinsdag 1 september 2020 @ 15:15 |
Eerste Silverstone race waren de banden ook te hard, net zoals nu op Spa. Net zo'n saaie race als afgelopen weekend, tot plots de één na de ander kapot ging. | |
Tarado | dinsdag 1 september 2020 @ 15:20 |
Ik weet niet wie je bedoelt maar bij man haakte ik af ![]() | |
4-elements | dinsdag 1 september 2020 @ 15:22 |
Man of vrouw maakt mij niet uit, zolang hij of zij inhoudelijk maar wat meer brengt dan Jack. | |
Bonobo11 | dinsdag 1 september 2020 @ 15:29 |
Olav ook, een fan met een microfoon noemt hij trots zichzelf. Zaterdag noemde hij fagnes(pif-paf) de flikflak en stavelot pouhon. De man wordt langzaamaan dement in z'n commentaar. Z'n interviews met coureurs (zondag zag ik Max en Seb) zijn dan weer prima zonder schijtlolligheden. Kortom Jack opgerot, Olav naar de pits en Guido naar het Commentaar hok met Ho ping of Hoogterp ofzo | |
Lokale_Notabele | dinsdag 1 september 2020 @ 15:37 |
Hij haalde Leclerc en Vettel ook een paar keer door elkaar. Volgens mij roept hij maar een naam in de wetenschap 50% kans op het juiste antwoord te hebben. Die Rene Hoogterp is echt een verademing in vergelijking met foutenfestival Ollie. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 1 september 2020 @ 16:10 |
Of het merendeel denkt hetzelfde als jij. Ik wel, in ieder geval. ![]() Als Plooij aan het woord komt, zet ik zelfs het geluid uit. Is gewoon te blaartrekkend. | |
gbm | dinsdag 1 september 2020 @ 16:14 |
Toen ik afgelopen race even naar Ziggo moest kijken (bedankt F1TV die de helft van de tijd niet werkte... ![]() ![]() | |
potjecreme | dinsdag 1 september 2020 @ 16:49 |
Erik van Haren | |
Tarado | dinsdag 1 september 2020 @ 16:52 |
die volg ik wel ja ![]() | |
exile79 | dinsdag 1 september 2020 @ 17:18 |
Neede, géén Guido! Die heb ik werkelijk nog nooit iets zinnigs horen zeggen op vrijdagavond. | |
vosss | dinsdag 1 september 2020 @ 17:22 |
Fixed. Kudo's voor diegene die de verbeterde fout kan vinden ![]() | |
VacaLoca | dinsdag 1 september 2020 @ 17:39 |
Red Bull ging dus voor een regensetup zondag, ik vermoedde al een setup fout. Zonde wel, met droogweer setups en tweestopper had Max wel kunnen aanvallen denk ik. | |
Mano_ | dinsdag 1 september 2020 @ 17:45 |
Ho ping/Pin. Kudo's kunnen tussen 8 en 17u afgeleverd worden ![]() | |
potjecreme | dinsdag 1 september 2020 @ 17:45 |
Ik zie nog steeds Guido ipv Giedo. | |
vosss | dinsdag 1 september 2020 @ 17:45 |
![]() | |
vosss | dinsdag 1 september 2020 @ 17:46 |
Het ging mij om Pin ![]() | |
Bonobo11 | dinsdag 1 september 2020 @ 18:05 |
Chydeau | |
potjecreme | dinsdag 1 september 2020 @ 18:17 |
Ik kon het niet vinden. ![]() | |
opgebaarde | dinsdag 1 september 2020 @ 18:29 |
Het gaat veel fout bij Force India en standaard bij Ferrari en dat is denk ik geen toeval. Bij beide teams is de coureur waarvan je denkt dat het de hoofdcoureur is, net de coureur die met de gele T-cam rijdt in plaats van de zwarte balk | |
Mano_ | dinsdag 1 september 2020 @ 19:12 |
https://text-compare.com/ ![]() | |
Mansjester | dinsdag 1 september 2020 @ 19:20 |
Ik vroeg me vandaag af. Hoe deden ze dat vroeger met bandenslijtage?Konden ze gewoon zo hard mogelijk rijden?Ik kan me niet herinneren dat het vaak over bandenslijtage ging. Komt het simpelweg omdat ze nu met banden moeten rijden die veel sneller slijten? | |
Mano_ | dinsdag 1 september 2020 @ 19:26 |
Over vroeger kan ik alleen nostalgisch praten, daar zou ik niet te veel waarde aan hechten, maar het is tegenwoordig wel zo dat Pirelli de banden 'met een missie' maakt. Dwz, vanuit de F1 wordt bepaald hoe goed die banden moeten zijn. Als Pirelli zou willen zouden ze bij wijze van spreken een band kunnen maken die net zo snel is maar een heel weekend meegaat. De huidige banden zijn echt een gestuurd onderdeel van een strategie om het racen te bevorderen. | |
mikieu | dinsdag 1 september 2020 @ 19:35 |
Dan nog is toch gewoon het probleem dat de auto’s op teveel plekken hun downforce halen. Hierdoor gaan ze loeihard in de vrije lucht maar achter een andere auto mis je gewoon teveel. Met DRS is dit wat geflatteerd, maar een veel simpelere auto is de enige werkende oplossing. An sich zijn de banden prima, maar doordat ze elkaar niet goed kunnen volgen wil je alleen maar een extra stop voorkomen. Want inhalen is drama. | |
Lokale_Notabele | dinsdag 1 september 2020 @ 19:57 |
Dat is wel een leuk verhaal maar hoe verklaar je dan dat er tijdens de Porsche Supercup helemaal niet ingehaald wordt? In de Formule 3000 was inhalen vroeger ook vrijwel onmogelijk. Dus ik geloof niet zo in die hele tendens dat de F1 naar gelijkwaardige auto's met minder downforce toe moet en dat alle 'problemen' dan opgelost zijn. Het feit dat de huidige auto's veel downforce genereren maakt ook dat slipstreamen heel effectief is. Het is echt bizar hoe hard de achterste auto naar de voorste gezogen wordt, al speelt DRS daar natuurlijk ook een grote rol in. Is inhalen in autosport niet gewoon moeilijk? Ik hoor mensen al dertig jaar zeiken dat er in de F1 te weinig ingehaald wordt. Welke raceklasse heeft dit wel voor elkaar dan? Oval racen is een andere tak van sport. | |
beantherio | dinsdag 1 september 2020 @ 20:03 |
Volgens mij was de hoeveelheid downforce die men in het verleden kon bereiken veel lager dan nu. Acceleratie en remvermogen zijn nu ook groter. Dat en een heel andere samenstelling van de banden zal er allemaal aan bijdragen. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 1 september 2020 @ 20:32 |
'Vroeger' (voor 2010) deden ze ook nog tanken. Dus was in de basis de hoeveelheid brandstof limiterend en niet de bandenslijtage. En de meeste jaren in de F1 waren er meer bandenfabrikanten. | |
Fer | dinsdag 1 september 2020 @ 20:55 |
Volgas tot de tank leeg was en dan moest je stoppen voor tanken en nieuwe banden, maar die banden waren vaak nog niet versleten. Probleem was dat in die tijd het vaak gunstiger is om rustig achter je voorganger brandstof te sparen en als deze de pits ik ging, paar rondjes “Hamertime” terwijl die ander met een volle tank weer terug kwam op de baan. Dan ging die 2e dus stoppen en kwam voor de 1e weer dan baan op. Toen werd er ook geklaagd. Low downforce reden ze van 2014-2016, toen gingen de rijders klagen. | |
beantherio | dinsdag 1 september 2020 @ 21:06 |
Het probleem met "dirty air" (en extra slijtage van de banden van achterliggers daardoor) is ook iets wat je in het verleden nooit hoorde. Volgens mij is dat ook iets van pas de laatste 10 jaar ofzo. | |
Peterselieman | dinsdag 1 september 2020 @ 21:10 |
Volgens mij sinds 2001? | |
Fer | dinsdag 1 september 2020 @ 21:12 |
Klopt. De regels worden steeds strenger en om dit te compenseren wordt de aërodynamica van een auto steeds complexer. Gevoeligheid voor vuile lucht (eigenlijk turbulentie) wordt daardoor steeds groter. | |
daNpy | dinsdag 1 september 2020 @ 21:13 |
V8 Supercars | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 1 september 2020 @ 21:19 |
Op zich logisch. Hoe meer downforce er gecreeerd wordt, des te meer last van dirty air heb je achter de auto. | |
beantherio | dinsdag 1 september 2020 @ 21:30 |
Met grondeffect willen ze die downforce genereren zonder dat er sprake is van dirty air. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 1 september 2020 @ 21:32 |
Yep. Maar dat is nu nog niet zo. | |
opreis | dinsdag 1 september 2020 @ 21:54 |
MotoGP EDIT: geen autosport, maar wel een raceklasse | |
Newone82 | dinsdag 1 september 2020 @ 22:07 |
Had Mercedes ook. Dus wishfull thinking. | |
Whiskers2009 | dinsdag 1 september 2020 @ 22:15 |
Ze gingen beiden voor een "tussen" set up meen ik toen gelezen te hebben. Voor het geval het zou gaan regenen. | |
Monolith | dinsdag 1 september 2020 @ 22:20 |
En zouden er redenen zijn waarom je op een tweewieler makkelijker inhaalt dan in een F1 wagen denk je? | |
Nattekat | dinsdag 1 september 2020 @ 22:21 |
Denk het niet | |
mikieu | dinsdag 1 september 2020 @ 22:28 |
Snelheid van de porsches is te laag, hierdoor is slipstreamen veel minder effectief. Inhalen hoeft ook helemaal niet vaak te gebeuren. Maar als je op racepace meer dan een seconde sneller bent en alsnog de keus niet durft te maken er achter de baan op te komen.. tja. Met de auto’s van 2015 was het veel beter. Alleen toen was het verschil in motorvermogen nog groter dan het nu is. Maar inhalen zonder DRS was gewoon mogelijk. We moeten ook niet gaan verwachten dat er iedere ronde 10 auto’s elkaar gaan inhalen.. maar elk foutje afgestraft zien worden. | |
#ANONIEM | dinsdag 1 september 2020 @ 22:58 |
Kan er geen een bedenken... ![]() | |
Lokale_Notabele | woensdag 2 september 2020 @ 07:09 |
Ik vind dat je plek (kunnen) verdedigen ook onderdeel van het spelletje is. In de huidige F1 is inhalen al zo extreem makkelijk dat als je Bottas op de laatste plek laat starten hij 100% zeker op het podium finisht. Je ziet ook dat veel inhaalacties, door de DRS, al ver voor de braking zone klaar zijn. De voorste auto kan eigenlijk onmogelijk zijn plek verdedigen want hij wordt op het rechte stuk gewoon voorbij geblazen met DRS open. En dan zijn er nu dus alsnog mensen die lopen te klagen over een gebrek aan inhaalacties of dat inhalen te moeilijk zou zijn. Die mensen moeten echt overstappen naar de MotoGP want blijkbaar zijn ze nooit tevreden. Als de F1 erin 'slaagt' om inhalen nog makkelijker te maken, dan weet je één ding zeker, namelijk dat de snelste auto nog dominanter wordt en vaker wint. Omdat het zo moeilijk is om je plek te verdedigen. Volgens mij realiseren veel mensen zich dat niet. Ik denk dat de races en het kampioenschap interessanter zouden zijn als inhalen juist moeilijker zou worden. Want als je dan als Hamilton zijnde een fout maakt en terugvalt, dan heb je een probleem. Nu snijden ze als een warm mes door de boter. | |
DaMook | woensdag 2 september 2020 @ 07:42 |
Ze moeten het net als de indycar doen, geen DRS en GEEN blauwe vlaggen meer. Kom je een achterblijver tegen, dan probeer er maar voorbij te komen. | |
tja77 | woensdag 2 september 2020 @ 07:44 |
5 Van de 7 GP’s startte Hamilton vanaf pole. De overige 2 races was het Bottas. Hoeveel fouten heeft Hamilton gemaakt? Ik snap jouw logica niet, dat de snelste auto voordeel heeft bij makkelijk inhalen. De snelste auto start al vooraan. Iemand die er qua pace NET achter zit (Verstappen in sommige races), kan er vaak niet voorbij. Hamilton maakt weinig fouten, en de fouten die hij maakt kosten hem bijna niets. Dat ligt niet aan het moeilijke/makkelijke inhalen maar aan de kracht van Mercedes. Dat is formule 1. Daar heb je te kampen met teams die sterker zijn dan andere teams. | |
Bluurgh | woensdag 2 september 2020 @ 07:48 |
Misschien als de budget cap er is. Maar tot dan, slechtste idee ooit. Je wil geen gevecht hebben tussen de nummer 1 en nummer 16. Het gaat nergens om, het boeit niet. En F1 auto's zijn tegenwoordig te geavanceerd om zonder DRS te rijden. Zelfs nu met DRS zie je ze al vaak achter een voorligger blijven hangen om zo bandjes te sparen en dit zal zonder DRS alleen maar meer gebeuren. Van mij hoeven we echt niet meer terug naar 15 jaar geleden toen inhaalacties alleen maar plaatsvonden in de pits. ![]() | |
Lokale_Notabele | woensdag 2 september 2020 @ 08:19 |
Als je qua pace achterligt dan kun je toch sowieso niet inhalen? Natuurlijk start de snelste auto vooraan, dat zal (hopelijk) altijd zo blijven. Maar als inhalen dan ook nog eens extreem makkelijk is dan heeft de concurrentie helemaal geen wapens meer om mee te strijden. Hamilton maakt inderdaad weinig (geen) fouten maar zelfs als hij ze wel zou maken dat finisht hij alsnog minimaal P3. Daarom is het kampioenschap ook zo saai. Vrijwel niks kan Mercedes afstoppen. Inhaalacties lijken heilig te zijn verklaard maar iemand die knap zijn plek weet te verdedigen kan toch ook leuk zijn om naar te kijken? Zoals toen Alonso in Imola 2005 rondenlang knap zijn plek wist te verdedigen ten opzichte van Schumacher. Dat staat nu nog op mijn netvlies. Anno 2020 was hij gewoon met DRS open voorbij geblazen. [ Bericht 11% gewijzigd door Lokale_Notabele op 02-09-2020 08:39:55 ] | |
DaMook | woensdag 2 september 2020 @ 08:33 |
Slechtste idee ooit ja ? Stel dat HAM opgehouden wordt door een achterblijver, grote kans dat VER dan weer in de buurt komt en zijn trucje (inhalen) kan doen. En DRS maakt het te makkelijk om in te halen, ze hoeven er niet eens moeite voor te doen. | |
Rossdale | woensdag 2 september 2020 @ 10:33 |
Dan belt Horner even met Tost dat ze de AT's naast elkaar moeten laten rijden in een slakkengang op het circuit zodat de Mercs er niet langs kunnen en de Red Bulls er zo naartoe rijden. Ook niet helemaal eerlijk natuurlijk | |
Rossdale | woensdag 2 september 2020 @ 10:36 |
Sowieso hoef ik niet meer inhaalacties te zien, ik wil gevechten zien. Als ik twee auto's zie die van begin tot eind van een race aan het knokken zijn om positie maar dat de nummer 2 er nooit voorbij komt vind ik nog altijd 10x interessanter dan dat nummer twee er op het rechte stuk met DRS voorbij vliegt. Het aantal inhaalacties op de baan is een nietszeggende statistiek, meer inhaalacties geeft niet meer spektakel op de baan. Een Trulli-train is weer het andere uiterste, maar je zult iets daar tussenin moeten verzinnen | |
Starflyer | woensdag 2 september 2020 @ 12:19 |
DRS is ook nooit bedoeld om (op het rechte stuk) in te halen, maar om er ver genoeg naast te komen om in de bocht een uitremactie te plaatsen. Ben je er al eerder voorbij is de DRS zone te lang. Kom je er niet naast, dan is de DRS zone eigenlijk te kort. Het zou het standaard slipstream effect moeten nabootsen als je er bij het uitkomen van de bocht vlak achter zit. Bij de huidige aero is dat nagenoeg onmogelijk door de dirty air, dus passen ze voor 2022 de aero aan, zodat het makkelijker moet zijn om in de bocht er vlak achter te kunnen rijden. Door te zorgen voor minder dirty air, o.a. door meer gebruik te maken van ground-effect. Iets dat ze in 2014 al van plan waren, masr toen door de teams is afgeketst. Mocht het inhalen daardoor nog makkelijker worden, kunnen ze DRS weer afschaffen, wat uiteindelijk ook het plan is, volgens mij. | |
Lokale_Notabele | woensdag 2 september 2020 @ 12:57 |
Ik hoop dat we ooit nog mee mogen maken dat DRS afgeschaft wordt maar volgens mij zijn zowel de F1 als de kijkers wel blij met deze gimmick, zich niet realiserende dat dit Mercedes schier onoverwinnelijk maakt. Zelfs als je als door een wonder voor een Mercedes rijdt kun je ze door de DRS gimmick onmogelijk achter je houden. De DRS zones nemen ook alleen maar toe. De casual kijkers zullen denk ik pas tevreden zijn als de auto's als ware het Mario Kart langs elkaar heen schieten en "iedereen kan winnen". Het racen zou denk ik verbeteren als de F1 auto's niet zo achterlijk groot waren. Weet jij of de nieuwe generatie 2022 auto's kleiner worden? | |
#ANONIEM | woensdag 2 september 2020 @ 13:05 |
Als ik de nieuwe regels goed begrepen heb zijn de auto's net zo breed, iets korter en iets hoger en iets zwaarder. De front wing moet hoger van de grond blijven en is smaller, de rear wing mag hoger en breder worden [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2020 13:06:43 ] | |
Whiskers2009 | woensdag 2 september 2020 @ 17:38 |
Ook zijn beheersing vh Engels is wat ... ![]() | |
3rr0r | woensdag 2 september 2020 @ 18:55 |
Ach ja, Jack wilde gewoon popi jopi doen en bedoelde duidelijk niet 'French fuck' als 'Franse klootzak' maar meer 'Frans boefje/deugnietje' ofzo | |
3rr0r | donderdag 3 september 2020 @ 12:30 |
@Nattekat F1 / [Voorbeschouwing] Formula 1 Italian Grand Prix 2020 #1 |