abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 augustus 2020 @ 09:07:28 #76
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_194789345
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 09:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

TS zit niet in de problemen en is geen eigenaar van de BV's.
We zijn het niet eens.
pi_194789351
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 09:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

TS zit niet in de problemen en is geen eigenaar van de BV's.
Maar haar kinderen worden dat mogelijk wel als die erfenis niet verworpen wordt. Althans dat is wat ik er van begrijp.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 30 augustus 2020 @ 09:09:18 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194789353
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 09:06 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Ja, mooi. Dat zal de emotie zijn denk ik. Stomme regels of niet, ik zou zsm regelen wat nu nog kan terwijl je moeder nog leeft en daar zeker een professional bij betrekken, kost je misschien een paar honderd (of zelfs duizend) euro maar behoeft jou en je dochter voor nog vele jaren (en euro's) ellende.
Dat gaat zeker duizenden euro's kosten maar is wellicht nog af te wentelen op het vermogen (bijvoorbeeld door het huis te verkopen).
Als de moeder van TS overleden is wordt het een stuk lastiger om de kosten die TS moet maken om de erfenis voor haar kind te weigeren ergens anders vandaan te halen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 30 augustus 2020 @ 09:10:13 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194789356
quote:
7s.gif Op zondag 30 augustus 2020 09:08 schreef vosss het volgende:

[..]

Maar haar kinderen worden dat mogelijk wel als die erfenis niet verworpen wordt. Althans dat is wat ik er van begrijp.
Ja, maar dat is geen probleem dat al bestaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 30 augustus 2020 @ 09:10:37 #80
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194789358
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 09:06 schreef Fer het volgende:
Tevens lijkt mij dat kosten voor een boekhouder ook voor rekening van de bv’s komt en geen onderdeel van de schuld is.
Eens, de BV heeft de verplichting om jaarrekeningen op te stellen / te publiceren, niet TS.

Het bepalen of het ‘saldo’ ervan reden mag zijn om de kinderen de erfenis niet te laten accepteren wellicht weer wel. Maar dan is 9k wel aardig aan de prijs.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_194789377
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 09:07 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

We zijn het niet eens.
Nee je hebt het fout, zolang moeders niet overleden is is er nog geen lopende kwestie.
.
  Moderator zondag 30 augustus 2020 @ 09:16:06 #82
5428 crew  miss_sly
pi_194789386
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 01:13 schreef capricia het volgende:

[..]

Het afwijzen (het verzamelen van alle jaaropgaven van de BVs) en de rechtbank duurde vorige keer 11 maanden. Kostte mijn moeder 9.000 euro. Om alle jaaropgaven gemaakt te krijgen.

Dit keer zullen de accountants minder snel werken omdat ze niet betaald gaan worden. Het is gods gruwelijk veel werk en dus geld.

Welk kantoor gaat dit doen?
Wetende dat niemand dit gaat betalen.

Mijn moeder leeft nog. Maar ik wil het juiste pad weten.
Jaarrekeningen moeten ieder jaar opgemaakt. Die kosten zijn er dus ieder jaar.
Er zijn ook BV’s waar anderen bij betrokken zijn? Omdat je het over verschillende belangen hebt. De andere eigenaren zullen ook jaarrekeningen nodig hebben.
Op zich zou dus vrij eenvoudig de stand van zaken op moment van overlijden van je moeder vastgesteld moeten kunnen worden. Er is dan altijd een jaarrekening van maximaal het vorige jaar.

Ik denk ook echt dat het handiger is om nu te (laten) kijken hoe je dit nu al aan kunt pakken. Belangen in BV’s verkopen en klein en overzichtelijk maken. Ja, dat kost geld, maar dat gaat het linksom of rechtsom altijd doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194789429
quote:
7s.gif Op zondag 30 augustus 2020 09:08 schreef vosss het volgende:

[..]

Uitgaande van minderjarige kinderen kun je dat, met toestemming van de rechter, gelijk verwerpen als je je eigen erfenis verwerpt.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_194789472
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 09:21 schreef Koral het volgende:

[..]

Uitgaande van minderjarige kinderen kun je dat, met toestemming van de rechter, gelijk verwerpen als je je eigen erfenis verwerpt.
Maar daar is schijnbaar nogal papierwerk voor nodig wat TS niet heeft en er niet achteraan wil gaan vanwege de complexiteit van de zaak.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_194789480
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 09:21 schreef Koral het volgende:

[..]

Zucht.

En de procedure wat daar omheen hangt zegt : we willen bewijs zien dat het schulden betreft en dus slecht voor het kind.

Je kan dit niet “eenvoudig” verwerpen.
pi_194789536
Tsja voor mij is het wel duidelijk. Schakel een deskundige in. Je loopt risico op een behoorlijke schuld die blijkbaar ook bij je kinderen kan uitkomen als je geen actie onderneemt.

Wat ik alleen niet begrijp, hoe kunnen de kosten van de hulp van een deskundige niet opwegen tegen het risico van een schuld van een miljoen? ik zou een intake gesprek doen bij een erfrecht deskundige. Op fok ga je het antwoord waarschijnlijk niet vinden. En nog iets. Nu heb je tijd en ademruimte hiervoor. Mocht je moeder komen te overlijden heb je te maken met deadlines waar dingen gewoon geregeld moeten zijn.

Ik zou ook niet direct weten wat je te bewandelen pad is. Wat ik wel weet is dat je de stap gewoon moet zetten, anders kom je nergens. Vandaar dus. Begin eens te praten met een erfrecht deskundige. Wellicht kan die optreden als een soort procesbegeleider die je doorverwijst naar deskundigen voor andere dingen. Wanneer die deskundige het geregeld heeft kom je weer bij de procesbegeleider en die stuurt je naar de volgende deskundige. Zo zou je langzaam maar zeker je door deze erg ingewikkelde materie kunnen werken. Want tussen de regels door zie ik wel dat alles in 1 keer gewoon veel te veel is.

En die tip van rechtsbijstandsverzekering vond ik ook heel goed.

[ Bericht 6% gewijzigd door Daboman op 30-08-2020 09:38:46 ]
pi_194789588
quote:
7s.gif Op zondag 30 augustus 2020 09:26 schreef vosss het volgende:

[..]

Maar daar is schijnbaar nogal papierwerk voor nodig wat TS niet heeft en er niet achteraan wil gaan vanwege de complexiteit van de zaak.
Maar die kosten zijn waarschijnlijk grotendeels voor de BV's, en wellicht was dat papierwerk niet op orde en moesten daardoor kosten gemaakt worden na overlijden van pa, maar het loopt volgens mij nogal door elkaar wat privé en zakelijke uitgaven zijn bij ma/pa.

Kan je overigens niet eens naar die 2k maandelijks voor je moeder kijken? Iemand van die leeftijd met een afbetaald huis geeft geen 2k netto per maand uit lijkt me, als je daar bv de helft van kan gebruiken voor de kosten van dit allemaal uitzoeken heb je binnen half jaar toch leuk budgetje.
pi_194789600
Hoeveel mensen komen nog met: “schakel een deskundige in”

Heeft TS geen zak aan.

Deze reactie ook niet.

Zou met inhoudskennis tot een goed besluit kunnen komen maar ook niet onbetaald.
De vader van TS is niet zo netjes geweest vrouw en kinderen met deze shitload van BV’s achter te laten.
Maar ws door onmacht, de grote privéschuld en de bv’s die nog moeten renderen.

Een van de opties is dat je moeder een tussenpersoon laat inschakelen, die het hele bv pakket op de markt zet en probeert te verkopen.
Dat zal ze niet willen maar misschien kun je het dwingen.
Vakman pur sang
pi_194789605
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 09:39 schreef Lospedrosa het volgende:
Hoeveel mensen komen nog met: “schakel een deskundige in”

Heeft TS geen zak aan.

Deze reactie ook niet.

Zou met inhoudskennis tot een goed besluit kunnen komen maar ook niet onbetaald.
De vader van TS is niet zo netjes geweest vrouw en kinderen met deze shitload van BV’s achter te laten.
Maar ws door onmacht, de grote privéschuld en de bv’s die nog moeten renderen.

Een van de opties is dat je moeder een tussenpersoon inschakelen, die het hele bv pakket op de markt zet en probeert te verkopen.
Waarom niet? Je gaat toch ook niet zonder kennis van zaken een bom ontmantelen? Want dat is het in mijn ogen. Een financiële bom.
pi_194789741
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 09:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Zucht.

En de procedure wat daar omheen hangt zegt : we willen bewijs zien dat het schulden betreft en dus slecht voor het kind.

Je kan dit niet “eenvoudig” verwerpen.
Dat bewijs heb je al verzameld voor het verwerpen van je eigen erfenis. :*
  zondag 30 augustus 2020 @ 09:54:02 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194789744
Voor dit moment zou ik naar een fiscalist gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 30 augustus 2020 @ 09:56:04 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194789766
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 09:53 schreef Koral het volgende:

[..]

Nee. Voor het verwerpen van je erfenis hoef je geen reden en/of bewijsmateriaal aan te leveren.

Voor het verwerpen van de erfenis van je minderjarige kind moet je daarentegen een heel goede reden hebben, en dus bewijs aanleveren.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_194789783
Overigens kan de bv op dit moment wel failliet ?

Wordt er verlies gemaakt of draait de boel break even en is het grootste probleem alleen de privé schuld die de boel verziekt?
.
  zondag 30 augustus 2020 @ 09:58:27 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194789791
Overigens blijft de optie open dat TS en haar zus beneficiar aanvaarden, dan komen ze niet met de schulden te zitten en mocht er dan toch nog ergens een positief verhaal overblijven hebben ze dat alsnog, maar dat betekent wel dat ze de hele mieterse bende moeten uitzoeken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_194789829
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 09:53 schreef Koral het volgende:

[..]

Als het goed is wel, maar dan nog is het potentieel een enorme rompslomp.

Maar ik vraag mij wel af, als het nog niet benoemd is, kan dit niet via een notaris met volmacht?
Die kan dan de verklaring helpen opstellen plus als een groep het verwerpen indienen. (Anders zit je met dubbele kosten bij de rechtbank)
pi_194789853
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 02:26 schreef capricia het volgende:

[..]

De woning van mijn moeder is ongeveer 300.000 waard.

De schuld van privé is aan de zaak, dat bleek, na mijn vaders overlijden, meer dan een miljoen Euro te zijn. Aan 1 BV dus.

Aan die ene BV hangen meerdere Bv's. Waarvan 1 of 2 BV's mogelijk winst kunnen gaan maken op termijn. Maar die zijn niet 100% eigendom.
Zeg 20% eigendom. Woningbouw. Verhuur. Polen hotels. Van alles.
Failliet laten gaan betekent een grote strop voor de mensen die een woning gekocht hebben en voor de andere eigenaars.

Maar dit interesseert mij eigenlijk helemaal niet. Ik heb de erfenis verworpen. En we hebben geld betaald aan de rechtbank om het uit naam van ons kind (en die van mijn zus) te verwerpen.

Dus alles ligt nu bij mijn moeder. Die in de 80 is.

Mijn moeder bestuurt dan ook geen BV in het echt. Ze snapt het niet.
Ik weet niet wie handtekenen zet op de bouw. Ze schrijft gewoon iedere maand 2.000 euro over naar zichzelf. Zoals ze al haar hele leven dat inkomen gehad heeft.

Hoe moet ik in godsnaam dit allemaal verwerpen ? Uit naam van mijn kind.
Ik ben bang dat het zoveel geld gaat kosten.
Als er ook andere partijen bij zitten, dan kan het zo maar handig zijn om te kijken of je het aan de partijen kan verkopen. Zij hebben dat belang van niet failliet gaan, jij niet.
pi_194789917
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 09:58 schreef Leandra het volgende:
Overigens blijft de optie open dat TS en haar zus beneficiar aanvaarden, dan komen ze niet met de schulden te zitten en mocht er dan toch nog ergens een positief verhaal overblijven hebben ze dat alsnog, maar dat betekent wel dat ze de hele mieterse bende moeten uitzoeken.
Dat laatste is juist wat ze wil vermijden dus vermoed dat ergens een toekomstige kleine 'plus' daar niet heel veel aan zal veranderen.

Het is me wel een mysterie waarom TS of zus de moeder niet wat meer helpen en nu bij leven al eea beter op de rit proberen te zetten als de band zogezegd zo goed is. Uiteindelijk ook in je eigen voordeel en voorkomt dat ma op d'r oude dag nog in de problemen komt als ze gewoon stug iedere maand 2k pint van een zakelijke rekening.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2020 10:22:26 ]
pi_194789955
Misschien heeft TS wat aan estate planner? Wat ik weet, doen ze veel met positieve nalatenschap, maar misschien kunnen ze ook iets betekenen voor de situatie van TS. Vooral omdat het redelijk complex is
https://www.juridischwoordenboek.nl/zoek/estate-planning
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_194790028
Moeder van TS is eigenaar van de BV's en die gaat niks uitzoeken.

Er is een eenvoudige en goedkope oplossing. Oma maakt een testament, waarin ze de hele zwik nalaat aan -insert iemand die je niks gunt, voor mijn part de staat.

Kind laat weten kindsdeel niet op te eisen. Dan wordt de erfenis uitgevoerd volgens testament en NIET volgens bloedverwantschap. Kleinkind is dan geen erfgenaam. TS hoeft niet namens kleinkind aan te tonen dat het een goed idee de erfenis te weigeren, want kleinkind is geen erfgenaam in dit scenario.

Kosten een paar honderd euro, te betalen door moeder van TS, wanneer ze dat testament laat vastleggen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_194790075
Wat zouden eigenlijk de consequenties zijn als je de BV wel erft? Privé ben je toch niet aansprakelijk (afgezien als je ernstig verwijtbaar bent)? Er zijn blijkbaar voldoende inkomsten om elke maand ¤ 2.000 eruit te trekken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')