Geen zorgen we houden het bij het laatste verhaal.quote:
Dat wou ik net zeggen, NIET HIERquote:Op zaterdag 29 augustus 2020 12:51 schreef kree het volgende:
[..]
Geen zorgen we houden het bij het laatste verhaal.
Rest komt later wel als ik er nog meer van hoor. Maar komt niet hier.
Neuh maar dat is niet zo R&P ookquote:Op zaterdag 29 augustus 2020 12:52 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dat wou ik net zeggen, NIET HIER
Kijk even naar mijn andere post waar je een voorbeld kan zien van een subtiele hint.quote:
Die stond er al ouwe rukker als je even meer terug leest als de laatste posts...quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 12:47 schreef Chia het volgende:
[..]
Zou jij dan even een vertaalde samenvatting van zijn posts kunnen geven?
Daar had ik al op gereageerd....quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 12:53 schreef kree het volgende:
[..]
Die stond er al ouwe rukker als je even meer terug leest als de laatste posts...
Lotgenotencontact kan heel waardevol zijn ja, maar het moet geen (uit)vlucht worden naar begrip en kusjekroel terwijl je de rest maar op z'n beloop laat. In dat opzicht kan het zelfs gevaarlijk zijn, want je houdt elkaar klein door net genoeg te geven en te nemen om zo door te kunnen blijven gaan.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 12:40 schreef kree het volgende:
[..]
Waarom, ik denk omdat ze nog een heel stuk onverwerkt verleden heeft net als ik en dat schept de band vooral. Tussen ons beide dan om te praten.
En het is makkelijker als je anderen vindt die een beetje hetzelfde mee maakte of meemaken nog zelfs. Dus dat is de hele basis waarom wij praten. En ik weet veel maar niet alles nog. Maar het lijkt me een slechte basis voor trouwen zelfs als je dat niet met je partner kwijt kunt van te voren. Dus vandaar.
Hoe sta ik er dan in. Nou als buitenstaande vriend etc en dat besef ik me wel. Maar is niet zo erg iig niet voor mij. Want als ze getrouwd zijn dan zal het toch er wel een keer van moeten komen dat ze het zal vertellen. Dus nouja ik zou nooit trouwen eigenlijk voor ik al dat soort dingen niet van te voren had besproken met elkaar.
Maar het is niet mijn keuze wat ze doet, Moet ze zelf weten. Is emancipatie dus.
Ja hij is duidelijk goed in dingen aangeven maar ze zelf niet doen..quote:
Mooi ok dan valt er weinig meer samen te vatten denk ik.quote:
Haha, ik kan er ook maar gedeeltelijk uit wijs hoor. Maar begrijp meestal de strekking wel.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 12:47 schreef Chia het volgende:
[..]
Zou jij dan even een vertaalde samenvatting van zijn posts kunnen geven?
Nou het eerste ben ik helemaal met je eens, Laatste bestaat vooral uit aannames die je op niks baseerd behalve van wat jij denkt hoe het ging/gaat?quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 12:55 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Lotgenotencontact kan heel waardevol zijn ja, maar het moet geen (uit)vlucht worden naar begrip en kusjekroel terwijl je de rest maar op z'n beloop laat. In dat opzicht kan het zelfs gevaarlijk zijn, want je houdt elkaar klein door net genoeg te geven en te nemen om zo door te kunnen blijven gaan.
Zij hoeft nog steeds niets te veranderen, want de rest van haar omgeving houdt ze buiten de deur en als het nodig is kan zij bij jou uithuilen. Maar daarna gaat ze gewoon weer vrolijk door met haar omgeving.
Jij blijft hangen, omdat je het wel prettig vindt om te geloven dat zij alleen bij jou terecht kan. Zo kun je zes maanden luisteren, maar hamvragen die echt zouden kunnen helpen om verder te komen zijn keihard overgeslagen. Want stel je voor dat je niet aardig gevonden hebt. Stel je voor dat je moet concluderen dat het vertrouwen eigenlijk maar flinterdun is..
Die tijd die je kwijt bent aan daadwerkelijk contact met haar en erover nadenken, kun je niet in een ander contact stoppen. Eentje die wellicht meer balans zou kunnen hebben, waarin je wel uitgenodigd wordt om meer jouw grenzen aan te geven (omdat die ook belangrijk zijn). Eentje die kans heeft om een echte relatie te worden. Of die jou tenminste een actieve spiegel voorhoudt hoe jij zou kunnen groeien. Daar ligt jouw emancipatie Kree.
Hoe kan je het met dat eerste eens zijn en zes maanden allerlei emoshizzle aanhoren zonder enige kritische kanttekeningen en/of door te vragen te plaatsen bij haar?quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 12:59 schreef kree het volgende:
[..]
Nou het eerste ben ik helemaal met je eens, Laatste bestaat vooral uit aannames die je op niks baseerd behalve van wat jij denkt hoe het ging/gaat?
Omdat het hele relatie verhaal, laat staan een huwelijksverzoek helemaal niet zo ter sprake kwam? Dacht vriendje enzo nou duurt paar jaar. Maar ging ineens heel snel. Dus heb me daar nooit wat over afgevraagd eigenlijk en hebben we het meer over andere dingen gehad. Totdat vorige maand ineens hij heeft me ten huwelijk gevraagd. Ik euh ok dan.... gefeliciteerd ja wat moet je anders zeggen....quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 13:03 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Hoe kan je het met dat eerste eens zijn en zes maanden allerlei emoshizzle aanhoren zonder enige kritische kanttekeningen en/of door te vragen te plaatsen bij haar?
Als je zo begaan bent met iemand, dan wacht je toch niet af tot het ter sprake komt? Je vraagt toch aan elkaar hoe het gaat? Zeker als iemand zoveel issues heeft, dan ben je toch juist extra alert hoe dingen als een relatie lopen..quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 13:06 schreef kree het volgende:
[..]
Omdat het hele relatie verhaal, laat staan een huwelijksverzoek helemaal niet zo ter sprake kwam? Dacht vriendje enzo nou duurt paar jaar. Maar ging ineens heel snel. Dus heb me daar nooit wat over afgevraagd eigenlijk en hebben we het meer over andere dingen gehad. Totdat vorige maand ineens hij heeft me ten huwelijk gevraagd. Ik euh ok dan.... gefeliciteerd ja wat moet je anders zeggen....
Oh en naast zorgzaam misschien ook leerzaam. Als ik vergelijkbare emoshizzle had en ook een relatie ambieer, dan ben ik toch juist extra nieuwsgierig hoe een lotgenoot daarmee omgaat.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 13:12 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Als je zo begaan bent met iemand, dan wacht je toch niet af tot het ter sprake komt? Je vraagt toch aan elkaar hoe het gaat? Zeker als iemand zoveel issues heeft, dan ben je toch juist extra alert hoe dingen als een relatie lopen..
Iemand die in de shit zit en ja zegt tegen een huwelijk zou ik dus naast feliciteren ook wel even ondervragen ja. Zeker als de datum snel komt en men niet nog even de tijd neemt om een en ander wat te optimaliseren. Dat vind ik dan weer zorgzaam..
Heb ik gedaan maar voor zover ik hoorde ging alles ok? Ook met de relatie. Dat het ineens zo snel ging zag ik ook niet aankomen eigenlijk.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 13:12 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Als je zo begaan bent met iemand, dan wacht je toch niet af tot het ter sprake komt? Je vraagt toch aan elkaar hoe het gaat? Zeker als iemand zoveel issues heeft, dan ben je toch juist extra alert hoe dingen als een relatie lopen..
Iemand die in de shit zit en ja zegt tegen een huwelijk zou ik dus naast feliciteren ook wel even ondervragen ja. Zeker als de datum snel komt en men niet nog even de tijd neemt om een en ander wat te optimaliseren. Dat vind ik dan weer zorgzaam..
6 maanden?quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 13:03 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Hoe kan je het met dat eerste eens zijn en zes maanden allerlei emoshizzle aanhoren zonder enige kritische kanttekeningen en/of door te vragen te plaatsen bij haar?
Dat is het eerste contact wat wij hadden en paar weken ervoor had ze met haar nu bijna man. Dus ja idd jaquote:
Tja ..quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 13:21 schreef kree het volgende:
[..]
Dat is het eerste contact wat wij hadden en paar weken ervoor had ze met haar nu bijna man. Dus ja idd ja
Nouja ik ook beetje eigenlijk. Haar keuze en mss pakt het wel top uit, kan ook he. Maar alle odds zijn soort van tegen om het zo maar te zeggen. Als je het mij vraagt.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 13:23 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Tja ..![]()
Dat is het enige wat ik daar nog over kan zeggen
Je kan toch gewoon vragen wat haar partner er van vind en vandaaruit verder?quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 13:35 schreef kree het volgende:
Ik vindt het lastig he om ter sprake te brengen zo uit het niks. Dus wacht wel even momentje af ofzo dat het kan en zal ik het eens vragen enzo wat ik eerder zei. Maar durf het er niet keihard zo in te gooien hoewel dat mss het beste is wel. Maarja. Dan nog maakt het niet zoveel uit. Keuze is al gemaakt.
Ik zie vooralsnog niet in waarom je je hierin zou willen mengen. In hoeverre zijn jullie werkelijk goede "vrienden"? Heb je haar uberhaupt al eens in het echt ontmoet?quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 13:35 schreef kree het volgende:
Ik vindt het lastig he om ter sprake te brengen zo uit het niks. Dus wacht wel even momentje af ofzo dat het kan en zal ik het eens vragen enzo wat ik eerder zei. Maar durf het er niet keihard zo in te gooien hoewel dat mss het beste is wel. Maarja. Dan nog maakt het niet zoveel uit. Keuze is al gemaakt.
Ik denk dat iemand die niet lekker in zijn of haar vel zit, niet altijd het beste relatiemateriaal is en/of aantrekt. Als je eigenwaarde niet optimaal is, dan kun je denken dat je maar blij moet zijn dat deze partner je vooralsnog wel wil. Dan pik je misschien meer dan je zou moeten. Of verberg je meer dan handig is.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 13:15 schreef kree het volgende:
[..]
Heb ik gedaan maar voor zover ik hoorde ging alles ok? Ook met de relatie. Dat het ineens zo snel ging zag ik ook niet aankomen eigenlijk.
en we hebben zeker over die dingen gepraat voornamelijk zelfs.
En nee als iemand zegt en helemaal blij is hij heeft me ten huwelijk gevraagd en ik heb ja gezegd. Nope dan ga ik er niet achteraan posten van weet je het nou wel zeker. Wtf hoe denk jij? Dat kan toch niet ze heeft dan al ja gezegd voor er iets over gezegd te hebben tegen mij. Dus nee dat is in haar handen dan.
Zie je laat de emancipatie toe van de vrouw
Wel ja joh, dat ligt dan vast aan die fucking nieuwe man en niet aan die meid zelf die nota bene aan jou toegeeft dat ze verder iedereen in het duister laat. Wel lekker kritisch op hem zijn, maar haar carte blanche geven gaat haar echt helpen om verder te komen in dit leven..quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 13:20 schreef kree het volgende:
En om toe te voegen ik zou niet degene moeten zijn die er zorgzaam over is, maar het wel doe. Dat zou haar fucking nieuwe man moeten zijn natuurlijk in eerste. Maar lijkt niet zo te zijn.
Ik kan niet makkelijk multi quote doen op ipad dus even los van elkaar allemaal.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 13:37 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Je kan toch gewoon vragen wat haar partner er van vind en vandaaruit verder?
Zou het ook niet te moeilijk maken voor jezelf.
Doe ik ook niet, in hoeverre wij vrienden zijn nou dat is min of meer wel uitgelegd denk ik inmiddels. Nooit elkaar gezien of gesproken in het echt. Wel heel veel whatsapp contractjes er tussendoor. Maar is met opzet omdat ik wist en haar vriend. Dat ze dus al vriendje had. Dus gebaseerd meer op als vriendschappelijk praten en besloten eerste maandje al dat we elkaar leerde kennen beetje. Dus nooit nodig geweest om elkaar te ontmoeten verder.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 13:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik zie vooralsnog niet in waarom je je hierin zou willen mengen. In hoeverre zijn jullie werkelijk goede "vrienden"? Heb je haar uberhaupt al eens in het echt ontmoet?
Of stop gewoon met zoeken...lijkt me een nog beter idee.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 13:48 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Kree, waarom zoek je niet gewoon een leuke single vrouw die ook nog eens in de buurt woont? Je maakt het zo moeilijk voor jezelf.
Mmm. Dan blijf ik bij m'n eerdere adviezen: niet in mengen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 13:48 schreef kree het volgende:
[..]
Doe ik ook niet, in hoeverre wij vrienden zijn nou dat is min of meer wel uitgelegd denk ik inmiddels. Nooit elkaar gezien of gesproken in het echt. Wel heel veel whatsapp contractjes er tussendoor. Maar is met opzet omdat ik wist en haar vriend. Dat ze dus al vriendje had. Dus gebaseerd meer op als vriendschappelijk praten en besloten eerste maandje al dat we elkaar leerde kennen beetje. Dus nooit nodig geweest om elkaar te ontmoeten verder.
Nou eens maar ik zie niet in wat ik hier verder aan had kunnen doen (of zelfs had willen doen hoor)quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 13:40 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Ik denk dat iemand die niet lekker in zijn of haar vel zit, niet altijd het beste relatiemateriaal is en/of aantrekt. Als je eigenwaarde niet optimaal is, dan kun je denken dat je maar blij moet zijn dat deze partner je vooralsnog wel wil. Dan pik je misschien meer dan je zou moeten. Of verberg je meer dan handig is.
Iemand die zich onttrekt aan bepaalde dingen, voelt zich misschien ook niet in de juiste positie om nee te kunnen zeggen tegen zo een aanzoek. Of eerlijk te zijn van hey joh, liever nog even niet want ik moet nog wat shizzle verwerken. Want dan moet ze toch eens gaan opbiechten dat bepaalde dingen niet lekker gaan en dat kan naast de verloofde nog weleens breder uitlopen naar de rest van haar omgeving.
Dan ben jij als volledige buitenstaander van haar omgeving misschien juist de aangewezen persoon om haar te laten merken dat twijfels normaal zijn en dat daar gewoon over gepraat kan worden indien nodig. Immers, als ze eerlijk is zijn er hier weinig tot geen consequenties. Ze hoeft geen verantwoording af te leggen aan iemand als dit contact weg zou vallen.
In plaats daarvan ga je kritiekloos mee in haar presentatie van blijdschap op basis van wat lettertjes in de app, terwijl je ook op de hoogte bent van haar mooi weer spelen naar de rest van haar omgeving. Dan ga je daar dus in mee en bevestig je dat het ok is. Terwijl je juist door te vragen of ze er echt blij mee is, of ze zich wel in een positie voelt om nee dank je of nu nog even niet te kunnen zeggen, haar de ruimte kan geven om iets anders dan mooi weer te tonen.
Het kan tevens ook aan het denken zetten, zeker handig als je in zo een sneltreinvaart gaat waarin vrolijkheid hoort en allerlei shit geregeld moet worden. Juist dan is even stil staan bij praktische dingen wel zo handig, want hoe ga je om met een nog niet zo goed verwerkt verleden in een huwelijk? Onzin dat dit per se negatief zou zijn, want met open vragen kun je neutraler overkomen dan jeetje, dit is echt te snel of kansloos hoor.
En nogmaals, het kan ook leerzaam zijn, tips en tricks delen onder lotgenoten om elkaar te helpen groeien. Goh, hoe doe jij dit? Waarom werkt het voor jou? Wat doe jij als x gebeurt, etc.
Dat is zorgzaam, leerzaam en elkaar helpen groeien in mijn ogen, itt tot een nou gefeliciteerd he en als je ja hebt gezegd, dus dan zal het wel goed zijn en anders hoor ik het wel. Net als de rest van je omgeving, oh wacht..
Dat bedoel ik niet. Ik proef uit je posts dat jij het ook raar vind dat ze haar hart uitstort bij jou en blijkbaar niet bij haar verloofde. En dat je het moeilijk vind dat met haar te bespreken.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 13:47 schreef kree het volgende:
[..]
Ik kan niet makkelijk multi quote doen op ipad dus even los van elkaar allemaal.
Haar partner of aanstaande heeft haar ten huwelijk gevraagd en ze zij ja.
Ja dus wat had ik moeten doen dan??? Jullie doen net of het nu mijn schuld is dat hun gaan trouwen enzo terwijl ik er totaal geen hand in gehad heb? En iet eens mijn verantwoording is what so ever?quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 13:44 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Wel ja joh, dat ligt dan vast aan die fucking nieuwe man en niet aan die meid zelf die nota bene aan jou toegeeft dat ze verder iedereen in het duister laat. Wel lekker kritisch op hem zijn, maar haar carte blanche geven gaat haar echt helpen om verder te komen in dit leven..
Dat kan maar ff het moment afwachten enzo als we er beetje tot ter sprake komen. Ga het er echt niet zo nu ingooien out of blanco.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 13:54 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet. Ik proef uit je posts dat jij het ook raar vind dat ze haar hart uitstort bij jou en blijkbaar niet bij haar verloofde. En dat je het moeilijk vind dat met haar te bespreken.
Vraag haar daarom hoe haar verloofde over een bepaald issue denkt, dan heb je een opening om het bespreekbaar te maken.
Owh ik ben niet zo op zoek op het moment. Kijk als er een kans is wellicht. Maar niet actief ofzo direct.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 13:48 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Kree, waarom zoek je niet gewoon een leuke single vrouw die ook nog eens in de buurt woont? Je maakt het zo moeilijk voor jezelf.
Ja dat kan je dus wel, zelfs als eerste zin!quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 13:57 schreef kree het volgende:
[..]
Dat kan maar ff het moment afwachten enzo als we er beetje tot ter sprake komen. Ga het er echt niet zo nu ingooien out of blanco.
Mjah kan het wel, maar ga het niet doenquote:Op zaterdag 29 augustus 2020 14:08 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja dat kan je dus wel, zelfs als eerste zin!
Als jullie band toch zo diep is en de grootste geheimen omvat, dan kan je echt gewoon vragen hoe haar verloofde over haar problemen denkt!
Ik leg je uit wat je had en nog zou kunnen doen. Ter ondersteuning van haar denkproces als volwassen persoon (inclusief issues die misschien van invloed zijn op zo een beslissing, zoals hierboven al uitgelegd). Omdat je binnen jullie vriendschap het belangrijk zou kunnen vinden dat ze er wel echt goed over alles nagedacht heeft, ze zich niet verplicht voelt en er echt achter staat enzo.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 13:55 schreef kree het volgende:
[..]
Ja dus wat had ik moeten doen dan??? Jullie doen net of het nu mijn schuld is dat hun gaan trouwen enzo terwijl ik er totaal geen hand in gehad heb? En iet eens mijn verantwoording is what so ever?
Wat wil je nu eigenlijk zeggen, Ik had moeten voorkomen dat ze al ja zei om te trouwen terwijl ik niet eens wist dat ze dat al gedaan had? Of een idee had tot aanleiding er naar toe? Hahaha ja komop zeg.
Dam’n
Waarom open je dit topic dan nu eigenlijk als het toch niet op een dag aankomt en je eigenlijk toch al weet wat je gaat doen?quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 14:11 schreef kree het volgende:
[..]
Mjah kan het wel, maar ga het niet doen
Het hangt nl niet op de dag nu meer. Dus waarom zou ik het doen nu gelijk?
Omdat je weet wat voor issues ze heeft met vrij uit spreken en je als haar goede vriend het beste met haar voor zou moeten hebben?quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 14:11 schreef kree het volgende:
[..]
Mjah kan het wel, maar ga het niet doen
Het hangt nl niet op de dag nu meer. Dus waarom zou ik het doen nu gelijk?
Euh ja als ik het van te voren had geweten dan was dit nuttig geweest.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 14:12 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Ik leg je uit wat je had en nog zou kunnen doen. Ter ondersteuning van haar denkproces als volwassen persoon (inclusief issues die misschien van invloed zijn op zo een beslissing, zoals hierboven al uitgelegd). Omdat je binnen jullie vriendschap het belangrijk zou kunnen vinden dat ze er wel echt goed over alles nagedacht heeft, ze zich niet verplicht voelt en er echt achter staat enzo.
Als je daar om wat voor reden ook te beroerd voor bent, dan is dat prima. Maar kom niet aanzetten met gelul alsof haar ja zeggen betekent dat er geen point of no return meer zou kunnen of mogen zijn. Daar draag je namelijk actief aan bij met je handen in zogenaamde onschuld te wassen en daar scoort vriendschap echt even een lagere prioriteit.
Slik je grote woorden over die fucking nieuwe man die er al voor jou was, gewoon even in. Je weet helemaal niet hoe zorgzaam hij wel of niet is en of hij überhaupt iets kan doen aan dat zij alleen maar bij een wildvreemde die ze via een datingsite opgedoken heeft tijdens hun verkering emotioneel leeg loopt. Als je het hier al niet trekt om onderbouwd aangesproken te worden op definities van vriendschap en zorgzaamheid, kun je nagaan hoe jij in zijn schoenen zou staan als je dat verweten wordt achter de rug van je selectief zwijgzame vriendin om. Wat ge wilt dat niet geschiedt, doet u ook een ander niet..
Klopt.. Ga m dan ook maar sluiten...quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 14:16 schreef Cockwhale het volgende:
Grootste kuttopic in tijden. Well done.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |