Eigenlijk moet je afstand houden en of er voor zorgen dat de beer je niet te pakken kan krijgen. Tweede optie is neerschieten. Derde optie dood houden. Maar beren zien er wel leuk uit en een panda bijvoorbeeld ook en zelfs deze planten eter rukt je arm er af.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 18:29 schreef polderturk het volgende:
[..]
Als de ijsbeer honger heeft zal dood spelen niet zo een zin hebben. Je moet daar vooral niet in een tent slapen.
Een beest van 700 kg dat 2 uur lang met 40 km/uur kan rennen. Onvoorstelbaar.
Dat is een keuze dan moet ik ook een beetje aan Freek denken. Hij is niet boos op de haai die hem beet bijvoorbeeld. Zelf houd ik van de natuur. Maar als ik verder op een beer zie lopen van het type ijsbeer of panda grizzly dan is het wegwezen of me verstoppen. En bovenal geen snelle bewegingen maken en juist niet rennen maar rustig weglopen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 18:44 schreef polderturk het volgende:
Typish dat dit weer een West-Europeaan overkomt.
Camperen op de Noordpool, zwemmen met haaien, hoge bergen beklimmen. Niks gaat deze mensen te ver. Niet alle West-Europeanen zijn zo maar wel heel veel. Ze willen nieuwe dingen meemaken. Op een ontdekkingsreis gaan. Met zo een mindset zal je soms doodgaan, maar vaak ook nieuwe dingen ontdekken.
Veel Nederlanders kiezen ook voor een actieve vakantie in plaats van een passieve aan het strand.
De ijsbeer is toch een beschermde diersoort. Ik hoop dat de moordenaars vervolgd worden.quote:De beer is door andere aanwezigen doodgeschoten.
Vierde optie is je groot maken, hard schreeuwen en op hem af rennen. Maar daar heb je ook wel ballen voor nodigquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 18:41 schreef Megumi het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je afstand houden en of er voor zorgen dat de beer je niet te pakken kan krijgen. Tweede optie is neerschieten. Derde optie dood houden. Maar beren zien er wel leuk uit en een panda bijvoorbeeld ook en zelfs deze planten eter rukt je arm er af.
Lees de laatste regels nog even van het artikel daar staat het haarfijn uitgelegd.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 18:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De ijsbeer is toch een beschermde diersoort. Ik hoop dat de moordenaars vervolgd worden.
Voor zover ik begrijp, zijn ijsberen in augustus erg actief op zoek naar eten en komen daarbij meer landinwaarts. Aangezien de beer door anderen is doodgeschoten, lijkt het niet alsof hij de tijd heeft gehad om de man rustig te verorberen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 18:19 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Waarom mag een dier wel andere dieren doden maar een mens niet? Het klinkt niet alsof de ijsbeer honger had en hem had opgegeten dus dat is geen goed argument.
Een oom van mij heeft een grizzly die zijn ijskast buiten leeg stond te eten een schop onder de kont gegeven. Daar schrok de beer van en rende weg. Mazzel hebben. Maar als jij een confrontatie wil aangaan met een dier wat boven de 2 meter groot is als het staat. En met een spiermassa vele malen groter dan de jouwe. Zou ik tactisch zeggen zonder een flink geweer veel succes.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 18:48 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Vierde optie is je groot maken, hard schreeuwen en op hem af rennen. Maar daar heb je ook wel ballen voor nodig
[..]
Lees de laatste regels nog even van het artikel daar staat het haarfijn uitgelegd.
Dat klopt niet helemaal door het smelten van de ijskappen en dergelijke zitten bijvoorbeeld de ijsberen in Canada langer en vaker vast op het vasteland waardoor ze opzoek naar voedsel vaker in de dorpen zijn te vinden en dus vaker met mensen in aanraking komen helaas.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 18:53 schreef Repentless het volgende:
[..]
Voor zover ik begrijp, zijn ijsberen in augustus erg actief op zoek naar eten en komen daarbij meer landinwaarts. Aangezien de beer door anderen is doodgeschoten, lijkt het niet alsof hij de tijd heeft gehad om de man rustig te verorberen.
Daarnaast is het nogal zinloos om te zoeken naar een 'argument' waarom een ijsbeer een mens aanvalt en op basis daarvan besluiten of het wel/niet 'terecht' is dat de beer is doodgeschoten.
Een ijsbeer komt nauwelijks mensen tegen in zijn leven en heeft er dus ook geen enkele angst voor, zoals andere wilde dieren dat wel kunnen hebben ontwikkeld. Dus of hij nu honger heeft, territoriale drift, zich bedreigd voelt of wat dan ook, een natuurlijke reactie is aanvallen en verscheuren. Dat is wat ze doen en het is geen kwestie van 'goed' of 'slecht', want dat zijn begrippen die niet bestaan voor roofdieren.
Ja en daarom doen wij dat ook. We zijn immers ook gewoon dieren.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 18:53 schreef Repentless het volgende:
Een ijsbeer komt nauwelijks mensen tegen in zijn leven en heeft er dus ook geen enkele angst voor, zoals andere wilde dieren dat wel kunnen hebben ontwikkeld. Dus of hij nu honger heeft, territoriale drift, zich bedreigd voelt of wat dan ook, een natuurlijke reactie is aanvallen en verscheuren. Dat is wat ze doen en het is geen kwestie van 'goed' of 'slecht', want dat zijn begrippen die niet bestaan voor roofdieren.
Zou een beer wegrennen als je in de lucht schiet?quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 18:41 schreef Megumi het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je afstand houden en of er voor zorgen dat de beer je niet te pakken kan krijgen. Tweede optie is neerschieten. Derde optie dood houden. Maar beren zien er wel leuk uit en een panda bijvoorbeeld ook en zelfs deze planten eter rukt je arm er af.
De grootste mensen doder in Alaska en Canada bijvoorbeeld is niet de Wolf maar de Grizzlybeer. Dus niet een dier waar je bijvoorbeeld mee op de foto wil zeker als het om een moeder met jongen gaat. Maar wegwezen is dan een beter idee. Wat niet wil wegnemen dat het mooie dieren zijn. Maar als bijvoorbeeld een Grizzlybeer wil zalmvissen op jou plek? Dan laat je die beer winnen.
Klopt maar we zijn samen met insecten een van de weinige die steden bouwen van een miljoenen formaat. En als mens de enige die dat ook in gebieden doen samen met dorpen waar gevaarlijke dieren voorkomen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 18:59 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja en daarom doen wij dat ook. We zijn immers ook gewoon dieren.
Ja sorry had honger.quote:
Als ik zou posten probeer dat is dat denk ik een dood verwensing en daar staat een ban op.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 19:01 schreef polderturk het volgende:
[..]
Zou een beer wegrennen als je in de lucht schiet?
Haha, daar is de nabestaande.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 19:05 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als ik zou posten probeer dat is dat denk ik een dood verwensing en daar staat een ban op.
Ik zou op zich een Grizzly net zo gevaarlijk vinden. Er zijn zelfs trouwens aanwijzingen dat je en Grizzly met een Ijsbeer kan kruizen. En dat die vruchtbare nakomelingen kunnen krijgen. Maar uiteindelijk is de mens de meest dodelijkste dier op aarde. En voorlopig de enige die wapensystemen heeft om de hele planeet om zeep te helpen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 19:04 schreef Gia het volgende:
Waarom was hij 'woest'? Omdat hij 'wit' was?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |