abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196254159
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 12:17 schreef verita het volgende:
Vraag over schilderwerk. Ik wil aan de buitenkant van de kozijnen transparante folie 'plakken' zodat ik mijn draai-kiepramen gewoon kan schilderen zonder dat de herfstbladeren en kou naar binnen vliegen. Hoe doe ik dat? Kan ik met ducttape op het buitenschilderwerk de dikke, stevige folie plakken en dat later weer weghalen zonder beschadigingen of moet ik dan de buitenkant ook weer schilderen? Het gaat om een raam van 60 breed, 125 lang.
Niet met ducttap, dat molt de verflaag. Laat zelfs lijmresten op steen achter.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 15 november 2020 @ 17:41:00 #277
151515 verita
Happy days
pi_196258382
Dank allemaal :-D
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_196288883
Ik heb een vraagje voor de ervaren klusser (dat is wrs iedereen die niet mij is). Hoe ga ik op een zo makkelijk mogelijke manier de siliconenkit in de badkamer verwijderen?

Is dat echt met een portie geduld, een stanleymes en schoonmaken met thinner? Ik ben bang dat ik mijn mooie tegels bekras met een mesje. Maar chemisch spul zullen de tegels vast ook niet waarderen vermoed ik zo...
Of zijn er makkelijkere mogelijkheden?
pi_196288978
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 17:05 schreef Lingue het volgende:
Ik heb een vraagje voor de ervaren klusser (dat is wrs iedereen die niet mij is). Hoe ga ik op een zo makkelijk mogelijke manier de siliconenkit in de badkamer verwijderen?

Is dat echt met een portie geduld, een stanleymes en schoonmaken met thinner? Ik ben bang dat ik mijn mooie tegels bekras met een mesje. Maar chemisch spul zullen de tegels vast ook niet waarderen vermoed ik zo...
Snijden :Y evt met een plamuurmes?

evt met een tool als dit: https://www.toolstation.n(...)rstellingsset/p87359
  dinsdag 17 november 2020 @ 17:13:19 #280
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_196289014
quote:

sili kill:
https://www.toolstation.nl/zwaluw-sili-kill/p95191
werkt perfect, en tegels kunnen er prima tegen :) .
*al weet ik niet zeker of het ook goed gaat met natuursteen. Dus dat zou je ff moeten checken bij Zwaluw.
pi_196289050
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 17:13 schreef bleiblei het volgende:

[..]

sili kill:
*al weet ik niet zeker of het ook goed gaat met natuursteen. Dus dat zou je ff moeten checken bij Zwaluw.
:o dat spul kende ik nog niet.
  dinsdag 17 november 2020 @ 17:16:54 #282
36431 bleiblei
pi_196289067
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 17:15 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

:o dat spul kende ik nog niet.
1 keer gebruikt, werkte echt als een malle :Y .
pi_196289069
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 17:16 schreef bleiblei het volgende:

[..]

1 keer gebruikt, werkte echt als een malle :Y .
^O^

Gelijk een potje in m'n winkelmandje gezet.
  dinsdag 17 november 2020 @ 17:21:32 #284
36431 bleiblei
pi_196289123
Ik lees trouwens wel nu dat het vooral voor kitresten werkt. Dus eerst het merendeel verwijderen met een mesje zoals FranticDJ adviseert, en de losse flubbertjes met die sili kill verwijderen.

Als ik heel eerlijk ben weet ik niet meer precies hoe ik het toen gedaan heb (is alweer 17 jaar geleden :@ ). Ik meen eerst met een stanleymesje en dan idd de rest met dat spul.
pi_196289127
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 17:13 schreef bleiblei het volgende:

[..]

sili kill:
Thanks Frantic en Bleiblei. Ik ga t natuursteen nog ff checken want dat is hier wel t geval. Maar anders rij ik morgen direct naar een winkel in de buurt!
pi_196289140
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 17:21 schreef bleiblei het volgende:
Ik lees trouwens wel nu dat het vooral voor kitresten werkt. Dus eerst het merendeel verwijderen met een mesje zoals FranticDJ adviseert, en de losse flubbertjes met die sili kill verwijderen.

Als ik heel eerlijk ben weet ik niet meer precies hoe ik het toen gedaan heb (is alweer 17 jaar geleden :@ ). Ik meen eerst met een stanleymesje en dan idd de rest met dat spul.
Dan ga ik zo nog maar even verder met mijn stanleymesje...
  dinsdag 17 november 2020 @ 18:54:37 #287
4330 PJ
Tja.....
pi_196290540
quote:

Als je nieuwe kitvoegen plaatst van te voren nog primer gebruiken voor maximaal hechten vd kit.
pi_196375469
Hoi allemaal,

Net sleutels van een nieuwbouwwoning mogen ontvangen, maar helaas niet zo handig. Maar toch wil ik dit keer dingen zelf gaan doen.

Op onze zolder waar wij een slaapkamer van willen maken zitten spaan(?)platen. Deze willen wij schilderen maar er zit aan een kant toch best een flinke spleet van zo’n 4 tot 5 mm.

Hoe kan ik deze het beste dichten? Acryl kit die glas afstrijken en dan afwerken met iets anders, of toch ander spul?

pi_196375590
Is dit van die gladde plaat of van die grove plaat waarin je de vezels echt voelt?

Ziet er op eerste zicht uit als een soort hardboard.

M'n ouders hadden dit ook bij hun prefab daksegmenten. Hebben daar toen houten plintjes over de kieren geplaatst. Kit enzo gaat weer scheuren door krimpen/uitzetten van de platen.
pi_196376016
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 12:10 schreef FranticDJ het volgende:
Is dit van die gladde plaat of van die grove plaat waarin je de vezels echt voelt?

Ziet er op eerste zicht uit als een soort hardboard.

M'n ouders hadden dit ook bij hun prefab daksegmenten. Hebben daar toen houten plintjes over de kieren geplaatst. Kit enzo gaat weer scheuren door krimpen/uitzetten van de platen.
Hele gladde...

Was al bang voor een plint oid
  dinsdag 24 november 2020 @ 21:51:36 #291
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_196398371
Wij gaan in ons nieuwe huis de vide sluiten die erin zit.
Nu heb ik het volgende bedacht van boven naar beneden:
Boven verdieping
OSB
Balken
Regels
Stucplaat
Beneden verdieping

Nu ben ik op zoek naar de beste isolatie om tussen de balken te kunnen verwerken.
Wat is hiervoor de best geschikte isolatie? Zelf kom ik uit op isolatie zoals deze:
https://www.bouwmaat.nl/r(...)m/product/0000527473

Maar iemand die een betere suggestie heeft?
  dinsdag 24 november 2020 @ 22:09:26 #292
36431 bleiblei
pi_196398612
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 21:51 schreef Goddelijker het volgende:
Wij gaan in ons nieuwe huis de vide sluiten die erin zit.
Nu heb ik het volgende bedacht van boven naar beneden:
Boven verdieping
OSB
Balken
Regels
Stucplaat
Beneden verdieping

Nu ben ik op zoek naar de beste isolatie om tussen de balken te kunnen verwerken.
Wat is hiervoor de best geschikte isolatie? Zelf kom ik uit op isolatie zoals deze:
https://www.bouwmaat.nl/r(...)m/product/0000527473

Maar iemand die een betere suggestie heeft?
Wat is het doel van de isolatie? Geluid of temperatuur?

Als het om temperatuur gaat, zou ik voor mineral wool (MW35) gaan van Knauf. Scheelt een berg jeuk en isoleert goed.

Gaat het je om geluid (dat je gerommel in de kamer boven niet hoort als je beneden zit). Dan kan je het beste een systeem gebruiken om de vloer of het plafond, los te koppelen van de constructie.
  dinsdag 24 november 2020 @ 22:44:35 #293
314372 Goddelijker
pi_196399183
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2020 22:09 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Wat is het doel van de isolatie? Geluid of temperatuur?

Als het om temperatuur gaat, zou ik voor mineral wool (MW35) gaan van Knauf. Scheelt een berg jeuk en isoleert goed.

Gaat het je om geluid (dat je gerommel in de kamer boven niet hoort als je beneden zit). Dan kan je het beste een systeem gebruiken om de vloer of het plafond, los te koppelen van de constructie.
Voornamelijk (loop) geluid.
Zoals een metal stud systeem?
  dinsdag 24 november 2020 @ 22:56:13 #294
36431 bleiblei
pi_196399346
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 22:44 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Voornamelijk (loop) geluid.
Zoals een metal stud systeem?
Voor de vloer beweerde onze aannemer dat fermacell platen met isolatie er tegenaan super zijn tegen loop geluid. Had hij bij vrienden van ons toegepast en die waren ook enthousiast. Zelf geen ervaring mee want vanwege tijd en euro's ben ik voor OSB gegaan en daar heb ik stiekem wel spijt van...
  woensdag 25 november 2020 @ 08:12:28 #295
314372 Goddelijker
pi_196401983
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 22:56 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Voor de vloer beweerde onze aannemer dat fermacell platen met isolatie er tegenaan super zijn tegen loop geluid. Had hij bij vrienden van ons toegepast en die waren ook enthousiast. Zelf geen ervaring mee want vanwege tijd en euro's ben ik voor OSB gegaan en daar heb ik stiekem wel spijt van...
Maar Fermacell of Knauf Brio moet je wel op een niet overbruggende manier leggen?
Dus zou in mijn geval OSB moeten leggen en daar overheen deze platen.

Ik denk dat dit beter werkt inderdaad dan isolatie er tussen. Dit zorgt namelijk voor een losgekoppelde vloer.

[ Bericht 6% gewijzigd door Goddelijker op 25-11-2020 08:28:28 ]
  woensdag 25 november 2020 @ 09:06:15 #296
36431 bleiblei
pi_196402394
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 08:12 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Maar Fermacell of Knauf Brio moet je wel op een niet overbruggende manier leggen?
Dus zou in mijn geval OSB moeten leggen en daar overheen deze platen.

Ik denk dat dit beter werkt inderdaad dan isolatie er tussen. Dit zorgt namelijk voor een losgekoppelde vloer.
Verrek, je hebt gelijk. Je moet dat spul bovenop het isolatie leggen.
Zo zie je maar weer, ik heb het nog nooit gebruikt O-) .
Zou wel betekenen dat het wellicht alsnog interessant kan zijn in de kinderkamers. Want dan is het puur een kwestie van meubels & laminaat eruit, Egalisatiekorrels en Fermacell platen erin, en dan simpelweg het laminaat weer terugleggen! Dat is nog wel te doen in een weekendje.

Edit: Oh, en de deuren inkorten, want die gaan dan ook niet meer open :X .
  woensdag 25 november 2020 @ 10:50:52 #297
314372 Goddelijker
pi_196403715
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 09:06 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Verrek, je hebt gelijk. Je moet dat spul bovenop het isolatie leggen.
Zo zie je maar weer, ik heb het nog nooit gebruikt O-) .
Zou wel betekenen dat het wellicht alsnog interessant kan zijn in de kinderkamers. Want dan is het puur een kwestie van meubels & laminaat eruit, Egalisatiekorrels en Fermacell platen erin, en dan simpelweg het laminaat weer terugleggen! Dat is nog wel te doen in een weekendje.

Edit: Oh, en de deuren inkorten, want die gaan dan ook niet meer open :X .
Ja, bij mij wordt het dan simpelweg bovenop de OSB platen. Alleen rekening houden met dat de balken een aantal cm lager moeten komen, zodat het gelijk komt met de huidige vloer.
pi_196410044
Ik ben niet helemaal thuis in de laatste normen over elektrotechnische veiligheid.... Help.

Zojuist mijn nieuwe groepenkast ontvangen, maar wat mij opvalt, zowel in de automaten met kooi klemmen als in de verdeel blokken onderin met schroef verbinding zijn géén adereindhulzen gebruikt.

Is dit toegestaan of is elektramat.nl hier gewoon in gebreke?
Laat die handjes wapperen!
  woensdag 25 november 2020 @ 17:50:46 #299
36431 bleiblei
pi_196410255
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 17:36 schreef Gieliovd het volgende:
Ik ben niet helemaal thuis in de laatste normen over elektrotechnische veiligheid.... Help.

Zojuist mijn nieuwe groepenkast ontvangen, maar wat mij opvalt, zowel in de automaten met kooi klemmen als in de verdeel blokken onderin met schroef verbinding zijn géén adereindhulzen gebruikt.

Is dit toegestaan of is elektramat.nl hier gewoon in gebreke?
Dat is toch massieve kabel? Heb nooit gezien dat daar nog adereindhulzen omheen gaan.
pi_196411173
Nee, soepele kern.
Laat die handjes wapperen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')