Niet met ducttap, dat molt de verflaag. Laat zelfs lijmresten op steen achter.quote:Op zondag 15 november 2020 12:17 schreef verita het volgende:
Vraag over schilderwerk. Ik wil aan de buitenkant van de kozijnen transparante folie 'plakken' zodat ik mijn draai-kiepramen gewoon kan schilderen zonder dat de herfstbladeren en kou naar binnen vliegen. Hoe doe ik dat? Kan ik met ducttape op het buitenschilderwerk de dikke, stevige folie plakken en dat later weer weghalen zonder beschadigingen of moet ik dan de buitenkant ook weer schilderen? Het gaat om een raam van 60 breed, 125 lang.
Snijdenquote:Op dinsdag 17 november 2020 17:05 schreef Lingue het volgende:
Ik heb een vraagje voor de ervaren klusser (dat is wrs iedereen die niet mij is). Hoe ga ik op een zo makkelijk mogelijke manier de siliconenkit in de badkamer verwijderen?
Is dat echt met een portie geduld, een stanleymes en schoonmaken met thinner? Ik ben bang dat ik mijn mooie tegels bekras met een mesje. Maar chemisch spul zullen de tegels vast ook niet waarderen vermoed ik zo...
Of zijn er makkelijkere mogelijkheden?
sili kill:quote:Op dinsdag 17 november 2020 17:05 schreef Lingue het volgende:
Ik heb een vraagje voor de ervaren klusser (dat is wrs iedereen die niet mij is). Hoe ga ik op een zo makkelijk mogelijke manier de siliconenkit in de badkamer verwijderen?
Is dat echt met een portie geduld, een stanleymes en schoonmaken met thinner? Ik ben bang dat ik mijn mooie tegels bekras met een mesje. Maar chemisch spul zullen de tegels vast ook niet waarderen vermoed ik zo...
quote:Op dinsdag 17 november 2020 17:13 schreef bleiblei het volgende:
[..]
sili kill:
https://www.toolstation.nl/zwaluw-sili-kill/p95191
werkt perfect, en tegels kunnen er prima tegen.
*al weet ik niet zeker of het ook goed gaat met natuursteen. Dus dat zou je ff moeten checken bij Zwaluw.
quote:Op dinsdag 17 november 2020 17:16 schreef bleiblei het volgende:
[..]
1 keer gebruikt, werkte echt als een malle.
Thanks Frantic en Bleiblei. Ik ga t natuursteen nog ff checken want dat is hier wel t geval. Maar anders rij ik morgen direct naar een winkel in de buurt!quote:Op dinsdag 17 november 2020 17:13 schreef bleiblei het volgende:
[..]
sili kill:
https://www.toolstation.nl/zwaluw-sili-kill/p95191
werkt perfect, en tegels kunnen er prima tegen.
*al weet ik niet zeker of het ook goed gaat met natuursteen. Dus dat zou je ff moeten checken bij Zwaluw.
Dan ga ik zo nog maar even verder met mijn stanleymesje...quote:Op dinsdag 17 november 2020 17:21 schreef bleiblei het volgende:
Ik lees trouwens wel nu dat het vooral voor kitresten werkt. Dus eerst het merendeel verwijderen met een mesje zoals FranticDJ adviseert, en de losse flubbertjes met die sili kill verwijderen.
Als ik heel eerlijk ben weet ik niet meer precies hoe ik het toen gedaan heb (is alweer 17 jaar geleden). Ik meen eerst met een stanleymesje en dan idd de rest met dat spul.
Als je nieuwe kitvoegen plaatst van te voren nog primer gebruiken voor maximaal hechten vd kit.quote:Op dinsdag 17 november 2020 17:05 schreef Lingue het volgende:
Hele gladde...quote:Op maandag 23 november 2020 12:10 schreef FranticDJ het volgende:
Is dit van die gladde plaat of van die grove plaat waarin je de vezels echt voelt?
Ziet er op eerste zicht uit als een soort hardboard.
M'n ouders hadden dit ook bij hun prefab daksegmenten. Hebben daar toen houten plintjes over de kieren geplaatst. Kit enzo gaat weer scheuren door krimpen/uitzetten van de platen.
Wat is het doel van de isolatie? Geluid of temperatuur?quote:Op dinsdag 24 november 2020 21:51 schreef Goddelijker het volgende:
Wij gaan in ons nieuwe huis de vide sluiten die erin zit.
Nu heb ik het volgende bedacht van boven naar beneden:
Boven verdieping
OSB
Balken
Regels
Stucplaat
Beneden verdieping
Nu ben ik op zoek naar de beste isolatie om tussen de balken te kunnen verwerken.
Wat is hiervoor de best geschikte isolatie? Zelf kom ik uit op isolatie zoals deze:
https://www.bouwmaat.nl/r(...)m/product/0000527473
Maar iemand die een betere suggestie heeft?
Voornamelijk (loop) geluid.quote:Op dinsdag 24 november 2020 22:09 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wat is het doel van de isolatie? Geluid of temperatuur?
Als het om temperatuur gaat, zou ik voor mineral wool (MW35) gaan van Knauf. Scheelt een berg jeuk en isoleert goed.
Gaat het je om geluid (dat je gerommel in de kamer boven niet hoort als je beneden zit). Dan kan je het beste een systeem gebruiken om de vloer of het plafond, los te koppelen van de constructie.
Voor de vloer beweerde onze aannemer dat fermacell platen met isolatie er tegenaan super zijn tegen loop geluid. Had hij bij vrienden van ons toegepast en die waren ook enthousiast. Zelf geen ervaring mee want vanwege tijd en euro's ben ik voor OSB gegaan en daar heb ik stiekem wel spijt van...quote:Op dinsdag 24 november 2020 22:44 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Voornamelijk (loop) geluid.
Zoals een metal stud systeem?
Maar Fermacell of Knauf Brio moet je wel op een niet overbruggende manier leggen?quote:Op dinsdag 24 november 2020 22:56 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Voor de vloer beweerde onze aannemer dat fermacell platen met isolatie er tegenaan super zijn tegen loop geluid. Had hij bij vrienden van ons toegepast en die waren ook enthousiast. Zelf geen ervaring mee want vanwege tijd en euro's ben ik voor OSB gegaan en daar heb ik stiekem wel spijt van...
Verrek, je hebt gelijk. Je moet dat spul bovenop het isolatie leggen.quote:Op woensdag 25 november 2020 08:12 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Maar Fermacell of Knauf Brio moet je wel op een niet overbruggende manier leggen?
Dus zou in mijn geval OSB moeten leggen en daar overheen deze platen.
Ik denk dat dit beter werkt inderdaad dan isolatie er tussen. Dit zorgt namelijk voor een losgekoppelde vloer.
Ja, bij mij wordt het dan simpelweg bovenop de OSB platen. Alleen rekening houden met dat de balken een aantal cm lager moeten komen, zodat het gelijk komt met de huidige vloer.quote:Op woensdag 25 november 2020 09:06 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Verrek, je hebt gelijk. Je moet dat spul bovenop het isolatie leggen.
Zo zie je maar weer, ik heb het nog nooit gebruikt.
Zou wel betekenen dat het wellicht alsnog interessant kan zijn in de kinderkamers. Want dan is het puur een kwestie van meubels & laminaat eruit, Egalisatiekorrels en Fermacell platen erin, en dan simpelweg het laminaat weer terugleggen! Dat is nog wel te doen in een weekendje.
Edit: Oh, en de deuren inkorten, want die gaan dan ook niet meer open.
Dat is toch massieve kabel? Heb nooit gezien dat daar nog adereindhulzen omheen gaan.quote:Op woensdag 25 november 2020 17:36 schreef Gieliovd het volgende:
Ik ben niet helemaal thuis in de laatste normen over elektrotechnische veiligheid.... Help.
Zojuist mijn nieuwe groepenkast ontvangen, maar wat mij opvalt, zowel in de automaten met kooi klemmen als in de verdeel blokken onderin met schroef verbinding zijn géén adereindhulzen gebruikt.
Is dit toegestaan of is elektramat.nl hier gewoon in gebreke?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |