Nee, opzich niet. Maar op een lasdoos mag je zo'n beetje zes kabelinvoeren tegelijk gebruiken.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 21:43 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Nee. Maar t maakt niet uit oftie uit de bovenste of onderste komt toch? Heb die bovenste doos erbij gezet om zo wat meer ruimte te hebben qua pielen met die draden.
[..]
Je hoeft ze niet af te kitten, zeker niet als ze zoals bij jou deels onder de overkapping hangen.quote:Maar dan krijg ik t van zn lang zal zn levensdagen niet meer los, indien ik er ooit nog bij wil?
Zeker, maar ik had na die post geen tijd meer dus kdacht dat doe ik morgenochtend ffquote:Op donderdag 27 augustus 2020 22:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Open je de volgende keer ook een nieuwe?
Inmiddels kunnen we hier gewoon verderquote:Op donderdag 27 augustus 2020 23:50 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Zeker, maar ik had na die post geen tijd meer dus kdacht dat doe ik morgenochtend ff
Ik zou dan eerder kijken naar iets van pur oid. is het op een bergzolder ofzo ?quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 17:43 schreef wootahH het volgende:
Ik zag laatst dat ik bij een deel van t huis een kier heb tussen een balk en het dak. Moet ik hier iemand naar laten kijken of kan ik dit gewoon zelf dichtkitten? [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 21:21 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik zou dan eerder kijken naar iets van pur oid. is het op een bergzolder ofzo ?
Het is op zolder. Schuin aflopend dak. Wel afgewerkt met Schotten dus die foto was achter de Schotten voor wat opslag. Er staat wel een dakkapel boven dit deel, mogelijk heeft dat er nog mee te maken dat aan deze kant een kier is ontstaan.quote:
Voor binnen vind ik dat topspul qua plamuur. Voor buiten zou ik 2-componenten epoxy gebruiken.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 17:51 schreef archito het volgende:
Wat vinden jullie de fijnste plamuur om houtrot te repareren?
Ik heb nu Den Bravan Zwaluw 2-componenten epoxy gebruikt. Werkt wel prima en is niet duur, maar vroeg me af of iemand misschien nog tips heeft?
Deze bedoel ik:quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 18:16 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Voor binnen vind ik dat topspul qua plamuur. Voor buiten zou ik 2-componenten epoxy gebruiken.
Weet ik, die gebruik ik ook voor binnen. Maar volgens mij is dat geen epoxy.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 18:25 schreef archito het volgende:
[..]
Deze bedoel ik:
https://www.verfwebwinkel(...)paratiemassa-2k.html
Dat is toch 2-componenten epoxy?
Volgens de omschrijving op de website en het blik zelf wel.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 19:56 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Weet ik, die gebruik ik ook voor binnen. Maar volgens mij is dat geen epoxy.
Ah ja, dat gele transparante ken ik wel. Waarschijnlijk iets van repair care o.i.d.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 20:24 schreef bleiblei het volgende:
Dan ist epoxy.
Buitenboel laten we doen door een schilder en die gebruikt 2-componenten spul uit een speciale plamuurkitding. Droogt gelig transparant op. Die plamuur is uiteindelijk veel harder, droogt op een manier dat je er nog een beetje mee kan boetseren tijdens het drogen en heeft ook een soort van verbindend (lijmend) vermogen. Heeft wel wat weg van de epoxy die ze gebruiken met blauwe kleurstof of van die hippe riviertafels mee te maken.
Kan dat niet met zo'n flexibele rvs buis ?quote:Op zondag 30 augustus 2020 13:01 schreef Puala het volgende:
Mijn huis had een open haard, maar die is er uit en toen is ook het rookkanaal gesneuveld. Er is nu een schoorsteen waar niets in zit en een doorvoer naar het dak. Weet er iemand wat ik er in moet maken om er uiteindelijk een kachel in te kunnen zetten?
(slag)pluggen zijn beter in dwarskrachten opvangen dan trekkrachten. Zonnedoek lijkt me meer een trekkracht uit te oefenen. Blijft over chemisch of keilbout. Heb je een goeie steen die niet te dicht aan de rand zit (bijvoorbeeld net onder je dakgoot) keilbout gebruiken. Keilbout bouwt nl bij aandraaien door de wigvorm spanning in de steen op. Chemisch anker als het echt vast moet, hoeft niet eens zo duur te zijn. (https://www.hornbach.nl/s(...)rtikeloverzicht.html )quote:Op zondag 30 augustus 2020 13:55 schreef kanovinnie het volgende:
Ik wil een stalen koker (40x40) aan mijn buitenmuur (metselwerk) bevestigen.
Ik heb dus 4 opties:
Gewone schroef+plug
Chemisch anker (maar dat lijkt me wat omslachtig)
Slagplug
Keilbout.
Uiteindelijk komt er in de zomer een zonnedoek aan te hangen, dus het moet wel wat kunnen hebben.
Oja dat valt eigenlijk nog wel mee. Dus gewoon een gat boren, wat van dat spul erin spuiten en een draadeind erin duwen?quote:Op zondag 30 augustus 2020 14:14 schreef Oledanmaarweer het volgende:
[..]
(slag)pluggen zijn beter in dwarskrachten opvangen dan trekkrachten. Zonnedoek lijkt me meer een trekkracht uit te oefenen. Blijft over chemisch of keilbout. Heb je een goeie steen die niet te dicht aan de rand zit (bijvoorbeeld net onder je dakgoot) keilbout gebruiken. Keilbout bouwt nl bij aandraaien door de wigvorm spanning in de steen op. Chemisch anker als het echt vast moet, hoeft niet eens zo duur te zijn. (https://www.hornbach.nl/s(...)rtikeloverzicht.html )
verbruik zal zijn bij gat 20mm (waarschijnlijk te groot) en draadeind M8 en 8 cm diep. pi(1^2-0,4^2)x8 - 21ml. Tube is 280ml dus 13 gaten.quote:Op zondag 30 augustus 2020 14:33 schreef kanovinnie het volgende:
En aan zo'n tube heb ik wel genoeg voor 12 gaten denk ik?
Een keilbout of chemisch anker lijkt me rijkelijk overdreven...quote:Op zondag 30 augustus 2020 13:55 schreef kanovinnie het volgende:
Ik wil een stalen koker (40x40) aan mijn buitenmuur (metselwerk) bevestigen.
Het idee is om een gat door te boren, en daarna door 1 kant van de balk het gat te vergroten.
Dan een gaatje in de muur boren, een plug in de muur slaan/drukken en de boel vastschroeven, wat kan door het grotere gat wat in de balk zit.
Maarrrr. Iemand die ik ken begon erover dat ik het beste een chemisch anker kan gebruiken. Of een slagplug.
En los daarvan kan ik ook nog een keilbout gebruiken.
Ik heb dus 4 opties:
Gewone schroef+plug
Chemisch anker (maar dat lijkt me wat omslachtig)
Slagplug
Keilbout.
Uiteindelijk komt er in de zomer een zonnedoek aan te hangen, dus het moet wel wat kunnen hebben.
Heeft iemand hier er wat nuttigs over te zeggen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |