SPOILER: Het Kabinet-TrumpOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amerikaans Congres:
Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)
Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)SPOILER: Overzicht van lopende onderzoekenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Hoe werkt een impeachment?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Extra aanwijzingen voor dit topic:
Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.
Daarom de volgende afspraken:
• Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.
We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiėren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:![]()
![]()
18 jaar of ouder moet je zijn. Dus dat hij dat wapen had was al illegaal.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:22 schreef Pleun2011 het volgende: [..] Of hij zichzelf niet onder controle heeft is lastig te beoordelen, ik zie hem in eerste instantie juist wegrennen van het conflict, maar hij wordt in het nauw gedreven door agressieve figuren. Na het neerschieten van de eerste kerel wil hij ook meteen eerste hulp verlenen en zie je hem bellen..911 mogelijk. Eerlijk gezegd vermoed ik dat hij geen zware straf gaat krijgen. Weet alleen niet of dat wapen legaal was.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.![]()
Altijd weer zo extreem met "liegt". Je kunt iets rapporteren wat niet helemaal klopt zonder te liegen. Hell, je kunt totale poep praten, zonder te liegen.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:22 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Die zin staat niet in de scope memo van Rosenstein wil je beweren ? Het CBS artikel liegt ?
Ik heb geen reden om aan te nemen dat CBS loog, wel dat ze onnauwkeurig verslag gaven. Als je las wat ik je aanbood deel je die mening. Heb je een andere mening?
Als ik jouw doctrine aanhang was je continue aan het liegen, wat ik betwijfel. Hoewel tijger_m zoiets wel lijkt voor te staan.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
De body language is er niet een van iemand die zichzelf onder controle heeft imho.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:22 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Of hij zichzelf niet onder controle heeft is lastig te beoordelen, ik zie hem in eerste instantie juist wegrennen van het conflict, maar hij wordt in het nauw gedreven door agressieve figuren. Na het neerschieten van de eerste kerel wil hij ook meteen eerste hulp verlenen en zie je hem bellen..911 mogelijk. Eerlijk gezegd vermoed ik dat hij geen zware straf gaat krijgen. Weet alleen niet of dat wapen legaal was.
Ik denk dat je onderschat hoe hierop door Justitie gereageerd gaat worden, hij heeft een wapen over de staatsgrens heen gebracht naar een conflict situatie wat al spreekt naar intentie, hij draagt wegwerphandschoenen en ik heb het idee dat de munitie die hij gebruikte geen reguliere FMJ's waren, die arm wond is veel te groot voor een normale kogel tenzij dat een exit is, dan is het mogelijk maar dan nog.
Het wapen kan legaal zijn in zijn staat maar in Wisconsin moet je 18 jaar zijn om van het recht op open carrry gebruik te maken dus in principe begaat hij een misdrijf in Wisconsin door het wapen uberhaupt te dragen.
Eh, ik zie dat filmpje anders, ik zie hem alleen achteruit lopen nadat hij is opgestaan, de straat is dan leeg en ik zie hem geen hulp verlenen.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2020 00:39:39 ]![]()
Wat er gerapporteerd wordt klopt 100% zoals ook te zien in het document wat in het artikel bijgevoegd is. Pagina 3 staat het gewoon.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:26 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Altijd weer zo extreem met "liegt". Je kunt iets rapporteren wat niet helemaal klopt zonder te liegen. Hell, je kunt totale poep praten, zonder te liegen.
Ik heb geen reden om aan te nemen dat CBS loog, wel dat ze onnauwkeurig verslag gaven. Als je las wat ik je aanbood deel je die mening. Heb je een andere mening?
Als ik jouw doctrine aanhang was je continue aan het liegen, wat ik betwijfel. Hoewel tijger_m zoiets wel lijkt voor te staan.
Waar haal jij die pagina vandaan ? want die komt niet uit de 2 august scope memo van Rosenstein waar het artikel over gaat.![]()
Wat heb ik nu weer gedaan??quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:26 schreef SnertMetChoco het volgende:
Als ik jouw doctrine aanhang was je continue aan het liegen, wat ik betwijfel. Hoewel tijger_m zoiets wel lijkt voor te staan.![]()
![]()
Je verwart steevast dat wanneer iemand iets zegt wat niet waar is, die persoon liegt.quote:“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Je lijkt dingen door elkaar te halen of aan te nemen dat ik je begrijp. Als je een rapport wil bespreken kan dat, maar in een random reactie zie ik dat niet zo?!quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:30 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Wat er gerapporteerd wordt klopt 100% zoals ook te zien in het document wat in het artikel bijgevoegd is. Pagina 3 staat het gewoon.
Waar haal jij die pagina vandaan ? want die komt niet uit de 2 august scope memo van Rosenstein waar het artikel over gaat.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Oh, ok. Ik zie dat iets genuanceerderquote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:32 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Je verwart steevast dat wanneer iemand iets zegt wat niet waar is, die persoon liegt.![]()
![]()
Aha ik zie het al. Jij zit naar een heel ander document te kijken.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:26 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Altijd weer zo extreem met "liegt". Je kunt iets rapporteren wat niet helemaal klopt zonder te liegen. Hell, je kunt totale poep praten, zonder te liegen.
Als ik jouw doctrine aanhang was je continue aan het liegen, wat ik betwijfel. Hoewel tijger_m zoiets wel lijkt voor te staan.
Jij toont de mei 17 order. Het artikel gaat over de 2 aug scope memo.![]()
Ja, dat zie jij vast anders ja.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, ok. Ik zie dat iets genuanceerder“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Diversiteit, dat moeten we omarmenquote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:35 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, dat zie jij vast anders ja.![]()
![]()
Lekkere situatie wel, allemaal jonge gasten met een AR in hun oksel die zich een soort militair wanen.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:10 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hier staan alle relevante filmpjes
https://www.geenstijl.nl/(...)en-in-hoofd-en-buik/![]()
![]()
Deze jongeman was vooral gecharmeerd van de politie.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:51 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Lekkere situatie wel, allemaal jonge gasten met een AR in hun oksel die zich een soort militair wanen.
Overigens is de complicatie voor hem dat hij deze mensen doodschoot terwijl hij een misdrijf beging (illegaal wapenbezit) in Wisconsin, dat is waarom hem moord in de eerste graad ten laste word gelegd.![]()
Prettig dat je achterhaalt waar het verschil dan in zit.(Dat meen ik !) Wat je echter doet is dat je een woord die geen strikt juridische betekenis heeft verwarren met woorden die dat wel hebben.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:35 schreef Sjemmert het volgende:
de mei 17 order. Het artikel gaat over de 2 aug scope memo.
Ik vind het wel sjiek om te tonen waar je wel op doelde, en dat is dit, een brief ter verduidelijking van Rosenstein:
Colluding heeft hier geen juridische betekenis. Mueller kon/kan niet iemand aanklagen op basis van "collusion". Wel wilde hij dus dat er uitgezocht werd of er samengewerkt werd en dat bleek zo te zijn en nog eens extra zo vanuit het rapport vanuit de Senaat, hoewel Rubio dat op bizarre wijze dan niet vond.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Geen onzin, wel opdracht onderzoek te doen naar collusion.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:20 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat vreemd is, is dat je niet overweegt dat je onzin praat. Als je gaat naar de bron weet je dat je onzin praat:
[ afbeelding ]
Geen collusion, niks.
Het document wat jij laat zien is het publiek vrijgegeven 17 mei 2017 order van Rosenstein aan special counsel om de Trump campagne te gaan onderzoeken.
Het document waar ik het over heb en waar het artikel over gaat is de interne scope memo van Rosenstein aan Mueller van 2 augustus 2017. Sinds het artikel van CBS zijn er meer delen van de memo vrijgegeven trouwens, de meest recente versie staat onderaan deze post.
Het document dat jij aanhaalde was geschreven om publiek vrij te kunnen geven zonder specifieke details van het onderzoek vrij te geven.
De interne memo was dat niet en gaat dieper in op welke zaken Rosenstein Mueller autoriseert om te onderzoeken. Dat staat zo ook beschreven in het document zelf;https://www.foxnews.com/p(...)ers-of-mueller-probequote:The May 17,2017 order was worded categorically in order to permit its public release
without confirming specific investigations involving specific individuals. This memorandum
provides a more specific description of your authority. The following allegations were within
the scope of the Investigation at the time of your appointment and are within the scope of the
Order:
- Allegations that Carter Page committed a crime or crimes by colluding with Russian
govenunent officials with respect to the Russian govenunent's efforts to interfere with
the 2016 election for President of the United States, in violation of United States law
- Allegations that Paul Manafort Committed a crime or crimes by colluding with Russian government officials
with respect to the Russian government's efforts to interfere with the 2016
election for President of the United States, in violation of United States law
- Allegations that George Papadopolous Committed a crime or crimes by colluding with Russian government officials
with respect to the Russian government's efforts to interfere with the 2016
election for President of the United States, in violation of United States law![]()
En het meest trieste van het hele verhaal is dat men kwam opdagen omdat men gehoord had dat er met pipe bombs naar de burgers van Kenosha gegooid zou worden door demonstranten.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:51 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Lekkere situatie wel, allemaal jonge gasten met een AR in hun oksel die zich een soort militair wanen.
Nou is het wel redelijk duidelijk dat de rechtse militie types niet de snuggerste zijn en werkelijk alles lijken te geloven maar dit is toch wel weer een staaltje stupiditeit.
Resultaat, 2 mensen dood, een gewond en een jonge man heeft zijn leven geruineerd voordat het begonnen is.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2020 01:12:54 ]![]()
Je eigen bronnen geven precies het onderscheid aan “a crime by colluding”, wat inderdaad de vraag was. Kon er een misdrijf hard gemaakt worden en dat kon Mueller in een aantal gevallen niet. Desondanks was er wel een hoop bewijs voor laakbaar of zelfs landverradend (woorden van een federale rechter over Flynn) gedrag en ook voor “collusion”, of hoe zou jij het overhandigen van interne gedetailleerde polls noemen?quote:Op donderdag 27 augustus 2020 01:05 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Geen onzin, wel opdracht onderzoek te doen naar collusion.
Het document wat jij laat zien is het publiek vrijgegeven 17 mei 2017 order van Rosenstein aan special counsel om de Trump campagne te gaan onderzoeken.
Het document waar ik het over heb en waar het artikel over gaat is de interne scope memo van Rosenstein aan Mueller van 2 augustus 2017. Sinds het artikel van CBS zijn er meer delen van de memo vrijgegeven trouwens, de meest recente versie staat onderaan deze post.
Het document dat jij aanhaalde was geschreven om publiek vrij te kunnen geven zonder specifieke details van het onderzoek vrij te geven.
De interne memo was dat niet en gaat dieper in op welke zaken Rosenstein Mueller autoriseert om te onderzoeken. Dat staat zo ook beschreven in het document zelf;
[..]
https://www.foxnews.com/p(...)ers-of-mueller-probe
Daarnaast, stel je voor dat Grapperhaus de opdracht gaf om de CDA campagne te onderzoeken om te kijken of er misdrijven gepleegd werden op basis van samenwerking met Rusland. De openbaar aanklager kan daarop geen misdrijven hard maken (betwistbaar, maar ok) waarop je de conclusie trekt dat er geen samenwerking was volgens het onderzoek. Zo werkt dat niet en in dit geval integendeel.
[ Bericht 6% gewijzigd door SnertMetChoco op 27-08-2020 01:44:39 ]“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
![]()
Rittenhouse, het ettertje, woont elders Hij heeft geen woning of winkel daar te beschermen.
Hij woont in een andere staat en is bewust naar Kenosha gereden om te rellen dan wel het vaderland te verdedigen.
rellen om te rellen is een motief, maar het vaderland /poltie "dienen" op deze wijze is een politieke uiterst rechtse keuze. Het zal wel zijn dat hij provoceerde.. Met een geweer lopen , mensen bedreigen. Hij werd ook aangevallen ... door dit provocatief gedrag... daarom zal hij ook geschoten hebben, maar hij heeft het opgezocht en uitgelokt.
Dit is geen zelfverdediging.
Het is een vorm van politiek terrorisme.
[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 27-08-2020 02:41:10 ]![]()
TRUMP ADOREREN.
Wat een eng clubje ook..
1 groot kneuzenfestival, 3 dagen op rij
[ Bericht 59% gewijzigd door DonDruiper op 27-08-2020 03:25:48 ]Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Biden hoeft alleen de beste uitspraken er uit te pikken en die debunken in een Ad. Ze maken het hem wel makkelijk. Het is allemaal ouwe republikeinse standaardgereutel.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 05:42 schreef DonDruiper het volgende:
Wat een leugens vannacht. Echt bizarMag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Het is inderdaad een stapje verder dan het verbale terrorisme op Social media. We mogen ons gelukkig prijzen dat ze in Nederland niet makkelijk aan wapens kunnen komen.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 02:33 schreef Bluesdude het volgende:
[ twitter ]
Rittenhouse, het ettertje, woont elders Hij heeft geen woning of winkel daar te beschermen.
Hij woont in een andere staat en is bewust naar Kenosha gereden om te rellen dan wel het vaderland te verdedigen.
rellen om te rellen is een motief, maar het vaderland /poltie "dienen" op deze wijze is een politieke uiterst rechtse keuze. Het zal wel zijn dat hij provoceerde.. Met een geweer lopen , mensen bedreigen. Hij werd ook aangevallen ... door dit provocatief gedrag... daarom zal hij ook geschoten hebben, maar hij heeft het opgezocht en uitgelokt.
Dit is geen zelfverdediging.
Het is een vorm van politiek terrorisme.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
DeVos teruggefloten omdat ze het coronageld voor scholen wat al te creatief wilde spenderen volgens de rechter:quote:Judge blocks DeVos plan to send more pandemic relief to private school students
The court ruling blocks DeVos from implementing or enforcing her rule in at least eight states and some of the nation’s largest public school districts.
A federal judge in California on Wednesday halted Education Secretary Betsy DeVos’ effort to boost emergency coronavirus relief for private school students.
The court ruling blocks DeVos from implementing or enforcing her rule in at least eight states and some of the nation’s largest public school districts. The secretary's policy requires public school districts to send a greater share of their CARES Act, H.R. 748 (116), pandemic assistance funding to private school students than is typically required under federal law.
U.S. District Judge James Donato’s order prevents DeVos from carrying out her policy in a large swath of the country: Michigan, California, Hawaii, Maine, Maryland, New Mexico, Pennsylvania, Wisconsin, the District of Columbia as well as for public school districts in New York City, Chicago, Cleveland and San Francisco.
Last week a federal judge in Washington state similarly blocked DeVos’ rule, but there has been a dispute about whether that order applies nationwide. DeVos separately on Wednesday evening sought clarification from that judge about the order.
The pair of rulings amount to a major setback for DeVos, as she seeks to oversee the roughly $16 billion pot of emergency assistance Congress laid out for K-12 schools in the CARES Act in March.
Dana Nessel, attorney general of Michigan, who led the legal challenge, praised the court’s ruling in a tweet on Wednesday, calling it a “Big win for Michigan kids.”
An attorney arguing the case for Nessel argued during a hearing last week that the states were seeking to stop DeVos from acting as a “reverse Robin Hood” in taking funding away from cash-strapped public schools to send to wealthy private schools.
At issue in the cases is how school districts must share their coronavirus relief funding with private schools to provide “equitable services” such as technology, tutoring or transportation for those students.
Public school officials argue the emergency funding should be shared with private schools under the typical federal formula, which is based on the number of low-income students at private schools. But DeVos’ rule says school districts must set aside money for private school students, based on total enrollment, irrespective of income.
The rule also gives public schools a second option, allowing them to limit funding to low-income private school students, but only if the districts use their share of the relief aid entirely on low-income students in public schools. State and education groups dismiss that option as an unworkable false choice.
Education groups, teachers unions, civil rights organizations and some GOP education officials have expressed concerns about the administration’s approach to distributing the pandemic assistance.
The Trump administration argues that it has the authority to create policy dictating public distribution of the funding to private school students because the CARES Act is ambiguous on that point. But the two judges disagree.
On Wednesday, Donato ruled that DeVos’ policy is likely to be struck down because she lacks the legal authority to impose her own conditions on coronavirus relief funding for K-12 schools. He wrote in the 15-page decision that “allowing the Department to rewrite the statutory formula for sharing education funds is manifestly not in the public interest.”
The judge said Congress' intent "is plain as day" for how CARES Act funding should be distributed to schools. The judge also said the coronavirus relief law “unambiguously” instructs the funding to be distributed to private school students in the typical manner under federal law, based on the number of low-income students.
An Education Department spokesperson pointed to the agency’s statement last week, which defended DeVos’ policies as treating “all students equally."
Angela Morabito, a department spokesperson, said “the pandemic affected all students and the CARES Act requires federal funds help all students,” and that the department was “following the law.”
“It’s unfortunate," Morabito said, "that so many favor discriminating against children who do not attend government-run schools.”Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |