Door het dak, leuk hoor, die Telegraaf-koppen die meer weg hebben met de Donald Duck.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 09:01 schreef Gunner het volgende:
Bouwvergunning gaat opnieuw door het dak
Dit helpt natuurlijk ook niet.
Nee, gemeentes kunnen helaas op deze manier nog flinke belastingen heffen. Vervelender zijn kosten voor een vergunning voor uitbouw of aanpassing van je woning, die schelen ook enorm.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 10:08 schreef Gunner het volgende:
Sterke inhoudelijke reactie! De bron is gewoon VEH.
Alleen de blanke huishoudens worden kleiner toch?quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 20:23 schreef Hanzul2 het volgende:
[..]
In Nederland is al jaren onder sterfte en loopt inwoners alleen toe door migratie. Daarnaast zijn huishoudens steeds kleiner.
Ligt eraan waarvoor waarschijnlijk? Wij moeten voor de bouw van het huis een dikke 6.000 aftikken aan legesquote:Op zaterdag 29 augustus 2020 10:18 schreef skrn het volgende:
Leiden, kosten omgevingsvergunning van 41 euro maar 300 euro. Lekker dan.
Dan klopt de telegraaf-kop toch prima?quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 10:18 schreef skrn het volgende:
Leiden, kosten omgevingsvergunning van 41 euro maar 300 euro. Lekker dan.
Nee idd, en ik snap het ook niet, zeker niet met het gegeven dat er serieus meer gebouwd moet worden.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 09:01 schreef Gunner het volgende:
Bouwvergunning gaat opnieuw door het dak
Dit helpt natuurlijk ook niet.
Met alle respect maar dat kan je niet als argument gebruiken. Het is je eigen keuze om ergens een mooi, waarschijnlijk niet goedkoop, huis te laten bouwen in een bepaalde (dure?)regio. Dan moet je niet gaan klagen dat de gemeentelijke lasten zo hoog zijn. dat is uiteindelijk je eigen keuze geweest.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 10:46 schreef Leandra het volgende:
Ik vind dat nogal wat, zeker gezien het feit dat diezelfde gemeente de verkopende partij van de kavel is, en ze dus sowieso al heel aardig binnenlopen op de grond.
En dat nog even los van het feit dat we daar straks een vermogen aan gemeentelijke belastingen mogen gaan aftikken.
Het is niet zo dat het ineens niets gekost had als we een standaard tussenwoning hadden gekocht, alleen zie je het dan niet omdat het in de prijs van de projectontwikkelaar zit.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 10:49 schreef Gunner het volgende:
[..]
Met alle respect maar dat kan je niet als argument gebruiken. Het is je eigen keuze om ergens een mooi, waarschijnlijk niet goedkoop, huis te laten bouwen in een bepaalde (dure?)regio. Dan moet je niet gaan klagen dat de gemeentelijke lasten zo hoog zijn. dat is uiteindelijk je eigen keuze geweest.
Maar ik snap je wel hoor. Ik koop ook graag dure middenklassers waarvan 1/3e naar de staat gaat in de vorm van btw en bpm en daar kan ik over klagen maar uiteindelijk is dat een groot luxeprobleem.
Ik denk dat de niet religieuze huishoudens kleiner worden.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 10:29 schreef hoechst het volgende:
[..]
Alleen de blanke huishoudens worden kleiner toch?
Het is wel jammer dat die gegevens niet al te makkelijk zijn terug te vinden, maar ik zou het aandeel van gereserveerd kapitaal ook niet overschatten, hypotheken hebben een lage gemiddelde leeftijd aangezien mensen vaak na 7-12 jaar weer verhuizen. Ik denk dat als je 25% (opgebouwd kapitaal na 10 jaar) van dat schuldtype als ' afgelost' beschouwd dat je er in de buurt komt.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 21:32 schreef snabbi het volgende:
Heb jij wellicht cijfers waar je de stelling meer mee kan onderbouwen?
Die uitspraak klopt volgens mij wel. In de bijbelbelt, wordt ook nog genoeg kinderen gemaakt. Als ik bij ons in een dorp in zuid oost Nederland kijk, stijgt het inwoners vooral door migratie. In combinatie met kleinere huishoudens, langer thuiswonen door oudere is er nu ook grote druk op de woningmarkt in de dorpen en worden er nu eindelijk na jaren weer meerdere plannen gemaakt voor nieuwbouw.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 11:16 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Ik denk dat de niet religieuze huishoudens kleiner worden.
750 euro voor een studio met eigen ingang?quote:Op maandag 31 augustus 2020 13:51 schreef osodevo het volgende:
https://www.ad.nl/rotterd(...)te-erg-dit~a9d1eeac/
Locatie en vraag en aanbod bepalen de prijs. Het is niet gek dat je voor minder meer krijgt in Friesland. De randstad is nauw eenmaal in trek om logische redenen: cultuur, politiek, en werk.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 09:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Gekkenwerk
Hier in Friesland vrijstaand uit 2003 met 150m2 woonoppervlak, vrijstaande garage en op 600m2 grond voor minder dan 4 ton
En echt een flink dorp met alle voorzieningen, waaronder 4 supermarkten.
Dinsdag nog in Amersfoort geweest, daar ben je ook in 1u45 dus zo ver is het allemaal niet.
Niet iedereen houd van de mocro cultuur.quote:Op zaterdag 5 september 2020 15:12 schreef craziness het volgende:
[..]
Locatie en vraag en aanbod bepalen de prijs. Het is niet gek dat je voor minder meer krijgt in Friesland. De randstad is nauw eenmaal in trek om logische redenen: cultuur, politiek, en werk.
Cultuur en Politiek kun je beter weglatenquote:Op zaterdag 5 september 2020 15:12 schreef craziness het volgende:
[..]
Locatie en vraag en aanbod bepalen de prijs. Het is niet gek dat je voor minder meer krijgt in Friesland. De randstad is nauw eenmaal in trek om logische redenen: cultuur, politiek, en werk.
Link werkt niet. Is het inclusief energie en heffingen? Prima prijs.quote:Op maandag 31 augustus 2020 14:14 schreef skrn het volgende:
[..]
750 euro voor een studio met eigen ingang?
Vind het wel meevallen eerlijk gezegd. Alleen dat raam, he, dat maakt hem wel af.
Dit. Gaat alleen om werk. Bovendien is Nederlandse cultuur(historie) bijna per definitie van racisme verdacht. Als het daar al over gaat is dat om het Michiel de Ruyterweg te hernoemen naar de Sinbadstraat ofzoquote:Op zaterdag 5 september 2020 16:58 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Cultuur en Politiek kun je beter weglaten
Mensen zitten alleen nog op die mierenhoop wat nauwelijks nog op Nederland lijkt, want werk.
Cultuur wel, alleen al Amsterdam heeft meer op cultuurgebied dan al die provinciestadjes van Maastricht t/m Groningen bij elkaar. Ook natuur zoals duinen, zee en strand. Politiek:quote:Op zaterdag 5 september 2020 15:12 schreef craziness het volgende:
Het rijks en nutella.quote:Op zaterdag 5 september 2020 19:48 schreef blomke het volgende:
[..]
Cultuur wel, alleen al Amsterdam heeft meer op cultuurgebied dan al die provinciestadjes van Maastricht t/m Groningen bij elkaar. Ook natuur zoals duinen, zee en strand. Politiek:
Het schip en alle gebouwen van Berlage.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |