Deelnemersquote:Succesvolle kennisquiz vanaf maandag 15 juli op NPO 2
Wie wordt deze zomer De slimste mens? Vanaf maandag 15 juli keert de succesvolle kennisquiz De slimste mens terug op NPO 2. Onder leiding van Philip Freriks en het kritisch oog van kritisch en enig jurylid Maarten van Rossem gaan dagelijks drie prominente Nederlanders de strijd aan.
quote:Wie o wie is De slimste mens? Nieuwsmakers, politici, acteurs, en vele andere prominenten maken zich op voor de strijd om de eervolle titel van 'de slimste mens' in de wacht te slepen.
De slimste mens is een tv-quiz waarbij het niet alleen gaat om kennis en algemene ontwikkeling, maar ook om associatief kunnen denken. Kritisch jurylid Maarten van Rossem staat Philip Freriks bij en levert op zijn geheel eigen wijze commentaar op de kandidaten en hun kennis.
Iedere werkdag ontvangt presentator Philip Freriks drie Bekende Nederlanders die aanspraak maken op de titel 'de slimste mens'. Per aflevering valt één kandidaat af. De volgende dag komt een nieuwe deelnemer in de plaats. Wie zich het langst staande houdt in de vragenarena en de bloedspannende finale overleeft, mag zich De slimste mens noemen!
Francis moet winnen.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 21:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Die was wel echt makkelijk zeg.
Die van Huub net zo makkelijkquote:Op woensdag 26 augustus 2020 21:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat vond ik van dat Robin van Persie-fragment, wist alleen niet dat het al 6 jaar geleden was, ik herinner me het als de dag van gisteren. Ook omdat ik deze wedstrijd in een kroeg zag met de buren.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 21:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dots en Love me just a little bit more moest er ook bij. Had Groothuizen/zomer/radio verder verwachtquote:Op woensdag 26 augustus 2020 21:12 schreef Scorpion_17 het volgende:
Angela groothuizen
Ria Brieffies
Patty Zomer
Anita Heilker
Radio
Astrid is de beste denk ikquote:Op woensdag 26 augustus 2020 21:14 schreef tompsv18 het volgende:
Francis of Jeroen gaat winnen vrijdag, aan elkaar gewaagd denk ik
Dolly Dopjes noemde mijn broer ze, en hij had een poster van ze boven zijn bed hangen...quote:Op woensdag 26 augustus 2020 21:12 schreef Scorpion_17 het volgende:
Angela groothuizen
Ria Brieffies
Patty Zomer
Anita Heilker
Radio
Denk dat Jeroen het meest kiene is en het spel beste snapt, en begrijpt wat voor soort antwoorden er bijv bij zo'n fragment nog meer gezocht worden.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 21:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Astrid is de beste denk ik
Sekte vond ik meer passend dan geloofsgemeenschap als antwoord hier.quote:
Dacht Noord-Amerika.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 21:19 schreef Da_Sandman het volgende:
Niet dat het uitmaakte, maar Azië?!
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Water_buffaloquote:Op woensdag 26 augustus 2020 21:19 schreef Da_Sandman het volgende:
Niet dat het uitmaakte, maar Azië?!
Bij slimste mens zeker niet waar ze vaak random vragen hebben in de finale, zoals de waterbuffel of chutney, waar in Vlaanderen veel meer culturele artefacten of personen worden gevraagd waarbij je standaard professie en land altijd wel hebt en bij films vaak ook nog oscar.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 21:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
3 is geen zekerheid natuurlijk
Ik weet niet waar ze voor komen, maar als je India en Afrika zegt kun je toch moeilijk Azië goed rekenenquote:
Ja maar hij zei Indiaquote:Op woensdag 26 augustus 2020 21:20 schreef NoCigar het volgende:
[..]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Water_buffalo
Ah zo. Hij schijnt dus wel zo ongeveer uit India te komen, dus dan is het antwoord correcter.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 21:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik weet niet waar ze voor komen, maar als je India en Afrika zegt kun je toch moeilijk Azië goed rekenen.
Dan hadden ze niet Azië maar India als goed antwoord moeten hebbenquote:Op woensdag 26 augustus 2020 21:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ah zo. Hij schijnt dus wel zo ongeveer uit India te komen, dus dan is het antwoord correcter.
In de eerste ronde, dat klopt. Het was ook vervelend dat de jury er in mee ging, en het niet werd afgekapt. Ik herinner me het slapstick-antwoord nog, hij noemde eerst iets als "comedy capers" en mocht toen toch nog slapstick zeggen.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 08:38 schreef Alfje het volgende:
Ik vond bij Huub vooral bloedirritant dat die een beetje half naar antwoorden zat te raden door een beetje te mompelen "het is niet ...." en als het dat wel was kreeg die het antwoord cadeau en anders mocht ie nog eens raden.
Ik moet zeggen dat ik het wel vind wennen, of zo.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 10:46 schreef Chiappucci het volgende:
Die rare kreten en gezichtsuitdrukkingen van Francís trek ik niet nóg een aflevering.
Ook met die tong omhoog somsquote:
Ik vind Francis ook leuk, met veel zelfspot en humor.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 17:35 schreef SonicVolcano het volgende:
Ach, ik vind Francis wel leuk. Gewoon een gezellige tante. Ze heeft voor Maarten en Philip een prachtige tekening gemaakt. Ze bedoelt het goed
Ik vind Daphne helemaal niet mooiquote:Op donderdag 27 augustus 2020 20:56 schreef H0D3NPYL het volgende:
Toch netjes dat jeroen pauw daphne heeft uitgeduwd
ja daar heb ik ook naar zitten kijken. geen idee wat die zeden er mee van doen hadquote:
alleen alsie van de kaap komtquote:
Mwah, vind dat ook goedkoop scoren, je mag best een beetje ambitie hebben.quote:
die blommen hebben dr genektquote:
Tuurlijk, maar er wordt wel altijd een beetje overdreven gedaan over het feit dat we nog geen vrouwelijke premier hebben gehad. Ligt inderdaad eerder aan de interne partijpolitiek van de VVD, CDA en PvdAquote:Op donderdag 27 augustus 2020 21:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mwah, vind dat ook goedkoop scoren, je mag best een beetje ambitie hebben.
Ik heb zijn overlijden gemist, moet ik bekennenquote:Op donderdag 27 augustus 2020 21:12 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Toen hij overleed was dit ook op tv.
kan er geen seconden wakker van liggen dat ik hem niet herkendequote:
Ik zou ook niet weten hoe ie er uit ziet (maar kon wel concluderen dat hij het wel eens kon zijn)quote:
Dat schilderij was wel herkenbaar zijn stijl.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 21:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik zou ook niet weten hoe ie er uit ziet (maar kon wel concluderen dat hij het wel eens kon zijn)
had beter alle provincies kunnen noemenquote:
Wel verdiend.quote:
ook wel eens een keer lekker rustig voor t gehoorquote:Op donderdag 27 augustus 2020 21:20 schreef hhh38 het volgende:
Wat een flopshow
Francis heeft 10 seconden het woord gehad deze finale
Die is kansloos tegen Astrid en Grueter tenzij ze mazzelt met de vragen. Francis weet van sommige dingen echt heel weinig, Astrid en Grueter hebben vrijwel nooit een nulvraag.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 21:20 schreef hhh38 het volgende:
Wat een flopshow
Francis heeft 10 seconden het woord gehad deze finale
Ik denk het ook en het zou terecht zijn, maar ik gun het Francis ook. En in het eindspel kan alles gebeuren, ik geloof dat Francis daarmee meer ervaring heeft dan Astrid.quote:
Jeroen was toch duidelijk de beste tot nu toe.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 21:27 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik denk het ook en het zou terecht zijn, maar ik gun het Francis ook. En in het eindspel kan alles gebeuren, ik geloof dat Francis daarmee meer ervaring heeft dan Astrid.
Koekoekquote:De Slimste Mens door het dak: hoogste kijkcijfer ooit
De kijkcijfers van De Slimste Mens gaan volledig door het dak. De een na laatste aflevering van het seizoen zette gisteren 1,985 miljoen kijkers (38 procent) neer op NPO 2 en dat is de hoogste score ooit. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De NPO heeft sinds de start van het door Philip Freriks gepresenteerde programma in 2012 nog nooit zo’n hoge score behaald met De Slimste Mens. Tot nu toe stond het record op de finale in januari 2019, die 1,929 miljoen kijkers trok.
Dat zou je verwachten, maar de ongekend populaire Keuken Kampioen Divisie begint vanavond weer.quote:
Ja, 35 afleveringen zitten er alweer opquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 20:33 schreef XSbig het volgende:
Jammer dat het na vanavond weer afgelopen is.
Vind ik ook!quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 20:33 schreef XSbig het volgende:
Jammer dat het na vanavond weer afgelopen is.
Uiteraard!quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 20:45 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Behalve Maarten; die heeft z'n standaard zwarte kloffie aan.
ik beeld mij altijd in dat hij bedenkt welke vragen Philip mag stellen en hij dus alleen dingen laat vragen die hij weet / dan welk opzoekt voor nog wat extra informatie.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 20:53 schreef la_perle_rouge het volgende:
Zie je wel, dit weet hij echt niet uit het blote hoofd, hij is historicus, geen fysicus, hij wordt hierover vtv ingelicht.
Nou, zo buitenissig zijn de wetenswaardigheden over het absolute nulpunt nou ook weer niet.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 20:53 schreef la_perle_rouge het volgende:
Zie je wel, dit weet hij echt niet uit het blote hoofd, hij is historicus, geen fysicus, hij wordt hierover vtv ingelicht.
Je zou bijna zeggen dat tv gescript is.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 20:53 schreef la_perle_rouge het volgende:
Werkelijk?quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 20:55 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Je zou bijna zeggen dat tv gescript is.
Moeten ze eerst haar email weten.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 20:58 schreef AgnesGru het volgende:
Astrid ontvangt vanavond haar eerste dickpic
Famfarequote:Op vrijdag 28 augustus 2020 21:00 schreef la_perle_rouge het volgende:
Fanfare, de lievelingsfilm van mijn vader, zo leuk !
Een soort Bob de Bouwer eigenlijk.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 21:01 schreef Zorro het volgende:
Hij zei gewoon "Ik heb het gevonden"
Dat dat nou zo bijzonder is.
ja die iddquote:
oke we ontmoeten elkaar halverwege.quote:
Is niet eerlijkquote:
Dit dus; Jeroen heeft echt pech met deze vraag.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 21:11 schreef Nizno het volgende:
over meneer aart kan ik ook meer verzinnen dan over sadam
Tijdens het spel of alleen het intro? Die wordt wel eens later opgenomen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 21:12 schreef Cavalier het volgende:
Iemand opgevallen dat Philip in een van de shots een ander overhemd aan had? Raar gezicht
Was wel breed onderlegd, maar gezien het seizoen de terechte finale.quote:
Of Astrid is het gewend te staan bij het journaal.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 21:15 schreef Nizno het volgende:
jeroen heeft ook last van de zenuwen en wil staan
Echt hequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |