quote:Op woensdag 26 augustus 2020 18:16 schreef babylon het volgende:
Pieten zijn er voor de kinderen. De kinderen vinden roetveegpieten prima.
Slotje
Nee, dat zijn de ouders van die kinderen.quote:
Je ziet toch de kinderen joh ondeugelijke meneer.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 18:20 schreef babylon het volgende:
[..]
Nee, dat zijn de ouders van die kinderen.
En dat zijn niet eens gelovende kinderen
Dit vroeg hij in 2016 in een programma voor pubers.quote:
Ik begrijp je sentiment wel hoor. Je ziet in ZP een exponent van teloorgang/evolutie van eigen volkscultuur. Toch denk ik dat er legio zaken zijn waar je je beter je energie in kan steken/ je druk om kan maken dan een kinderfeestje.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 17:58 schreef LXIV het volgende:
Het idee is ook dat door het clandestiene karakter het allemaal veel spannender en echter wordt dan het nu is.
Zo’n kind staat daar dan met z’n opa en die vraag dan aan opa: Wat waren dat voor figuren? En die opa zegt dan, met tranen in zijn ogen, Dat, mijn jongen, dat zijn nu de Echte Zwarte Pieten.
Het idee is dat je kinderen de stuipen op het lijf jaagt met zo'n onbezonnen actie.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 17:58 schreef LXIV het volgende:
Het idee is ook dat door het clandestiene karakter het allemaal veel spannender en echter wordt dan het nu is.
Zo’n kind staat daar dan met z’n opa en die vraag dan aan opa: Wat waren dat voor figuren? En die opa zegt dan, met tranen in zijn ogen, Dat, mijn jongen, dat zijn nu de Echte Zwarte Pieten.
De kinderen vinden alles wat wij ze vertellen prima, want het ontbreekt ze aan referentiekader. Heb kunnen we ook vertellen over een dikke travestiet die op 2 mei met een bezemwagen in Enschede verschijnt. Daar gaat het dus niet om.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 18:16 schreef babylon het volgende:
Pieten zijn er voor de kinderen. De kinderen vinden roetveegpieten prima.
Slotje
Ja, of centraal coördineren:/faciliteren.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 18:47 schreef Maanvis het volgende:
oke ga je het ook zelf doen dan @:lxiv?
Dus? Het hoeft niet meer lief, inclusief en lbhqit-Proof te zijn.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 18:41 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Het idee is dat je kinderen de stuipen op het lijf jaagt met zo'n onbezonnen actie.
oke, daar houd ik je aan. Ik zie het topique met de ervaringen wel tegemoet. Misschien kan het ook gefilmd worden?quote:Op woensdag 26 augustus 2020 18:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, of centraal coördineren:/faciliteren.
Het feest is altijd aan het veranderen.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 18:41 schreef spinazieruiker het volgende:
Het feest is aan het veranderen. Accepteer de modernisering en hou op mee te werken aan het verpesten ervan met dit soort eindeloos verzet.
Ook al aan gedacht wegens groter bereik etc. Hopelijk gaan FB en YouTube YouTube dit niet censureren.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 18:52 schreef Maanvis het volgende:
[..]
oke, daar houd ik je aan. Ik zie het topique met de ervaringen wel tegemoet. Misschien kan het ook gefilmd worden?
@Danny gaat er vast wel aandacht aan besteden op de FP, hij is een grote pietenfanquote:Op woensdag 26 augustus 2020 18:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ook al aan gedacht wegens groter bereik etc. Hopelijk gaan FB en YouTube YouTube dit niet censureren.
Voor kinderen maakt het niet uit, zei je zelf al.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 18:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, of centraal coördineren:/faciliteren.
quote:Op woensdag 26 augustus 2020 17:56 schreef LXIV het volgende:
(...)
1) De guerillapieten zijn veel magischer en mysterieuzer. Ze verschijnen onverwacht en het is niet georganiseerd. Dat maakt ze ook veel echter. Dit is geen door de school opgezet toneelstukje, dit is werkelijkheid.
(...)
Creëren van een bovenwettelijk moment in een oeroude traditie.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 19:01 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Voor kinderen maakt het niet uit, zei je zelf al.
Wat is jouw motief/drijfveer dan?
Dan moet je ook kadootjes stiekem in hun huizen leggenquote:
Dat is wat je wil. Maar wat is je motief?quote:Op woensdag 26 augustus 2020 19:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Creëren van een bovenwettelijk moment in een oeroude traditie.
We moeten ons wel beperken tot wat praktisch haalbaar is. En de effecten afwegen ten opzichte van de moeite die het kost.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 19:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dan moet je ook kadootjes stiekem in hun huizen leggenen wortels opeten etc. en kataklop geluiden maken op de daken. Een operatie!
Het jongetje dat ‘s nachts nog klaarwakker met grote ogen in zijn bed ligt omdat hij in het schemerduister van half zes, aan de hand van zijn moeder teruglopende van de kinderopvang een Echte Zwarte Piet gezien heeft.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 19:21 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat is wat je wil. Maar wat is je motief?
hoezo? je wilt zeggen dat de helft van de kinderen evil is?quote:Op woensdag 26 augustus 2020 19:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
We moeten ons wel beperken tot wat praktisch haalbaar is. En de effecten afwegen ten opzichte van de moeite die het kost.
Maar in de grote lijn heb je wel gelijk. Eigenlijk wordt Zwarte Piet hiermee dus naar een werkelijker niveau getild. Want het zijn niet meer de ouders die wat snoepgoed in de schoentjes stoppen maar door de ouders oncontroleerbare mystieke krachten.
Kijk trouwens niet teveel naar cadeautjes en snoep. Er wordt minstens een evenredige hoeveelheid geweld toegepast.
Dat weet ik niet. Ik heb het over de helft van de Pieten.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 19:42 schreef Maanvis het volgende:
[..]
hoezo? je wilt zeggen dat de helft van de kinderen evil is?
ik weet nog wel wat kinderen die andere kinderen pesen, en die dus echt wel hun billen blauw rood mogen geslagen kijgen met de roedequote:Op woensdag 26 augustus 2020 19:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Ik heb het over de helft van de Pieten.
Misschien hebben deze Pieten wel eerder een hekel aan Deugkinderen. Je weet het niet. Ze zijn er in ieder geval niet voor om de post-Christelijke moraal in een veranderende deltametropool te bewaken.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 19:48 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik weet nog wel wat kinderen die andere kinderen pesen, en die dus echt wel hun billen blauw rood mogen geslagen kijgen met de roede
Deugkinderen bestaan niet, er zijn hoogstens kinderen die uit een deugmoeder zijn gekomen en ingezet worden als 'deugkind'quote:Op woensdag 26 augustus 2020 19:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Misschien hebben deze Pieten wel eerder een hekel aan Deugkinderen. Je weet het niet. Ze zijn er in ieder geval niet voor om de post-Christelijke moraal in een veranderende deltametropool te bewaken.
Maar kinderen vinden dit hoe het nu is toch óók leuk?quote:Op woensdag 26 augustus 2020 19:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het jongetje dat ‘s nachts nog klaarwakker met grote ogen in zijn bed ligt omdat hij in het schemerduister van half zes, aan de hand van zijn moeder teruglopende van de kinderopvang een Echte Zwarte Piet gezien heeft.
Niet die LBHQIT-kleurenonzin die in 2024 op scholen gepresenteerd wordt met hun glutenvrije diervriendelijke haversnoepgoed.
Jawel, dat zijn de kinderen die klikken bij de meester. Of die altijd hun huiswerk op tijd af hebben en dat dan trots laten zien.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 19:55 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Deugkinderen bestaan niet, er zijn hoogstens kinderen die uit een deugmoeder zijn gekomen en ingezet worden als 'deugkind'
omdat ze anders klappen krijgen van hun paquote:Op woensdag 26 augustus 2020 20:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Jawel, dat zijn de kinderen die klikken bij de meester. Of die altijd hun huiswerk op tijd af hebben en dat dan trots laten zien.
Het gaat niet per se om het leuk. Waarschijnlijk zijn de kinderen van tegenwoordig veel te soft om deze creaturen Te kunnen handelen.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 19:56 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Maar kinderen vinden dit hoe het mis is toch óók leuk?
Nee. Kinderen die regelmatig geslagen worden doen zulks juist niet!quote:Op woensdag 26 augustus 2020 20:02 schreef Maanvis het volgende:
[..]
omdat ze anders klappen krijgen van hun pa
Dank, maar het is niet zozeer bestrijden (die strijd kunnen we opgeven) als het invoeren van iets nieuws of het herinvoeren van iets heel ouds.quote:
die is blankquote:Op woensdag 26 augustus 2020 20:06 schreef LXIV het volgende:
Kennen jullie het karakter Lorne Malvo uit Fargo (eerste seizoen)? Denk eerder aan zoiets.
Het gaat niet om het kopieren van de verschijningsvorm maar om de ziel van het karakter. Het uiterlijk zal dichterbij een klassieke Zwarte piet liggen.quote:
Gezellig, een kinderfeest in het teken van haat en xenofobiequote:Op woensdag 26 augustus 2020 18:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dus? Het hoeft niet meer lief, inclusief en lbhqit-Proof te zijn.
Van degenen die moeite hebben met het uiterlijk van zwarte piet maar de veranderingen die nu worden doorgevoerd niet ver genoeg vinden gaan verwacht ik net zo goed een positieve instelling.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 18:53 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Het feest is altijd aan het veranderen.
Maar respecteer de deugtrollen en dreigende extremisten die overal racisme in zien.
Anders bent U zelf een racist.
Waar heb je het in hemelsnaam over?quote:Op woensdag 26 augustus 2020 21:42 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Gezellig, een kinderfeest in het teken van haat en xenofobie
Een krampus. Ik had een intelligentere entiteit in gedachten.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 20:59 schreef Prutzenberg het volgende:
Goed plan TS! Hierbij een suggestie voor het uiterlijk van de Guerillapiet:
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |