Dat lijkt me wat kort door de bocht. Er is flinke kans op nog een hoop maatschappelijke ellende de komende maanden en daar gaan de radicaalrechtse clubjes van profiteren. In zo'n situatie zal de VVD erg geneigd zijn haar rechterflank af te dekken en het CDA draait daar graag in mee.quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:43 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Er komt geen regering met de PVV erin. Ze regeren nog liever per minderheid.
Dat charisma heeft hij tot nu toe dan best aardig weten te verbergen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 17:53 schreef Mondkapje het volgende:
Als Hoekstra het gaat doen moet hij dicht bij zichzelf blijven, hij heeft genoeg charisma, heeft niet meer nodig.
Het idee dat als hij een kamer binnenloopt, dat hij dan meteen al een bepaald ontzag heeft.quote:Op vrijdag 11 december 2020 17:54 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat charisma heeft hij tot nu toe dan best aardig weten te verbergen.
Aha, we zullen het zien. Hij is zelden langer dan een paar zinnen aan het woord geweest. En met enkel minister van financiën zijn kom je er volgens mij niet.quote:Op vrijdag 11 december 2020 17:55 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Het idee dat als hij een kamer binnenloopt, dat hij dan meteen al een bepaald ontzag heeft.
Omzigt is te emotioneel. De Jonge is te lang basisschoolleraar geweest en dat toontje krijgt hij er niet uit.
Hoeft ook niet.quote:Op vrijdag 11 december 2020 18:02 schreef Hexagon het volgende:
Hoekstra ziet er goed uit. Maar echt sprankelend is hij niet.
CDA gaat altijd regeren. Verantwoordelijkheid nemen noemen ze dat.quote:Op vrijdag 11 december 2020 18:27 schreef Hexagon het volgende:
Maar tenzij het CDA de verkiezingen zetels wint is regeren natuurlijk onverstandig voor een partij die zo met zichzelf overhoop ligt.
In landsbelang; schippers naast God.quote:Op vrijdag 11 december 2020 18:37 schreef Mrmime het volgende:
[..]
CDA gaat altijd regeren. Verantwoordelijkheid nemen noemen ze dat.
Ze zullen geen keus hebben, ik zie geen kans op een regering zonder CDA.quote:Op vrijdag 11 december 2020 18:27 schreef Hexagon het volgende:
Maar tenzij het CDA de verkiezingen zetels wint is regeren natuurlijk onverstandig voor een partij die zo met zichzelf overhoop ligt.
Zelden langer dan een paar zinnen? Jij hebt tientallen debatten, waaronder de Algemene Financiële Beschouwingen (na de APB de grootste debatten van het jaar) gemist, geloof ik. En daar beweegt hij zich met een soepelheid door heen die aan Rutte doet denken. Voor iedereen een aardig woord, voor iedereen een compliment, aan het eind van het debat is iedereen blij en heeft Hoekstra volledig niks beloofd en zijn eigen zin gekregen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 18:08 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Aha, we zullen het zien. Hij is zelden langer dan een paar zinnen aan het woord geweest. En met enkel minister van financiën zijn kom je er volgens mij niet.
Vind je? Ik vind Hoekstra behoorlijk charismatisch, veel meer dan een de Jonge bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 11 december 2020 17:54 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat charisma heeft hij tot nu toe dan best aardig weten te verbergen.
Paars (GL+ PvdA + VVD) is de enige optie waarbij CDA niet meedoet. Dat is inderdaad niet heel waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 11 december 2020 19:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze zullen geen keus hebben, ik zie geen kans op een regering zonder CDA.
Daar zou D66 dan waarschijnlijk nog bij moeten. Ik denk niet dat de VVD dat gaat doen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 20:21 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Paars (GL+ PvdA + VVD) is de enige optie waarbij CDA niet meedoet. Dat is inderdaad niet heel waarschijnlijk.
Dat zou dan Paars ultraplus moeten worden want daar hebben ze VVD, D66, PvdA, GL en CU voor nodig, tenzij een van de reguliere paarse partijen veel meer stemmen gaat halen dan verwacht, maar dat zullen D66 en de PvdA niet zijn, dus dat zou dan de VVD moeten zijn, en als die ruim de helft van het benodigde aantal stemmen heeft dan gaan ze idd weinig flexibel zijn.quote:Op vrijdag 11 december 2020 20:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daar zou D66 dan waarschijnlijk nog bij moeten. Ik denk niet dat de VVD dat gaat doen.
Ja, die heb ik inderdaad grotendeels gemist. Net zoals de 99,9% van Nederland. Als hij succesvol lijsttrekker van een grote partij wil worden is er dus nog wel wat nodig...quote:Op vrijdag 11 december 2020 19:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zelden langer dan een paar zinnen? Jij hebt tientallen debatten, waaronder de Algemene Financiële Beschouwingen (na de APB de grootste debatten van het jaar) gemist, geloof ik. En daar beweegt hij zich met een soepelheid door heen die aan Rutte doet denken. Voor iedereen een aardig woord, voor iedereen een compliment, aan het eind van het debat is iedereen blij en heeft Hoekstra volledig niks beloofd en zijn eigen zin gekregen.
Dat gaat sowieso gebeuren. Of met PVV gedoogsteun of met D66/CU. GroenLinks en de PvdA kunnen het echt schudden.quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:37 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, dit stevent keihard af op een VVD/CDA/PVV-kabinet.
CU bij paars? Bij CU krijgen ze nog paarse vlekken van alleen dat woord...quote:Op vrijdag 11 december 2020 20:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zou dan Paars ultraplus moeten worden want daar hebben ze VVD, D66, PvdA, GL en CU voor nodig, tenzij een van de reguliere paarse partijen veel meer stemmen gaat halen dan verwacht, maar dat zullen D66 en de PvdA niet zijn, dus dat zou dan de VVD moeten zijn, en als die ruim de helft van het benodigde aantal stemmen heeft dan gaan ze idd weinig flexibel zijn.
Ja, ik snap dat veel mensen dat niet gezien hebben, maar dan is de opmerking dat hij zelden meer dan een paar zinnen achter elkaar gezegd heeft nog onzinnig. Hij heeft echt al heel veel debatten laten zien dat hij dat uitstekend kan. Zelfs meer dan uitstekend.quote:Op vrijdag 11 december 2020 21:07 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ja, die heb ik inderdaad grotendeels gemist. Net zoals de 99,9% van Nederland. Als hij succesvol lijsttrekker van een grote partij wil worden is er dus nog wel wat nodig...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |