abonnement Unibet Coolblue
pi_194728725
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 15:06 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Is het een soort bindingsangst of is het echt een tijdelijk iets waar je weer je weg in moet vinden?
Het is wel een soort bindingsangst/ verlatingsangst ben ik achter gekomen na gesprekken met een praktijkondersteuner vanuit mijn opvoeding ontstaan. Voor mijn lange relatie al last van en tijdens mijn lange relatie toch wel de grootste fout die ik zelf heb gemaakt, er maar voor 95% voor gaan, achterdeur open houden.

De relatiebreuk heeft dit alleen tijdelijk nog verder versterkt denk ik.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_194729166
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 14:16 schreef Avianflu het volgende:

[..]

Misschien had ik gewoon moeten zeggen dat ik hem leuk vind. Maar op de een of andere manier benauwd dat gevoel mij. Dus waarschijnlijk ben ik inderdaad net zo erg als hij.
Aan de positieve kant, wel de eerste keer dat ik iemand leuk vind sinds mijn ex 1,5 jaar geleden.
Als je dat hier kunt zeggen... moet je dat misschien ook eens tegen hem zeggen :)
pi_194729309
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 15:42 schreef Uhmmpie het volgende:
Als je dat hier kunt zeggen... moet je dat misschien ook eens tegen hem zeggen
Aan iemand die alleen een fwb wilt? Lijkt mij onzin. Ik denk dat ze eerder gebaat is bij therapie om haar patroon te doorbreken.
pi_194729471
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 15:49 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Aan iemand die alleen een fwb wilt? Lijkt mij onzin. Ik denk dat ze eerder gebaat is bij therapie om haar patroon te doorbreken.
Los gezien van het nut van therapie, denk ik dat het ook therapeutisch kan werken om gewoon eens te zeggen wat je er nou echt van vindt, ongeacht wat je van de tegenpartij wil horen en krijgen. Motiveren vanuit jezelf en je mening niet zo af laten hangen van een ander. Ze vond het ongeacht zijn niet serieus willen toch echt meer dan gezellig, waarom zou je dat bewust moeten ontkennen?
pi_194729507
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 15:49 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Aan iemand die alleen een fwb wilt? Lijkt mij onzin. Ik denk dat ze eerder gebaat is bij therapie om haar patroon te doorbreken.
Dit is idd het punt, ben er ook mee bezig. Hij komt zelf pas een aantal maanden uit een relatie en is hier sowieso niet aan toe.
Verder is het wel weer typisch dat ik val voor iemand die zich ook niet wil/kan binden....
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_194729609
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 15:49 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Aan iemand die alleen een fwb wilt? Lijkt mij onzin. Ik denk dat ze eerder gebaat is bij therapie om haar patroon te doorbreken.
Als je het contact verbreekt omdat ze hem leuk is gaan vinden.. kan ze dat gewoon zeggen.

Doorbreken van een patroon begint met accepteren en daadwerkelijk kunnen zeggen dat het er is.
pi_194729653
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 16:00 schreef Avianflu het volgende:

[..]

Dit is idd het punt, ben er ook mee bezig. Hij komt zelf pas een aantal maanden uit een relatie en is hier sowieso niet aan toe.
Verder is het wel weer typisch dat ik val voor iemand die zich ook niet wil/kan binden....
Kan natuurlijk dat je onbewust... jezelf wel wil binden aan iemand die zich niet wil binden.
Want dan gaat het toch niet gebeuren en dus kun jij het veilig wel willen.
In die zin voelt het dan veiliger dan iemand die zich wel echt wil binden.
pi_194729863
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 16:09 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Kan natuurlijk dat je onbewust... jezelf wel wil binden aan iemand die zich niet wil binden.
Want dan gaat het toch niet gebeuren en dus kun jij het veilig wel willen.
In die zin voelt het dan veiliger dan iemand die zich wel echt wil binden.
Dat is misschien een patroon die ze inderdaad "onbewust" doorloopt. Iedereen heeft er 1 wat dat betreft. Ik ging ook voor bepaalde types, maar daar ren ik nu heel hard voor weg. :P
pi_194730649
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 16:00 schreef Avianflu het volgende:

[..]

Dit is idd het punt, ben er ook mee bezig. Hij komt zelf pas een aantal maanden uit een relatie en is hier sowieso niet aan toe.
Verder is het wel weer typisch dat ik val voor iemand die zich ook niet wil/kan binden....
Ik herken mezelf heel erg in wat je schrijft. Het is niet typisch, het is veilig. Mannen die al gebonden zijn of zich niet willen binden, zullen niks van jou verwachten. En je hebt een schild om je heen wat je beschermt tegen pijn. Dat gaat omhoog, je neemt afstand en je sluit je voor emoties af. En dat schild heeft jou helpen overleven. Alleen het houdt ook ervaringen en groei tegen door dingen bij voorbaat al af te sluiten.
Sarcasme. Herken het.
pi_194730809
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 16:58 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ik herken mezelf heel erg in wat je schrijft. Het is niet typisch, het is veilig. Mannen die al gebonden zijn of zich niet willen binden, zullen niks van jou verwachten. En je hebt een schild om je heen wat je beschermt tegen pijn. Dat gaat omhoog, je neemt afstand en je sluit je voor emoties af. En dat schild heeft jou helpen overleven. Alleen het houdt ook ervaringen en groei tegen door dingen bij voorbaat al af te sluiten.
Klopt denk ik wel, ik weet al dat het niks gaat worden bij voorbaat.
En die mannen kan ik niks kwalijk nemen, het zijn niet eens foute types over het algemeen, meer mannen die hetzelfde patroon als ik volgen....

Hoe jij dit inmiddels “opgelost”.
Ik heb met een praktijkondersteuner gesproken en het boek liefdesbang gelezen, dit was wel verhelderend.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_194731202
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 17:07 schreef Avianflu het volgende:

[..]

Klopt denk ik wel, ik weet al dat het niks gaat worden bij voorbaat.
En die mannen kan ik niks kwalijk nemen, het zijn niet eens foute types over het algemeen, meer mannen die hetzelfde patroon als ik volgen....

Hoe jij dit inmiddels “opgelost”.
Ik heb met een praktijkondersteuner gesproken en het boek liefdesbang gelezen, dit was wel verhelderend.
Ik DM je even
Sarcasme. Herken het.
pi_194731875
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 15:08 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Maak het dan niet zijn probleem en neem verantwoording voor je eigen gedrag.

Tevens is het ook niet de meest effectieve tactiek, want nu kwets je jezelf door mogelijke kansen sowieso te laten liggen en je ervaringen te devalueren als je de ander kwalijk gaat nemen dat hij niet meer zijn best doet dan jij. Wat een prachtig excuus lijkt om in je ivoren toren te kunnen blijven zitten tot een koene ridder wel die moeite gaat doen, maar die nemen ook sneller grotere moeite als zij positief bevestigd worden. Waarom zouden zij wel hun nek uit moeten (blijven) steken?

In zo een situatie zou ik er nog een berichtje achteraan sturen om te laten weten dat het voorgaande bericht me toch niet lekker zit. Omdat ik te kort door de bocht ben gegaan en dat geen recht vind doen aan de afgelopen maanden en mijn gevoelens daarover. Dus bij deze toch even laten weten dat je hem en de afgelopen maanden echt wel leuk vindt. De eerste weer waar je gevoelens voor kreeg na je ex/relatiebreuk. Te leuk om gewoon voor de gezelligheid door te kunnen gaan en daarom is het beter om nu afstand te nemen zolang jullie daar te verschillend over denken. Ik zou hem bedanken voor de leuke tijd samen en zijn eerlijkheid enzo.

Maar goed, dat ben ik en waar ik de nadruk op zou willen leggen. Wie weet sta jij daar anders in, wat zou jij nog duidelijk willen maken als je hem nog een bericht zou sturen? Wat is je doel?
Het is denk ik meer dat ik niet eerlijk ben geweest en net heb gedaan alsof ik niks voel.
Ik wil niet gekwetst worden of afgaan terwijl ik rationeel gezien weet dat dit nergens op slaat.
Ik vind het ook vervelend dat ik gevoelens krijg terwijl ik hem eigenlijk niet echt ken. Heb iets getypt wat ik mss later vandaag ga sturen, ergens schaam ik mij gewoon voor mijn gevoelens omdat het gewoon een FB/SV is.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
  Moderator woensdag 26 augustus 2020 @ 18:32:32 #238
441859 crew  Lenny77
pi_194732033
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 18:23 schreef Avianflu het volgende:

[..]

Het is denk ik meer dat ik niet eerlijk ben geweest en net heb gedaan alsof ik niks voel.
Ik wil niet gekwetst worden of afgaan terwijl ik rationeel gezien weet dat dit nergens op slaat.
Ik vind het ook vervelend dat ik gevoelens krijg terwijl ik hem eigenlijk niet echt ken. Heb iets getypt wat ik mss later vandaag ga sturen, ergens schaam ik mij gewoon voor mijn gevoelens omdat het gewoon een FB/SV is.
Ik zou het sturen. Wie weet wat er uit kan komen? Kwaad kan het nooit.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_194732071
Wat is sv?
pi_194732232
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 18:33 schreef xFriendx het volgende:
Wat is sv?
Seks vriend waarschijnlijk.
pi_194732251
De horror, ik heb het verstuurd. Ik spring serieus nog liever van een brug af dan dit sturen 🙈.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_194732391
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 18:41 schreef Avianflu het volgende:
De horror, ik heb het verstuurd. Ik spring serieus nog liever van een brug af dan dit sturen 🙈.
Moedig :Y _O_
pi_194732456
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 18:23 schreef Avianflu het volgende:

[..]

Het is denk ik meer dat ik niet eerlijk ben geweest en net heb gedaan alsof ik niks voel.
Ik wil niet gekwetst worden of afgaan terwijl ik rationeel gezien weet dat dit nergens op slaat.
Ik vind het ook vervelend dat ik gevoelens krijg terwijl ik hem eigenlijk niet echt ken. Heb iets getypt wat ik mss later vandaag ga sturen, ergens schaam ik mij gewoon voor mijn gevoelens omdat het gewoon een FB/SV is.
Het is ook wel hip om te doen alsof het je allemaal niets doet, maar ik begrijp de schaamte gewoon niet. Natuurlijk, het is nooit leuk om afgewezen te worden. Maar we hebben allemaal gevoelens toch? De controle zit 'm in wat je met die gevoelens doet.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 18:41 schreef Avianflu het volgende:
De horror, ik heb het verstuurd. Ik spring serieus nog liever van een brug af dan dit sturen 🙈.
En toch heb je eerder dit berichtje verstuurd dan van een brug gesprongen, dus dat zegt misschien toch iets over je prioriteiten ;)
pi_194732459
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 18:33 schreef xFriendx het volgende:
Wat is sv?
sex voorstel
  woensdag 26 augustus 2020 @ 19:03:50 #245
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_194732765
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 17:07 schreef Avianflu het volgende:

[..]

Klopt denk ik wel, ik weet al dat het niks gaat worden bij voorbaat.
En die mannen kan ik niks kwalijk nemen, het zijn niet eens foute types over het algemeen, meer mannen die hetzelfde patroon als ik volgen....

Hoe jij dit inmiddels “opgelost”.
Ik heb met een praktijkondersteuner gesproken en het boek liefdesbang gelezen, dit was wel verhelderend.
Wel mooi om te zien dat je toch best wat inzicht hebt in je handelen en gevoelens.
Je reflecteert er op, heel goed!

En knap dat je hem nog een bericht hebt gestuurd, laat je even wat hij nog heeft gezegd? :)
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 26 augustus 2020 @ 19:04:42 #246
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_194732781
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 18:41 schreef Avianflu het volgende:
De horror, ik heb het verstuurd. Ik spring serieus nog liever van een brug af dan dit sturen 🙈.
Nou,nou,nou... :D :D
soooo, da's mooi!
pi_194732885
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 18:41 schreef Avianflu het volgende:
De horror, ik heb het verstuurd. Ik spring serieus nog liever van een brug af dan dit sturen 🙈.
goed van je O+

Enneh in het ergste geval vind ie er wat van en praat ie daarna niet meer tegen je.
Maar dat is eigenlijk niet eens jouw probleem want als je dit niet had gestuurd had hij niks geweten en ook niks meer gezegd.

Dus heel goed O+
pi_194733051
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 18:41 schreef Avianflu het volgende:
De horror, ik heb het verstuurd. Ik spring serieus nog liever van een brug af dan dit sturen 🙈.
Goed van je ^O^
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
pi_194733143
Reageerde wel relaxed, heb aangegeven dat ik geen zin heb om verliefd te worden als het toch niks wordt en dat begreep hij.
Wist al wel dat het niet wederzijds was, haha.

Oké, voelt toch als een kleine overwinning op mezelf.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_194733187
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 19:20 schreef Avianflu het volgende:
Reageerde wel relaxed, heb aangegeven dat ik geen zin heb om verliefd te worden als het toch niks wordt en dat begreep hij.
Wist al wel dat het niet wederzijds was, haha.

Oké, voelt toch als een kleine overwinning op mezelf.
Nou.. net sprong je bij wijze van spreken liever van een brug nog.

Nu valt het achteraf zelfs mee.

Ik zeg: een echte overwinning :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')