abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 augustus 2020 @ 09:30:02 #1
65846 Bocaj
47th President.
pi_194701079
’Eigen woning duurzaam maken is niet rendabel’.
quote:
DEN HAAG (ANP) - Het verduurzamen van woningen is zonder extra subsidies niet rendabel voor huizenbezitters. Dat stelt Planbureau voor de Leefomgeving (PBL) in een nieuw rapport.

quote:
Het verduurzamen van woningen vergt van de meeste huishoudens een te grote investering, stelt het PBL. Er gaan vaak jaren overheen voordat de besparingen die groene maatregelen als een warmtepomp, zonnepanelen en het afsluiten van gas opleveren zich uitbetalen. Daardoor is het meestal niet mogelijk duurzame maatregelen te nemen zonder dat de woonlasten omhoog gaan.

Een huishouden dat zijn energielabel bijvoorbeeld wil opkrikken van D naar energieneutraal is daar gemiddeld 35.000 voor kwijt, berekende het PBL. Dat levert maandelijks een besparing van 50 euro op aan woonlasten, maar het duurt langer dan dertig jaar voordat de hele investering is terugverdiend.

Als er geen aanvullend beleid komt, zal de bijdrage die woningbezitters leveren aan het behalen van de doelen in het klimaatakkoord flink lager zijn dan die waar de overheid nu rekening mee houdt, stelt het PBL. In het Klimaatakkoord staat dat alle woningen in Nederland in 2050 energieneutraal moeten zijn.
Bron: De Telegraaf
===========================================================
Zie je wel overheid? Wij consumenten zijn gekke henkie niet!
En maar drammen en maar drukken! Het moet moet moet!
pi_194701113
Waarom moet het altijd terugverdiend worden? Met een keuken, badkamer of zelfs een auto doen wij ook niet moeilijk.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_194701114
Dit klopt en met subsidies die als eis hebben dat je het niet zelf mag doen wordt het niet beter.

[ Bericht 1% gewijzigd door sjorsie1982 op 24-08-2020 09:39:02 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194701118
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2020 09:32 schreef halfway het volgende:
Waarom moet het altijd terugverdiend worden? Met een keuken, badkamer of zelfs een auto doen wij ook niet moeilijk.
Die zijn nodig en zonder kan je niet.

Gebruiksvoorwerpen hebben geen tvt. Investeringen die niet nodig zijn wel.

Een huis verwarmen kan je bv op meerdere manieren doen, waarom dan een dure warmtepomp terwijl een cv ook voldoet?

[ Bericht 2% gewijzigd door sjorsie1982 op 24-08-2020 09:39:11 ]
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194701251
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 09:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
Dit klopt en met subsidies die als eis hebben dat je het niet zelf mag doen wordt het niet beter.
Subsidies hebben wat mij betreft sowieso weinig zin. Aangezien je een deel altijd zelf zal moeten betalen, gaan die subsidiestromen toch weer naar mensen die al geld over hebben...
pi_194701273
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 09:43 schreef Piles het volgende:

[..]

Subsidies hebben wat mij betreft sowieso weinig zin. Aangezien je een deel altijd zelf zal moeten betalen, gaan die subsidiestromen toch weer naar mensen die al geld over hebben...
Subsidies op Teslas :r
pi_194701277
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 09:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Die zijn nodig en zonder kan je niet.

Gebruiksvoorwerpen hebben geen tvt. Investeringen die niet nodig zijn wel.

Een huis verwarmen kan je bv op meerdere manieren doen, waarom dan een dure warmtepomp terwijl een cv ook voldoet?
Ja die keuken van 10 jaar oud is niet meer in de mode daarom vervangen we hem.

Die cv gaat op een gegeven moment ophouden met werken als de overheid het gas afsluit. >:)

Het is bizar dat zogenaamd zelfs consumenten met zulke investeringen het opeens over terugverdientijd moeten hebben terwijl diezelfde consumenten jaarlijks hogere huizenprijzen accepteren vanwege de woningtekorten.
pi_194701292
Dat zeg ik al jaren nu blijkt het dus te kloppen.

Alleen bij nieuwbouw zou het rendabel kunnen zijn als je de hele boel moet ver/herbouwen is het gewoon te duur.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_194701319
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 09:43 schreef Piles het volgende:

[..]

subsidies in opstart fases van grote projecten zijn wel zeker zinvol.

Door de vraag te vergroten wordt er steeds meer apparatuur geproduceerd en hierdoor de investeringen op langere termijn ook stukken goedkoper gaan worden.
  maandag 24 augustus 2020 @ 09:47:57 #10
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_194701321
Want zelf geld uittrekken voor een betere toekomst kan natuurlijk niet. Dat is een monopolie voor de overheid. En ondertussen lekker kankeren op de uitkeringstrekkers dat ze vreten van ons belastinggeld.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_194701338
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2020 09:32 schreef halfway het volgende:
Omdat je anders duurder uit bent dan gewoon je huis op gas warm stoken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_194701343
9000 euro voor spouwmuur- en dakisolatie en 17 panelen. Maandelijkse kosten van 180 naar 60. 120 euro per maand. 1440 per jaar. Terug verdientijd: 6 1/4 jaar. Ik doe het er voor :)

Oh, en dat is als het weer de komende zes jaar gelijk blijft. Wat het niet doet, omdat zoveel mensen nog fossiel blijven.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2020 09:51:03 ]
pi_194701379
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 09:49 schreef babylon het volgende:
9000 euro voor spouwmuur- en dakisolatie en 17 panelen. Maandelijkse kosten van 180 naar 60. 120 euro per maand. 1440 per jaar. Terug verdientijd: 6 1/4 jaar. Ik doe het er voor :)

Oh, en dat is als het weer de komende zes jaar gelijk blijft. Wat het niet doet, omdat zoveel mensen nog fossiel blijven.
Uitzonderingen bevestigen de regel.
pi_194701386
quote:
14s.gif Op maandag 24 augustus 2020 09:52 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Uitzonderingen bevestigen de regel.
Meest domme gezegde ooit!
  maandag 24 augustus 2020 @ 09:53:43 #15
3542 Gia
User under construction
pi_194701402
Wij gaan het niet doen, echt energieneutraal. Warmtepomp misschien, voor de koeling 's zomers, maar zonnepanelen halen we er niet uit.

In 2050 zou ik 87 zijn. Als ik dat al zou halen, denk ik niet dat ik hier nog woon.
pi_194701411
Terugverdientijd van spouwmuurisolatie. Spouwmuurisolatie is momenteel één van de gemakkelijkste manieren om stevig te besparen op je energiefactuur. De gemiddelde terugverdientijd van spouwmuurisolatie schommelt tussen 3 à 5 jaar.
https://www.isolatie-info(...)%20%C3%A0%205%20jaar.

Dakisolatie terugverdientijd
Gemiddeld tussen de 3 en 5 jaar
https://www.isolatie.net/terugverdientijd-dakisolatie/

Zonnepanelen zijn een mooie investering, zeker nu de terugverdientijd gemiddeld 7 jaar is.
https://www.vattenfall.nl(...)entijd-zonnepanelen/

Ben je er dan al? Nee, maar dan ben je toch al een heel eind de goede richting bezig.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2020 09:54:56 ]
pi_194701446
Subsidie is niets anders dan bij je buurman aanbellen en tegen hem zeggen: Ik eis 5000 euro van je want ik wil mijn woning duurzaam maken.

En bij je overbuurman aanbellen en tegen hem zeggen: Ik eis 6000 euro van je want ik wil een Tesla kopen.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  maandag 24 augustus 2020 @ 09:58:23 #18
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194701462
Het probleem van een warmtepomp is vooral dat hij niet werkt als het koud is. Dat heeft niks met terugverdientijd te maken verder.

Zonnepanelen zijn echt wel een goede investering. Ja, het duurt jaren voordat je ze 'terugverdient' hebt. Vergeleken met het geld op een spaarbankboekje, waar je rendement negatief is, is het echter een uitstekende investering.
The End Times are wild
pi_194701482
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 09:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die cv gaat op een gegeven moment ophouden met werken als de overheid het gas afsluit. >:)

Het is bizar dat zogenaamd zelfs consumenten met zulke investeringen het opeens over terugverdientijd moeten hebben terwijl diezelfde consumenten jaarlijks hogere huizenprijzen accepteren vanwege de woningtekorten.
Een woning is nu eenmaal wat comfortabeler dan onder de brug.
Daarnaast gaan mensen echt niet elke 10 jaar een nieuwe keuken aanschaffen.

Daarnaast is het niet bepaald netjes om als overheid mensen te chanteren om een duur object te kopen.
ROBODEMONS..................|:(
  maandag 24 augustus 2020 @ 10:00:18 #20
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194701492
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 09:53 schreef Gia het volgende:
Wij gaan het niet doen, echt energieneutraal. Warmtepomp misschien, voor de koeling 's zomers, maar zonnepanelen halen we er niet uit.

In 2050 zou ik 87 zijn. Als ik dat al zou halen, denk ik niet dat ik hier nog woon.
Hoe kun je zonnepanelen er niet uit halen? Dat is gewoon een rendement van minstens 7% op jaarbasis. Waar kun je meer verdienen?

Als je 15 jaar zonnepanelen hebt en daarmee nog niet iedere euro teruggekregen hebt, dan ligt die installatie nog gewoon functioneel op je dak. Die is ook nog geld waard hoor! JE hoeft niet 100% van je geld terug op je rekening te zien om 'rendabel' te zijn.
The End Times are wild
pi_194701518
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 09:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat is een gebruiksvoorwerp. je kan niet iets anders kiezen dan een keuken in NL. gebruiksvoorwerpen kan je prima direct na aanschaf afschrijven
quote:
CV's gaan 15 jaar mee, over 15 jaar is er nog steeds gas
quote:
ook hier geldt weer, je moet een huis hebben en er is geen andere keuze. Een huis is ook geen investering en is ook een gebruiksvoorwerp.
pi_194701526
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 09:52 schreef babylon het volgende:

[..]

Meest domme gezegde ooit!
Meest domme reactie ooit!
  maandag 24 augustus 2020 @ 10:04:45 #23
3542 Gia
User under construction
pi_194701554
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 10:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hoe kun je zonnepanelen er niet uit halen? Dat is gewoon een rendement van minstens 7% op jaarbasis. Waar kun je meer verdienen?

Als je 15 jaar zonnepanelen hebt en daarmee nog niet iedere euro teruggekregen hebt, dan ligt die installatie nog gewoon functioneel op je dak. Die is ook nog geld waard hoor! JE hoeft niet 100% van je geld terug op je rekening te zien om 'rendabel' te zijn.
Moet keuzes maken. Vind koeling 's zomers belangrijker. (Verder is de keuken echt aan vernieuwing toe en moet er een nieuw dak op de 85 jaar oude aanbouw, balken en al)
Tenzij we een grote prijs winnen, dan doen we meteen alles, voor het milieu.

Maar voor nu zouden we geld moeten lenen om dit te kunnen doen, kost ook weer rente.
Dus, nu nog even niet.

Verwacht ook wel dat ze in de toekomst goedkoper worden.
Ik hoef niet voorop te lopen...
pi_194701556
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 10:00 schreef LXIV het volgende:
Dat kan te maken hebben met leeftijd en hoe lang je in je huis wilt blijven wonen....
pi_194701563
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 10:04 schreef Gia het volgende:

Verwacht ook wel dat ze in de toekomst goedkoper worden.
Ik hoef niet voorop te lopen...
Warmtepompen worden al 40-50 jaar gebruikt om huizen te verwarmen, veel goedkoper zullen ze niet meer worden. Hooguit kan de installatiekosten wat omlaag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')