Gaan we 3 uur lang voorbeschouwen?quote:Op zondag 23 augustus 2020 17:36 schreef superniger het volgende:
Op naar het Champions League topic.
Plouay zelf is ook aardig aangepast (minder zwaar).quote:Op zondag 23 augustus 2020 17:27 schreef Dale__Cooper het volgende:
Is het EK het normale Plouay-rondje?
ga daarvoor naar de Cauberg als je dat toch wilt organiserenquote:Op zondag 23 augustus 2020 17:41 schreef Van_Poppel het volgende:
Eens met Mathieu; een WK kan hier echt niet.
Ja, niet veel inderdaad.quote:Op zondag 23 augustus 2020 17:42 schreef showtimer het volgende:
Euh, wat verandert een lange aanloop aan de ongeschiktheid van de lokale ronde?
Schifting voor de plaatselijke ronde zodat je met minder renners tegelijk over het rondje gaat. In de praktijk gaat dat natuurlijk niet werken.quote:Op zondag 23 augustus 2020 17:42 schreef showtimer het volgende:
Dan zijn de eritreeers en dergelijke er al af.quote:Op zondag 23 augustus 2020 17:42 schreef showtimer het volgende:
Dat er misschien al een selectie is gemaakt, maar in deze omgeving lijkt me dat ondenkbaar inderdaad.quote:Op zondag 23 augustus 2020 17:42 schreef showtimer het volgende:
Je hebt nog wat kasseien hier in de buurt. De wind misschien. Het zal allicht iets schelen.quote:Op zondag 23 augustus 2020 17:45 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Dat er misschien al een selectie is gemaakt, maar in deze omgeving lijkt me dat ondenkbaar inderdaad.
Dat was toch de aanval waar Eenkhoorn vlak daarna al in het wiel zat? Oogde sterker dan het wasquote:
Matthieu is sowieso geen tactisch wonder, als hij niet snapt dat men niet met hem mee wil rijden.quote:Op zondag 23 augustus 2020 17:46 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar die hadden met een andere tactiek ook nooit gewonnen..
Stuk langs de kust (kan dat?) + circuitquote:Op zondag 23 augustus 2020 17:48 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Een rondje van een paar kilometer gaat ook niet werken.
Nouja, lijkt me vooral frustratie. Het valt niet mee om de nieuwe Sagan te zijn.quote:Op zondag 23 augustus 2020 17:49 schreef Felagund het volgende:
[..]
Matthieu is sowieso geen tactisch wonder, als hij niet snapt dat men niet met hem mee wil rijden.
Dan moet je een hele hoop gaan afsluiten. Daar worden ze daar niet vrolijk van.quote:Op zondag 23 augustus 2020 17:53 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Stuk langs de kust (kan dat?) + circuit
Als iedereen dan meedoet kan het best leuk worden.quote:Op zondag 23 augustus 2020 18:28 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Volgend jaar weer hier![]()
Misschien was dat al bekend (maar ik wist het nog niet).
Ook qua data niet echt een bekendmaking toch eigenlijk? Week voor de Tourquote:Op zondag 23 augustus 2020 18:28 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Volgend jaar weer hier![]()
Misschien was dat al bekend (maar ik wist het nog niet).
Keldermannetje kan denk ik beter thuis blijvenquote:Op zondag 23 augustus 2020 18:43 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als iedereen dan meedoet kan het best leuk worden.
Daar zit de schatsberg en watersley in. Ook de Hillensberg in Duitsland, maar volgens mij mag men met een NK niet door buitenland rijden.quote:Op zondag 23 augustus 2020 15:17 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Dat rondje dat ze met de Binck Bank Tour wel eens rijden is nog best selectief als ze die 15 keer doen.
Wil een fitte Terpstra hier wel zien tegen MvdP, Bauke, Teunissen en Tom.quote:Op zondag 23 augustus 2020 18:43 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als iedereen dan meedoet kan het best leuk worden.
Blijft ie wel een punt mee hebben.quote:Op zondag 23 augustus 2020 20:29 schreef Slobeend het volgende:
Het altijd vermoeionde stokpaardje van Martijn Hendriks.
[ twitter ]
Enige reden om op een fiets te gaan zitten is uberhaupt zon truitjequote:Op zondag 23 augustus 2020 21:35 schreef Godshand het volgende:
[..]
Blijft ie wel een punt mee hebben.
Het is een beetje toeval hebben met deelnemers en het juiste parcours. Zo'n vlak rondje bv in Zeeland gaat Kruijswijk nooit winnen om het NK op zijn naam te schrijven. Hetzelfde geld voor Groenewegen om een NK wedstrijd in Limburg proberen te winnen. Wordt ook lastig voor hem.
Beter is een soort punten systeem gedurende 1 jaar, die je kan verdienen in nationale koersen bv. Net als de UCI WorldTour punten die je kan verdienen. Degene met de meeste punten die je dan ook in een latere NK wedstrijd extra kan verdienen, wint dan de trui. Of een meerdaagse wedstrijd, bijvoorbeeld over 3 dagen met verschillende parcoursen, zowel vlak als met klimmetjes.
WK dan ook maar schrappen? Komt op hetzelfde neer lijkt me.quote:Op zondag 23 augustus 2020 21:35 schreef Godshand het volgende:
[..]
Het is een beetje toeval hebben met deelnemers en het juiste parcours. Zo'n vlak rondje bv in Zeeland gaat Kruijswijk nooit winnen om het NK op zijn naam te schrijven. Hetzelfde geld voor Groenewegen om een NK wedstrijd in Limburg proberen te winnen. Wordt ook lastig voor hem.
Beter is een soort punten systeem gedurende 1 jaar, die je kan verdienen in nationale koersen bv. Net als de UCI WorldTour punten die je kan verdienen. Degene met de meeste punten die je dan ook in een latere NK wedstrijd extra kan verdienen, wint dan de trui. Of een meerdaagse wedstrijd, bijvoorbeeld over 3 dagen met verschillende parcoursen, zowel vlak als met klimmetjes.
Maar waarom zou je elk jaar een regelmatigheidsklassement of iets dergelijks moeten hebben? Juist door de wisselende locaties wordt dat probleem toch al opgelost?quote:Op zondag 23 augustus 2020 21:35 schreef Godshand het volgende:
[..]
WK zelfde laken een pak ja.quote:Op zondag 23 augustus 2020 22:02 schreef Zwansen het volgende:
[..]
WK dan ook maar schrappen? Komt op hetzelfde neer lijkt me.
Sterker, laten we ook de gele trui uit de Tour schrappen. Groenewegen kan namelijk nooit de Tour winnen vanwege de bergetappes. Gewoon punten geven in alle Franse koersen, degene met de meeste punten in die koersen wint geel.
Maar dat is ook gewoon echt een cyclus aan wedstrijden, net als de WT-ranking in het wielrennen. Bij MTB heb je ook gewoon een WK waar je bij winst het hele jaar de trui mag dragen.quote:Op maandag 24 augustus 2020 13:46 schreef Godshand het volgende:
[..]
WK zelfde laken een pak ja.
Bij wereldbeker MTB cross country wordt je alleen toegelaten als je voldoende UCI punten hebt gescoord in andere cross country wereldbeker evenementen. En dan heb je pas de beker als je de ranglijst in UCI punten na 1 jaar aan voert.
Zo iets is veel duidelijker.
Posbank is niet te vergelijken met oude holleweg, minder zwaar. Denk dat je in de regio Nijmegen-Groesbeek een mooi en selectief parcours kan maken voor een NK.quote:Op zondag 23 augustus 2020 23:02 schreef Sjoerd102 het volgende:
Met alle respect voor een posbank of oude Holle weg, maar voor zware parcoursen moet men in Nederland echt naar Zuid Limburg. Probleem is alleen dat de gemeentes daar al tig wielerkoersen over de vloer krijgen en er daardoor een rem wordt gezet op nieuwe koersen.
Klopt, Oude Holleweg doet niet veel onder voor de Cauberg bijvoorbeeld (misschien nog wel zwaarder zelfs). Vanzelfsprekend moet je dan wel met plaatselijke rondes gaan werken, maar volgens mij heeft dat sowieso de voorkeur.quote:Op maandag 24 augustus 2020 17:39 schreef Cavalier het volgende:
[..]
Posbank is niet te vergelijken met oude holleweg, minder zwaar. Denk dat je in de regio Nijmegen-Groesbeek een mooi en selectief parcours kan maken voor een NK.
Ik lees dit voor het eerst maar wat een dom verhaal.quote:Op zondag 23 augustus 2020 20:29 schreef Slobeend het volgende:
Het altijd vermoeionde stokpaardje van Martijn Hendriks.
[ twitter ]
Correct en tevens juist.quote:Op woensdag 16 juni 2021 15:16 schreef TommyL0204 het volgende:
Jullie kijken ook op de uitmuntende RTVNoord striem?
De Cauberg is minder zwaar de Oude Holleweg maar de uitloper bovenop de Cauberg leent zich wellicht beter voor aanvallen.quote:Op maandag 24 augustus 2020 22:00 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ken oude Holle weg inderdaad. Naar schat cauberg toch flink stuk zwaarder in. Nk's in Nijmegen (rond 2000) zat die ook erin en won een sprinter.
Waar precies? Dacht een keer geruchten over Geleen gehoord te hebben.quote:Op woensdag 16 juni 2021 15:47 schreef Sjoerd102 het volgende:
Volgend jaar hoogstwaarschijnlijk weer eens een NK in (zuid Limburg) al heb je daar geen heel steile of lange klimmetjes
Met de bochtjes en het smalle karakter wint de Oude Holleweg het wel qua zwaarte en qua aanvalmogelijkheden.quote:Op woensdag 16 juni 2021 15:22 schreef VoMy het volgende:
[..]
De Cauberg is minder zwaar de Oude Holleweg maar de uitloper bovenop de Cauberg leent zich wellicht beter voor aanvallen.
En naar barista Brian Megens die zich hier op gericht heeft en het kwalificatiemoment voor dit NK won. Benieuwd of hij een beetje in de buurt van de profs kan komen.quote:Op woensdag 16 juni 2021 17:01 schreef Coelho het volgende:
Benieuwd naar Douwe Doorduijn. Me vermaakt met zijn Youtube serie op weg naar een Top10 klassering (al denk ik dat hij dat niet redt...)
Die vrouw komt nog uit het tijdperk van Bartje: "Ik wijk niet uit voor wielrenners".quote:Op woensdag 16 juni 2021 18:04 schreef Koffieplanter het volgende:
Wat is dit, waarom rijden ze gewoon tussen het gewone volk?
Een schitterende 27e tijd, met 31 mannen aan de streep!quote:Op woensdag 16 juni 2021 17:01 schreef Coelho het volgende:
Benieuwd naar Douwe Doorduijn. Me vermaakt met zijn Youtube serie op weg naar een Top10 klassering (al denk ik dat hij dat niet redt...)
Als hij hier zijn eerste koers van het jaar uitrijdt is dat wel een cameramotor waard lijkt me zo.quote:Op woensdag 16 juni 2021 18:11 schreef wimderon het volgende:
Ondertussen heeft Wout van Elzakker een cameramotor met zich meegekregen, heeft pappa de portemonnee weer getrokken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |