Misschien een jaartje de bak in. Te weinig?quote:ENSCHEDE - Voor Joey H. (27) uit Enschede kon een heftige seksuele relatie met een 15-jarig meisje nog wel eens vervelende gevolgen hebben. Het Openbaar Ministerie wil hem 12 maanden achter slot en grendel wegens ontucht. „De seks was met wederzijds goedvinden en er was geen sprake van dwang”, zei hij vrijdagmiddag in de rechtszaal.
Bijna negen maanden lang duurde de vooral op lust gebaseerde relatie tussen het meisje en H. Ze kenden elkaar van een horecagelegenheid in Borne, waar beiden werkten. Van een keer zoenen op de parkeerplaats ontwikkelde hun amoureuze avontuur zich tot een vurige en zeer expliciete seksuele band. Beiden gaven aan dat er van verliefdheid geen sprake was, maar dat ze een groot aantal keren seks hadden in de auto of bij H. in Enschede thuis.
Aangifte
H. was dan ook onaangenaam verrast toen bleek dat de vader van het meisje aangifte tegen hem had gedaan. Dat was ook tegen de uitdrukkelijke wens van zijn dochter, die aan haar tante en haar vader vertelde dat ze gewoon dingen wilde uitproberen en dat ze op mannen viel die beduidend ouder dan haar waren. De seks had plaats op de parkeerplaats bij de bibliotheek en het kulturhus in Borne of bij de verdachte in zijn woning in Enschede. Volgens het meisje viel H. niets te verwijten.
Zwijgrecht
H. heeft zich in verhoren bij de politie ook steeds op zijn zwijgrecht beroepen. Op de vraag van voorzitter Bordenga-Koppes waarom hij zweeg, antwoordde hij dat hij zich geen raad wist met de situatie. „Ik zat daar ineens en werd geconfronteerd met die aangifte terwijl ik er zelf een heel ander gevoel en idee bij had. Ik wilde niet iets verklaren wat ik later weer zou moeten aanpassen”, zei H.
Misbruik
Het OM ziet hem als een volwassen man die op grove wijze misbruik heeft gemaakt van een jong meisje dat nog niet in staat is om haar eigen keuzes te overzien. „Jongens en meisjes onder de 16 jaar worden door de wet beschermd tegen lieden zoals u”, zei de officier van justitie in haar requisitoir. Ze eiste een gevangenisstraf van 18 maanden, waarvan 6 voorwaardelijk en een proeftijd van drie jaar.
De rechtbank doet over twee weken uitspraak.
Gaat dit over die pedo van een draaideurcrimineel die onlangs met de straat tussen de benen is afgedropen?quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 23:42 schreef Poefbank het volgende:
https://www.ad.nl/ensched(...)-15-jarige~aa8d5e39/
[..]
Misschien een jaartje de bak in. Te weinig?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 23 augustus 2020 00:08 schreef possetje het volgende:
Ik vind dat lol ummmSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Precies, ik vind het niet terecht dat die jongen hiervoor vervolgd wordt.quote:Op zondag 23 augustus 2020 00:34 schreef the-eye het volgende:
De bestaande wetten zijn bedoeld om minderjarigen in bescherming te nemen. Hier lijkt de wet gebruikt te worden om de onvrede van de vader gestalte te geven.
Het mag niet en het is gewoon oerstom van hem geweest maar wat de vader hiermee denkt te bereiken ontgaat mij. Z'n dochter gaat hij toch niet aan de leiband kunnen houden als ik haar reactie lees
Waarom te weinig?quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 23:42 schreef Poefbank het volgende:
https://www.ad.nl/ensched(...)-15-jarige~aa8d5e39/
Misschien een jaartje de bak in. Te weinig?
Ik moet het doen met de info die in het artikel staat, maar als ik het zo lees dan zijn ze collega's en hebben ze elkaar leren kennen tijdens het werk. Dan kan er wel eens een bepaalde klik ontstaan. Is het verstandig? Nee, dat niet natuurlijk. Maar ik heb ook niet de indruk dat het meisje er onder te lijden heeft gehad.quote:Op zondag 23 augustus 2020 00:56 schreef Poefbank het volgende:
Ik snap niet dat je als 27jarige met zulke jonge grietjes bezighoudt. Dat soort meisjes zijn makkelijk te beïnvloeden en dus prooi voor de Joey’s. Om het dan te bagatelliseren als wederzijdse instemming is imo gewoon verkeerd.
Ha ha best nog wel heavy, een stapje verder en je zit op 13 en noooog een stapje verder en je zit op 12quote:Op zondag 23 augustus 2020 00:26 schreef Repentless het volgende:
In bijvoorbeeld Portugal, Duitsland, Italië en Oostenrijk is het 14.
Maar wat is dan precies het beoogde doel van deze straf, iemand bestraffen voor domheid? Dat is niet de motivering die ik lees. De motivering die wordt gegeven is dat hij op grove wijze misbruik heeft gemaakt van een jong meisje dat nog niet in staat is om haar eigen keuzes te overzien. Dat zijn wel twee verschillende dingen hoor. Om op grove wijze misbruik van iemand te maken moet je sluw en listig zijn en juist niet dom.quote:Op zondag 23 augustus 2020 01:19 schreef pokkerdepok het volgende:
of de eis en de reden daarvoor is gewoon terecht, of hij is gewoon ontzettend dom dat ie met een 15 jarige dit doet, en ja, dan is het dus ook terecht. moet je maar nadenken over wat je doet.
ik geloof dan ook niet dat ie gewoon dom is. maar dat kan je wel zeggen, als excuus.quote:Op zondag 23 augustus 2020 01:32 schreef the-eye het volgende:
[..]
Maar wat is dan precies het beoogde doel van deze straf, iemand bestraffen voor domheid? Dat is niet de motivering die ik lees. De motivering die wordt gegeven is dat hij op grove wijze misbruik heeft gemaakt van een jong meisje dat nog niet in staat is om haar eigen keuzes te overzien.
Dat zijn wel twee verschillende dingen hoor. Om op grove wijze misbruik van iemand te maken moet je sluw en listig zijn en juist niet dom.
Ja, maar dit is totaal niet relevant.quote:Op zondag 23 augustus 2020 01:25 schreef possetje het volgende:
[..]
Ha ha best nog wel heavy, een stapje verder en je zit op 13 en noooog een stapje verder en je zit op 12
Het gaat erom dat de vader van het meisje aangifte heeft gedaan, waardoor deze jongen o.b.v. de wet in de problemen komt. In dit geval lijkt het me de vraag of het noodzakelijk is dat dit meisje beschermd moet worden door deze wet. Die indruk heb ik niet, dus lijkt het me niet nodig om in deze situatie deze wet toe te passen.quote:Op zondag 23 augustus 2020 01:35 schreef pokkerdepok het volgende:
het gaat erom, dat de wet dat meisje beschermd, alle minderjarige meisjes.
De wet zegt duidelijk dat onder de 16 niet mag. De verdachte wist dat en deed het toch.quote:Op zondag 23 augustus 2020 02:05 schreef Accordtje het volgende:
Je kan niet alle minderjarigen over één kam scheren en zeggen dat ze geen weloverwogen keuzes kunnen maken.
Kan even niet plaatsen welke drogreden dit is, maar dat het eentje is, is zeker.quote:Daar zitten uitzonderingen tussen, net zoals er 18 plussers zijn die geen weloverwogen keuzes kunnen maken.
Hij wist dat?quote:Op zondag 23 augustus 2020 04:25 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
De wet zegt duidelijk dat onder de 16 niet mag. De verdachte wist dat en deed het toch.
[..]
Dan is het kalverliefde.quote:Op zondag 23 augustus 2020 07:31 schreef halfway het volgende:
Als 15 jarige of nog jonger het met elkaar doen dan kan het meisje wel een overwogen keuze maken?
Pijpenquote:Op zondag 23 augustus 2020 07:32 schreef skrn het volgende:
Daarbij, 15 jaar en horeca, dan krijg je dat. Dat vind ik ook jong. Wat deed ze precies.
Ik vind dat iedereen maar seksuele omgang moet hebben met personen van dezelfde leeftijd, Want iedereen van dezelfde leeftijd als dat meisje heeft daardoor bij haar minder kansen, met de daarbij horende negatieve gevolgen.quote:Op zondag 23 augustus 2020 00:38 schreef madam-april het volgende:
[..]
Precies, ik vind het niet terecht dat die jongen hiervoor vervolgd wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |