Op RT werd dat omtrent die vlag benadrukt (ze hadden geen straatinterviews die het bewezen). Net als dat de protesten 'unauthorized' zijn. Wat dat betreft hoor ik dat soort argumenten vaker terug in het verhaal van @nezalezhnost.quote:Op zondag 23 augustus 2020 15:12 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dit is het enige in de hele vlaggen discussie waar ik moeite mee heb, want dat is totaal niet zichtbaar. Ik weet dat dit niet hoeft te betekenen dat het er niet is, maar het maakt het wel een stuk lastiger om je standpunt te begrijpen.
quote:Op zondag 23 augustus 2020 15:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Op RT werd dat omtrent die vlag benadrukt (ze hadden geen straatinterviews die het bewezen). Net als dat de protesten 'unauthorized' zijn. Wat dat betreft hoor ik dat soort argumenten vaker terug in het verhaal van @:nezalezhnost.
Misschien omdat er een kern van waarheid in zit? Ik probeer de protestbeweging niet te discrediteren, in tegenstelling tot de propaganda beweer ik niet dat de protestbeweging uit facisten bestaat. Ik zeg alleen dat ze dit punt handiger hadden kunnen aanpakken om meer steun te winnen onder de bevolking. Ik ben in ieder geval blij dat de Oekrainse vlaggen in zijn geheel zijn thuisgebleven net als bijna alle EU vlaggen.quote:Op zondag 23 augustus 2020 15:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Op RT werd dat omtrent die vlag benadrukt (ze hadden geen straatinterviews die het bewezen). Net als dat de protesten 'unauthorized' zijn. Wat dat betreft hoor ik dat soort argumenten vaker terug in het verhaal van @:nezalezhnost.
Dit zou ik zo niet zien.quote:Op zondag 23 augustus 2020 15:17 schreef nezalezhnost het volgende:
Het feit dat Lukashenko er gebruik van maakt, is een argument om te zeggen dat het nog steeds significant genoeg is. Misschien niet meer voor een meerderheid.
Opzich heb je daar een punt. Maar het doel van de protestbeweging is niet om een meerderheid te vertegenwoordigen, maar het hele volk, dat zijn stem gestolen zag worden. En niet heel het volk voelt zich vertegenwoordigd onder de wit-rood-witte vlag.quote:Op zondag 23 augustus 2020 15:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit zou ik zo niet zien.
Ik denk eerder dat de vlag juist populair is omdat Loekasjenko hem in de ban gedaan heeft.
Als je niet tegelijkertijd beledigingen naar het staatshoofd liep werd je niet zomaar opgepakt.quote:(voorheen werd je ook opgepakt als je ermee liep, nu lopen er daarvoor teveel mensen mee)
Niet waar.quote:Op zondag 23 augustus 2020 15:24 schreef nezalezhnost het volgende:
Als je niet tegelijkertijd beledigingen naar het staatshoofd liep werd je niet zomaar opgepakt.
Je had het over voorheen. Ik maakte de aanname dat je op de periode buiten de verkiezing doelde. Na de verkiezing moet je sowieso niet op straat willen zijn.quote:Op zondag 23 augustus 2020 15:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zelfs mensen die niet demonstreerden maar slechts op de verkeerde plek waren werden opgepakt.
Geeft wel aan hoeveel steun de oppositie heeft. Mensen demonstreren met honderdduizenden ondanks de staatsterreur. Terwijl Loekasjenko met zijn organisatie amper een paar duizend man bij elkaar krijgtquote:Op zondag 23 augustus 2020 15:23 schreef Cyan9 het volgende:
Nog wat beeld van het protest van vandaag.
[ twitter ]
Indrukwekkend dit zeg! Lijkt me geweldig voor die mensen, met zovelen tegelijk.quote:Op zondag 23 augustus 2020 15:23 schreef Cyan9 het volgende:
Nog wat beeld van het protest van vandaag.
[ twitter ]
En Lukashenko maar het leger in het westen mobiliseren op basis van zelfverzonnen sprookjes. Terwijl de meeste demonstranten gewoon in Minsk zijn.quote:Op zondag 23 augustus 2020 15:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Geeft wel aan hoeveel steun de oppositie heeft. Mensen demonstreren met honderdduizenden de staatsterreur. Terwijl Loekasjenko met zijn organisatie amper een paar duizend man bij elkaar krijgt
Daarvoor is het belangrijker dat er (wild) gestaakt wordt. Deze grote demonstraties zijn er vooral om het volk te laten zien dat het volk in meerderheid is. Als het volk dan vervolgens aandurft hun mening ook te uiten op hun werkplek, dan komt er druk op de economie en zal het veiligheidsapparaat beginnen zich druk te maken over hun financieren en uiteindelijk gaan praten.quote:Op zondag 23 augustus 2020 15:29 schreef wpor het volgende:
Oprotten met die vent, hopelijk krijgt het volk snel de politie en het leger aan hun kant.
Blijkbaar willen heel veel mensen wel op straat zijn.quote:Op zondag 23 augustus 2020 15:29 schreef nezalezhnost het volgende:
[..]
Je had het over voorheen. Ik maakte de aanname dat je op de periode buiten de verkiezing doelde. Na de verkiezing moet je sowieso niet op straat willen zijn.
Meeste mensen blijven die ene avond in de 5 jaar wel preventief binnen.quote:Op zondag 23 augustus 2020 15:35 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Blijkbaar willen heel veel mensen wel op straat zijn.
Mooie beelden. Doet me denken aan een andere revolutie waar ze ook naar het presidentile paleis gingen en de president vervolgens naar het buitenland ging met een prive-vliegtuig.quote:
Egypte?quote:Op zondag 23 augustus 2020 18:05 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Mooie beelden. Doet me denken aan een andere revolutie waar ze ook naar het presidentile paleis gingen en de president vervolgens naar het buitenland ging met een prive-vliegtuig.
Bobruiskquote:Op zondag 23 augustus 2020 17:46 schreef nezalezhnost het volgende:
In Bobruisk wordt er geprotesteerd in afwezigheid van de politie. Volgens de locale bewoners zijn de agenten naar Minsk gereisd om de politie aldaar te versterken.
Die kerel doet alles voor de clickbait. VaakAltijd meer vermaak, dan goed onderzochte informatie. Volgens een aantal mensen op reddit, die zeggen onderzoek te hebben gedaan, zou hij een sekstourist zijn.quote:Op zondag 23 augustus 2020 18:08 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
Bobruisk![]()
Herinner mij die nog uit een van deze filmpje van een voor mij welbekende wereldreiziger:
Kan de exacte video niet meer vinden maar Babrusk doet hij wel aan. De dorpsnamen spreekt hij ook geregeld op een amusante en licht spottende manier uit, zodat je jezelf daar kan verplaatsen.
En hij zegt Rusland in de titel maar hij zit vaak gewoon in Belarus.
Dat hij het om het geld doet kan ik in komen. Hij is trouwens een youtube-ster en dat betaalt rijkelijk. De rest wil ik niet geloven zonder bewijs want hij heeft daar de persoonlijkheid niet voor. Zo werd hij ook weleens voor drugstoerist uitgemaakt of oplichter of wetsovertreder. Vaak van andere youtubers die jaloers zijn op zijn successen.quote:Op zondag 23 augustus 2020 18:11 schreef nezalezhnost het volgende:
[..]
Die kerel doet alles voor de clickbait. VaakAltijd meer vermaak, dan goed onderzochte informatie. Volgens een aantal mensen op reddit, die zeggen onderzoek te hebben gedaan, zou hij een sekstourist zijn.
Litouwen, een land waar openlijk SS-ers worden geeerd. Net als in Polen overigens.quote:Op zondag 23 augustus 2020 17:36 schreef nezalezhnost het volgende:
Live uitzending van de ketting die nu in Litouwen wordt gevormd ter steun van de Belarussische bevolking.
@luxerobots Weet niet waar je nu bent gegaan maar Linkseboomknuffelaar pas kun je als L-aanhanger aanmerken.quote:Op zondag 23 augustus 2020 15:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
quote:Op zondag 23 augustus 2020 18:33 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Litouwen, een land waar openlijk SS-ers worden geeerd. Net als in Polen overigens.
De vlag van de oppositie van Belarus is dezelfde vlag die tijdens het fascisme gebruikt werd ten tijde van de Tweede Wereldoorlog. Ik vermoed dat veel leden van de oppositie, net als in Polen, Oekraine en Litouwen al dan niet stiekem sympathisanten van het fascisme en nazisme zijn.
Belarus heeft gevochten tegen het (Duitse) fascisme en er zijn velen voor gesneuveld. Terecht dat ze niet zitten te wachten op Oekrainse of Poolse toestanden waar openlijk geheuld wordt met de nazi's.
Belarus is een goed georganiseerd land, vrijwel vrij van criminaliteit (hoe anders is dit in Oekraine en Polen helaas), schoon, modern (valt echt op als je uit Polen of Oekraine komt hoe modern, schoon en netjes de Wit-Russische treinen zijn), vrij van dronkelappen, vrij van narcomannen, vrij van corruptie.
Laat de stinknazi's lekker in Oekraine, Polen en Litouwen blijven en val het Wit-Russische volk niet lastig. Er is al genoeg verwoest in de naam van 'democratie'.
Blijkbaar snapt hij dat het nu menens is, ziet de bui al hangen. Bereidt zich voor op een migelijke burgeroorlog (wat hij graag wil). Deze kan zal weigeren vrijwillig en vreedzaam de macht af te staan (noteer mijn woorden). Hij ziet het einde van zijn dictatuur naderen en daar kan hij niet mee omgaan.quote:Op zondag 23 augustus 2020 18:42 schreef TargaFlorio het volgende:
[ twitter ]
Luka gaat jagen rondom het paleis.
Linkse_Boomknuffelaar is zo idioot dat ik hem tot nu toe genegeerd heb.quote:Op zondag 23 augustus 2020 18:44 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
@:luxerobots Weet niet waar je nu bent gegaan maar Linkseboomknuffelaar pas kun je als L-aanhanger aanmerken.
[..]
Man man man dit topic gaat niet over jou 🤣quote:Op zondag 23 augustus 2020 18:55 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Omdat Lukashenko niet naar de pijpen danst van Washington en een eigen koers vaart en opkomt voor de belangen van zijn volk, is hij een dictator.
Echt een heel vreemde redenering.
![]()
"Ist es nun wirklich so, das wir jeden Dreck den von Westen kommt, nun kopieren mussen?"
Mensen als Walter Ulbricht, damalige president van de Duitse Democratische Republiek, die hebben we nodig. Weg met dat afgrijselijke Amerikaanse gekrijs en weg met die walgelijke Amerikaanse 'non-cultuur' die wereldwijd wordt opgelegd. Dat is dictatuur, dat we al decennia lang naar de pijpen van Washington moeten dansen, dat onze politici worden afgeperst en gechanteerd, afgeluisterd door Washington en slechts de belangen van de VS dienen en niet de belangen van Nederland, Duitsland, Belgie etc.
Hier speciaal voor jou, de bange dictator loopt met een geweer rond om zijn geliefde volk te intimideren.quote:Op zondag 23 augustus 2020 18:55 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Omdat Lukashenko niet naar de pijpen danst van Washington en een eigen koers vaart en opkomt voor de belangen van zijn volk, is hij een dictator.
![]()
"Ist es nun wirklich so, das wir jeden Dreck den von Westen kommt, nun kopieren mussen?"
Mensen als Walter Ulbricht, damalige president van de Duitse Democratische Republiek, die hebben we nodig. Weg met dat afgrijselijke Amerikaanse gekrijs en weg met die walgelijke Amerikaanse 'non-cultuur' die wereldwijd wordt opgelegd. Dat is dictatuur, dat we al decennia lang naar de pijpen van Washington moeten dansen, dat onze politici worden afgeperst en gechanteerd, afgeluisterd door Washington en slechts de belangen van de VS dienen en niet de belangen van Nederland, Duitsland, Belgie etc.
Het is heel simpel. Geen mens kan zijn leven lang opkomen voor zijn volk. Ookal bedoelt ie het nog zo goed. Of dit nu trump, obama, moeder theresa of sinterklaas of de dalai lama is. Op een gegeven moment moet je oprotten.quote:Op zondag 23 augustus 2020 18:55 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
![]()
De grap is dat hij geen neuk om de bevolking geeft.quote:Op zondag 23 augustus 2020 18:55 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
![]()
Waarom zou je moeten oprotten als je het land goed bestuurd?quote:Op zondag 23 augustus 2020 19:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het is heel simpel. Geen mens kan zijn leven lang opkomen voor zijn volk. Ookal bedoelt ie het nog zo goed. Of dit nu trump, obama, moeder theresa of sinterklaas of de dalai lama is. Op een gegeven moment moet je oprotten.
quote:Op zondag 23 augustus 2020 19:30 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Rutte zit ondertussen net zo lang als Lukashenko is hij dan ook een dictator?
Omdat hij zijn geloofwaardifheid kwijt is. Omdat niemand gelooft dat hij de verkiezingen heeft gewonnen. Omdat niemand heeft gevraagd om het geweld dat volgde op de verkiezingen. Omdat men zijn andere leugens zat is.quote:Op zondag 23 augustus 2020 19:22 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Waarom zou je moeten oprotten als je het land goed bestuurd?
Je hebt op dezelfde school als Ermoshina leren tellen?quote:Op zondag 23 augustus 2020 19:30 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Rutte zit ondertussen net zo lang als Lukashenko is hij dan ook een dictator?
Ik weet niet welke wij jij vertegenwoordigd, maar kunnen jullie niet ergens op een eiland gaan wonen? Ik bedoel als je niet eerlijk kunt winnen, de schijn niet kunt ophouden dat je eerlijk gewonnen zou hebben, geweld je niet helpt om de schijn op te houden, is het dan niet tijd om je samen met je aanhangers te isoleren? Weg van het volk dat gehersenspoeld zou zijn?quote:Op zondag 23 augustus 2020 18:55 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Mensen als Walter Ulbricht, damalige president van de Duitse Democratische Republiek, die hebben we nodig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |