abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194680924
Zit te denken om een refurbished iPhone X of eventueel XS te kopen. Zelf heb ik hier geen ervaring mee. Zijn er mensen die hier een goede ervaring mee hebben, of is dit betrouwbaar om te doen?

Ik zou hem dan graag van de website mobico.nl willen kopen.
pi_194681244
Ja goede ervaring, wel allemaal van Forza, maar geen problemen gehad. Enige dat ze vaak wel een krasje op een onopvallende plek hebben.

Alhoewel ik heb van mijn 6S de accu vervangen vorig jaar, toen was hij 4 jaar en momenteel word de poort wat slechter, na 5 jaar dus.
.
pi_194681297
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 21:53 schreef Fer het volgende:
Ja goede ervaring, wel allemaal van Forza, maar geen problemen gehad. Enige dat ze vaak wel een krasje op een onopvallende plek hebben.
Ah oké mooi om te horen! Forza is helaas wel wat duurder. Is de accu/batterij capaciteit ook een beetje goed?
pi_194681338
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 21:57 schreef synsysterstylo het volgende:

[..]

Ah oké mooi om te horen! Forza is helaas wel wat duurder. Is de accu/batterij capaciteit ook een beetje goed?
Ja meer dan 1000 cycles wat die accu heeft gehad.
.
  zaterdag 22 augustus 2020 @ 22:09:21 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_194681473
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 21:33 schreef synsysterstylo het volgende:
Ik zou hem dan graag van de website mobico.nl willen kopen.
Die website komt op mij over alsof ze tweedehands verkopen waar ze een doekje over hebben gehaald.

Het prijsverschil tov nieuw is ook niet zo bijster groot:

bron
So we just called him Fred
pi_194681540
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 22:09 schreef Fred het volgende:

[..]

Die website komt op mij over alsof ze tweedehands verkopen waar ze een doekje over hebben gehaald.

Het prijsverschil tov nieuw is ook niet zo bijster groot:
[ afbeelding ]
bron
Nieuwe iPhone XS max is rond de 870 euro vind dat verschil wel wat.

Als je een iPhone X daar 'nieuw' zonder krassen etc koopt voor 500 en een XS voor 570 scheelt dat wel wat imo. Of zeg je dat het erop neer komt dat het prijsverschil het niet waard is om zo'n tweedehandse te kopen? Nieuw vind ik ze nog wel redelijk prijzig eerlijk gezegd, iets buiten m'n budget wel.
  zaterdag 22 augustus 2020 @ 22:30:39 #7
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_194681743
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 22:13 schreef synsysterstylo het volgende:
Als je een iPhone X daar 'nieuw' zonder krassen etc koopt voor 500 en een XS voor 570 scheelt dat wel wat imo. Of zeg je dat het erop neer komt dat het prijsverschil het niet waard is om zo'n tweedehandse te kopen? Nieuw vind ik ze nog wel redelijk prijzig eerlijk gezegd, iets buiten m'n budget wel.
Het gaat mij vooral om de daadwerkelijke betekenis van "refurbished" bij deze website. De term "refurbished" is ooit in het leven geroepen door fabrikanten om aan te geven dat het apparaat in kwestie niet geheel uit nieuwe componenten bestaat, maar dat de fabrikant wel van mening is dat het als nieuw functioneert. Deze apparaten worden aangeboden in een originele fabrieksverpakking en hebben doorgaans geen gebruikssporen.

Dat er op deze website wordt gesproken over toestellen met gebruikssporen doet mij vermoeden dat dit géén apparaten zijn die door de fabrikant zijn gerefurbished. Het lijken meer reguliere tweedehands toestellen die door een partij zijn nagekeken en schoongemaakt.

Grootste bezwaar voor deze praktijken zit hem in de accu. Bij een toestel dat door de fabrikant is gerefurbished zit doorgaans een nieuwe accu. De kans is groot dat bij deze toestellen er een reeds gebruikte accu aanwezig is. Dat kan de levensduur van je telefoon beperken.

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 22:13 schreef synsysterstylo het volgende:
Nieuwe iPhone XS max is rond de 870 euro vind dat verschil wel wat.
Dat is bijzonder, bij mobico.nl wekken ze de indruk dat het toestel nieuw 689 kost.
pi_194682022
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 22:30 schreef Fred het volgende:

[..]

Het gaat mij vooral om de daadwerkelijke betekenis van "refurbished" bij deze website. De term "refurbished" is ooit in het leven geroepen door fabrikanten om aan te geven dat het apparaat in kwestie niet geheel uit nieuwe componenten bestaat, maar dat de fabrikant wel van mening is dat het als nieuw functioneert. Deze apparaten worden aangeboden in een originele fabrieksverpakking en hebben doorgaans geen gebruikssporen.

Dat er op deze website wordt gesproken over toestellen met gebruikssporen doet mij vermoeden dat dit géén apparaten zijn die door de fabrikant zijn gerefurbished. Het lijken meer reguliere tweedehands toestellen die door een partij zijn nagekeken en schoongemaakt.

Grootste bezwaar voor deze praktijken zit hem in de accu. Bij een toestel dat door de fabrikant is gerefurbished zit doorgaans een nieuwe accu. De kans is groot dat bij deze toestellen er een reeds gebruikte accu aanwezig is. Dat kan de levensduur van je telefoon beperken.
[..]

Dat is bijzonder, bij mobico.nl wekken ze de indruk dat het toestel nieuw 689 kost.
Ah dat is scherp van je! Was ik zelf niet achtergekomen. Inderdaad goed om de accu van die dingen in de gaten te houden. Ik zal weleens contact opnemen met die website en ernaar vragen. Mochten die accu's tegenvallen dan laat ik het maar zitten. Overigens kunnen de accu's ver vervangen worden toch? Kost natuurlijk wel weer rond de 50 euro maar toch..

Als je hem 'nieuw' koopt voor die prijs, krijg je dus een 'tweedehandse' maar dan zonder krasjes etc, die beschrijvingen tonen de staat van de telefoons mbt tot krassen etc.
  zaterdag 22 augustus 2020 @ 22:51:44 #9
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_194682054
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 22:49 schreef synsysterstylo het volgende:
Overigens kunnen de accu's ver vervangen worden toch? Kost natuurlijk wel weer rond de 50 euro maar toch..
Met het juiste gereedschap kunnen de accu's inderdaad vervangen worden. Echter is dit nooit de bedoeling geweest van de ontwerpers van Apple om de accu vervangbaar te maken. Ook bij het laten vervangen van die accu moet je goed kijken wat voor accu je krijgt.
pi_194682135
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 22:51 schreef Fred het volgende:

[..]

Met het juiste gereedschap kunnen de accu's inderdaad vervangen worden. Echter is dit nooit de bedoeling geweest van de ontwerpers van Apple om de accu vervangbaar te maken. Ook bij het laten vervangen van die accu moet je goed kijken wat voor accu je krijgt.
Er zijn inderdaad meerdere websites die het aanbieden. Overigens ook Apple zelf :https://support.apple.com(...)ervice/battery-power
Dus op dat gebied lijkt het me dat eventuele batterij vervanging wel goed zit.

Maar goed, ik ga eerst contact opnemen met hun om te vragen naar de accu's van die dingen. Dan kijk ik wel verder.
pi_194682286
Zou geen refurbished kopen. Je weet niet wat er ooit met dat ding is gebeurd en hoe het is gereviseerd, of er originele onderdelen zijn gebruikt, of het uberhaupt wel een toestel is dat geen frankenstein toestel is.

Voor die paar tientallen euro's kan je beter safe zitten met een splinter nieuwe. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Gruj0 op 22-08-2020 23:22:07 ]
pi_194682513
Ik heb een IPhone 5e 6s en 7 refurbished gekocht en een iPad Air ‘19.

De toestellen hadden lichte krasjes, de iPad was in nieuwstaat, zat alleen andere doos omheen.

Toestallen waren ongeveer 2 jaar oud bij aankoop. 5e haalde 5 jaar op de orginele accu, de 6s maar 4, maar dat type had sowieso al een zwakke accu.

Er zit ook 2 jaar volle garantie op. Dus je mocht de accu eerder slijten krijg je een nieuwe.
.
pi_194686156
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 23:18 schreef Fer het volgende:
Er zit ook 2 jaar volle garantie op. Dus je mocht de accu eerder slijten krijg je een nieuwe.
Dat klinkt een stuk mooier dan de realiteit. Die garantie geeft je recht op herstel van de accu bij een defect. Dat herstel kan ook inhouden dat de defecte accu wordt vervangen door een "refurbished" accu. Het hoeft niet perse een nieuwe accu te zijn.
So we just called him Fred too
pi_194691422
Ik vind die refurbished bedrijven nogal arrogant.
Gezellig klein beginnen in hun start-up schuurtje meeliften op het succes van een tech gigant met tweedehands spullen voor bijna de nieuwprijs.

Hun winkels lijken op  Stores, lekker minimalistisch en steriel en dan met snelle praatjes dat het beter is voor het milieu, jouw portemonnee, groene economie, en meer blablablabla proberen ze je te verleiden dat het gewoon zo goed als nieuw is met garantie.
Maar eigenlijk is het vooral goed voor hun portemonnee.

Dat “LEAPP” (wat een anagram is voor “APPLE”) is al 3x failliet gegaan ofzo. En elke keer weer een nieuwe doorstart natuurlijk.
Je zal er maar een tweedehands  device hebben gekocht. Sta je met je garantie.
Al zal self-made miljonair Rogier van Camp er geen hipster interview minder om geven.

https://www.sprout.nl/art(...)illissement-van-zijn

https://twinklemagazine.n(...)r-van-camp/index.xml
(Twinkle Magazine klinkt trouwens als een jaren '80 gay magazine, maar dat terzijde).

Maar hey, ik ben ook geen expert op het gebied van tweedehands electronica. En er zullen vast eerlijke en goede spelers op de markt zijn. Ik zelf zou het risico nooit nemen.

Dus doe jezelf een plezier en spaar eventjes door voor een fonkelnieuwe pronkjuweel van een  iPhone en maak een unboxing video voor alle Fok! Users er van.

[ Bericht 0% gewijzigd door CoExist op 23-08-2020 19:40:38 ]
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_194693028
heb nu bijna 2 jaar een refurbished 8 plus ook van mobico, prima toestel , kleine beschadiging aan de onderkant , batterij was 100% bij aanschaf (ik vermoed dus idd een nieuw geplaatste) nu is die nog steeds boven de 90% . Beschadiging viel binnen het hoesje trouwens , dus onopvallend met hoesje. Zou zo weer kopen maar de iphone 8 plus doet nog alles wat ik wil , misschien volgend jaar een 11 ofzo .
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_194695667
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 11:30 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Dat klinkt een stuk mooier dan de realiteit. Die garantie geeft je recht op herstel van de accu bij een defect. Dat herstel kan ook inhouden dat de defecte accu wordt vervangen door een "refurbished" accu. Het hoeft niet perse een nieuwe accu te zijn.
Gerefurbished accu, geloof je het zelf? Die dingen zijn een paar euro inkoop.
.
pi_194698271
Ja ik denk dat ik toch maar even wat bijleg en voor een nieuwere iPhone ga. Heb nu de XR op het oog.

Zat nog te denken om een iPhone 11 sealed van marktplaats te plukken, zou dat wat zijn? Of eventueel usedproducts, ook in seal.

[ Bericht 2% gewijzigd door synsysterstylo op 23-08-2020 23:41:24 ]
pi_194698356
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 23:36 schreef synsysterstylo het volgende:
Ja ik denk dat ik toch maar even wat bijleg en voor een nieuwere iPhone ga. Heb nu de XR op het oog.

Zat nog te denken om een iPhone 11 sealed van marktplaats te plukken, zou dat wat zijn?
Slim om voor nieuw te gaan.
Al is de  iPhone XR al wel bijna 2 jaar oud. Ik zou voor een  iPhone 11 gaan.

Marktplaats zou ik voorzichtig mee zijn. Er zijn een hoop fake toestellen.
Kijk of je ergens het serienummer kan krijgen van de verkoper en controleer dat dan op deze  website:
https://checkcoverage.apple.com/nl/nl/
Dan zie je of het een origineel  product is en de garantie termijn.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_194698792
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2020 23:41 schreef CoExist het volgende:

[..]

Slim om voor nieuw te gaan.
Al is de  iPhone XR al wel bijna 2 jaar oud. Ik zou voor een  iPhone 11 gaan.

Marktplaats zou ik voorzichtig mee zijn. Er zijn een hoop fake toestellen.
Kijk of je ergens het serienummer kan krijgen van de verkoper en controleer dat dan op deze  website:
https://checkcoverage.apple.com/nl/nl/
Dan zie je of het een origineel  product is en de garantie termijn.
Thanks voor je reactie! Ja zie dat de XR wel wat ouder is, maar wel goed meedraait nog. Maar goed, neig ook zelf naar de 11.

Wist niet eens dat er fake toestellen waren, goeie om in ‘t achterhoofd te houden. Wil hem wel in de seal kopen dan, dus ongeopend, kan je van die doos dan een serienummer lezen? En als je hem in de seal bij usedproducts haalt? Dan is ie ongeveer 50-80¤ duurder dan van marktplaats. Wil hem sowieso wel ophalen dan.
pi_194698923
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2020 00:18 schreef synsysterstylo het volgende:

[..]

Thanks voor je reactie! Ja zie dat de XR wel wat ouder is, maar wel goed meedraait nog. Maar goed, neig ook zelf naar de 11.

Wist niet eens dat er fake toestellen waren, goeie om in ‘t achterhoofd te houden. Wil hem wel in de seal kopen dan, dus ongeopend, kan je van die doos dan een serienummer lezen? En als je hem in de seal bij usedproducts haalt? Dan is ie ongeveer 50-80¤ duurder dan van marktplaats. Wil hem sowieso wel ophalen dan.
Op de verpakking van de  iPhone staat het serienummer vermeld.

Over UsedProducts... :X
NWS / Justitie vervolgt Used Products voor heling,criminelen vaste klant

Hier nog 2 parel topics over UP.
WGR / Online verkoper weigert mee te werken aan retourneren

WGR / Product bij Used Products Retourneren

Ik zou er geen eens een fietsventieldopje kopen.

[ Bericht 6% gewijzigd door CoExist op 24-08-2020 00:49:23 ]
pi_194699063
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2020 00:35 schreef CoExist het volgende:

[..]

Op de verpakking van de  iPhone staat het serienummer vermeld.

Over UsedProducts... :X
NWS / Justitie vervolgt Used Products voor heling,criminelen vaste klant

Hier nog 2 parel topics over UP.
WGR / Online verkoper weigert mee te werken aan retourneren

WGR / Product bij Used Products Retourneren

Ik zou er geen eens een fietsventieldopje kopen.
Oei, bedankt voor de awareness, ziet er niet fijn uit. Die ga ik zeker skippen nu. Heb nu deze gevonden die er op het eerste oog wel ok uitziet en even duur is.
https://www.ti-84shop.nl/(...)tml?source=vergelijk

Vind die wel aantrekkelijk. Zal ook nog wel effe wat op marktplaats kijken, maar alleen als ‘t veel verschilt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')