Franchise inderdaad. Toch maar even mailtje naar de centrale klantenservice gestuurd.quote:Op dinsdag 29 december 2015 15:40 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Zijn allemaal franchisers toch.
Onzinverhaal van de verkoper. Zoals eerder genoemd kun je je beroepen op artikel 7 van hun algemene voorwaarden.quote:Op dinsdag 29 december 2015 15:17 schreef Chradeudles het volgende:
Hee allemaal,
Een paar dagen geleden heb ik online een cinema-set aangeschaft bij Used Products Groningen, deze is naar mijn huis verzonden. In de advertentie stond dat deze een HDMI-aansluiting zou hebben, bij aankomst bleek deze dat niet te hebben. De verkoper zegt dat het nooit in de advertentie heeft gestaan. De advertentie bestaat niet meer en ik kan nergens een kopie vinden.
Zoals ik de wet koop op afstand begrijp, heb ik het recht deze aankoop binnen 14 dagen te ontbinden. Dit geldt voor alle B2C leveringen, ongeacht of deze eerste- of tweedehands zijn. Used Products Groningen weigert hier echter aan mee te werken. Ze stellen dat tweedehands producten een uitzondering zouden zijn op de wet koop op afstand en dat ik onderzoeksplicht had, en het daarom gewoon mijn schuld is.
Wie heeft er gelijk?
Het gaat om 70 euro, te laag om de rechtsbijstand er bij te halen. Als ik gelijk heb, bij wie zou of wat zou ik aan kunnen kloppen om druk op Used Products Groningen te zetten en mijn geld terug te krijgen? Voor mij als student is 70 euro namelijk wel veel geld.
Wel naar andere dingen gekeken toen ik het setje opzocht, maar dat over het hoofd gezien. Inderdaad niet slim.quote:Op dinsdag 29 december 2015 15:44 schreef craftyvirus het volgende:
Stevig briefje schrijven naar het hoofdkantoor. Ze moeten wettelijk meewerken aan de Koop op Afstand. Je mag zonder opgaaf van rede binnen 14 dagen retour sturen en je geld terug krijgen.
Daarnaast, heb je het artikel niet even opgezocht op google om de specificaties te checken? Beetje naïef vind ik dat..
Weet niet of het in de buurt is maar anders even naar de winkel?quote:Op dinsdag 29 december 2015 15:47 schreef Chradeudles het volgende:
[..]
Wel naar andere dingen gekeken toen ik het setje opzocht, maar dat over het hoofd gezien. Inderdaad niet slim.
Fijn dat ik in ieder geval gelijk lijk te hebben, nu nog kijken of ik ze zo ver krijg dat ze hier daadwerkelijk aan gaan voldoen, want heel veel pressiemiddelen heb ik niet achter de hand geloof ik?
Heeft dat zin bij franchise-based vestigingen?quote:Op dinsdag 29 december 2015 15:51 schreef _Kate_C_ het volgende:
[..]
Weet niet of het in de buurt is maar anders even naar de winkel?
Soms wel, maakt face-to-face iets meer indruk. Via de mail mensen afwimpelen is natuurlijk vrij gemakkelijk. Anders schriftelijk duidelijk maken dat je gebruik wenst te maken van jouw herroepingsrecht. Zou dit aangetekend doen, ik zie anders de "we hebben niks ontvangen" al aankomenquote:Op dinsdag 29 december 2015 15:54 schreef Chradeudles het volgende:
[..]
Heeft dat zin bij franchise-based vestigingen?
Baksteen door z'n ruitquote:Op dinsdag 29 december 2015 16:10 schreef Mr.Ping het volgende:
Allemaal leuk zulke wetten, maar wat ga je doen als de verkoper er zich niet aan houdt?
iDEALquote:Op dinsdag 29 december 2015 16:10 schreef Mr.Ping het volgende:
Allemaal leuk zulke wetten, maar wat ga je doen als de verkoper er zich niet aan houdt?
Welke betaalmethode heb je gebruikt?
Bij lage bedragen is het leergeld, bij hoge bedragen bel je je rechtsbijstandsverzekeraarquote:Op dinsdag 29 december 2015 16:10 schreef Mr.Ping het volgende:
Dan kan hij dat vast bewijzenquote:Op dinsdag 29 december 2015 15:17 schreef Chradeudles het volgende:
Ze stellen dat tweedehands producten een uitzondering zouden zijn op de wet koop op afstand en dat ik onderzoeksplicht had, en het daarom gewoon mijn schuld is.
Dat was al duidelijk, maar als de verkoper zegt NEE dan schiet je daar niets mee op.quote:Op dinsdag 29 december 2015 20:19 schreef Fer het volgende:
[..]
Doet er niet toe. Koop op afstand mag zonder reden geretourneerd worden.
Tuurlijk wel, verkoper netjes de brieven sturen, wettelijke rente gaan rekenen, onkosten qua tijd in rekening gaan brengen en uiteindelijk eindig je met een kort geding en krijg je je geld, wat verhogingen en mag de verkoper de rechtszaak betalen.quote:Op dinsdag 29 december 2015 20:27 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Dat was al duidelijk, maar als de verkoper zegt NEE dan schiet je daar niets mee op.
Hoe doet een incassobureau dat dan? dat zou betekenen dat je voor een schuld van bijvoorbeeld 35,- je geen zorgen hoeft te maken want het is toch te weinig voor de rechtbank en dus kan er geen inbeslagname volgen.quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:44 schreef Mr.Ping het volgende:
De kosten voor een procedure bij een rechtbank staan niet in verhouding met het belang van TS.
Je kan er hooguit mee dreigen om er een zaak van te maken, en hopen dat ze er bang voor worden.
Zij zullen bij niet betalen het bedrag steeds verhogen, tot het voldoende is om het voor de rechter te laten komen.quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:57 schreef hottentot het volgende:
[..]
Hoe doet een incassobureau dat dan? dat zou betekenen dat je voor een schuld van bijvoorbeeld 35,- je geen zorgen hoeft te maken want het is toch te weinig voor de rechtbank en dus kan er geen inbeslagname volgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |