Het staat online niet vermeld als gestolen. Blijkbaar hadden ze niet goed gecontroleerd tijdens het inkopen zeiden ze.quote:Op woensdag 9 november 2016 22:41 schreef Chinless het volgende:
Aangifte doen. Verkoop van gejatte producten is niet toegestaan, en ja dat hadden ze kunnen weten gezien de icloudlock
Dan is herroepingsrecht niet aan de orde.quote:Op woensdag 9 november 2016 22:43 schreef aniihakobyan het volgende:
[..]
Nope, in de winkel zelf gekocht.
Dan nog hebben ze een vergrendelde telefoon verkocht. Heb je hem wel gecontroleerd in de winkel?quote:Op woensdag 9 november 2016 22:42 schreef aniihakobyan het volgende:
[..]
Het staat online niet vermeld als gestolen. Blijkbaar hadden ze niet goed gecontroleerd tijdens het inkopen zeiden ze.
Yes, ik was naief om te denken dat het simpel weg te halen wasquote:Op woensdag 9 november 2016 22:44 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Dan nog hebben ze een vergrendelde telefoon verkocht. Heb je hem wel gecontroleerd in de winkel?
Wat zeiden ze er zelf van in de winkel?quote:Op woensdag 9 november 2016 22:46 schreef aniihakobyan het volgende:
[..]
Yes, ik was naief om te denken dat het simpel weg te halen was
Niksquote:Op woensdag 9 november 2016 22:47 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Wat zeiden ze er zelf van in de winkel?
Nee. Je moet eisen de koop te ontbinden, daar de tegenpartij in gebreke is haar deel van de overeenkomst, namelijk het leveren van een telefoon waar redelijkerwijs van verwacht mag worden dat deze niet geblokkeerd is, na te komen.quote:Op woensdag 9 november 2016 22:39 schreef aniihakobyan het volgende:
Heya!
Voordat ik dit verhaal vertel: I made mistakes![]()
Ik heb in de middag mijn laptop verkocht aan Used Products, omdat mijn telefoon gister kapot is gegaan en ik dringend een nieuwe nodig had. Nou hadden zij de iPhone 6 16gb met iCloud en ik heel leuk en naief, heb de laptop (terwijl die veel meer waard is) voor 150 euro verkocht. De telefoon was ook 150 euro. Nou kom ik leuk thuis aan en de icloud lock gaat er niet af.. Waste of money en door rash decisions heb ik het dus allemaal verpest voor mezelf.
Mijn laaste hoop is dus herroepingsrecht? Meestal kan je toch weer ruilen binnen een of twee dagen? Het liefst heb ik de laptop terug, maar de 150 euro zou ik ook erg op prijs stellen.. Er werd vermeld dat er geen garantie gegeven zou worden op de iphone cloud lock. Dit heeft verder niets met heroepingsrecht te maken toch?
Dat veranderd de zaak. In dat geval hebben ze je geleverd wat je bent overeengekomen.quote:Op woensdag 9 november 2016 22:46 schreef aniihakobyan het volgende:
[..]
Yes, ik was naief om te denken dat het simpel weg te halen was
Tsja, geen herroepingsrecht en dit maakt je ook vrijwel kansloos op een garantieclaim...quote:Op woensdag 9 november 2016 22:39 schreef aniihakobyan het volgende:
Er werd vermeld dat er geen garantie gegeven zou worden op de iphone cloud lock.
Wacht. Jij ziet dat een telefoon geblokkeerd is en zij zeggen niets? Dat is erg vreemd.quote:
Nee, het was vermeld. Mijn fout was denken dat ik het zou kunnen fixenquote:Op woensdag 9 november 2016 22:50 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Wacht. Jij ziet dat een telefoon geblokkeerd is en zij zeggen niets? Dat is erg vreemd.
In ieder geval zul je toch terug naar de winkel moeten om het te bespreken. Mochten ze hun poot stijf houden, dan noemen dat je naar de politie gaat. En dat natuurlijk ook doen, want jij bent nu in het bezit van een mogelijk gejatte telefoon.
En dat mocht je redelijkerwijs denken. Oftewel winkel aansprakelijk.quote:Op woensdag 9 november 2016 22:53 schreef aniihakobyan het volgende:
[..]
Nee, het was vermeld. Mijn fout was denken dat ik het zou kunnen fixen
Want?quote:Op woensdag 9 november 2016 22:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dat mocht je redelijkerwijs denken.
yes, fabrieksinstellingen. i5 laptop met 1tb en 8gb ram. Zelf voor circa 550 gekocht 1,5 jaar geledenquote:Op woensdag 9 november 2016 23:00 schreef 44rdbei het volgende:
Wat voor laptop heb je verkocht? Heb je hem wel even leeggemaakt van te voren?
Moet je wel kunnen bewijzen, dat het gestolen is. Apple is nog altijd niet de politie. Indien je bewijs hebt dat het wel gestolen is, ben je sowieso verplicht aangifte doen bij de politiequote:Op woensdag 9 november 2016 23:03 schreef GS-Raw het volgende:
Naar de winkel gaan en je geld terug vragen. Zeggen ze nee dan zeg jij dat je aangifte doet omdat ze gejatte spullen verkopen.
Helemaal niet van belang.quote:Op woensdag 9 november 2016 23:00 schreef 44rdbei het volgende:
Wat voor laptop heb je verkocht? Heb je hem wel even leeggemaakt van te voren?
Dit is toch al duidelijk? Vanwaar die schuingedrukte woorden? Hij wist het en hij kocht de telefoon.quote:Op woensdag 9 november 2016 23:31 schreef Pokkelmans het volgende:
Dus je wist dat het een vergrendelde telefoon was, wilde een vergrendelde telefoon kopen, en verklaarde de vergrendelde telefoon te willen kopen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |