abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:07:19 #1
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_194664673
Ik heb vorige maand mijn woning verkocht en de Bosch vaatwasser geeft nu bij de nieuwe eigenaar een E-melding. Gezien de leeftijd van het apparaat (bj 2013), is reparatie niet echt rendabel. Op aangeven van mijn makelaar heb ik een voorstel gedaan een bijdrage van 50% te doen indien de kopers een nieuwe vaatwasser aanschaffen, met een maximum van 300 euro. Gezien de leeftijd en dagwaarde van het apparaat indien deze wél goed zou werken (hooguit 100 euro), lijkt mij dit een zeer schappelijk aanbod. De koper vindt echter dat hij recht heeft op een volledig nieuwe vaatwasser.

Wat denken jullie? En weet iemand wat de wet zegt over de vergoeding in een dergelijk geval?
Scratch a liberal and you will find a fascist
  Official ESF Kreviewer vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:09:13 #2
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_194664693
Ik weet niet of dit onder een verborgen gebrek valt, of bouwkundige keuring (lijkt me niet). Maar mij lijkt dit een probleem van de koper, niet de verkoper.

Groetjes,

Onderbuikgevoel.

Dit legt het wel duidelijk uit. Letterlijk als voor voorbeeld een vaatwasser. Eerste link in google:
https://www.vandermeermakelaars.nl/verborgen-gebrek-kopersrisico/

-edit- oh en vanaf wanneer verwacht de koper dat hij zelf verantwoordelijk is? Of moet jij eeuwig blijven betalen voor apparatuur die hij heeft overgekocht? Als je het niet wist ten tijde vd verkoop, of niet kon weten, of hij werkte gewoon, dan hoef je geen cent te lappen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Kreator op 21-08-2020 16:14:26 ]
pi_194664721
Waarom denkt de koper recht te hebben op een nieuwe vaatwasser? Hij heeft de woning toch niet gekocht met een nieuwe vaatwasser erin?

Werkte de vaatwasser nog op het moment van overdracht? Zo ja dan zou ik zeggen volledig risico koper, lopende garantie gaat mee over maar dit is een product zonder garantie dus pech voor hem, kan gebeuren.
  Spellchecker vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:13:28 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194664734
Heeft de vaatwasser wel correct gewerkt bij de nieuwe bewoner?
pi_194664779
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 16:07 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik heb vorige maand mijn woning verkocht en de Bosch vaatwasser geeft nu bij de nieuwe eigenaar een E-melding. Gezien de leeftijd van het apparaat (bj 2013), is reparatie niet echt rendabel. Op aangeven van mijn makelaar heb ik een voorstel gedaan een bijdrage van 50% te doen indien de kopers een nieuwe vaatwasser aanschaffen, met een maximum van 300 euro. Gezien de leeftijd en dagwaarde van het apparaat indien deze wél goed zou werken (hooguit 100 euro), lijkt mij dit een zeer schappelijk aanbod. De koper vindt echter dat hij recht heeft op een volledig nieuwe vaatwasser.

Wat denken jullie? En weet iemand wat de wet zegt over de vergoeding in een dergelijk geval?
Als de vaatwasser werkte op het moment van overdracht zou ik het erbij laten, maargoed aan de andere kant heb je al toegegeven en ze 300 euro max geboden...

recht op een nieuwe zeker niet, wellicht reparatie, maar ik zou een gelijkwaardig model scoren op marktplaats welke nieuwer is dan de huidige en die er in zetten

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2020 16:18:48 ]
pi_194664802
Ik vind het inderdaad heel netjes van je. Als ze een nieuwe blijven eisen zou ik ze een dikke vinger geven. Ze wisten toch hoe oud de apparatuur was?

Geen verborgen gebrek, je kunt prima wonen in een huis zonder vaatwasser.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_194664816
Garantie op een woning plus toebehoren?
Nee dus.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_194664867
Als ze perse een nieuwe willen. Ergens de goedkoopste scoren die je kan vinden en die aanbieden. Of een 2e hands scoren ergens, dat was de vaatwasser in het huis immers ook. Willen ze een betere of duurdere.... dan moeten ze dat zelf bijlappen.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:24:29 #9
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_194664874
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 16:23 schreef wcborstel het volgende:
Als ze perse een nieuwe willen. Ergens de goedkoopste scoren die je kan vinden en die aanbieden. Of een 2e hands scoren ergens, dat was de vaatwasser in het huis immers ook. Willen ze een betere of duurdere.... dan moeten ze dat zelf bijlappen.
Maar dat hoeft dus niet. Het is al goodwill om een deel te betalen.
pi_194664896
quote:
81s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 16:24 schreef Kreator het volgende:

[..]

Maar dat hoeft dus niet. Het is al goodwill om een deel te betalen.
Eens, maar hij heeft al wat aangeboden tot 300 euro. Nemen ze daar geen genoegen mee en willen ze perse dat TS het fixt bestel je bij een of andere toko de goedkoopste en dan doen ze het daar lekker mee. en de goedkoopste is geen 300 kan ik je vertellen.
pi_194664898
Ik zou hem veel succes gewenst hebben met het vorderen van het schadebedrag.
pi_194664899
Echt jong, je gaat toch niks regelen voor een koper een máánd na overdracht?? Ze hebben geen poot om op te staan.

Zou MP linkje sturen als ze blijven mekkeren.
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:30:30 #13
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_194664936
Bedankt voor jullie reacties tot zo ver. Even ter verduidelijking; de vaatwasser begon op gegeven moment jaren geleden een E15 of E16 melding te geven, iets met afpompen van het spoelwater, maar dan bij een aantal van de programma's. Ik heb kwam erachter dat de error niet plaatsvond in het standaardprogramma en dus heb ik jarenlang honderden wasjes probleemloos gedraaid. Ik was het hele E-melding gedoe eigenlijk al een beetje vergeten, tot het moment dat de koper zijn vaat op een ander programma draaide en zich daarna door de Bosch-klantenservice liet vertellen dat de betreffende errormelding betekende dat men meteen de stekker eruit moest trekken en dat er zelfs brandgevaar op de loer lag.
pi_194664951
een maand na de overdracht een defecte vaatwasser claimen?
dit defect hadden ze moeten zien bij de laatste ronde door het huis voor de overdacht.
Dan hadden ze iets om op te staan, anders niet.

Ik heb zelf zoiets gehad, de koper van mijn huis kwam een paar weken naar der hand aanzetten met een verwarming op de slaapkamer die het niet deed. Heb wat tips gegeven om hem aan de gang te krijgen. Maar werkte niet, meneer wilde geld zien.
Heb rechtsbijstand gebeld, die waren ook van mening, gewoon risico van de koper. Dit doorgegeven dat als ze geld wilde ze er maar een zaak van moesten maken. Niks meer van gehoord.

Zo ook bij dit. Die vaatwasser is vermoedelijk stuk gegaan na aankoop, kan gebeuren. Risico koper.
Ik zou echt 0 euro overmaken. En zelfs als ik al 300 heb toegezegd, dan zou ik nu alsnog zeggen, "bij nader inzien krijg je niks". Ben je het hier niet mee eens? "dan zie ik je in de rechtzaal."
  Redactie Frontpage vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:32:11 #15
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_194664956
Je geeft ze al 300 euro teveel: de vaatwasser werkte voor en na de overdracht, er was bij jou geen defect bekend. Jammer dan, ze kochten geen woning met een nagelnieuwe vaatwasser

Edit: er was dus wel een defect bekend, dat was me nog niet duidelijk toen ik bovenstaande schreef. Wellicht hebben ze dan recht op een nieuwe gelijkwaardige vaatwasser.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Official ESF Kreviewer vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:33:53 #16
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_194664972
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 16:30 schreef EdvandeBerg het volgende:
Bedankt voor jullie reacties tot zo ver. Even ter verduidelijking; de vaatwasser begon op gegeven moment jaren geleden een E15 of E16 melding te geven, iets met afpompen van het spoelwater, maar dan bij een aantal van de programma's. Ik heb kwam erachter dat de error niet plaatsvond in het standaardprogramma en dus heb ik jarenlang honderden wasjes probleemloos gedraaid. Ik was het hele E-melding gedoe eigenlijk al een beetje vergeten, tot het moment dat de koper zijn vaat op een ander programma draaide en zich daarna door de Bosch-klantenservice liet vertellen dat de betreffende errormelding betekende dat men meteen de stekker eruit moest trekken en dat er zelfs brandgevaar op de loer lag.
Heb je dit bij de verkoop (of toen hij kwam klagen) verteld? Zo niet, dan zou ik dit ook vooral niet vertellen.
pi_194664983
quote:
Nooit toegeven dat je dit wist. En ze naar de klote laten lopen. Ze hadden dit kunnen testen voor de overdracht.
(ja ik weet niemand test de vaatwasser op alle programma's maar het kan wel).

Laat ze maar een zaak maken, doen ze niet. En die winnen ze niet.

Echt mensen die over zo iets gaan lopen zeiken, je koopt gebruikt spul, die zijn niet hagelnieuw.
pi_194664993
En hebben de kopers gevraagd of alles werkte? :7
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:35:30 #19
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_194665000
Kennelijk is dit een pseudoniem van Sinterklaas, jongens! TS: mijn vaatwasser is ook niet meer al te best. Betaal je ook de helft?

Ontopic: natuurlijk niet betalen. Geen cent.
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_194665029
Ik gebruik hier ook alleen standaard programma. Toch eens variëren :+ (4 mnd na overdracht).

Wij bleken geen kabelaansluiting te hebben. Was doorgeknipt, verkoper had al jaren KPN. Kwamen we na 2 weken achter, toen Ziggo abonnement had omgezet oO<
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:42:45 #21
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_194665090
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 16:32 schreef JeMoeder het volgende:
Je geeft ze al 300 euro teveel: de vaatwasser werkte voor en na de overdracht, er was bij jou geen defect bekend. Jammer dan, ze kochten geen woning met een nagelnieuwe vaatwasser

Edit: er was dus wel een defect bekend, dat was me nog niet duidelijk toen ik bovenstaande schreef. Wellicht hebben ze dan recht op een nieuwe gelijkwaardige vaatwasser.
En wat versta je onder 'een nieuwe gelijkwaardige vaatwasser'? Een nieuwe van een A-merk?
  Redactie Frontpage vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:44:28 #22
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_194665119
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 16:42 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

En wat versta je onder 'een nieuwe gelijkwaardige vaatwasser'? Een nieuwe van een A-merk?
Als het toen de goedkoopste was, dan koop je die nu weer. Geljikwaardig qua klasse bedoel ik.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_194665140
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 16:34 schreef Syrena het volgende:
En hebben de kopers gevraagd of alles werkte? :7
Zo werkt dat niet, ze hebben een onderzoeksplicht.
Een verborgen gebrek is iets heel anders dan dit.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:46:27 #24
408813 crew  trein2000
pi_194665156
Waarom een nieuwe? Dat ding is niet geheel defect. (Het standaardprogramma doet het blijkbaar nog.) En er is dan sprake van nieuw voor oud, dus daar moet je ook nog voor corrigeren. Ik vind die 50% helemaal nog niet zo onredelijk.
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:47:16 #25
408813 crew  trein2000
pi_194665167
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 16:45 schreef halfway het volgende:

[..]

Zo werkt dat niet, ze hebben een onderzoeksplicht.
Een verborgen gebrek is iets heel anders dan dit.
Maar de verkoper heeft ook een mededelingsplicht. En als er informatie verzwegen wordt terwijl er naar gevraagd wordt is dat wel een dingetje.
zie email 27 oktober
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:50:35 #26
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_194665207
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 16:42 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Zelfde merk of vergelijkbaar van dezelfde leeftijd. Een tweedehandsje dus.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_194665425
Het ding is dus zeven jaar oud. Dat komt aardig overeen met een te verwachten levensduur lijkt mij. Ik zou als koper dan genoegen nemen met alleen het standaard programma gebruiken en volgend jaar na het vakantiegeld een nieuwe aanschaffen. Een koper zit vaak niet zo ruim het eerste jaar...

Als verkoper vind ik die 300 euro een riant aanbod. 100 euro was ook al reëel geweest. Bied aan die 300 over te maken of laat ze het lekker zelf uitzoeken.

https://www.marktplaats.nl/q/vaatwasser/
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:08:05 #28
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_194665450
Ik sta best te kijken van de veelal afwijzende reacties, dat de koper in de stront kan zakken. Die gasten hebben een flinke bom duiten voor mijn hut betaald en verder is alles heel netjes en vriendelijk gegaan.

Ik probeer altijd de andere kant van de zaak te bekijken en hoe het zou zijn als dit mijzelf had overkomen. Dan had ik ook graag gezien dat de wederpartij mij tegemoet had gekomen.
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:18:50 #29
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_194665622
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 17:08 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik sta best te kijken van de veelal afwijzende reacties, dat de koper in de stront kan zakken. Die gasten hebben een flinke bom duiten voor mijn hut betaald en verder is alles heel netjes en vriendelijk gegaan.

Ik probeer altijd de andere kant van de zaak te bekijken en hoe het zou zijn als dit mijzelf had overkomen. Dan had ik ook graag gezien dat de wederpartij mij tegemoet had gekomen.
Dan moet je dit topic laten verplaatsen naar R&P.
Je zit nu in WGR
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:19:57 #30
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_194665643
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 16:13 schreef maily het volgende:
Heeft de vaatwasser wel correct gewerkt bij de nieuwe bewoner?
TS?
pi_194665705
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 17:19 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

TS?
quote:
pi_194665840
quote:

Het verhaal in de OP is niet duidelijk genoeg.

Zelf vind ik je voorstel ok. Hoe zit het met installatiekosten?
pi_194665883
Ik heb ook zoiets gehad.
Ons huis verkocht en een paar dagen voor de overdracht ging de vaatwasser stuk (gaf geen water meer).
Ik heb dit bij de overdracht gemeld en aangeboden het te laten repareren op onze kosten. Vervolgens hoorden we niets meer en pas na 3 maanden belde hij op dat hij het ding wilde laten maken.
Vond ik niet helemaal netjes maar uit goodwill toch betaald.
pi_194666313
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 16:12 schreef soepkoe het volgende:
Waarom denkt de koper recht te hebben op een nieuwe vaatwasser? Hij heeft de woning toch niet gekocht met een nieuwe vaatwasser erin?

Werkte de vaatwasser nog op het moment van overdracht? Zo ja dan zou ik zeggen volledig risico koper, lopende garantie gaat mee over maar dit is een product zonder garantie dus pech voor hem, kan gebeuren.
Dit dus. Je bent al meer dan schappelijk.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_194667124
Ik zou zeggen dat je de dagvaardiging van de rechtbank rustig afwacht.
So we just called him Fred too
pi_194668197
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 16:19 schreef Syrena het volgende:
Geen verborgen gebrek, je kunt prima wonen in een huis zonder vaatwasser.
Dit dus.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:59:42 #37
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_194668209
50% vind ik al een meer dan schappelijk aanbod.

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 17:36 schreef lily het volgende:
Ik heb ook zoiets gehad.
Ons huis verkocht en een paar dagen voor de overdracht ging de vaatwasser stuk (gaf geen water meer).
Ik heb dit bij de overdracht gemeld en aangeboden het te laten repareren op onze kosten. Vervolgens hoorden we niets meer en pas na 3 maanden belde hij op dat hij het ding wilde laten maken.
Vond ik niet helemaal netjes maar uit goodwill toch betaald.
eigenlijk ben je knettergek :P
Where law ends, tyrrany begins.
pi_194668238
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 16:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar de verkoper heeft ook een mededelingsplicht. En als er informatie verzwegen wordt terwijl er naar gevraagd wordt is dat wel een dingetje.
En in dit geval wist TS ervan - alleen was het niet top of mind. Dit zou ik nooit toegeven. Aanbod van TS lijkt me bijzonder schappelijk :Y
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:38:49 #39
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_194668689
quote:

Je aanbod is netjes en zou ik in deze omstandigheden waarschijnlijk ook doen.

Dat ding is op de helft van zijn economische levensduur, dus meer is onzinnig
  Moderator vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:48:36 #40
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_194668822
Ik zou op internet een vergelijkbaar model zoeken van die leeftijd. En dan dat bieden. 100 euro oid. Je hebt voor een paar rotcenten wel iets vergelijkbaars. Je wilt goeddoening brengen en netjes dat je dit doet. Het is niet een ernstig gebrek die het woongenot dermate belemmerd maar het is ook gewoon niet tof.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_194669400
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 16:26 schreef wcborstel het volgende:

[..]

Eens, maar hij heeft al wat aangeboden tot 300 euro. Nemen ze daar geen genoegen mee en willen ze perse dat TS het fixt bestel je bij een of andere toko de goedkoopste en dan doen ze het daar lekker mee. en de goedkoopste is geen 300 kan ik je vertellen.
Als ze er geen genoegen mee nemen en willen dat TS het fixt zeg je sue me maddafakkaaa
Play hard, go pro.
pi_194669955
quote:

Omdat apparatuur altijd op elk moment kapot kan gaan. Zo simpel is dat, meestal zonder waarschuwing vooraf. Dus bij overdracht zou je alles moeten controleren - verwarming warm water wasmachine koelkast noem het maar op - en daarna is de kous af.
pi_194670218
Ze hebben geen vaatwasser van je gekocht, dus ook geen recht op een nieuwe. Hooguit een gelijkwaardige.

Dus een gebruikte Zanussi of Ariston voldoet.
.
pi_194670648
Dus voor maar 300 extra hebben zij een splinternieuwe vaatwasser met garantie? Lijkt mij een prima deal voor hun.
  zaterdag 22 augustus 2020 @ 09:18:33 #45
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_194674707
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 22:10 schreef WammesWaggel het volgende:
Dus voor maar 300 extra hebben zij een splinternieuwe vaatwasser met garantie? Lijkt mij een prima deal voor hun.
Dat lijkt mij ook een mooie conclusie.
pi_194684377
quote:

Het gaat er niet om of alles netjes betaald is en hoeveel ze voor je huis betaald hebben. Het gaat erom dat bij de overdracht alles werkte. Maat als jij 300,- wilt betalen en je daar tevreden mee bent moet je dat gewoon doen toch.

Persoonlijk zou ik ook niks betalen omdat je inmiddels een maand verder bent.

Als het op de dag van overdracht was geweest dan had ik er denk ik wel anders over gedacht.
pi_194684509
Je moet hier toch echt zakelijk mee omgaan.

Zij hebben ook plicht, namelijk een onderzoeksplicht.

Het apparaat was makkelijk te zien en te testen.
Daarbij is het geen onroerendgoed, stond het bijv in het koopcontract dat uitgerekend dat apparaat het goed zou moeten doen?

Laat je niet teveel voor het karretje spannen van de kopers aub.

En uh het deed het dus minimaal een maand Na de verkoop van de woning, het werkte dus gewoon na de verkoop.

Geen moeite in gaan steken.
Hun probleem.
pi_194684720
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2020 07:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je moet hier toch echt zakelijk mee omgaan.

Zij hebben ook plicht, namelijk een onderzoeksplicht.

Het apparaat was makkelijk te zien en te testen.
Daarbij is het geen onroerendgoed, stond het bijv in het koopcontract dat uitgerekend dat apparaat het goed zou moeten doen?

Laat je niet teveel voor het karretje spannen van de kopers aub.

En uh het deed het dus minimaal een maand Na de verkoop van de woning, het werkte dus gewoon na de verkoop.

Geen moeite in gaan steken.
Hun probleem.
Hoe ga je een vaatwasser testen bij een bezichtiging van een huis?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_194684737
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 08:43 schreef HSG het volgende:

[..]

Hoe ga je een vaatwasser testen bij een bezichtiging van een huis?
Desnoods vraag je het spoelprogramma wil laten draaien tijdens het rondlopen.
Dan de reset/afpompen functie, weet je meteen dat de basisfuncties werken incl dat de afvoer niet verstopt zit.

Maar feit blijft, de klacht kwam een maand later dus het heeft het een maand lang blijkbaar gedaan.
Dom toeval dat het stuk is gegaan van een machine van 7 jaar oud.

Maar nogmaals, tenzij dit in het contract staat, valt het sowieso niet onder het lijstje verborgen gebrek.
pi_194684787
quote:

Heel sociaal dat je aan anderen denkt, maar dit is niet meer dan een zakelijk geschil. Het zijn geen vrienden van je, en je hebt al heel wat goodwill laten zien door de toezegging ze gedeeltelijk schadeloos te stellen.
Dat ze vervolgens een nieuwe machine eisen is totaal van de pot gerukt. Dit is een prima moment om ze te vertellen dat ze in de stront mogen zakken en dat het eerste aanbod niet meer geldt. Conclusie: ze hebben hun hand overspeeld, en nu mogen ze op de blaren zitten.

--edit--

Je zou ze hooguit het volgende voor kunnen stellen: Ze krijgen de dagwaarde en je haalt de machine op. En dan is dat nog een heel schappelijke deal. Met hun "we willen een nieuweboehoehoe"

[ Bericht 4% gewijzigd door Ridocar op 23-08-2020 09:08:15 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_194685003
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 08:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Desnoods vraag je het spoelprogramma wil laten draaien tijdens het rondlopen.
Dan de reset/afpompen functie, weet je meteen dat de basisfuncties werken incl dat de afvoer niet verstopt zit.

Maar feit blijft, de klacht kwam een maand later dus het heeft het een maand lang blijkbaar gedaan.
Dom toeval dat het stuk is gegaan van een machine van 7 jaar oud.

Maar nogmaals, tenzij dit in het contract staat, valt het sowieso niet onder het lijstje verborgen gebrek.
Want iedereen betrekt meteen de woning na de sleuteloverdracht.
pi_194685012
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 09:37 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Want iedereen betrekt meteen de woning na de sleuteloverdracht.
Nee maar blijkbaar vinden de nieuwe bewoners het belangrijk genoeg om een maand later een nieuwe vaatwasser te vragen.

Valt niet onder verborgen gebrek nogmaals, tenzij opgenomen in koopcontract, wat ik zwaar onwaarschijnlijk acht.

Negeren dus.
pi_194685058
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 09:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nee maar blijkbaar vinden de nieuwe bewoners het belangrijk genoeg om een maand later een nieuwe vaatwasser te vragen.

Valt niet onder verborgen gebrek nogmaals, tenzij opgenomen in koopcontract, wat ik zwaar onwaarschijnlijk acht.

Negeren dus.
De makelaar kennelijk wel. Bovendien heeft ts al gezegd dat de vaatwasser stuk was. Bod van ts is netjes en schappelijk.

Als ze al een nieuwe willen dan dan zou ik een OK vaatwasser van de mediamarkt voor ze bestellen. Zeker geen nieuwe Bosch.
pi_194685155
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 09:46 schreef potjecreme het volgende:

[..]

De makelaar kennelijk wel. Bovendien heeft ts al gezegd dat de vaatwasser stuk was. Bod van ts is netjes en schappelijk.

Als ze al een nieuwe willen dan dan zou ik een OK vaatwasser van de mediamarkt voor ze bestellen. Zeker geen nieuwe Bosch.
Dan moet je het beter lezen wat "de makelaar" er van vindt.

Koper moet aantonen dat verkoper BEWUST deze informatie heeft achtergehouden.
Dan is er nog onderzoek plicht, dit is iets wat makkelijk getest had kunnen worden.

Nee, dit is voor de "schuld" vraag, zover dat bestaat in deze, bij lange na niet zo helder.

Ik zou het lekker voor de rechter laten komen, die de koper van zijn leven niet zal gaan winnen.
pi_194685261
Heel veel apparaten gaan rond overdracht kapot: of ze staan (te) lang stil, of nieuwe kopers gebruiken apparaten veel meer of minder of totaal anders dan wat jij dat deed.

Ik zou vooral bang zijn voor veel meer claims als ze hier al over beginnen. Moet er niet aan denken.
pi_194685347
Pluk exact hetzelfde model van marktplaats tweedehands. Dat kunnen ze krijgen en kleine vergoeding voor installatie.

Is minder dan 300 euro en hebben ze precies wat ze bij koop hadden gekocht. Bied ze dat maar aan als alternatief.

(Nog even los van de discussie of ze überhaupt ergens recht op hebben)
Eerst denken, dan typen
pi_194685797
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 10:17 schreef skrn het volgende:
Heel veel apparaten gaan rond overdracht kapot: of ze staan (te) lang stil, of nieuwe kopers gebruiken apparaten veel meer of minder of totaal anders dan wat jij dat deed.

Ik zou vooral bang zijn voor veel meer claims als ze hier al over beginnen. Moet er niet aan denken.
De vaatwasser was al stuk.
pi_194685983
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 10:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dan moet je het beter lezen wat "de makelaar" er van vindt.

Koper moet aantonen dat verkoper BEWUST deze informatie heeft achtergehouden.
Dan is er nog onderzoek plicht, dit is iets wat makkelijk getest had kunnen worden.

Nee, dit is voor de "schuld" vraag, zover dat bestaat in deze, bij lange na niet zo helder.

Ik zou het lekker voor de rechter laten komen, die de koper van zijn leven niet zal gaan winnen.
Als het goed is heeft ts een lijst ingevuld met vragen over de staat van de woning en de staat van dingen die achterbleven. Op die lijst had hij kunnen aangeven dat de vaatwasser maar 1 werkend programma heeft. Dit heeft hij niet gedaan.

Je wordt geacht de lijst naar waarheid ingevuld te hebben. Daar teken je ook voor.
pi_194686012
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 11:15 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Als het goed is heeft ts een lijst ingevuld met vragen over de staat van de woning en de staat van dingen die achterbleven. Op die lijst had hij kunnen aangeven dat de vaatwasser maar 1 werkend programma heeft. Dit heeft hij niet gedaan.

Je wordt geacht de lijst naar waarheid ingevuld te hebben. Daar teken je ook voor.
Dan moet je als koper wel kunnen aantonen dat de verkoper dit bewust heeft achtergehouden.
Ja dat is wettelijk zo geregeld.

Mensen vergeten nog wel eens dingen namelijk.
pi_194686267
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 11:18 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dan moet je als koper wel kunnen aantonen dat de verkoper dit bewust heeft achtergehouden.
Ja dat is wettelijk zo geregeld.

Mensen vergeten nog wel eens dingen namelijk.
Gelukkig zijn er mensen als ts met fatsoen in hun donder.
pi_194686595
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 11:38 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Gelukkig zijn er mensen als ts met fatsoen in hun donder.
Erg overdreven.

Hoe fatsoenlijk is het om een gloednieuwe vaatwasser te eisen terwijl wat er stond 7 jaar oud was?
Zelf hebben ze bij of voor de koop niets onderzocht, terwijl een vaatwasser prima te "onderzoeken" is.

Dit is geen verborgen gebrek.
pi_194687228
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 11:15 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Net zo goed staat in het koopcontract niet dat de woning gelever wordt voorzien van een nieuwe vaatwasser.
Play hard, go pro.
pi_194692425
TS wil graag erg coulant zijn, dat is natuurlijk prima en vooral zijn keus. Niets mis mee.

Dat gezegd hebbend denk ik de de kopers in hun handjes mogen knijpen met 300 euro tegemoetkoming. Als TS zelf of gaat bemiddelen in het plaatsen van een andere vaatwasser dan kan ie aangesproken worden op een krasje op het een of ander. Als je op MP kijkt wat vaatwassers kosten dan is 300 erg ruim betaal voor een oude vaatwasser.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')