Zelfde merk of vergelijkbaar van dezelfde leeftijd. Een tweedehandsje dus.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 16:42 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
En wat versta je onder 'een nieuwe gelijkwaardige vaatwasser'? Een nieuwe van een A-merk?
Dan moet je dit topic laten verplaatsen naar R&P.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 17:08 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik sta best te kijken van de veelal afwijzende reacties, dat de koper in de stront kan zakken. Die gasten hebben een flinke bom duiten voor mijn hut betaald en verder is alles heel netjes en vriendelijk gegaan.
Ik probeer altijd de andere kant van de zaak te bekijken en hoe het zou zijn als dit mijzelf had overkomen. Dan had ik ook graag gezien dat de wederpartij mij tegemoet had gekomen.
TS?quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 16:13 schreef maily het volgende:
Heeft de vaatwasser wel correct gewerkt bij de nieuwe bewoner?
quote:
quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 16:30 schreef EdvandeBerg het volgende:
Bedankt voor jullie reacties tot zo ver. Even ter verduidelijking; de vaatwasser begon op gegeven moment jaren geleden een E15 of E16 melding te geven, iets met afpompen van het spoelwater, maar dan bij een aantal van de programma's. Ik heb kwam erachter dat de error niet plaatsvond in het standaardprogramma en dus heb ik jarenlang honderden wasjes probleemloos gedraaid. Ik was het hele E-melding gedoe eigenlijk al een beetje vergeten, tot het moment dat de koper zijn vaat op een ander programma draaide en zich daarna door de Bosch-klantenservice liet vertellen dat de betreffende errormelding betekende dat men meteen de stekker eruit moest trekken en dat er zelfs brandgevaar op de loer lag.
Het verhaal in de OP is niet duidelijk genoeg.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 17:08 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik sta best te kijken van de veelal afwijzende reacties, dat de koper in de stront kan zakken. Die gasten hebben een flinke bom duiten voor mijn hut betaald en verder is alles heel netjes en vriendelijk gegaan.
Ik probeer altijd de andere kant van de zaak te bekijken en hoe het zou zijn als dit mijzelf had overkomen. Dan had ik ook graag gezien dat de wederpartij mij tegemoet had gekomen.
Dit dus. Je bent al meer dan schappelijk.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 16:12 schreef soepkoe het volgende:
Waarom denkt de koper recht te hebben op een nieuwe vaatwasser? Hij heeft de woning toch niet gekocht met een nieuwe vaatwasser erin?
Werkte de vaatwasser nog op het moment van overdracht? Zo ja dan zou ik zeggen volledig risico koper, lopende garantie gaat mee over maar dit is een product zonder garantie dus pech voor hem, kan gebeuren.
Dit dus.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 16:19 schreef Syrena het volgende:
Geen verborgen gebrek, je kunt prima wonen in een huis zonder vaatwasser.
eigenlijk ben je knettergekquote:Op vrijdag 21 augustus 2020 17:36 schreef lily het volgende:
Ik heb ook zoiets gehad.
Ons huis verkocht en een paar dagen voor de overdracht ging de vaatwasser stuk (gaf geen water meer).
Ik heb dit bij de overdracht gemeld en aangeboden het te laten repareren op onze kosten. Vervolgens hoorden we niets meer en pas na 3 maanden belde hij op dat hij het ding wilde laten maken.
Vond ik niet helemaal netjes maar uit goodwill toch betaald.
En in dit geval wist TS ervan - alleen was het niet top of mind. Dit zou ik nooit toegeven. Aanbod van TS lijkt me bijzonder schappelijkquote:Op vrijdag 21 augustus 2020 16:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar de verkoper heeft ook een mededelingsplicht. En als er informatie verzwegen wordt terwijl er naar gevraagd wordt is dat wel een dingetje.
Je aanbod is netjes en zou ik in deze omstandigheden waarschijnlijk ook doen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 17:08 schreef EdvandeBerg het volgende:
Als ze er geen genoegen mee nemen en willen dat TS het fixt zeg je sue me maddafakkaaaquote:Op vrijdag 21 augustus 2020 16:26 schreef wcborstel het volgende:
[..]
Eens, maar hij heeft al wat aangeboden tot 300 euro. Nemen ze daar geen genoegen mee en willen ze perse dat TS het fixt bestel je bij een of andere toko de goedkoopste en dan doen ze het daar lekker mee. en de goedkoopste is geen 300 kan ik je vertellen.
Omdat apparatuur altijd op elk moment kapot kan gaan. Zo simpel is dat, meestal zonder waarschuwing vooraf. Dus bij overdracht zou je alles moeten controleren - verwarming warm water wasmachine koelkast noem het maar op - en daarna is de kous af.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 17:08 schreef EdvandeBerg het volgende:
Dat lijkt mij ook een mooie conclusie.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 22:10 schreef WammesWaggel het volgende:
Dus voor maar 300 extra hebben zij een splinternieuwe vaatwasser met garantie? Lijkt mij een prima deal voor hun.
Het gaat er niet om of alles netjes betaald is en hoeveel ze voor je huis betaald hebben. Het gaat erom dat bij de overdracht alles werkte. Maat als jij 300,- wilt betalen en je daar tevreden mee bent moet je dat gewoon doen toch.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 17:08 schreef EdvandeBerg het volgende:
Hoe ga je een vaatwasser testen bij een bezichtiging van een huis?quote:Op zondag 23 augustus 2020 07:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je moet hier toch echt zakelijk mee omgaan.
Zij hebben ook plicht, namelijk een onderzoeksplicht.
Het apparaat was makkelijk te zien en te testen.
Daarbij is het geen onroerendgoed, stond het bijv in het koopcontract dat uitgerekend dat apparaat het goed zou moeten doen?
Laat je niet teveel voor het karretje spannen van de kopers aub.
En uh het deed het dus minimaal een maand Na de verkoop van de woning, het werkte dus gewoon na de verkoop.
Geen moeite in gaan steken.
Hun probleem.
Desnoods vraag je het spoelprogramma wil laten draaien tijdens het rondlopen.quote:Op zondag 23 augustus 2020 08:43 schreef HSG het volgende:
[..]
Hoe ga je een vaatwasser testen bij een bezichtiging van een huis?
Heel sociaal dat je aan anderen denkt, maar dit is niet meer dan een zakelijk geschil. Het zijn geen vrienden van je, en je hebt al heel wat goodwill laten zien door de toezegging ze gedeeltelijk schadeloos te stellen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 17:08 schreef EdvandeBerg het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |