Het mag niks kosten en moet nog op een ruime kavel staan ook.... welja.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:39 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Veel nieuwbouw midden woningen zijn heel smal 4.5 a 5 m, en hebben een piepklein tuintje van hooguit 10 meter, dan blijft er zo goed als niks over.
Als ze zulke huizen anderhalf meter breder maken zoals de 70s rijwoningen op 200m2 kavels is dat veel makkelijker om binnen je woonkamer een slaapkamer te maken van 10m2
Dat zal eerder gebeuren dan dat de situatie verandert. Maar die mensen kunnen inderdaad ook nog 10 jaar klagen klagen klagen, en vervolgens nog steeds in exact dezelfde situatie zitten. Het is maar waar je blijer van wordt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 16:53 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Dus conclusie voor starters zonder zak geld: pech, laat vrienden,familie en werk maar achter en ga maar in een gehucht in Drenthe wonen...
Ik vind dat de regering dit moet faciliteren. Waarom moeten hele wijken vol sociale huur plat om daar 400k+ woningen te bouwen?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 17:08 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat zal eerder gebeuren dan dat de situatie verandert. Maar die mensen kunnen inderdaad ook nog 10 jaar klagen klagen klagen, en vervolgens nog steeds in exact dezelfde situatie zitten. Het is maar waar je blijer van wordt.
Hoe dan ook, de realiteit gaat zich niet aanpassen aan de klagers.
Mja, maar die mensen hebben dan wél de kosten koper op de spaarrekening staan? Want leuk dat de huizenprijzen lager zouden moeten, maar als je niet eens een paar 1000 euro op je rekening hebt staan in de k.k. af te tikken, dan lijkt dat me een groter probleem dan de prijs van het huis.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 17:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik vind dat de regering dit moet faciliteren. Waarom moeten hele wijken vol sociale huur plat om daar 400k+ woningen te bouwen?
Bouw dan betaalbare huizen van 2-300k.
Geef mensen een kans iets op te bouwen.
Of andere manier van financieren vinden. Ik denk dat het ook die kant op gaat. Spaarrekening levert niks op. Vele starters zijn ook nog te conservatief. Doe eens aan omdenken.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 16:53 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Dus conclusie voor starters zonder zak geld: pech, laat vrienden,familie en werk maar achter en ga maar in een gehucht in Drenthe wonen...
Omdat de sociale verhuurders de wijk eerst lieten verpauperen door zelf hun woningen niet te onderhouden, het gevolg is dat de bewoners dan ook hun best niet meer doen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 17:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik vind dat de regering dit moet faciliteren. Waarom moeten hele wijken vol sociale huur plat om daar 400k+ woningen te bouwen?
Bouw dan betaalbare huizen van 2-300k.
Geef mensen een kans iets op te bouwen en normaal te wonen.
Ik probeer al een jaar te kopen. Elk huis komen tientallen mensen op af. Keren dat je biedt word je finaal overboden. Spaar je volop dan helpt het nog niks omdat de prijs harder stijgt.
Misschien wel goed om expliciet de oorzaak erbij te vermelden: Sociale verhuurders worden leeggeplukt met een verhuurdersheffing, waardoor ze miljarden euro's kwijt raken en geen geld meer kunnen stoppen in onderhoud en nieuw aanbod. Dit is gewoon bewust overheidsbeleid.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 17:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Omdat de sociale verhuurders de wijk eerst lieten verpauperen door zelf hun woningen niet te onderhouden, het gevolg is dat de bewoners dan ook hun best niet meer doen.
Dit is het verhaaltje wat je voorgehouden wordt ja. Maar het slaat natuurlijk nergens op dat koopwoningen van 2 ton gekocht zouden worden door een asociale onderklasse. De werkelijkheid is dat projectontwikkelaars meer kunnen verdienen aan duurdere woningen en dat gemeentes dus meer voor hun grond kunnen vangen. Plus dat gemeentes liever rijke inwoners hebben en dat er dus maar woningen gebouwd worden in een duur segment, terwijl de nood in een lager segment zit.quote:Dan krijg je dus achterbuurten en dat kun je het beste aanpakken door daar woningen van een ander segment te bouwen, je trekt daarmee gelijk de rest van de wijk mee omhoog, ook als je die niet platgooit (of niet plat kunt gooien omdat het koop in het lage segment is), en dan willen mensen er wel weer wonen.
Kijk naar de arbeiderwijken vlakbij de oude binnensteden; op het moment dat je de goedkoopste woningen in zo'n kansenwijk vervangt verbeter je daarmee de hele wijk.
Maar niet als je die goedkoopste woningen vervangt voor nieuwe goedkope woningen.
Die heffing is paar heel recent, de verpaupering niet.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 19:54 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Misschien wel goed om expliciet de oorzaak erbij te vermelden: Sociale verhuurders worden leeggeplukt met een verhuurdersheffing, waardoor ze miljarden euro's kwijt raken en geen geld meer kunnen stoppen in onderhoud en nieuw aanbod. Dit is gewoon bewust overheidsbeleid.
[..]
Dit is het verhaaltje wat je voorgehouden wordt ja. Maar het slaat natuurlijk nergens op dat koopwoningen van 2 ton gekocht zouden worden door een asociale onderklasse. De werkelijkheid is dat projectontwikkelaars meer kunnen verdienen aan duurdere woningen en dat gemeentes dus meer voor hun grond kunnen vangen. Plus dat gemeentes liever rijke inwoners hebben en dat er dus maar woningen gebouwd worden in een duur segment, terwijl de nood in een lager segment zit.
Wederom, het is gewoon het gevolg van heel bewust beleid op elk niveau dat er voor een grote groep Nederlanders geen woning beschikbaar is.
Het is een fabeltje dat je verpaupering tegen kan gaan door goedkope huizen te vervangen door dure huizen. Hoogstens kan het nuttig zijn om in een échte achterstandswijk een werkende middenklasse te introduceren. Juist de doelgroep die nu geen woning kan vinden omdat er bewust niet voor hun gebouwd wordt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 19:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die heffing is paar heel recent, de verpaupering niet.
Dat zeg ik niet. Ik reageerde op het feit dat jij de heffing verbond aan de verpaupering.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 20:00 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Het is een fabeltje dat je verpaupering tegen kan gaan door goedkope huizen te vervangen door dure huizen. Hoogstens kan het nuttig zijn om in een échte achterstandswijk een werkende middenklasse te introduceren. Juist de doelgroep die nu geen woning kan vinden omdat er bewust niet voor hun gebouwd wordt.
Brede percelen zijn wel beter, je kan met een huis van 7m breed een stuk meer doen dan met een huis van 5m breed. Hierin geef ik je gelijk.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:39 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Veel nieuwbouw midden woningen zijn heel smal 4.5 a 5 m, en hebben een piepklein tuintje van hooguit 10 meter, dan blijft er zo goed als niks over.
Als ze zulke huizen anderhalf meter breder maken zoals de 70s rijwoningen op 200m2 kavels is dat veel makkelijker om binnen je woonkamer een slaapkamer te maken van 10m2
Door het domme idee van scheef huren heb je niet meer meerdere doelgroepen door elkaar wonen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 20:00 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Het is een fabeltje dat je verpaupering tegen kan gaan door goedkope huizen te vervangen door dure huizen. Hoogstens kan het nuttig zijn om in een échte achterstandswijk een werkende middenklasse te introduceren. Juist de doelgroep die nu geen woning kan vinden omdat er bewust niet voor hun gebouwd wordt.
Nog beter is 11 meter breed.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 20:20 schreef skrn het volgende:
[..]
Brede percelen zijn wel beter, je kan met een huis van 7m breed een stuk meer doen dan met een huis van 5m breed. Hierin geef ik je gelijk.
Verhuurders smeten hun geld over de balk door directeuren met dikke auto's te laten rijden of ze potten het op, daardoor is de verhuurdersheffing gekomen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 19:54 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Misschien wel goed om expliciet de oorzaak erbij te vermelden: Sociale verhuurders worden leeggeplukt met een verhuurdersheffing, waardoor ze miljarden euro's kwijt raken en geen geld meer kunnen stoppen in onderhoud en nieuw aanbod. Dit is gewoon bewust overheidsbeleid.
[..]
Dit is het verhaaltje wat je voorgehouden wordt ja. Maar het slaat natuurlijk nergens op dat koopwoningen van 2 ton gekocht zouden worden door een asociale onderklasse. De werkelijkheid is dat projectontwikkelaars meer kunnen verdienen aan duurdere woningen en dat gemeentes dus meer voor hun grond kunnen vangen. Plus dat gemeentes liever rijke inwoners hebben en dat er dus maar woningen gebouwd worden in een duur segment, terwijl de nood in een lager segment zit.
Wederom, het is gewoon het gevolg van heel bewust beleid op elk niveau dat er voor een grote groep Nederlanders geen woning beschikbaar is.
Als sociale verhuurders hun woningen goed hadden onderhouden was er ook minder verpauperd.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 20:00 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Oh, ik wist niet dat het een regel wasquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 20:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
True, maar dan kan het maar 7½ meter diep worden
Nah, volgens mij heb je al een behoorlijk fors huis als het 11 bij 7½ is.... sterker nog; dat is ongeveer 2 jaren 70 sociale huurwoningen naast elkaarquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 20:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, ik wist niet dat het een regel was
Oh nou in Drenthe zijn de huizen ook niet meer zo goedkoop hoor.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 16:53 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Can I plead the 5th?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 21:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nah, volgens mij heb je al een behoorlijk fors huis als het 11 bij 7½ is.... sterker nog; dat is ongeveer 2 jaren 70 sociale huurwoningen naast elkaar
Ja in de 3 jaar dat we hier wonen, is ons huis waarschijnlijk zeker 40K in waarde gestegen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 21:01 schreef mrevil1337 het volgende:
[..]
Oh nou in Drenthe zijn de huizen ook niet meer zo goedkoop hoor.
In de randstad zijn ze ook zo duur omdat investeerders/vastgoedhandelaren alles opkopen en weer verhuren voor dikke prijzen.
Je kan gewoon een hypotheek krijgen zonder vast contract.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 21:08 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja in de 3 jaar dat we hier wonen, is ons huis waarschijnlijk zeker 40K in waarde gestegen.
Maar we zitten er aan te denken om op krote termijn weer ter verhuizen, ALS mijn vrouw een vast contract zou krijgen. We hebben al een enorm mooi huis (2x zo duur als onze huidige) gevonden op 2 km afstand van haar werk.
Maar zonder vast contract kunnen we dat vergeten. En dat wordt maar steeds uitgesteld. Binnenkort waarschijnlijk het laatste tijdelijke uitzendcontract, en daarna....?
Corona is echt geen issue waar we rekening mee houden wat betreft verkoop en aankoop.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |