Je zou een ladder kunnen maken met maatregelen.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat dat simpelweg niet kan. Alles hangt af van hoe de situatie zich ontwikkelt. Een paar maanden vooruitkijken is eigenlijk al veel.
Die staat helemaal niet sterk. Je kunt natuurlijk bezwaar maken en in overleg gaan, maar puntje bij paaltje moet je gewoon komen opdagen als je baas dat wil.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:37 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ja en hoe sterk staat een werknemer met een kantoorbaan die wel thuis wil werken en thuis kan werken?
Al bijvoorbeeld een werkgever dat liever niet heeft..
Dat laatste is dus het geval.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:35 schreef mazaru het volgende:
[..]
Volgens mij is het advies dat zodra je klachten krijgt, keelpijn, hoesten, snotneus, je je moet laten testen. Ik zie geen enkele reden om je te laten testen als je je 100% gezond voelt. Of je moet gehoord hebben dat je bij iemand die positief is getest in de buurt bent geweest.
Gelukkig volgt mijn werkgever het advies wel, je mag op kantoor werken wanneer je wilt, maar je moet een plaats reserveren, er wordt een max gehanteerd vol=volquote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die staat helemaal niet sterk. Je kunt natuurlijk bezwaar maken en in overleg gaan, maar puntje bij paaltje moet je gewoon komen opdagen als je baas dat wil.
Zoals het hoort bij iedere gezonde relatie met je werkgever.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Gelukkig volgt mijn werkgever het advies wel, je mag op kantoor werken wanneer je wilt, maar je moet een plaats reserveren, er wordt een max gehanteerd vol=vol
Na 1 september gaat men proberen te faciliteren 1 dag in 2 weken met je team samen te komen, maar je hebt alsnog geen verplichting om daar fysiek bij aanwezig te zijn, als je daar niet prettig bij voelt.
Precies, ik ken meerdere van zulke gevallen.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die staat helemaal niet sterk. Je kunt natuurlijk bezwaar maken en in overleg gaan, maar puntje bij paaltje moet je gewoon komen opdagen als je baas dat wil.
Beetje coulant zijn hoor.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:44 schreef quirina het volgende:
https://twitter.com/_MikeMuller/status/1296395183869894656?s=20
Dit is we heel zorgelijk.
Wat precies?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:44 schreef quirina het volgende:
https://twitter.com/_MikeMuller/status/1296395183869894656?s=20
Dit is we heel zorgelijk.
Je kunt schijnbaar ook twee keer dezelfde link posten in hetzelfde topic.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:47 schreef quirina het volgende:
Je kan gewoon 2 keer Corona krijgen dus je bent niet immuun.
Heb je het RIVM en de New York Times al ingelicht over je ontdekking?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:47 schreef quirina het volgende:
Blijkt zelfs gevaarlijk.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je kunt schijnbaar ook twee keer dezelfde link posten in hetzelfde topic.
Dat is nog niet duidelijk hoor. Er zijn nog geen tweede infecties vastgesteld. Terwijl er wel steeds meer aanwijzingen zijn dat na een infectie, ook een milde, een immuniteit wordt opgebouwd. De vraag is wel hoe langdurig deze immuniteit is. Antistoffen verdwijnen redelijk snel weer. Hoe lang B en T-cel immuniteit aanhoudt wordt nu onderzocht.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:47 schreef quirina het volgende:
Het is gewoon een peiling in opdracht van het AD, dan hoeft het resultaat niet super accuraat te zijn om toch een aardig beeld te hebben wat de algemene opinie is. Ze gaan natuurlijk geen tonnen uitgeven voor een écht diepgravend onderzoek. En dit was een tweede onderzoek (in maart is het ook gehouden) dus je kunt dan wel de verschillen in de resultaten zien.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:36 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Ze zullen inderdaad meer representatief zijn, dan een willekeurige poll, maar bij het onderzoeken van landelijk zeer ingrijpend beleid met bovendien sterke regionale verschillen, evenals grote verschillen tussen leeftijdsgroepen, zowel qua risico's van het virus als gevolgen van de maatregelen, is dat maar zeer de vraag.
Verdeel de N over de provincies en je hebt nog geen 100 respondenten per provincie. Dan heb je dus nog verschillende leeftijdsklassen. Voor het gemak zijn deze ingedeeld in vijf klassen, dan heb je 20 respondenten per provincie in een leeftijdsklasse. Dit is natuurlijk heel erg gesimplificeerd, maar zou niet zeggen dat het aantal respondenten zorgt voor representativiteit (nog los van de bias die ook gewoon bij de respondenten zit van marktonderzoeksbureaus).
Het wordt eens tijd voor wat meer acceptatie dat we toch geen controle hebben over een virus en dat dood gaan bij het leven hoort. Dat lijken we steeds meer te vergeten.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:40 schreef Mr.Sandman het volgende:
Het wordt tijd voor een echte lockdown.
Een paar keer hoesten en niezen en je mag weer naar huisquote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zoals ik altijd maar zeg, gelukkig is er dood na het leven.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het wordt eens tijd voor wat meer acceptatie dat we toch geen controle hebben over een virus en dat dood gaan bij het leven hoort. Dat lijken we steeds meer te vergeten.
Ben het even kwijt. Wat speelt er precies?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Overleg gehad met GGD. Ik moet eerst bron contact onderzoek afwachten. Ze nemen vanzelf contact met me op.
Kan even duren, want druk druk druk.
En tot die tijd? Niet echt een idee. Volgens de site altijd met bescherming werken. Dat is bij mij niet echt reëel.
Ah ja al die jonge mensen die nog maandenlang klachten hebben na hun Covid-besmetting moeten zich eigenlijk gewoon niet zo aanstellen.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:53 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nou en?
Verwissel het woordje corona eens met verkouden en dan zie je pas hoe achterlijk we bezig zijn.
Het is geen verkoudheid dus waarom zouden we dat doen?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:53 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nou en?
Verwissel het woordje corona eens met verkouden en dan zie je pas hoe achterlijk we bezig zijn.
Lekker de samenleving weer opsluiten voor dat handjevol opnames op de IC ja. En hoeveel gaan er dood aan corona? 0.02%. De nevenschade is zoveel groter dan corona zal aanrichten, maar gelukkig hebben we een handjevol mensen gered met massahysteriebeleid.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:54 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Zoals ik altijd maar zeg, gelukkig is er dood na het leven.
NEE! De maatschappij is maakbaar!quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het wordt eens tijd voor wat meer acceptatie dat we toch geen controle hebben over een virus en dat dood gaan bij het leven hoort. Dat lijken we steeds meer te vergeten.
Op dit moment gaat 0,29% tot 1,4% eraan dood.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Lekker de samenleving weer opsluiten voor dat handjevol opnames op de IC ja. En hoeveel gaan er dood aan corona? 0.02%. De nevenschade is zoveel groter dan corona zal aanrichten, maar gelukkig hebben we een handjevol mensen gered met massahysteriebeleid.
Dat gaat toch niet werken?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je zou een ladder kunnen maken met maatregelen.
xx besmettingen, xx ziekenhuis opnames, xx ic opnames, xx doden - maatregel x gaat in
xx besmettingen, xx ziekenhuis opnames, xx ic opnames, xx doden - maatregel y gaat in
xx besmettingen, xx ziekenhuis opnames, xx ic opnames, xx doden - maatregel z gaat in
xx besmettingen, xx ziekenhuis opnames, xx ic opnames, xx doden - maatregel x/y/z wordt weer versoepeld.
Voor de overgrote meerderheid juist wel.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:55 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het is geen verkoudheid dus waarom zouden we dat doen?
Dat is voor de maatregelen niet belangrijkquote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:59 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Op dit moment gaat 0,29% tot 1,4% eraan dood.
Nee hoorquote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Voor de overgrote meerderheid juist wel.
Voor de 10% die in het ziekenhuis komt en de zorg overspoelen als het virus vrij spel heeft niet. Ik ken geen rhinovirus doe zoveel mensen zwaar ziek maakt en dood. Dus deze vergelijking is achterlijk.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Voor de overgrote meerderheid juist wel.
Waaruit blijkt dat sommigen dat zijn vergeten?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
En heel veel mensen met lichte klachten zijn niet meegenomen in die percentages, die zijn niet getest omdat ze nauwelijks klachten hebben. Als je met dit in het achterhoofd al op het pietepeuterige percentage van 0.29 tot 1.4% mortaliteit zit dan bevestigd dit mijn punt nog meer. Het is geen virus wat half Nederland uitroeit, alhoewel dat wel het geschetste beeld is met deze zeer overdreven maatregelen en dreiging voor een nieuwe lockdown.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:59 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Op dit moment gaat 0,29% tot 1,4% eraan dood.
Die komen wel naar voren uit serologische antilichaam onderzoeken waarop deze cijfers gebaseerd worden.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
En heel veel mensen met lichte klachten zijn niet meegenomen in die percentages, die zijn niet getest omdat ze nauwelijks klachten hebben. Als je met dit in het achterhoofd al op het pietepeuterige percentage van 0.29 tot 1.4% mortaliteit zit dan bevestigd dit mijn punt nog meer. Het is geen virus wat half Nederland uitroeit, alhoewel dat wel het geschetste beeld is met deze zeer overdreven maatregelen en dreiging voor een nieuwe lockdown.
En dan een ander een vermoeiende act verwijtenquote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:51 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Maar laten we de horeca vooral niet te hard aanpakken, het is tenslotte een grijs gebied
Dat is helemaal niet het beeld wat mensen met een normale intelligentie hebben. Die snappen namelijk dat het niet gaat om de sterftecijfersquote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
En heel veel mensen met lichte klachten zijn niet meegenomen in die percentages, die zijn niet getest omdat ze nauwelijks klachten hebben. Als je met dit in het achterhoofd al op het pietepeuterige percentage van 0.29 tot 1.4% mortaliteit zit dan bevestigd dit mijn punt nog meer. Het is geen virus wat half Nederland uitroeit, alhoewel dat wel het geschetste beeld is met deze zeer overdreven maatregelen en dreiging voor een nieuwe lockdown.
De belachelijke veronderstelling dat een samenleving controleerbaar is. Vooral de gedachte van iedere dode is er 1 teveel. Er gaan dagelijks honderden mensen dood, miljoenen mensen gaan jaarlijks dood aan kanker. Liggen we daar ook wakker van? Gelukkig worden de cijfers van overlijdens steeds minder gebracht in de media maar het is walgelijk hypocriet gedoe, en puur inspelen op de angst geweest. Ik vind die doden erg, begrijp me niet verkeerd maar net zo erg als alle andere doden, en daar geven we ook geen fuck om.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:02 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat sommigen dat zijn vergeten?
Nee, want kanker is niet besmettelijk.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er gaan dagelijks honderden mensen dood, miljoenen mensen gaan jaarlijks dood aan kanker. Liggen we daar ook wakker van?
Precies, daarom speelt het sterftecijfer ook geen rol. Mooi dat we het met elkaar eens zijn.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De belachelijke veronderstelling dat een samenleving controleerbaar is. Vooral de gedachte van iedere dode is er 1 teveel. Er gaan dagelijks honderden mensen dood, miljoenen mensen gaan jaarlijks dood aan kanker. Liggen we daar ook wakker van? Gelukkig worden de cijfers van overlijdens steeds minder gebracht in de media maar het is walgelijk hypocriet gedoe, en puur inspelen op de angst geweest. Ik vind die doden erg, begrijp me niet verkeerd maar net zo erg als alle andere doden, en daar geven we ook geen fuck om.
Want iemand uit Nieuw West kan het virus niet in het centrum hebben opgelopen?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:00 schreef _serial_ het volgende:
[ afbeelding ]
En laat nu het Centrum nu net de plek zijn waar de problemen het minst zitten in Amsterdam
Kan wel, maar voor Nieuw-West is ook wel een andere verklaring te vinden.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Want iemand uit Nieuw West kan het virus niet in het centrum hebben opgelopen?
Ja offerfeest.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:10 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Kan wel, maar voor Nieuw-West is ook wel een andere verklaring te vinden.
Ben jij dik?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:10 schreef Simmertje het volgende:
Gister voor het eerst sinds 2 maanden een teamgenoot bij de voetbal gezien. 2 maanden eruit geweest vanwege corona en vermoeidheid, daarnaast 2 maanden (!) lang geen smaak en geur gehad. Nee, het is niet gewoon een hevig verkoudheidje.
Ja, net als een user gisteren met veel bombarie repte over bijna 1.000 doden in India. Al gaan daar de komende drie jaar elke dag duizend mensen dood aan corona zit je misschien net op 0,1% van de totale bevolking. Enkele maatregelen zijn voor mij best te billijken, maar gezien de ontwikkelingen in meerdere landen slaan we echt door en is de verhouding helemaal zoek.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De belachelijke veronderstelling dat een samenleving controleerbaar is. Vooral de gedachte van iedere dode is er 1 teveel. Er gaan dagelijks honderden mensen dood, miljoenen mensen gaan jaarlijks dood aan kanker. Liggen we daar ook wakker van? Gelukkig worden de cijfers van overlijdens steeds minder gebracht in de media maar het is walgelijk hypocriet gedoe, en puur inspelen op de angst geweest. Ik vind die doden erg, begrijp me niet verkeerd maar net zo erg als alle andere doden, en daar geven we ook geen fuck om.
Kun jij lezen?quote:
Nee?quote:
Ah, het ging om die vriend. Ik dacht dat dat jij 2 maanden last had gehad. Maar, bedankt.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:14 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Nee?hij overigens ook niet, gewoon gezonde dertiger. Niet doodziek geweest, maar wel 2 maanden lopen aan kloten met allerlei klachten waaronder dus geen smaak hebben. Was een reactie naar de populistische users hier die het weer eens een veredeld verkoudheidje noemen.
Afgelopen zondag nauw contact gehad met iemand die vandaag positief is getest.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Ben het even kwijt. Wat speelt er precies?
Laat je testen.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Afgelopen zondag nauw contact gehad met iemand die vandaag positief is getest.
Beetje onduidelijk wat ik nu moet doen met testen en werk.
Grappig deze omslag, die ik al eerder zag bij flexdesk bedrijven. 100% personeel en dan maar voor 80% plaats wat nu op zijn best 40% zal zijn. Je moet werken maar om te werken moet je een plaatsje reserveren. He tkan niet anders dan dat dit structurele gevolgen gaat hebben.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Gelukkig volgt mijn werkgever het advies wel, je mag op kantoor werken wanneer je wilt, maar je moet een plaats reserveren, er wordt een max gehanteerd vol=vol
Na 1 september gaat men proberen te faciliteren 1 dag in 2 weken met je team samen te komen, maar je hebt alsnog geen verplichting om daar fysiek bij aanwezig te zijn, als je daar niet prettig bij voelt.
Coronatest.nlquote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hij geeft al een paar posts later aan dat GGD niet gaat testen maar hij het BCO moet afwachten.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:21 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Coronatest.nl
Afgelopen week getest. Maandag om 15.00 uur gemeld. Dinsdag om 09.30 uur getest. Uitslag was er dinsdag om 17.30 uur. Dat is dus 26,5 uur van aanmelding tot uitslag. Die tijd zit je dus binnen naar valt mee.
Doe het nu gewoon. Je moet dit uitsluiten voor je weee contact met mensen kan hebben.
Testbeleid in het ziekenhuis is ook alleen testen bij klachten.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Laat je testen.
Ik had binnen 10 uur de uitslag (eergisteren).
Ik zou, zeker met jouw werk, geen risico willen nemen.
Klik daar maar eens op "ik wil me laten testen". En dan online een afspraak maken. Als je aangeeft dat je geen symptomen hebt krijg je geen test.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:21 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Coronatest.nl
Afgelopen week getest. Maandag om 15.00 uur gemeld. Dinsdag om 09.30 uur getest. Uitslag was er dinsdag om 17.30 uur. Dat is dus 26,5 uur van aanmelding tot uitslag. Die tijd zit je dus binnen naar valt mee.
Doe het nu gewoon. Je moet dit uitsluiten voor je weee contact met mensen kan hebben.
Dan geef je in dat je keelpijn hebt. Wat maakt jou dat uit.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Testbeleid in het ziekenhuis is ook alleen testen bij klachten.
Als ik bij de GGD een afspraak wil maken dan kan dat niet omdat ik geen symptomen heb.
Zijn er nu eigenlijk 529 (er zijn er 23 afgegaan van de afgelopen dagen)quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:23 schreef Da_Sandman het volgende:
Edit ik zat een dagje mis.
Vorige week 579 nieuwe gevallen en 6 opnames.
Die app is nog niet actief in grote delen van het land.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan geef je in dat je keelpijn hebt. Wat maakt jou dat uit.
Veiligheid is belangrijk.
En gebruik die app.
Sorry. Bedoel die website.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Die app is nog niet actief in grote delen van het land.
Dus weer een daling vergeleken met vorige week.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:27 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zijn er nu eigenlijk 529 (er zijn er 23 afgegaan van de afgelopen dagen)
Blijft beetje gek om ze bij vandaag op te tellen.
Thuisblijven en bij klachten laten testen is toch de normale gang van zaken?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wie zijn die mensen precies en wat hebben ze dan waardoor ?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Ah ja al die jonge mensen die nog maandenlang klachten hebben na hun Covid-besmetting moeten zich eigenlijk gewoon niet zo aanstellen.
App zelf wel, je kan alleen nog niet positief melden. Mocht dat over twee weken wel kunnen heb je in ieder geval al voor twee weken aan contacten kunnen loggenquote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Die app is nog niet actief in grote delen van het land.
Andere regels voor zorgmedewerkers.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:32 schreef Questular het volgende:
[..]
Thuisblijven en bij klachten laten testen is toch de normale gang van zaken?
De stijging lijkt er wel beetje uit te zijn jaquote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:30 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dus weer een daling vergeleken met vorige week.
Je moet altijd daar handelen, waar je winst kun maken.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:00 schreef _serial_ het volgende:
[ afbeelding ]
En laat nu het Centrum nu net de plek zijn waar de problemen het minst zitten in Amsterdam
Als ik me persoonlijk zorgen zou maken zou ik wel weten hoe ik daarmee om zou gaan...quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:23 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Klik daar maar eens op "ik wil me laten testen". En dan online een afspraak maken. Als je aangeeft dat je geen symptomen hebt krijg je geen test.
Heb geen dubbelblinde onderzoeken naar dat fenomeen paraat maar een groot deel lijkt toch aanzienlijk langer last te houden dan de beoogde twee weken gezien alle reacties (7000+) op de zorgwijzer website.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wie zijn die mensen precies en wat hebben ze dan waardoor ?
Is daar al onderzoek van op grond waarvan je conclusies kunt trekken ?
Dit even los van een Feestboekgroepje of media-aandacht die iemand vindt om een emotioneel (eenzijdig) verhaal te doen over ... ik-ben-zielig... een verhaal dat vaker meer vragen oproept dan het beantwoordt.
Ik neem aan dat mensen flink ziek kunnen worden en laat staan van een IC verblijf, gevolgen hebben.
Of die aantallen dan de specifiek Covid19 aandacht rechtvaardigt dat eenieder zich dat "zo" moet realiseren, kan ik maar heel moeilijk beoordelen.
Vooralsnog heb ik het idee dat naarmate er meer over wordt gesproeken, het onevenredig een groter belang krijgt aangemeten.
Ik maak me persoonlijk geen zorgen. Maar om nou besmet door het ziekenhuis te blijven lopen is misschien niet de beste optie.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:37 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Als ik me persoonlijk zorgen zou maken zou ik wel weten hoe ik daarmee om zou gaan...
Wat verschrikkelijk kansloos.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:36 schreef Drekkoning het volgende:
[ twitter ]
Dit helpt ook niet echt mee natuurlijk
oei..... die kan ik op verschillende manieren uitleggen.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet het beeld wat mensen met een normale intelligentie hebben. Die snappen namelijk dat het niet gaat om de sterftecijfers
Interessant!quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:13 schreef miss_sly het volgende:
Tevens een voetnoot onder het artikel over de (on)betrouwbaarheid van de test.
Het beschermen van de zorg. Ze proberen met minimale maatregelen het aantal besmettingen laag te houden, zodat het aantal ziekenhuisopnames daarmee ook laag blijft en de zorgmedewerkers het allemaal aan blijven kunnen.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:42 schreef Vallon het volgende:
[..]
De hamvraag blijft dan waarom het wel gaat ?
quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:34 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De stijging lijkt er wel beetje uit te zijn ja
[ afbeelding ]
quote:RIVM meldt 10 coronasterfgevallen, hoogste aantal sinds juni
De nieuwe piek in het aantal besmettingen begint nu ook waarneembaar te worden in het aantal sterfgevallen. Vandaag meldt het RIVM tien nieuwe sterfgevallen, het hoogste aantal sinds 10 juni, meer dan twee maanden geleden. Gistermiddag werden er zes sterfgevallen gemeld. Alleen personen bij wie het coronavirus met een test is vastgesteld worden hierbij meegeteld. Het werkelijke aantal overledenen zal daarom hoger liggen.
Dat de zorg het aankan. Als die cijfers stijgen ga je pas 2 weken later zien wat maatregelen nu doen en in die 2 weken kan er flink wat misgaan. Dus stuurt men erop dat die zorgcijfers niet groot stijgen.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:42 schreef Vallon het volgende:
[..]
oei..... die kan ik op verschillende manieren uitleggen.
Laat ik nu denken dat het beleid voor is gericht op en wordt gestuurd door die (sws oncontroleerbare) cijfers.
De hamvraag blijft dan waarom het wel gaat ?
Het meest positieve scenario is zorg blijven hebben voor wie dat echt nodig heeft en men nu sociaal doorslaat dat iedereen dat moet ondergaan.
Lijkt me logisch, overlijdens is de laatste in de keten dus blijft nog het langste doorstijgen als het aantal besmettingen al is gestabiliseerd.quote:
Mag toch hopen dat niet alle zorg opzij wordt geschoven bij een nieuwe opleving.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat de zorg het aankan. Als die cijfers stijgen ga je pas 2 weken later zien wat maatregelen nu doen en in die 2 weken kan er flink wat misgaan. Dus stuurt men erop dat die zorgcijfers niet groot stijgen.
Nee joh, direct gevolg van de toespraak van Rutte en de schoen dinsdag.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:50 schreef Lemsterr het volgende:
Ondanks dat men zich schijnbaar steeds minder aan de coronamaatregelen houdt, dalen de besmettingen weer.
Dat gaat toch gebeuren indien nodig.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:50 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Mag toch hopen dat niet alle zorg opzij wordt geschoven bij een nieuwe opleving.
Is er ook bekend hoeveel levens het afschalen voor niet-corona patiënten heeft gekost?
Kan je wel grappig over doen maar ik heb wel het idee dat de eerdere twee waarschuwingen (van Grapperhaus en van Rutte de eerste keer) wel zorgen voor iets meer alertheid.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:51 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nee joh, direct gevolg van de toespraak van Rutte en de schoen dinsdag.
Vond ik ook.quote:
Dus dat is nu het criterium waarom we wakker moeten liggen van doden die we niet kennen?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, want kanker is niet besmettelijk.
Heel grappig ja, effect is niet nu al zichtbaar.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:53 schreef Hannnnn het volgende:
[..]
Kan je wel grappig over doen maar ik heb wel het idee dat de eerdere twee waarschuwingen (van Grapperhaus en van Rutte de eerste keer) wel zorgen voor iets meer alertheid.
Ik ga er toch echt van uit dat in Nederland iemand die in maart positief testte en nu overlijdt aan een autoongeluk niet bij de corona-overlijdens wordt opgeteld.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:54 schreef Rlz12 het volgende:
Als het enige criterium is dat een sterfgeval positief getest moet zijn, dan zegt het nog niks. In Engeland telt men iemand als covid-dode als diegene in de laatste 28 dagen positief getest is. Totaal geen inzicht in het aantal overlijdens door corona in plaats van met (een positieve test van) corona.
Knieoperatie niet maar b.v. kanker diagnosticeren lijkt mij wel vrij essentieel.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat gaat toch gebeuren indien nodig.
Iemand aan corona dood laten gaan ondat iemand een knieoperatie krijgt gaat echt niet gebeuren.
Niet van deze persconferentie maar ik denk wel van de 2 ervoor.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:55 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Heel grappig ja, effect is niet nu al zichtbaar.
Besmettelijkheid is de reden dat alle maatregelen überhaupt worden genomen. Dat snap je zelf toch ook wel?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dus dat is nu het criterium waarom we wakker moeten liggen van doden die we niet kennen?
Zolang het bij deze aantallen doden blijft is er niets om wakker van te hoeven liggen.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Besmettelijkheid is de reden dat alle maatregelen überhaupt worden genomen. Dat snap je zelf toch ook wel?
Dat denk ik ook niet, maar ik ben wel nieuwsgierig naar de precieze afbakening. Lijkt me toch dat die er wel is, maar kan er niks over vinden.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ga er toch echt van uit dat in Nederland iemand die in maart positief testte en nu overlijdt aan een autoongeluk niet bij de corona-overlijdens wordt opgeteld.
Het gaat natuurlijk om mensen die al ernstige medische aandoeningen hadden en er corona bij kregen. In die gevallen kun je je afvragen of corona daadwerkelijk de doodsoorzaak was of gewoon het laatste beetje wat ze er niet nog bij konden hebben.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:58 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet, maar ik ben wel nieuwsgierig naar de precieze afbakening. Lijkt me toch dat die er wel is, maar kan er niks over vinden.
Dit al een lockdown vinden.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:02 schreef wpor het volgende:
https://mobile.twitter.com/BobHGL/status/1296414780350181378
Wat een tokkies dit. Tenenkrommend.
Dat idee heb ik zeker, zonder die ernstige aandoening was een groot deel niet overleden.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk om mensen die al ernstige medische aandoeningen hadden en er corona bij kregen. In die gevallen kun je je afvragen of corona daadwerkelijk de doodsoorzaak was of gewoon het laatste beetje wat ze er niet nog bij konden hebben.
Gas erop!quote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:02 schreef wpor het volgende:
Blijft jammer dat nergens te vinden is wat de precieze criteria zijn (tenminste ik kan het niet vinden). Geldt ook voor ziekenhuisopnamen. Het lijkt mij aannemelijk (blijft een aanname) dat er nu eerder mensen met milde klachten opgenomen worden in het ziekenhuis dan in maart en april, evenals dat mensen mogelijk langer in het ziekenhuis blijven door de ruimere capaciteit om ze te monitoren en behandelen met als gevolg dat het totaal aantal mensen blijft toenemen, terwijl het aantal dagelijkse opnamen redelijk stabiel blijft.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk om mensen die al ernstige medische aandoeningen hadden en er corona bij kregen. In die gevallen kun je je afvragen of corona daadwerkelijk de doodsoorzaak was of gewoon het laatste beetje wat ze er niet nog bij konden hebben.
Ik krijg er echt jeuk van, er zijn veel dieren met een hoger IQ dan deze mensen.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:19 schreef Simmertje het volgende:
Die omgekeerde vlaggen ook, wat een ongekende tokkies.
Jammer dat dit kennelijk niet 'spannend' genoeg is voor veel media om in te duiken en uit te zoeken.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:21 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Blijft jammer dat nergens te vinden is wat de precieze criteria zijn (tenminste ik kan het niet vinden). Geldt ook voor ziekenhuisopnamen. Het lijkt mij aannemelijk (blijft een aanname) dat er nu eerder mensen met milde klachten opgenomen worden in het ziekenhuis dan in maart en april, evenals dat mensen mogelijk langer in het ziekenhuis blijven door de ruimere capaciteit om ze te monitoren en behandelen met als gevolg dat het totaal aantal mensen blijft toenemen, terwijl het aantal dagelijkse opnamen redelijk stabiel blijft.
Dat is toch genieten... Ik wou dat ik er fysiek bij kon zijn, maar het is te verquote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Jammer dat dit kennelijk niet 'spannend' genoeg is voor veel media om in te duiken en uit te zoeken.
Maar goed, wat spannende beelden van de zoveelste kansloze anti-virusdemo genereert natuurlijk meer clicks.
Wat een volk.quote:
Nee, maar de werkwijze van de media (zeker het AD) is allang overduidelijk. Ze varen prima bij de huidige werkwijze en verslaggeving, dus waarom zou je het aanpassen.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Jammer dat dit kennelijk niet 'spannend' genoeg is voor veel media om in te duiken en uit te zoeken.
Maar goed, wat spannende beelden van de zoveelste kansloze anti-virusdemo genereert natuurlijk meer clicks.
quote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:02 schreef wpor het volgende:
die kansloze idioten denken dat dit virus ''fake news'' is, meer eigenlijk dezelfde manier er tegenaan kijken zoals een Trump, kop in het zand mentaliteitquote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En dan zeggen ze weer: 'zie je wel!'. Soms denk ik wel eens dat het echt kansloos is. De samenleving is teveel versplinterd.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:45 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
die kansloze idioten denken dat dit virus ''fake news'' is, meer eigenlijk dezelfde manier er tegenaan kijken zoals een Trump, kop in het zand mentaliteit
''alleensamenkrijgenwecoronaondercontrole'' en idioten zoals viruswaanzin bewijst dat onze regering wel degelijk strengere maatregelen moet handhaven, want mensen zoals hun doen nooit wat tegen corona uit zichzelf
splinters zijn zichtbaarder dan vroeger, idioten heb je altijd gehad, dat ze een platform hadden is nieuwquote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:47 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
En dan zeggen ze weer: 'zie je wel!'. Soms denk ik wel eens dat het echt kansloos is. De samenleving is teveel versplinterd.
Dat van Leiden staat nergens in dat artikel?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:13 schreef miss_sly het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)qkElJv0FGrfxMU-Sw0H0
In Leiden liggen voornamelijk mensen in het ziekenhuis die in de eerste golf op de IC zijn geweest en nu weer opgenomen zijn met complicaties.
Tevens een voetnoot onder het artikel over de (on)betrouwbaarheid van de test.
Alom bekend, staat ook op de website https://coronatest.nl/ : "Heb je klachten die passen bij het coronavirus? Maak hier een afspraak voor een test bij een GGD testplaats in de buurt. Je hoeft niet te betalen voor de test."quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:23 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Klik daar maar eens op "ik wil me laten testen". En dan online een afspraak maken. Als je aangeeft dat je geen symptomen hebt krijg je geen test.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Als testen weinig zin heeft als je geen klachten hebt is het alleen maar verspilde tijd.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan geef je in dat je keelpijn hebt. Wat maakt jou dat uit.
Veiligheid is belangrijk.
En gebruik die app.
Zeker. Maar dat hele 'fake news' principe is zo enorm krachtig en eenvoudig te verspreiden i.c.m. social media, het werkt het gevoel in de hand dat alleen jij en je vriendjes precies weten wat er echt speelt.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:48 schreef zalkc het volgende:
[..]
splinters zijn zichtbaarder dan vroeger, idioten heb je altijd gehad, dat ze een platform hadden is nieuw
Is ook een ding ja.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als testen weinig zin heeft als je geen klachten hebt is het alleen maar verspilde tijd.
Wanneer iemand op de weg wordt platgewalst zal dat niet zo zijn. De vraag wordt anders wanneer het slachtoffer door een (kennelijk net niet ftaal) ongeluk in het ziekenhuis komt...... en vanuit bloed/onderzoek blijkt dat die Corona had/heeft ?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ga er toch echt van uit dat in Nederland iemand die in maart positief testte en nu overlijdt aan een autoongeluk niet bij de corona-overlijdens wordt opgeteld.
Ach, er zijn ook al een paar duizend mensen overleden aan Corona die niet getest werden en dus buiten de cijfers vielen. Zal nog steeds wel hier en daar gebeuren. Heft elkaar wel weer op dus.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wanneer iemand op de weg wordt platgewalst zal dat niet zo zijn. De vraag wordt anders wanneer het slachtoffer door een (kennelijk net niet ftaal) ongeluk in het ziekenhuis komt...... en vanuit bloed/onderzoek blijkt dat die Corona had/heeft ?
Onze registratie/aandacht, focust zich op Corona en dan doet het er niet toe of je er door of met een Corona besmetting, overlijdt.
Dan is het juist belangrijk om nu wel goed te registeren. We hebben het eerder niet goed kunnen registreren, dus doen we dat nu ook maar nietquote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:59 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ach, er zijn ook al een paar duizend mensen overleden aan Corona die niet getest werden en dus buiten de cijfers vielen. Zal nog steeds wel hier en daar gebeuren. Heft elkaar wel weer op dus.
Ja vanuit de drogredenering en niet waarom daaraan consequent zo wordt vastgehouden.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Besmettelijkheid is de reden dat alle maatregelen überhaupt worden genomen. Dat snap je zelf toch ook wel?
Dit soort dingen zijn toch ook om gestoord van te worden? Je zou denken dat een verstandig persoon zoals een huisarts zijn uitspraken wel kan wegen om te bepalen of het het gewenste effect zal hebben. Wat moeten we hierna, iedereen in een hamsterbal en eten door een sonde zodat je met niemand in contact komt?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:52 schreef zoost het volgende:
Sommige mensen draaien door. om Wilders te quoten: "KNETTERGEK!!"
https://www.telegraaf.nl/(...)pje-verplicht-worden
Wat me opvalt is dat de wijziging in mindset van IC-bezetting naar ziekenhuisbezetting naar besmettingen zo 'geruisloos' is gegaan. IC en ziekenhuis ging goed, maar de maatregelen bleven aanhouden (en nu aangescherpt). Ik denk dat we er allemaal beter van worden als er een duidelijke roadmap oid van de overheid komt op basis van de cijfers. Ik mag er toch vanuit gaan dat zij de signaalwaardes gebruiken op het Coronadashboard. Als ze zich zorgen maken over deze hoeveelheid besmettingen, wat is daar dan de signaalwaarde voor? Hoe ver zouden we daarboven zitten? Ik vind het frappant dat daar geen duidelijkheid over is/komt.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:04 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ja vanuit de drogredenering en niet waarom daaraan consequent zo wordt vastgehouden.
Besmettelijkheid is niet de reden maar de veronderstelling dat er grote gevolgen zijn voor de totale populatie.
Tal van andere ziekten die ook bemsettelijk zijn en zelfs veel dodelijker. Daar wordt op een aangepast keuze in gemaakt. Zeker wanneer jezelf onverhoopt kwetsbaar bent, zelf maatregelen kunt nemen om je te beschermen.
In geval van Covid19 kan dat ook door thuis te blijven.
Ik pleit er vboor dat Covid19 nie tlanger als A-ziekte wordt aangemerkt, dat mensen die zich bedreiug voelen zich kunnen beschermen en de rest daartoe de mogelijkheid voor geeft. En nee, beschermen is voor mij niet dat anderen dan om je heen kunnen gaan staan op 1.5m al of niet voorzien van mondkapje.
Wel echt ergquote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:36 schreef Drekkoning het volgende:
[ twitter ]
Dit helpt ook niet echt mee natuurlijk
Dat die veronderstelling juist is, hebben we afgelopen maart gezien. Grote aantallen besmettingen leidt tot grote aantallen ziekenhuisopnames. Dat willen we nu dus voorkomen, door het aantal besmettingen onder controle te houden.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:04 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ja vanuit de drogredenering en niet waarom daaraan consequent zo wordt vastgehouden.
Besmettelijkheid is niet de reden maar de veronderstelling dat er grote gevolgen zijn voor de totale populatie.
Als er een uitbraak van een andere besmettelijke ziekte zou ontstaan, worden er ook maatregelen getroffen om dat in te dammen, net zoals nu met corona gebeurt. Bron- en contactonderzoek is iets dat de GGD al decennia structureel uitvoert, dat is niet nu opeens nieuw ofzo. Verschil is natuurlijk dat voor bestaande ziektes vaak vaccins en behandelingen bestaan, waardoor het niet zo'n vaart loopt.quote:Tal van andere ziekten die ook bemsettelijk zijn en zelfs veel dodelijker.
Er vanuit gaande dat andere mensen wellicht op dezelfde manier denken als ik: Er is geen duidelijkheid. Waarom is het ineens veranderd naar besmettingen? Waarom is er geen signaalwaarde voor?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat die veronderstelling juist is, hebben we afgelopen maart gezien. Grote aantallen besmettingen leidt tot grote aantallen ziekenhuisopnames. Dat willen we nu dus voorkomen, door het aantal besmettingen onder controle te houden.
Ik snap echt niet wat hier zo moeilijk aan is, of waar de weerstand vandaan komt om dit te accepteren.
[..]
Als er een uitbraak van een andere besmettelijke ziekte zou uitbreken, worden er ook maatregelen getroffen om dat in te dammen, net zoals nu met corona gebeurt.
Dat is een aanname om de bewuste gemaakte keuze (Covid19 = oorzaak) als argument weg te poetsen.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:59 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ach, er zijn ook al een paar duizend mensen overleden aan Corona die niet getest werden en dus buiten de cijfers vielen. Zal nog steeds wel hier en daar gebeuren. Heft elkaar wel weer op dus.
Er moeten inderdaad geval een complete herziening komen van het echte gevaar van het virus. Met een minimaal aantal sterfgevallen onder de 50 is het absurd om iedereen deze buitenproportionele en zeer ingrijpende maatregelen te blijven opleggen onder het mom van: "het is voor jezelf dan misschien geen gevaar, maar je bent wel voor een ander een gevaar." Sowieso moet de verschrikkelijke retoriek de deur uit dat iedereen voor iedereen een gevaar is en mensen die zich liever niet wensen te houden aan alle maatregelen gelijk egoïsten zijn die enkel aan zichzelf denken en niks geven om anderen (en nog een legio aantal verwijten die gemaakt worden). De nog steeds bestaande tunnelvisie op covid-19 als het equivalent van volksgezondheid blijft ook bizar. In het begin was er nog wel aandacht voor de schadelijke effecten van maatregelen, maar met een toename in het aantal positieve tests en de zogenaamde roep om strengere maatregelen is dit ook helemaal niet meer aan de orde.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:04 schreef Vallon het volgende:
[..]
Tal van andere ziekten die ook bemsettelijk zijn en zelfs veel dodelijker. Daar wordt op een aangepast keuze in gemaakt. Zeker wanneer jezelf onverhoopt kwetsbaar bent, zelf maatregelen kunt nemen om je te beschermen.
In geval van Covid19 kan dat ook door thuis te blijven.
Ik pleit er vboor dat Covid19 nie tlanger als A-ziekte wordt aangemerkt, dat mensen die zich bedreiug voelen zich kunnen beschermen en de rest daartoe de mogelijkheid voor geeft. En nee, beschermen is voor mij niet dat anderen dan om je heen kunnen gaan staan op 1.5m al of niet voorzien van mondkapje.
Mja, snijdt hout, ware het niet dat het gros van de overledenen niet onderzocht wordt en er domweg maar gegokt wordt waar ze aan zijn overleden.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:02 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Dan is het juist belangrijk om nu wel goed te registeren. We hebben het eerder niet goed kunnen registreren, dus doen we dat nu ook maar niet
Er is ook nog steeds uitgestelde zorg die nog ingehaald moet worden.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:20 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is een aanname om de bewuste gemaakte keuze (Covid19 = oorzaak) als argument weg te poetsen.
Het "zal zo zijn" berust nergens op maar dat iemand met Covid19 op de IC dus daarmee een Corona dode is, is ronduit discutabel. Vooral omdat die formele cijfers wel bepalen hoe de rest van de bevolking zich moe(s)t gaan opstellen.
Ik ben wel blij dat we in beide gevallen gaandeweg meer inzicht krijgen. De daaruit voortvloeiende cijfers hebben geen verband met elkaar zodat zij elkaar compenseren. Uit niets blijkt dat voor elke Covid19 registratie er een een aantal (laat staan evengroot) ongemelde gevallen zijn.
Ik durf de stelling aan dat er meer "doden" waren dan normaal niet doordat er een besmetting was maar omdat er alleen nog aandacht was voor Covid19 "regels". Tal van zorgbehoevenden zijn op leeftijd en kregen - en nog steeds - niet de kwalitatieve zorg/aandacht gekregen die wel nodig was.
Nog vreemder aan die geruisloze wijziging in mindset is dat dit bijna gelijktijdig in meerdere landen gebeurde.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:05 schreef chratnox het volgende:
Wat me opvalt is dat de wijziging in mindset van IC-bezetting naar ziekenhuisbezetting naar besmettingen zo 'geruisloos' is gegaan. IC en ziekenhuis ging goed, maar de maatregelen bleven aanhouden (en nu aangescherpt). Ik denk dat we er allemaal beter van worden als er een duidelijke roadmap oid van de overheid komt op basis van de cijfers. Ik mag er toch vanuit gaan dat zij de signaalwaardes gebruiken op het Coronadashboard. Als ze zich zorgen maken over deze hoeveelheid besmettingen, wat is daar dan de signaalwaarde voor? Hoe ver zouden we daarboven zitten? Ik vind het frappant dat daar geen duidelijkheid over is/komt.
Ja man, echt raar dat ze ook in andere landen het overspoelen van het zorgstelsel willen voorkomen.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:25 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Nog vreemder aan die geruisloze wijziging in mindset is dat dit bijna gelijktijdig in meerdere landen gebeurde.
Denk je dat ze soms praten met elkaar? #complotquote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja man, echt raar dat ze ook in andere landen het overspoelen van het zorgstelsel willen voorkomen.
Het gaat niet om snappen want dat betekent een oordeel vellen over onze geestelijke vermogen wat we hier niet (willen) doen.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:12 schreef Tijn het volgende:
Ik snap echt niet wat hier zo moeilijk aan is, of waar de weerstand vandaan komt om dit te accepteren.
Dit waren de woorden van Ernst Kuipers een week geleden, plus voorspelling van hoe de situatie deze week zou zijn. :quote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:47 schreef _serial_ het volgende:
Het aantal COVID-opnames buiten de IC bedraagt 138, 13 meer dan gisteren.
Dit blijkt uit de gegevens van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: ‘Het aantal COVID-patiënten in de Nederlandse ziekenhuizen stijgt geleidelijk verder. Het betreft een verdubbeling ten opzichte van eind juli.
Iets met vakbroeders en nee geen complot.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:25 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Nog vreemder aan die geruisloze wijziging in mindset is dat dit bijna gelijktijdig in meerdere landen gebeurde.
Ja man, echt raar dat je niet verder komt dan oneliners.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja man, echt raar dat ze ook in andere landen het overspoelen van het zorgstelsel willen voorkomen.
Twijfelde al om hierover iets toe te voegen. Ik neig vooralsnog ernaar dat de media prima vaart bij deze pandemie en ook wel merkt wat verkoopt en wat niet. Vervolgens krijgen de beleidsbepalers het gevoel dat ze toch 'iets' moeten doen en dan zit je dus met onverwachte persconferenties en nieuwe maatregelen of adviezen.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:28 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Denk je dat ze soms praten met elkaar? #complot
De bevolking vragen om zich aan maatregelen te houden werkt binnen een set van (gemaakte) afspraken. De overheid heeft nu eenzijdig besloten de afspraken te veranderen, zonder de bevolking te laten weten dat die afspraken anders zijn geworden. Sterker nog, op het moment dat de bevolking het vraagt krijg je de dooddoener: "We willen niet terug naar de situatie van maart/april"quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja 'de media' is gewoon slapend rijk aan het worden hier. #complotquote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:33 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Twijfelde al om hierover iets toe te voegen. Ik neig vooralsnog ernaar dat de media prima vaart bij deze pandemie en ook wel merkt wat verkoopt en wat niet. Vervolgens krijgen de beleidsbepalers het gevoel dat ze toch 'iets' moeten doen en dan zit je dus met onverwachte persconferenties en nieuwe maatregelen of adviezen.
Een beetje zoals in aprilquote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:42 schreef _serial_ het volgende:
Gelukkig lijkt het wereldwijd af te vlakken inplaats van omhoog te gaan.
[ afbeelding ]
Als je al niet verder komt dan de reden die Tijn noemt enkel als 'oneliner' te bestempelen, heeft het ook niet zoveel zin om er meer woorden aan vuil te maken, denk ik. Misschien toch nog eens een persco volgen, dan legt Rutte het nog eens in Jip-en-Janneke-taal aan je uit.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:33 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Ja man, echt raar dat je niet verder komt dan oneliners.
[..]
Twijfelde al om hierover iets toe te voegen. Ik neig vooralsnog ernaar dat de media prima vaart bij deze pandemie en ook wel merkt wat verkoopt en wat niet. Vervolgens krijgen de beleidsbepalers het gevoel dat ze toch 'iets' moeten doen en dan zit je dus met onverwachte persconferenties en nieuwe maatregelen of adviezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |