Die naam komt namelijk best veel voor in Friesland, vandaar de populariteitquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jouw naam vind ik ook heel leuk.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:04 schreef borisz het volgende:
De broodjes hete kip vielen in de smaak
Je heet niet Ludolf?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:04 schreef derLudolf het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel jammer dat ik hier vernoemd ben, vind het wel leuk.
Is een familie hier in het dorp, alle mannen heten Wiebe, Pieter, Bert of Roelof. Dan krijg je dus nemen als grote Piet, kleine Piet, jonge Bert etc.
Trendsetterquote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:05 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Tsja, in '72 kwam ik. Daarna werd de naam populair
quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:04 schreef Blues het volgende:
Namen van mijn kinderen even opgezocht:Weinig inspiratie, maar de laatste naam vind ik de leuksteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
Goed bouwjaarquote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:05 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Tsja, in '72 kwam ik. Daarna werd de naam populair
Oh ik vond extra namen juist onzin omdat je ze niet gebruikt en wilde door ons familievernoemengedoe niemand vernoemenquote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:07 schreef Myraela het volgende:
Bij mij zitten de vernoemingen juist in de extra namen. Mijn tweede naam is mijn oma (moeders kant) derde naam is mijn oma (vaders kant) en mijn vierde naam is mijn moeders naam. Die traditie zou ik er bij mijn eigen kinderen ook wel in willen houden.
Voornaam, 2e naam, achternaam, en dan nog een bijnaam?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee wel een bijnaam die er op lijkt.
Dat vind ik onzin, m'n ouders ook. Als je wil vernoemen, gebruik de naam dan ook.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:07 schreef Myraela het volgende:
Bij mij zitten de vernoemingen juist in de extra namen. Mijn tweede naam is mijn oma (moeders kant) derde naam is mijn oma (vaders kant) en mijn vierde naam is mijn moeders naam. Die traditie zou ik er bij mijn eigen kinderen ook wel in willen houden.
Nee, een voornaam en een achternaam.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:10 schreef drakin het volgende:
[..]
Voornaam, 2e naam, achternaam, en dan nog een bijnaam?
Zou ik juist verschrikkelijk vinden, om dezelfde voornaam te hebben als een familielid. Dus dat zou ik mijn eigen kinderen ook niet aandoen.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:10 schreef derLudolf het volgende:
Dat vind ik onzin, m'n ouders ook. Als je wil vernoemen, gebruik de naam dan ook.
Eens met Ludolf(je) !quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Weinig inspiratie, maar de laatste naam vind ik de leukste
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn schoonouders gaven hun (verder fantastische) dochter bijna dezelfde naam.....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vriend van me heeft in zijn familie zijn voornaam wel 10 keer, maar allemaal net een andere schrijfwijzequote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:18 schreef Myraela het volgende:
[..]
Zou ik juist verschrikkelijk vinden, om dezelfde voornaam te hebben als een familielid. Dus dat zou ik mijn eigen kinderen ook niet aandoen.
quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:20 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Eens met Ludolf(je) !![]()
(Ik was ooit verliefd op een naamgenoot van jouw zoon Blues)
Ik vind de naam van mijn naam van mijn tante wel mooi.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn schoonouders gaven hun (verder fantastische) dochter bijna dezelfde naam.....Ik vindSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dan weer wel heel erg leuk.
Ik ben nog steeds verliefd op naamgenoot van 1 van Blues d'r zoons.
Sterkheidsbaas van alles.![]()
Nee! Hoe vind ze het zelf?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:15 schreef Jagärtrut het volgende:
Heb ik je wel eens verteld Blues dat mijn moeder dezelfde originele naam heeft als jou? Ze noemt zich ook anders (Tineke).
Ik wou dat mijn ouders me een internationaal makkelijkere naam gegeven hadden. Hier in België gaat het goed, maar daarvoor was hte altijd dramatisch. Dat hebben we me de 2 jongens wel hard geprobeerd, een naam die in beide talen hetzelfde wordt uitgesproken, en internationaal ook makkelijk gaat....
Ik wilde met de namen vd kinderen iig geen oerhollandse. En ook wat meer internationaal.
Dat de oudste zich nu naar een profeet noemt laat ik maar even voor wat het is
Verder poetsen en was ophangen![]()
![]()
Ik heb een halftante met de naam Trijntje, en een tante aan de koude kant met de naam Trijn. En ik ken een Trijnie.
Ik geloof niet dat dit treintje dames last van hun naam heeft
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt![]()
Eigen schuld, dikke bultquote:Op donderdag 20 augustus 2020 12:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dit klinkt alsof GGZ ook bij jou heeft gefaald.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.![]()
Er zijn 99 mensen met mijn naamIk ben er blij mee. Mijn achternaam komt ook niet veel voor en qua combinatie ben ik de enige
![]()
Mijn ouders wilden per se niet vernoemen. Ze kozen wel voor erfgoed in mijn namen, de eerste Hebreeuws en de tweede Gronings![]()
Naam van zoon komt met zijn schrijfwijze 260 keer voor en op een andere manier ruim 3000 keer. Hij heeft een exacte naamgenoot in Amerika nota benen, ondanks oerhollandse achternaam, die is singer-songwriter.I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.![]()
Broer en ik hebben hedendaagse namen naar vernoemingen.
Joost voor Joseph, opa van moeders kant en Anne naar Annie, oma van vaders kant.
Ook een oom joost en neef joost. Dan krijg je: jullie joost en onze joost.
Hoera, buurmeisje/kapster kwam bij buurvrouw/moeder en heeft buiten even haargeknipt.
En drie jurkjes uit china - die mij niet pasten - wilde ze wel dragen.
Goede ruil
P.S. scherpe TT, Ludolf![]()
![]()
Ik bedenk mij net dat mijn roepnaam helemaal niet officieel geregistreerd is bij mij. Ik heb 2 andere officiële namen die helemaal niet lijken op mijn roepnaam![]()
![]()
Had ik jou geattendeerd op het bestaan van hannekemaaiers?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:21 schreef Kaatje1 het volgende:
de man die onze familienaam naar Nederland heeft gebracht
Had ik volgens mij laatst iemand op geattendeerd maar werd volgens mij niet verder op ingegaanKranplätze müssen verdichtet sein![]()
Ik vind het een vreselijke naamquote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:30 schreef sigme het volgende:
Ik heb een halftante met de naam Trijntje, en een tante aan de koude kant met de naam Trijn. En ik ken een Trijnie.
Ik geloof niet dat dit treintje dames last van hun naam heeft
Wij hadden ook een Tante Trijnie. Gelukkig wel een lief mens.
Mijn oudste zus is vernoemd en heeft een weinig voorkomende naam.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat is dat? Ik ga google aanslingerenquote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Had ik jou geattendeerd op het bestaan van hannekemaaiers?
Had ik volgens mij laatst iemand op geattendeerd maar werd volgens mij niet verder op ingegaanWe have far more in common than that which devides us..![]()
quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:23 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vindIk ook en ik ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dan weer wel heel erg leuk.
Ik ben nog steeds verliefd op naamgenoot van 1 van Blues d'r zoons.![]()
![]()
quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:56 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik vind het een vreselijke naam
Wij hadden ook een Tante Trijnie. Gelukkig wel een lief mens.
Mijn oudste zus is vernoemd en heeft een weinig voorkomende naam.Mijn zus had een vriendinnetje met die voornaam (dus zoals iedereen jou zus noemt).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..![]()
Na het slingeren, ja, maar dat was in combinatie met de kant van mijn moeder. De meneer die onze familie naar Nederland bracht zat in het leger (van Napoleon geloof ik )quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Had ik jou geattendeerd op het bestaan van hannekemaaiers?
Had ik volgens mij laatst iemand op geattendeerd maar werd volgens mij niet verder op ingegaanWe have far more in common than that which devides us..![]()
Nou, half september loopt de ontbindende voorwaarde af in het koopcontractquote:Op donderdag 20 augustus 2020 12:41 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Hoezo denk jij dat je het niet gaat redden?
Wij kregen 1.41%, voor 25 jaar vast...Nee. Samenlevingscontract, testamenten en een draagplichtovereenkomst moet het allemaal gaan doenquote:Op donderdag 20 augustus 2020 12:42 schreef Jagärtrut het volgende:
Zeg P, gaan jullie dan ook trouwen om alles goed te regelen?Misschien dat het trouwen ooit nog eens gaat gebeuren maar psychisch ben ik daar nog niet klaar voor
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley![]()
drakinquote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:01 schreef Blues het volgende:
Als jullie je eigen naam hadden gekozen, wat zou het dan zijn?Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!![]()
Geen idee. Wel iets dat bij de achternaam past. Maar heeeeel vroeger wilde ik mijn 3 de naam. Helma. Zij was een hele coole chick (ca 10 jaar ouder, en als je 8 of 9 bent is zo iemand heel interessantquote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:01 schreef Blues het volgende:
Als jullie je eigen naam hadden gekozen, wat zou het dan zijn?
We have far more in common than that which devides us..![]()
Oei, dat is een moeilijke vraag.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:01 schreef Blues het volgende:
Als jullie je eigen naam hadden gekozen, wat zou het dan zijn?
Ik vind Hanne een erg mooie naam. Mocht ik ooit nog een kind krijgen en het een meisje zijn staat die naam met stip bovenaan de lijst.![]()
Ik heb sigme altijd heel mooi gevonden, al werd het dan anders gespeld (het is een Griekse naam meen ik).quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:01 schreef Blues het volgende:
Als jullie je eigen naam hadden gekozen, wat zou het dan zijn?ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt![]()
Maar dan heb je nog een maand, dat moet te doen zijn toch? Komt vast goed. Wel spannend hoor.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:02 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nou, half september loopt de ontbindende voorwaarde af in het koopcontract
[..]
Nee. Samenlevingscontract, testamenten en een draagplichtovereenkomst moet het allemaal gaan doenMisschien dat het trouwen ooit nog eens gaat gebeuren maar psychisch ben ik daar nog niet klaar voor
![]()
Ik zou mijn eigen naam nooit willen veranderen, dus gewoon dezelfde naam. Al was ik er waarschijnlijk nooit opgekomen als ik zelf niet al zo zou heten.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:01 schreef Blues het volgende:
Als jullie je eigen naam hadden gekozen, wat zou het dan zijn?![]()
![]()
Ik vind het heel erg rifgebergte overkomen.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb sigme altijd heel mooi gevonden, al werd het dan anders gespeld (het is een Griekse naam meen ik).![]()
Hilko, net als m'n opa.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:01 schreef Blues het volgende:
Als jullie je eigen naam hadden gekozen, wat zou het dan zijn?Kranplätze müssen verdichtet sein
Forum Opties Forumhop: Hop naar: