abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:22:41 #51
282135 PietPossum
Disputatio non grata
pi_194663107
Ik vind t nogal een vreemde zaak om 2 redenen:
- Bol.com is geen fysieke winkel. Je loopt dus niet -i.t.t. de Hema- tegen Zwarte Piet objecten aan waar je je door beledigd zou voelen. Je moet bewust op zoek gaan. Hooguit verschijnt zoiets bij de suggesties.
- Bol.com pleegt m.i. censuur, aangezien ze hun leveranciers opdracht geven het assortiment aan te passen.

Door de vrolijke 'zwarte Piet' steeds meer weer als een boeman weg te zetten ,zijn we weer terug bij af en zal t alleen maar meer als scheldwoord worden gebruikt

quote:
10s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 22:49 schreef Document1 het volgende:
Ik wacht met smacht op de beweging die het uitzonderen van de zwarte kleur bij Piet racistisch vindt.
Dat is ook bizar, als je erover nadenkt. Ik kan me serieus voorstellen dat we naar een situatie gaan waar een gemiddeld blank kind uit een dorp in de achterhoek tot z'n hogeschool straks nog nooit een donker persoon heeft gezien.
Overigens ben ik zelf groot voorstander van Zwarte Piet (of eigenlijk gewoon van kleden en uitdossen zoals je zelf wenst). Ik heb niks tegen Roetveegpieten, maar ik vind wel dat er tegelijkertijd geaccepteerd moet worden dat ernaast óók zwarte Pieten zijn. Prima oplossing, de nadruk ligt erop dat Piet steeds zwarter kan worden (door roet) en voor mensen zoals ik, die in eigen dorp mee doen met veel bekenden langs de zijlijn, toch onherkenbaar genoeg
pi_194671997
Weer een goed voorbeeld van de invloed van social media.

"Iedereen zit toch op twitter, en iedereen op twitter heeft het alleen over zwarte piet, laten we producten verwijderen"

Terwijl 90% van Nederland niet eens op twitter zit, laat staan zich druk maakt over zwarte piet.
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 23:11:58 #53
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194672250
Weet iemand de positie van Alternate ten aanzien van Zwarte Piet?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_194672372
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 22:59 schreef havanagila het volgende:
Weer een goed voorbeeld van de invloed van social media.

"Iedereen zit toch op twitter, en iedereen op twitter heeft het alleen over zwarte piet, laten we producten verwijderen"

Terwijl 90% van Nederland niet eens op twitter zit, laat staan zich druk maakt over zwarte piet.
Dat is een denkfout.
pi_194672781
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 23:17 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]

Dat is een denkfout.
Want?
pi_194673032
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 18:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Die anti-zp extremisten zijn eveneens een klein clubje aso's. Die doen weinig voor elkaar onder.

En zelf ben ik nog altijd van het standpunt dat Zwarte Piet moet kunnen. Maar ik zie het als een verloren zaak aangezien het gekaapt is door allerlei extreemrechtse figuren om zieltjes mee te winnen. Daar wil geen normale burger mee geassocieerd worden. Sterker nog als het opkomen voor Zwarte Piet hand in hand gaat met een allerlei onversneden vreemdelingenhaat, dan gaan veel mensen denken dat het wellicht toch iets met racisme te maken heeft.

En ach zo erg is het nou ook weer niet als een feest net een andere invulling krijgt. Dus ik ga gewoon verder met mijn leven.
Grappig, ik zie het precies van de andere kant (maakt mij dat dan automatisch een racist?)

Mijn standpunt, het maakt niet uit welke kleur de piet is of zal worden. Maar ik zie het als een punt van belang aangezien het gekaapt is door deug en cancel figuren die hun valse boodschap (ZP is racistisch, dus als jij geen probleem er mee hebt dat piet zwart is, ben je dus een -onwetende- racist) met veel intimidatie en dreiging verkopen. En ook daar wil geen normale burger geassocieerd worden.

Integendeel, de ''normale burger'' zal zich hierdoor alleen maar meer verzetten. Dat het daarbij riskeert om onterecht het label ''racist'' te krijgen maakt dat deze mensen hun hakken alleen maar dieper in het zand zullen zetten. En dat al helemaal in deze tijden van doorslaande deug waanzin.

Ik snap oprecht niet dat jij het gelijk hebt over ''kapende extreem rechtse figuren'', terwijl het de ''extreem linkse figuren'' zijn die deze toestand bij voorbaat al kapen, door het hele anti ZP sentiment te initiëren (nogmaals; op valse gronden).
pi_194673363
quote:
89s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 23:11 schreef Tyr80 het volgende:
Weet iemand de positie van Alternate ten aanzien van Zwarte Piet?
Wat denk jezelf?

zaterdag 22 augustus 2020 @ 00:51:50 #58
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194673370
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 00:51 schreef Nober het volgende:

[..]

Wat denk jezelf?

[ afbeelding ]
GVD!

Naja, dan was vandaag de laatste keer.

Wat denk jij, topic maken om niet-deugende webshops te listen?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zaterdag 22 augustus 2020 @ 07:48:42 #59
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194674277
quote:
4s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 00:03 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Grappig, ik zie het precies van de andere kant (maakt mij dat dan automatisch een racist?)

Mijn standpunt, het maakt niet uit welke kleur de piet is of zal worden. Maar ik zie het als een punt van belang aangezien het gekaapt is door deug en cancel figuren die hun valse boodschap (ZP is racistisch, dus als jij geen probleem er mee hebt dat piet zwart is, ben je dus een -onwetende- racist) met veel intimidatie en dreiging verkopen. En ook daar wil geen normale burger geassocieerd worden.

Integendeel, de ''normale burger'' zal zich hierdoor alleen maar meer verzetten. Dat het daarbij riskeert om onterecht het label ''racist'' te krijgen maakt dat deze mensen hun hakken alleen maar dieper in het zand zullen zetten. En dat al helemaal in deze tijden van doorslaande deug waanzin.

Ik snap oprecht niet dat jij het gelijk hebt over ''kapende extreem rechtse figuren'', terwijl het de ''extreem linkse figuren'' zijn die deze toestand bij voorbaat al kapen, door het hele anti ZP sentiment te initiëren (nogmaals; op valse gronden).
Tja toch zie je de steun voor ZP steeds verder eroderen. En dat lijkt vooral te komen door de anticampagne die extreemrechtse figuren voortdurend voeren.

Dat zag je hier vorig jaar al toen een aantal users hier met ZP-avatars kwam. Als die dan voortdurend met zo'n profiel hun welbekende vreemdelingenhaatbagger en andere leugens en domme retoriek komen, dan gaat dat vanzelf aan ZP kleven. Dan wordt het een soort Lonsdale-trui.

Kijkende naar die manifestatie in Eindhoven toen was de toon ongeveer zo:

KOZP: "Zwarte Piet is racistisch, hij moet weg!!!!"

"Voorstanders van Zwarte Piet": "Zwarte Piet moet blijven en ohja, jullie roetmoppen moeten je bek houden, Nederland is van de blanken. Zij is een negerslet. Weg met de multiculturele samenleving. Ga terug naar het oerwoud!!!!!!"

Welke groep denk je dan dat het meest overtuigend is om het publiek te laten denken "Goh, zou Zwarte Piet misschien toch niet iets met racisme te maken hebben?". Ze maken zelf racisme van Zwarte Piet.
pi_194701986
  maandag 24 augustus 2020 @ 11:17:32 #61
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_194702551
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 07:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tja toch zie je de steun voor ZP steeds verder eroderen. En dat lijkt vooral te komen door de anticampagne die extreemrechtse figuren voortdurend voeren.

Dat zag je hier vorig jaar al toen een aantal users hier met ZP-avatars kwam. Als die dan voortdurend met zo'n profiel hun welbekende vreemdelingenhaatbagger en andere leugens en domme retoriek komen, dan gaat dat vanzelf aan ZP kleven. Dan wordt het een soort Lonsdale-trui.

"Voorstanders van Zwarte Piet": "Zwarte Piet moet blijven en ohja, jullie roetmoppen moeten je bek houden, Nederland is van de blanken. Zij is een negerslet. Weg met de multiculturele samenleving. Ga terug naar het oerwoud!!!!!!"

Welke groep denk je dan dat het meest overtuigend is om het publiek te laten denken "Goh, zou Zwarte Piet misschien toch niet iets met racisme te maken hebben?". Ze maken zelf racisme van Zwarte Piet.
Precies. Die beelden uit Eindhoven gingen de wereld over en waren om je kapot voor te schamen. Die feedback telt ook op op een gegeven moment.
  maandag 24 augustus 2020 @ 17:25:27 #62
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_194706118
quote:

[..]

Dit is wel een algemeen probleem. De discussie wordt te vaak gevoerd vanuit de extreemste zijden van het politieke spectrum.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 24 augustus 2020 @ 17:38:39 #63
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194706267
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 17:25 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dit is wel een algemeen probleem. De discussie wordt te vaak gevoerd vanuit de extreemste zijden van het politieke spectrum.
Inderdaad, het gedoe om ZP bestaat al minstens dertig jaar. Maar ze kregen aanvankelijk geen poot aan de grond. Tot types als Edwin Wagensfeld, Constant Kusters, Civitas Christiana en Geert Wilders zich ermee begonnen te bemoeien.
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 08:51:01 #64
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194709643
quote:

[..]

Het gros van de ZP-voorstanders zijn hele normale mensen. De NPO kiest een paar extreme tokkies uit om zo het idee ZP=racisme verder te verspreiden.
De enigen die een anti-campagne voeren zijn de media. Het gros van de mensen zou het liefst hebben dat alles bij het oude gebleven was. Dus ook geen campagne.
The End Times are wild
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:12:14 #65
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194713098
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 08:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het gros van de ZP-voorstanders zijn hele normale mensen. De NPO kiest een paar extreme tokkies uit om zo het idee ZP=racisme verder te verspreiden.
De enigen die een anti-campagne voeren zijn de media. Het gros van de mensen zou het liefst hebben dat alles bij het oude gebleven was. Dus ook geen campagne.
Het gros van de mensen boeit het werkelijk geen ene drol welke kleur ZP heeft. Maar het gros van de mensen wenst gewoon niet met Wagensfeld, Kusters, Wilders en hun volgelingen te worden geassocieerd. Daar de NPO de schuld van gaan geven is weer een standaard slachtoffer-reflex. Maar zelfs zonder de NPO zien mensen dat doordat veel van die pro-ZP lui hun vreemdelingenhaat openlijk op social media uitbraken. Dus ja, dan gaan mensen vanzelf denken dat ZP iets met racisme te maken heeft,

Het is dus als normale verdediger van ZP onbegonnen werk geworden. Alsof je in een voetbalteam speelt en de helft van je medespelers steeds in eigen doel trapt.
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:36:01 #66
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194713508
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 14:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het gros van de mensen boeit het werkelijk geen ene drol welke kleur ZP heeft. Maar het gros van de mensen wenst gewoon niet met Wagensfeld, Kusters, Wilders en hun volgelingen te worden geassocieerd. Daar de NPO de schuld van gaan geven is weer een standaard slachtoffer-reflex. Maar zelfs zonder de NPO zien mensen dat doordat veel van die pro-ZP lui hun vreemdelingenhaat openlijk op social media uitbraken. Dus ja, dan gaan mensen vanzelf denken dat ZP iets met racisme te maken heeft,

Het is dus als normale verdediger van ZP onbegonnen werk geworden. Alsof je in een voetbalteam speelt en de helft van je medespelers steeds in eigen doel trapt.
Klopt deels. Al is het niet de helft van de spelers maar slechts 1 speler en dat doelpunt wordt pauzenloos herhaald door de nos.
The End Times are wild
pi_194713823
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 14:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

Klopt deels. Al is het niet de helft van de spelers maar slechts 1 speler en dat doelpunt wordt pauzenloos herhaald door de nos.
En dat terwijl de tegenpartij met elf spelers blijft provoceren en dreigt met geweld, met goedkeuring van de media, in afwachting totdat een Zidane een kopstoot geeft.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:27:11 #68
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194713914
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 14:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat de NOS hierover laat zien is maar een schijntje vergelijken met de ongebreidelde vreemdelingenhaatdiarree die op Twitter/Facebook/Youtube en ook op plekken als FOK! rondom ZP wordt verspreid.

Dat zien veel mensen en die willen daar niet bij horen.
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:29:12 #69
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194713955
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 15:22 schreef Montagui het volgende:

[..]

En dat terwijl de tegenpartij met elf spelers blijft provoceren en dreigt met geweld, met goedkeuring van de media, in afwachting totdat een Zidane een kopstoot geeft.
Leuk steeds de splinter in andermans oog zoeken om weer lekker in die slachtofferrol te kunnen rollen. Het is altijd weer de schuld van iemand anders natuurlijk.

Maar ik stel gewoon vast dat veel van die ZP-voorstanders het vooral gebruiken voor hun haatpropaganda en daarmee mensen wegjagen.
pi_194714360
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 15:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Leuk steeds de splinter in andermans oog zoeken om weer lekker in die slachtofferrol te kunnen rollen. Het is altijd weer de schuld van iemand anders natuurlijk.

Maar ik stel gewoon vast dat veel van die ZP-voorstanders het vooral gebruiken voor hun haatpropaganda en daarmee mensen wegjagen.
Ik ben voorstander van Zwarte Piet en ik vereenzelvig me niet met extremistische voorstanders. Net zo min, hoop ik, als de tegenstanders van Zwarte Piet zich vereenzelvigen met de extremistische tegenstanders.

Daarbij is het overgrote deel van de groep voorstanders niet extremistisch.

Vind dat geframe over VEEL pro-Pieten zijn extremisten walgelijk. VEEL pro-Pieten moeten juist niets van extremisme hebben. Maar die groep krijgt geen podium, dus je hoort alleen dat zielige groepje extremisten en dat wordt dan uitvergroot.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Forum Admin dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:40:47 #71
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_194714889
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 16:16 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik ben voorstander van Zwarte Piet en ik vereenzelvig me niet met extremistische voorstanders. Net zo min, hoop ik, als de tegenstanders van Zwarte Piet zich vereenzelvigen met de extremistische tegenstanders.

Daarbij is het overgrote deel van de groep voorstanders niet extremistisch.

Vind dat geframe over VEEL pro-Pieten zijn extremisten walgelijk. VEEL pro-Pieten moeten juist niets van extremisme hebben. Maar die groep krijgt geen podium, dus je hoort alleen dat zielige groepje extremisten en dat wordt dan uitvergroot.
Dat is het narratief natuurlijk. Het is makkelijk om je tegenpartij weg te zetten als dom of extreem (vul maar wat in) want dan hoef je er geen discussie mee te hebben.

Soort van stropop, maar dan in groepsverband.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:46:53 #72
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_194715045
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 15:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Haatpropaganda bij voorstanders?

Tegenstanders bedoel je toch hopelijk?
pi_194715172
Bij beide groepen zitten extremisten. Bij de anti pieten zit een groep waarvoor wat voor aanpassing dan ook nooit genoeg is, alles is racisme en het heeft allemaal met slavernij en kolonialisme te maken. Aan de andere kant is een groep onversneden racisten waar je je ook kapot voor schaamt. In het midden zitten volgens mij vooral de mensen die zwarte piet wel of niet als racistisch stereotype zien. De commercie doet alsof ze een morele afweging maken maar kiest natuurlijk gewoon het meest risicoloze.
pi_194716100
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 17:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Inderdaad, het gedoe om ZP bestaat al minstens dertig jaar.
Wat zie jij als gedoe? 30 jaar geleden was er niemand om te demonstreren tegen Zwarte Piet.

quote:
Maar ze kregen aanvankelijk geen poot aan de grond. Tot types als Edwin Wagensfeld, Constant Kusters, Civitas Christiana en Geert Wilders zich ermee begonnen te bemoeien.
Nee. Guinsy Gario en Jerry Afriyie zijn begonnen om tijdens de intocht tussen de kinderen te demonstreren. Ze werden gearresteerd en mochten daarna bij alle talkshows aanschuiven.

Pas daarna zijn BN'ers en politici op de trein gesprongen.
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:25:44 #75
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194716397
quote:
11s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 16:46 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Haatpropaganda bij voorstanders?

Tegenstanders bedoel je toch hopelijk?
Ah duidelijk enkel bezig met de splinter in andermans oog en geen zelfreflectie. Precies wat ik bedoel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')