Is het dan een hobby van je? Om zelf kleding te naaien? Vroeger deden vrouwen dat om geld te besparen. Ik weet nog dat mijn moeder de Knippie of zoiets dergelijks had. Daar zaten allemaal van dat semi-transparante papier met modellen in, en die kon je dan overtrekken op echte stof en uitknippen en aan elkaar naaien en dan had je een broek of een jurk of wat dan ook.quote:Op maandag 26 oktober 2020 21:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, eentje gekregen. En die doet het ook gewoon.

Wat kun je dan wel goed?quote:Op maandag 26 oktober 2020 21:32 schreef Fugue het volgende:
Kon ik maar zelf kleding maken. Ik heb echt 2 linkerhanden

Ja, kleding. En andere dingen. Nieuwe hoes voor een poef, bijv.quote:Op maandag 26 oktober 2020 21:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Is het dan een hobby van je? Om zelf kleding te naaien? Vroeger deden vrouwen dat om geld te besparen. Ik weet nog dat mijn moeder de Knippie of zoiets dergelijks had. Daar zaten allemaal van dat semi-transparante papier met modellen in, en die kon je dan overtrekken op echte stof en uitknippen en aan elkaar naaien en dan had je een broek of een jurk of wat dan ook.
Nu kost een broek bij de pri-markt vier euro. Daar koop je niet eens de stof van.

Ik heb ook nog zelfgemaakte kleding gedragen. Ik denk dat het een combinatie was van hobby en toch ook wel wat geld besparen. Verder houd ik er ook van om zelf iets te maken, om dezelfde redenen als jij. Het meeste plezier heb ik toch om iets op te kweken in mijn moestuin en er dan wat lekkers van te koken.quote:Op maandag 26 oktober 2020 21:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, kleding. En andere dingen. Nieuwe hoes voor een poef, bijv.
Nee, het is geen hobby om geld mee te besparen. Het is echt voor de uitdaging en de lol om iets met je handen te maken.
Mijn moeder naaide vroeger op een handnaaimachine. Ik vond een oude dia waarop ik een jurk droeg die mijn moeder had gemaakt. Ik kon me die jurk wel herinneren. Was wel apart dat ik er ook een dia van vond. Mijn moeder staat er ook op en twee tantes, waarbij ze duidelijk op zo’n manier naar de jurk kijken dat je begrijpt dat ze reageren met: ‘heb je die zelf gemaakt, was dat niet heel moeilijk?’ Volgens mij had mijn moeder weinig lol in zelf kleding naaien. Ze deed volgens mij zo lang over die jurk dat tegen de tijd dat hij af was, de jurk eigenlijk net te strak zat.

Sombermans.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 21:43 schreef LXIV het volgende:
Deze opleving was slechts van korte duur.

Ik vond het een mooie documentaire.quote:Op maandag 26 oktober 2020 20:25 schreef Lienekien het volgende:
Museum is ook weer zowat.
Zometeen een 2doc over Mulisch. Zijn huis is nog helemaal in dezelfde staat gehouden, te zien aan de voorstukjes. Maar goed, Mulisch had dochters.

Nee, helaas G.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 09:11 schreef Gellius het volgende:
Zit er nog iets van Robert Walser, Peter Altenberg of Karl Kraus bij die boekies, L? Daar heb ik nog altijd wel belangstelling veur.

.
.

Maar wel Max Frisch, zie ik. Aï. Misschien moet ik toch maar eens bij je langs.quote:

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |