Ik zou makelaars niet altijd blind op hun woord geloven, qua grote belangstelling, maar los van de wat achterhaalde staat is het wel een mooi beschut plekje.quote:Op zondag 25 oktober 2020 13:01 schreef Lienekien het volgende:
Bijzonder om te zien. Je ziet bijv. duidelijk de sporen van een leven met katten en honden (waren ze dol op). Verder is, op wat gordijnen en een enkele stoel na, echt alles weg. Zou er ook nog een literair archief ergens worden/zijn ondergebracht?
In de tekst staat te lezen dat er grote belangstelling is. Dwerg ging daar in de buurt naar school. Volgens hem is het een goede buurt. En hij zei iets over waar je patat kon halen, maar dat kon ik door zijn plotselinge accent niet helemaal goed verstaan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel eens hoor! En als Kavel is het met meer dan 1000 euro / m2 ook duur. En dan mag je dat hok niet eens slopen...quote:
Barbaar. No offence.quote:Op maandag 26 oktober 2020 20:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wel eens hoor! En als Kavel is het met meer dan 1000 euro / m2 ook duur. En dan mag je dat hok niet eens slopen...
Slopen ook meteen jaquote:Op maandag 26 oktober 2020 20:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wel eens hoor! En als Kavel is het met meer dan 1000 euro / m2 ook duur. En dan mag je dat hok niet eens slopen...
Als je het niet sloopt (als particulier) dan moet je er dus in gaan wonen. Dan woon je wel erg matig voor bijna 500K.quote:Op maandag 26 oktober 2020 20:20 schreef Fugue het volgende:
[..]
Slopen ook meteen jadan beter een museum oid van maken.
Maar nu ben je er weer.quote:Op maandag 26 oktober 2020 20:33 schreef LXIV het volgende:
Ik had de afgelopen maanden nog best wel een paar leuke posts voor dit topic. Maar vond de sfeer wat snibbig geworden. En dan dacht ik, laat ook maar.
Toch weer erg sympathiek van IR dat hij met een passend onderwerp weer even ons literaire hart verwarmt.quote:Op maandag 26 oktober 2020 20:33 schreef LXIV het volgende:
Ik had de afgelopen maanden nog best wel een paar leuke posts voor dit topic. Maar vond de sfeer wat snibbig geworden. En dan dacht ik, laat ook maar.
Nu probeer ik te bedenken wat ik ook alweer wilde posten. Maar ik weet het niet meer. Dat is dus voor alle eeuwigheid verloren gegaan. Mijn bespiegelingen over weet ik wat van de afgelopen 2 maanden.quote:
Ja. En misschien hebben de mensen die dat wel zijn deze boeken al.quote:Op maandag 26 oktober 2020 21:09 schreef Fugue het volgende:
Gratis af te halen loopt normaal gesproken storm op Marktplaats. Zeker weinig lezers die de Duitse taal vaardig zijn.
Nicht so tollquote:Op maandag 26 oktober 2020 21:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. En misschien hebben de mensen die dat wel zijn deze boeken al.
Hoe is het met jouw kennis van het Duits, Fugue?
Als handel? Ik weet niet hoe die markt is. De stammetjesmarkt ligt op z’n gat in ieder geval.quote:Op maandag 26 oktober 2020 21:10 schreef Lienekien het volgende:
Antieke naaimachines, is dat niet wat voor jou?
Sowieso om er een te hebben. Voor als de stroom uitvalt.quote:Op maandag 26 oktober 2020 21:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als handel? Ik weet niet hoe die markt is. De stammetjesmarkt ligt op z’n gat in ieder geval.
Heb jij er eentje? Ik heb niet eens een electrische. Al heb ik onlangs nog wel een knoop van mijn aangezet, maar dat was gewoon met naald en draad.quote:Op maandag 26 oktober 2020 21:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Sowieso om er een te hebben. Voor als de stroom uitvalt.
Als iets om aan te sleutelen. Er zit een man in Helmond die er een leuke handel aan heeft. Die knapt ze op en verkoopt ze over de hele wereld.
De Netflix serie? Alleen van naam. Is het wat?quote:Op maandag 26 oktober 2020 21:19 schreef LXIV het volgende:
Ik wilde misschien ook nog iets vertellen over mijn guilty pleasure, Trailer Park Boys. Kennen jullie dat?
Het is een guilty pleasure. Dat zegt genoeg. Ik moet bekennen dat ik alle 12 seizoenen nu gezien hebt.quote:Op maandag 26 oktober 2020 21:22 schreef Fugue het volgende:
[..]
De Netflix serie? Alleen van naam. Is het wat?
Ja, eentje gekregen. En die doet het ook gewoon.quote:Op maandag 26 oktober 2020 21:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Heb jij er eentje? Ik heb niet eens een electrische. Al heb ik onlangs nog wel een knoop van mijn aangezet, maar dat was gewoon met naald en draad.
Is het dan een hobby van je? Om zelf kleding te naaien? Vroeger deden vrouwen dat om geld te besparen. Ik weet nog dat mijn moeder de Knippie of zoiets dergelijks had. Daar zaten allemaal van dat semi-transparante papier met modellen in, en die kon je dan overtrekken op echte stof en uitknippen en aan elkaar naaien en dan had je een broek of een jurk of wat dan ook.quote:Op maandag 26 oktober 2020 21:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, eentje gekregen. En die doet het ook gewoon.
Wat kun je dan wel goed?quote:Op maandag 26 oktober 2020 21:32 schreef Fugue het volgende:
Kon ik maar zelf kleding maken. Ik heb echt 2 linkerhanden
Ja, kleding. En andere dingen. Nieuwe hoes voor een poef, bijv.quote:Op maandag 26 oktober 2020 21:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Is het dan een hobby van je? Om zelf kleding te naaien? Vroeger deden vrouwen dat om geld te besparen. Ik weet nog dat mijn moeder de Knippie of zoiets dergelijks had. Daar zaten allemaal van dat semi-transparante papier met modellen in, en die kon je dan overtrekken op echte stof en uitknippen en aan elkaar naaien en dan had je een broek of een jurk of wat dan ook.
Nu kost een broek bij de pri-markt vier euro. Daar koop je niet eens de stof van.
Ik heb ook nog zelfgemaakte kleding gedragen. Ik denk dat het een combinatie was van hobby en toch ook wel wat geld besparen. Verder houd ik er ook van om zelf iets te maken, om dezelfde redenen als jij. Het meeste plezier heb ik toch om iets op te kweken in mijn moestuin en er dan wat lekkers van te koken.quote:Op maandag 26 oktober 2020 21:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, kleding. En andere dingen. Nieuwe hoes voor een poef, bijv.
Nee, het is geen hobby om geld mee te besparen. Het is echt voor de uitdaging en de lol om iets met je handen te maken.
Mijn moeder naaide vroeger op een handnaaimachine. Ik vond een oude dia waarop ik een jurk droeg die mijn moeder had gemaakt. Ik kon me die jurk wel herinneren. Was wel apart dat ik er ook een dia van vond. Mijn moeder staat er ook op en twee tantes, waarbij ze duidelijk op zo’n manier naar de jurk kijken dat je begrijpt dat ze reageren met: ‘heb je die zelf gemaakt, was dat niet heel moeilijk?’ Volgens mij had mijn moeder weinig lol in zelf kleding naaien. Ze deed volgens mij zo lang over die jurk dat tegen de tijd dat hij af was, de jurk eigenlijk net te strak zat.
Sombermans.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 21:43 schreef LXIV het volgende:
Deze opleving was slechts van korte duur.
Ik vond het een mooie documentaire.quote:Op maandag 26 oktober 2020 20:25 schreef Lienekien het volgende:
Museum is ook weer zowat.
Zometeen een 2doc over Mulisch. Zijn huis is nog helemaal in dezelfde staat gehouden, te zien aan de voorstukjes. Maar goed, Mulisch had dochters.
Nee, helaas G.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 09:11 schreef Gellius het volgende:
Zit er nog iets van Robert Walser, Peter Altenberg of Karl Kraus bij die boekies, L? Daar heb ik nog altijd wel belangstelling veur.
Maar wel Max Frisch, zie ik. Aï. Misschien moet ik toch maar eens bij je langs.quote:
Ja bij The Fall ben ik nu redelijk ver met alle studioalbums (maar ik haast me niet, maar ik probeer me niet te laten verleiden om die 17000 compilaties bootlegs en bkantverzamelingen te kopen), bij de Nits heb ik een deel alleen op LP. Compleet heb ik eigenlijk alleen artiesten met weinig albums (Smiths, pixies voor de reunie, Spinvis) maar een hoop bijna (Sonic Youth, Radiohead Meindert Talma, XTC, Pavement). Af en toe koop ik nog wat tweedehandsalbums, maar ja, dan heb je weer iets van The Ex uit begin jaren 80 wat ik toch niet zo vaak zal opzetten dus het blijft schipperen allemaal.quote:
Dat zou sowieso fantastisch zijn. Dan kun je mijn dieren bewonderen en kunnen we zaden uitruilen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 15:25 schreef sigme het volgende:
[..]
Maar wel Max Frisch, zie ik. Aï. Misschien moet ik toch maar eens bij je langs.
Engels. Breakfront. 120 jaar oud. Ook het glas, dat is daardoor dikker onderaan. Helaas is er 1 ruitje gebroken toen de kinderen geesten gingen oproepen in de studeerkamer. Ze gaven de geest de schuld maar ik denk dat ze gewoon iets aan het gooien waren.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |