quote:Omgekomen tiener Zuiderwoude is 14-jarig meisje uit Marken
ZUIDERWOUDE - De tiener die zaterdagochtend op de Zeedijk in Zuiderwoude vermoedelijk door een verkeersongeval om het leven kwam, is een 14-jarig meisje uit Marken (Noord-Holland). Dat meldt de politie. Die denkt dat ze werd aangereden en dat de bestuurder na het ongeval is doorgereden. Het meisje werd rond 04.00 uur aangetroffen in hoog gras langs de dijk richting Marken. Reanimatie mocht niet meer baten.
Het meisje was eerder als vermist opgegeven. De politie denkt dat ze werd aangereden, omdat er in de buurt remsporen zijn gevonden. Vermoedelijk liep ze op of langs de weg. „Het onderzoek zet zich in volle breedte voort”, aldus de politie.
https://www.telegraaf.nl/(...)ig-meisje-uit-marken
-------------------------quote:Heel Marken uitgekamd: vier auto’s onder loep voor dood meisje (14)
ZUIDERWOUDE - In verband met de dood van een 14-jarig meisje uit Marken heeft de politie nog eens drie auto’s in beslag genomen voor onderzoek. De tiener werd zaterdagochtend rond 04.00 uur gevonden in de berm langs de Zeedijk in Zuiderwoude. De politie denkt dat ze is aangereden en dat de bestuurder is doorgereden. Eerder werd al bekend dat er een auto uit Uitdam wordt onderzocht.
Volgens een politiewoordvoerder komen de drie andere auto’s uit Marken. In het onderzoek is gekeken naar voertuigen met „verse schade” in de omgeving. Ze zijn afgevoerd naar het politiebureau. Ook is er gesproken met de eigenaren van de auto’s, maar zij zijn nog geen verdachte.
Een motoragent heeft dit weekend alle auto’s in de omgeving, op Marken en in Uitdam, onderzocht, meldde NH Nieuws eerder.
De politie hoopt verder dat getuigen of betrokkenen zich melden om te kunnen achterhalen wat er precies is gebeurd. In de buurt van het slachtoffer zijn remsporen gevonden, waardoor het vermoeden bestaat dat ze is aangereden.
Vermoedelijk liep ze op of langs de weg. Het meisje was al eerder als vermist opgegeven.
https://www.telegraaf.nl/(...)-voor-dood-meisje-14
Onderzoek looptquote:Op donderdag 20 augustus 2020 10:48 schreef Nober het volgende:
Duitse Mazda zeer waarschijnlijk betrokken bij aanrijding Marken
[..]
https://www.rd.nl/duitse-(...)ing-marken-1.1688603
Dit is vooruit lopen op de zaken. En ze zullen het onderste uit de kan halen. Echter is het niet zo makkelijk hoor.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 10:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat mij betreft mag de eigenaar dan verantwoordelijk worden gehouden en als bestuurder worden aangewezen.
Ik weet dat het juridisch niet zo makkelijk is, maar strafvervolging ontlopen door naar elkaar te wijzen of te zwijgen over de bestuurder mag dat ook niet zijn.
Als je de eigenaar verantwoordelijk stelt dan heeft die iig een reden om wel te praten.
Behalve bij economische delicten*quote:Op donderdag 20 augustus 2020 11:19 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Dit is vooruit lopen op de zaken. En ze zullen het onderste uit de kan halen. Echter is het niet zo makkelijk hoor.
In ons rechtsysteem ben je onschuldig, voordat het tegendeel bewezen is
Doorgereden naar Duitsland... Kan natuurlijk ook zijn dat ze in paniek niet wisten hoe ze hier zoiets moesten melden, maar goed, dan meldt je zoiets in die Heimat.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 11:05 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Van schrik doorgereden, dat kan ja. Maar als je een stukje menselijkheid in je donder hebt, dan ga je de volgende dag naar het politiebureau om je te melden.
Ook daar heb je Googlequote:Op donderdag 20 augustus 2020 11:22 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Doorgereden naar Duitsland... Kan natuurlijk ook zijn dat ze in paniek niet wisten hoe ze hier zoiets moesten melden, maar goed, dan meldt je zoiets in die Heimat.
Och man. In Duitsland heb je ook gewoon politie hoor.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 11:22 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Doorgereden naar Duitsland... Kan natuurlijk ook zijn dat ze in paniek niet wisten hoe ze hier zoiets moesten melden, maar goed, dan meldt je zoiets in die Heimat.
Donequote:Op donderdag 20 augustus 2020 11:37 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Kan je de OP aub aanpassen en/of aanvullen met het laatste nieuws?
Ze hebben een paar uur op een parkeerplaats gestaan.....quote:Op donderdag 20 augustus 2020 11:22 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Die gasten wisten dondersgoed wat er was gebeurd inderdaad.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 12:01 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ze hebben een paar uur op een parkeerplaats gestaan.....
Dat stond er toch niet? Twee uur later hebben ze enige tijd bij de voorkant van de auto gestaan.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 12:01 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ze hebben een paar uur op een parkeerplaats gestaan.....
quote:Op donderdag 20 augustus 2020 12:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat stond er toch niet? Twee uur later hebben ze enige tijd bij de voorkant van de auto gestaan.
quote:Op camerabeelden die vorige week door heel veel mensen zijn bekeken, is te zien dat de auto in de nacht van vrijdag 24 op zaterdag 25 juli om 3.09 uur een parkeerplaats aan de Kruisbaakweg in Marken oprijdt, waar ze tot stilstand komen. Rond 5.30 uur stappen twee personen uit de auto en lopen naar de voorkant van de auto. Daarna stappen ze weer in en rijden Marken binnen.
https://www.metronieuws.n(...)a-in-beslag-genomen/
Het feit dat je iets niet merkte betekent toch niet dat je dan niet berecht kunt worden?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 12:11 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik vraag me af of ze ze kunnen berechten.
Ja, we reden daar. Waren dronken, ja sorry niets gemerkt van een aanrijding. Nee, de muziek stond hard.
Ja na een tijdje hoorde we wat tikken bij de bumper. Ff gekeken, ja geen idee verder.
Zoiets zal het wel worden.
Aan de ene kant denk ik: die hebben 2u gediscussieerd over wat nu te doen omdat ze wel degelijk wisten dat ze iemand hadden aangereden. Maar aan de andere kant: dan zou ik eerst de schade bekijken en dan bedenken wat te doen. En dan parkeer je ook niet 2u dichtbij waar het ongeluk gebeurd is lijkt me.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 12:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dank je, das wel vreemd ja. Ff de roes uitgeslapen? Of zou het een stelletje geweest zijn?
Ja dit, en dat ze niks van het nieuws hebben meegekregen omdat ze weer naar Duitsland gingen.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 12:11 schreef ootjekatootje het volgende:
Ja, we reden daar. Waren dronken, ja sorry niets gemerkt van een aanrijding. Nee, de muziek stond hard.
Ja na een tijdje hoorde we wat tikken bij de bumper. Ff gekeken, ja geen idee verder.
Misschien moet je mijn reactie wat beter lezen om door te hebben dat ik hier niemand verdedig. Ik geef aan dat men zich gewoon bij de Polizei had moeten melden.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 11:27 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Och man. In Duitsland heb je ook gewoon politie hoor.
Kunnen mensen alsjeblieft ophouden deze eikels te verdedigen. Ja je kan ik volleidge paniek doorrijden. Flabbergasted 2 uur lang op een parkeerplaats staan.
Maar zover doorgaan totdat zelf ne uto in beslag genomen is en dan nog niet het idee hebben van. Goh het is nu over. Dan ben je alles bewust aan het ontlopen zo strafbaar als wat.
Na ruzie met haar moeder van huis weggelopenquote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:38 schreef hoechst het volgende:
Waarom in hemelsnaam zou ze daar rondlopen
Dat is precies wat ze hebben gedaan, alleen gelukkig voor de opsporing dichtbij het ongeval op een plek waar een camera hing.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 12:23 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Aan de ene kant denk ik: die hebben 2u gediscussieerd over wat nu te doen omdat ze wel degelijk wisten dat ze iemand hadden aangereden. Maar aan de andere kant: dan zou ik eerst de schade bekijken en dan bedenken wat te doen. En dan parkeer je ook niet 2u dichtbij waar het ongeluk gebeurd is lijkt me.
doorrijden na een aanrijding is wel het minstequote:Op donderdag 20 augustus 2020 12:11 schreef ootjekatootje het volgende:
Klinkt logisch.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Na ruzie met haar moeder van huis weggelopen
Klinkt logisch? Het is een feit.quote:
Ah ok, ik kon het filmpje niet zien. Dacht dat ze pas na 2u gingen kijken.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:52 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is precies wat ze hebben gedaan, alleen gelukkig voor de opsporing dichtbij het ongeval op een plek waar een camera hing.
Op zich niet onaannemelijk dat het toeristen waren. Wat doet een Duits duo anders om 2 uur 's nachts rijdend naar een eiland. Dan heb je de naam wel snel achterhaald. Maar goed, dat is puur speculeren.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:46 schreef Tegan het volgende:
Ik ben nog steeds onder de indruk dat ze de betreffende auto hebben kunnen vinden.
Zullen ze niet gewoon dmv andere camerabeelden in de omgeving het kenteken hebben kunnen aflezen?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:46 schreef Tegan het volgende:
Ik ben nog steeds onder de indruk dat ze de betreffende auto hebben kunnen vinden.
quote:Eigenaar grijze Mazda verhoord
Zuiderwoude - De politie Noord-Holland heeft woensdag 9 september gesproken met de eigenaar van de grijze Mazda die meer dan vermoedelijk betrokken is geweest bij het dodelijk ongeval op 25 juli in Zuiderwoude. De man, een 28-jarige inwoner van Duitsland, is door tussenkomst van een Nederlandse advocaat vrijwillig naar Noord-Holland gekomen, waar hij is verhoord.
De politie heeft vastgesteld dat de eigenaar van de auto de bestuurder was ten tijde van het ongeval. De man wordt verdacht van het verlaten van de plaats van het ongeval. Dat is een misdrijf op basis van de Wegenverkeerswet. De bestuurder is op het politiebureau aangehouden en na verhoor heengezonden. De man blijft verdachte in deze zaak, maar mag het verdere onderzoek in vrijheid afwachten.
Geen voorlopige hechtenis
De beslissing om de man niet langer vast te houden hangt samen met de aard van de verdenking: het verlaten van een plaats ongeval is geen strafbaar feit waarvoor voorlopige hechtenis is toegestaan. Verdachte kan dus niet langer worden vastgehouden.
Lopend onderzoek
De nabestaanden zijn op de hoogte gesteld van de verdenking, het verhoor en de voortgang van het onderzoek. Gedurende het lopend onderzoek, doet de politie geen nadere inhoudelijke mededelingen.
https://www.politie.nl/mi(...)mazda-verhoord.html?
Het had al een naar einde toen er een kind is doodgereden.quote:Op vrijdag 11 september 2020 11:06 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ben gewoon een beetje bang dat dit nog wel eens een naar einde gaat krijgen.
True.quote:Op vrijdag 11 september 2020 11:09 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Het had al een naar einde toen er een kind is doodgereden.
Goede samenwerkingen tussen de EU lidstaten.quote:Op woensdag 2 september 2020 14:19 schreef Za het volgende:
Eigenaar Mazda nog altijd niet verhoord.
Nederlandse agenten kunnen niet zomaar een Duits staatsburger verhoren, en hebben daarom nog steeds geen gesprek kunnen hebben met de bestuurder.
Artikel:
https://www.nhnieuws.nl/n(...)ijd-niet-is-verhoord
https://www.telegraaf.nl/(...)tweede-auto-scenarioquote:De verdediging van de Duitser en zijn bijrijder, advocaat Anis Boumanjal, dringt aan op meer onderzoek. Tegenover De Telegraaf zegt de raadsman dat de dood van Tamar veroorzaakt kan zijn door een andere auto dan de Mazda3 waar zijn cliënten in reden.
„Ik reageer daarmee op een eerder persbericht waarin de politie mogelijk suggereert dat de dood is veroorzaakt door de Mazda-bestuurder. Slechts ter nuancering geef ik aan dat er andere scenario’s mogelijk zijn die verklaren waarom er dna van Tamar onder de auto van mijn cliënten is gevonden. Misschien lag ze al op de weg omdat ze eerder is geschept, of door een andere oorzaak. Mijn cliënten voelden dat ze over iets heen reden, maar hebben niet geweten waarover. Verder wil ik niet uitweiden. Op dit moment is uit respect voor het opsporingsonderzoek en nabestaanden terughoudendheid geboden.”
Überhaupt wel prettig voor de rechtsstaat. Verdediging zorgt ervoor dat het OM zijn werk goed moet doen.quote:Op vrijdag 11 september 2020 19:13 schreef Tegan het volgende:
Zo'n advocaat wil ik anders ook als ik in deze situatie zat. Hij (?) doet alleen zijn werk.
Maar als er geen bewijs is dat het anders is gegaan, dan hoort iemand ook niet op gevoelens of aannames veroordeeld te worden natuurlijk. Zou ik in ieder geval niet willen als ik van een misdaad beschuldigd werd.quote:Op vrijdag 11 september 2020 18:31 schreef Leandra het volgende:
Echt... dat gekut altijd van dat soort advocaten, hele scenario's verzinnen om de schuld in de schoenen van een onbekende te schuiven.
Eerst wel je auto controleren en weer verdwijnen, niet melden dat je betrokken was en nu gaan doen alsof het kind eerst door een andere auto aangereden is en vervolgens door de verdachten overreden is? Tering, had je dan gelijk gemeld bij de politie, het was niet dat ze geen schade hadden ofzo.
Al even los van het feit dat je waarschijnlijk geen hele stukken van je verlichting verliest als je over iemand heen rijdt.
En dan ook nog over respect voor de nabestaanden beginnen... als je daar werkelijk respect voor had dan zou je niet dat soort scenario's gaan lopen verzinnen.
Eens en het is verder ook totaal irrelevant. Het narratief lijkt te worden "we reden over iets heen" en daar kan je ook vrij weinig mee in een strafzaak.quote:Op vrijdag 11 september 2020 20:28 schreef Molo het volgende:
Behalve dan dat je meestal niet enorm veel Marokkanen tegen komt op campings. Serieus nog nooit een Marokkaan op een camping gezien eigenlijk
Of een voormalig zangeres/socialite.quote:Op vrijdag 11 september 2020 19:25 schreef nostra het volgende:
Boumanjal is wel een wat agressieve keuze.
Kans dat het een Marokkaanse Duitser is is ook weer wat groter, dus dat is voer voor NWS.
Dan is de kans dat er alcohol in het spel was, weer kleiner.quote:Op vrijdag 11 september 2020 19:25 schreef nostra het volgende:
Boumanjal is wel een wat agressieve keuze. Maar prima, zoals Drekkoning al aangeeft. Kans dat het een Marokkaanse Duitser is is ook weer wat groter, dus dat is voer voor NWS.
https://www.telegraaf.nl/(...)hij-op-telefoon-keekquote:MARKEN - Een 28-jarige in Duitsland woonachtige man krijgt een verkeersboete van ¤1.500 voor zijn rol bij de dood van de 14-jarige Tamar uit Marken. Er is naar oordeel van het OM geen bewijs dat de bestuurder roekeloos of aanmerkelijk onvoorzichtig zou hebben gereden. De advocaat van de nabestaanden stelt vragen bij die conclusie. Het OM verklaart: „De bestuurder keek op de navigatie van een mobiele telefoon en voelde op enig moment zijn stuur trillen, waaruit hij concludeerde dat hij door een gat in de weg reed of over iets heen. Het meisje werd overreden en overleed ter plaatse.”
Het lichaam van het meisje werd om 4 uur ’s nachts gevonden nadat de familie alarm had geslagen over haar verdwijning. Het Openbaar Ministerie laat weten: „Uit het onderzoek is vast komen te staan dat het meisje door de auto van verdachte is overreden en daardoor is komen te overlijden. Onduidelijk is gebleven hoe zij op de weg terecht is gekomen. Na uitgebreid en zorgvuldig strafrechtelijk onderzoek door de politie Noord-Holland concludeert het OM dat de bestuurder geen ernstige verkeersfouten kan worden verweten. Het meisje is door de auto van verdachte overreden en daardoor komen te overlijden. Onduidelijk is gebleven hoe zij op de weg terecht is gekomen.”
’Ambivalente gevoelens’
De ouders van Tamar zijn woensdag over de conclusies van het strafrechtelijke onderzoek naar de dood van hun dochter op de hoogste gesteld door het Openbaar Ministerie. Het OM vindt dat de bestuurder op die plek, midden in de nacht, redelijkerwijs geen persoon op de weg hoefde te verwachten.” Toch is hem aan te rekenen dat hij onvoldoende heeft opgelet: „Hij was daardoor niet in staat de auto te stoppen binnen de afstand waarover hij de weg kon overzien en waarover deze vrij was. Hiermee heeft hij een verkeersovertreding begaan en daar krijgt hij een boete voor.”
Advocaat Sébas Diekstra wil nog niet zeggen of de nabestaanden zich bij deze afdoeningsbeslissing zullen neerleggen: „Wij zullen de komende tijd het strafdossier grondig bestuderen. Dit om na te gaan hoeveel aanleiding er is om verdere vervolging rondom deze doodrijding af te dwingen.” Anis Boumanjal, de advocaat van de verdachte, zegt „ambivalente gevoelens” te hebben over de afwikkeling: „Het is iets verschrikkelijks dat elke automobilist kan overkomen. Een ongeluk. Uiteraard kan ik me volledig voorstellen dat de nabestaanden misschien hadden gehoopt dat er een duidelijk schuldige zou kunnen worden aangewezen.”
Het onderzoek sluit een eerder geopperd scenario, dat Tamar twee keer aangereden zou kunnen zijn, uit. Het meisje zou na een onenigheid thuis zijn weggelopen. Ze is waarschijnlijk richting Monnickendam gelopen en op een bepaald omgekeerd en door een auto geschept. Het OM stelt: „De bestuurder en bijrijder hebben verklaard dat ze op de navigatie van de mobiele telefoon keken en op enig moment voelden dat de auto ergens overheen reed, of door een gat in de weg reed. De bestuurder en bijrijder verklaren geen aanleiding te hebben gehad dat als alarmerend te beschouwen en zijn doorgereden.”
Dit had ik helemaal nog niet meegekregen toen de zaak nog in de aandacht was. Nou, vergeet het dan maar dat die man ooit nog die boete gaat betalen. Wat ik me dan ook afvraag, is wat voor rijbewijs had hij dan? En erkennen we in de EU bijv rijbewijzen uit Syrië, Afghanistan en dat soort shitholes?quote:Op donderdag 13 januari 2022 10:54 schreef Zipportal het volgende:
Man die Tamar doodreed is onvindbaar, opgestuurde boete komt onbetaald retour
https://www.ad.nl/binnenl(...)ald-retour~ae493e1e/
quote:De situatie van de man is onduidelijk. Ten tijde van het ongeluk zat hij in de Duitse asielzoekersprocedure. Niet bekend is wat de status daarvan nu is.
Helaas wel, zij het in een beperkte vorm.quote:Op donderdag 13 januari 2022 11:02 schreef nixxx het volgende:
Wat ik me dan ook afvraag, is wat voor rijbewijs had hij dan? En erkennen we in de EU bijv rijbewijzen uit Syrië, Afghanistan en dat soort shitholes?
Wellicht weet de advocaat waar-ie uithangt.quote:Op donderdag 13 januari 2022 10:54 schreef Zipportal het volgende:
Man die Tamar doodreed is onvindbaar, opgestuurde boete komt onbetaald retour
https://www.ad.nl/binnenl(...)ald-retour~ae493e1e/
Ik denk dat dit iemand is die overal schijt aan heeft .....quote:Op donderdag 13 januari 2022 11:07 schreef Tegan het volgende:
Het is ook gek dat hij in Nederland was ten tijde van een asielprocedure. Is het niet zo dat je dan het land niet 'mag' verlaten?
Premium-artikel; zelf klikken.quote:In nog geen drie uur tijd traceerde zij de grijze Mazda waarmee haar nichtje in 2020 werd overreden.
Meer meer meerquote:Ten tijde van het ongeluk zat hij in de Duitse asielzoekersprocedure.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |