Tweede poging;quote:Op woensdag 19 augustus 2020 14:28 schreef HighTech het volgende:
[..]
Nee ZP is zeer racistisch. Gelukkig komt er steeds meer verzet tegen
Ook jij lult maar wat he?quote:Ik heb bij deze uitspraak van anderen al heel vaak gevraagd om inhoudelijke argumenten die onomstotelijk aantonen dat de huidige zwarte Piet een vorm van racisme is, die ik nooit kreeg.
Wellicht ben jij dan de uitzondering. Doe je best.
Die krijg je ook niet, want er is helemaal geen argument waarmee je aan kan tonen dat Zwarte Piet donkere mensen als minderwaardig weg zet.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 21:26 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Tweede poging;
[..]
Ook jij lult maar wat he?
Lekker beetje andere mensen voor racist uitmaken.
En dat zal eerder erger dan beter worden. Ieder jaar was er het bewijs dat Zwarte Piet een vrolijke kindervriend was en een positief rolmodel: dat hebben we straks niet meer. Diegenen die van Zwarte Piet een negatief iets willen maken kunnen voortaan losgaan. Er is immers geen bewijs meer van het tegendeel.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 21:38 schreef PietPossum het volgende:
[..]
Het is niet dat men nu de komende 75 jaar een donker persoon niet meer aan de klassieke Zwarte Piet zal linken.
Ik snap m ff niet. Film ken ik wel, maar wat is er mee dan?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 21:46 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Lol, inderdaad. Ik kijk die film regelmatig want nostalgie maar echt, prima vergelijking
Haha hier denk ik ook steeds aan bij dit soort berichtgeving.quote:
quote:Op woensdag 19 augustus 2020 21:51 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik snap m ff niet. Film ken ik wel, maar wat is er mee dan?
Ere wie ere toekomt, had toevallig net deze 'review' gezien, die kwam er mee, was niet mijn ingeving ofzo.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 21:46 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Lol, inderdaad. Ik kijk die film regelmatig want nostalgie maar echt, prima vergelijking
Alleen de supermarkten zijn geen resellers. Als je als handelaartje net je container met zwarte piet meuk via bol.com wil verkopen en er dan achter komt dat het geblokkeerd word krijg je vanzelf wel die ophef.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 21:12 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ze hadden er gewoon geen aandacht aan moeten besteden. NL trekt dat nogal slecht en vindt 'cultuur' plots heel belangrijk.
Merendeel van de supermarkten heeft dit ook stil veranderd. Geen haan die er naar kraait.
Welkom in 2020 jij gaat voortaan je gekwetste gevoelens inzetten om alles wat je kwetst te laten verbieden. Go!quote:Op woensdag 19 augustus 2020 22:36 schreef descon het volgende:
Alleen de slogan "De winkel van ons allemaal" kunnen ze vervangen.![]()
Dr staan genoeg boeken in de boekhandel die ik verwerpelijk of aanstootgevend vind. Maar dan koop ik ze gewoon niet...dan ga ik geen discussie aan met verkoper...leven en laten leven.
Juist niet...ik negeer het. Zouden meer mensen moeten doen.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 23:01 schreef Nober het volgende:
[..]
Welkom in 2020 jij gaat voortaan je gekwetste gevoelens inzetten om alles wat je kwetst te laten verbieden. Go!
quote:Op woensdag 19 augustus 2020 15:36 schreef NoPicNic het volgende:
Door Zwarte Piet wordt Nederland in het buitenland gezien als een achterlijk land. Het is dus heel goed dat deze rare traditie wordt verboden.
Ik zeg dit niet snel; maar deze opmerking is met een flinke afstand één van de domste opmerkingen die ik tot nu toe op fok heb gelezen.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 15:36 schreef NoPicNic het volgende:
Door Zwarte Piet wordt Nederland in het buitenland gezien als een achterlijk land. Het is dus heel goed dat deze rare traditie wordt verboden.
Lol!quote:Op woensdag 19 augustus 2020 22:08 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Het zou goed deze kant op kunnen gaan wat dat betreft. En dan het verzet ondergronds wat vecht tegen al die onzin en gewoon weer wil drinken, roken, neuken, beledigen, schelden, etc.
En ik bedenk me nu; fysiek contact is in Demolition Man ook 'not done'. Handen schudden doen ze dus niet meer, maar ze geven elkaar een soort van high five met ruimte ertussen. Ook dat komt me akelig bekend voor
Geweldig!quote:Op woensdag 19 augustus 2020 22:14 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Ere wie ere toekomt, had toevallig net deze 'review' gezien, die kwam er mee, was niet mijn ingeving ofzo.
Ja, zwarte piet is slechts onderdeel van een pallet aan raciale stereotypen? In de toekomst dus zwarte piet, rode hiawatha, en whatever er verder voor stereotypen leven.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 00:43 schreef Delenlill het volgende:
"Alle pieten zijn welkom, maar Zwarte Piet niet meer"
Dus Piet wordt uitgesloten om zijn huidskleur? Hmmmm, waar zijn alle racisme roepers nu?
Want Gilette is gekelderd sinds die reclame?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 14:08 schreef Boris_Karloff het volgende:
Gewoon niet meer via bol bestellen onder het mom go Woke, go broke. Laat ze gewoon Gillette opvolgen
'Ze verketteren onze cultuur!!!'quote:Op donderdag 20 augustus 2020 00:28 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ik snap die verongelijktheid niet zo als een bedrijf aangeeft geen zwarte piet meer te tonen. Wat is het probleem?
Ik ben inderdaad heel serieus:quote:Op woensdag 19 augustus 2020 23:54 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik zeg dit niet snel; maar deze opmerking is met een flinke afstand één van de domste opmerkingen die ik tot nu toe op fok heb gelezen.
Je trolt ook niet, je bent dood serieus.
Zie ook de reactie van min van VenJ in mijn post #249quote:Op donderdag 20 augustus 2020 00:12 schreef luxerobots het volgende:
[ afbeelding ]
Heeft Bol serieus advies gevraagd aan het ministerie van Veiligheid en Justitie en het College voor de Rechten van de Mens?
Hebben ze daar bij Bol geen eigen verstand meer?
sp3cquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |