Dat kan zulke lui geen moer schelen volgens mij. Zij zullen er later nooit op worden afgerekend als ze teveel maatregelen hebben genomen. Als men juist vindt dat het te weinig was, dan zit je met gezichtsverlies en daar zijn ze nogal gevoelig voor.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:54 schreef belanov het volgende:
[..]
Nu wordt er wel weer heel snel een hyperbool van gemaakt. Dat Aboutaleb openlijk toegaf de grenzen van de grondwet op te zoeken met als enkele reden dat hij zichzelf over een tijdje in de spiegel kon aankijken had wat mij betreft best wat kritischer aangepakt mogen worden bij de NPO.
Ga je nu in elk bericht dezelfde overdreven (en bovenal: onzinnige en onware) reactie plaatsen?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:58 schreef Rlz12 het volgende:
Ja, maar alles voor 'volksgezondheid'. Strategie is aangepast van ontlasten van ziekenhuizen naar paniek om een toename in positieve tests en de aanname dat dit automatisch betekent dat ook de ziekenhuizen weer vollopen.
Dat is wat overdreven om te stellen, dat ze gevoelig zijn voor gezichtsverlies in deze. Niemand zit te wachten op allerlei ellende dat te wijten is aan het nemen van te weinig maatregelen. Dat er voorzichtigheid heerst lijkt me totaal niet vreemd.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:59 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat kan zulke lui geen moer schelen volgens mij. Zij zullen er later nooit op worden afgerekend als ze teveel maatregelen hebben genomen. Als men juist vindt dat het te weinig was, dan zit je met gezichtsverlies en daar zijn ze nogal gevoelig voor.
De enige met cirkelredeneringen ben jij overigens. Er zijn helemaal geen extra maatregelen aangekondigd, laat staan landelijk. Je blijft maar roepen dat de overheid alle ratio overboord gegooid heeft, maar ondertussen klopt er niets van jouw aantuigingen. Zolang je maar blijft roepen dat er maatregelen komen heb je vanzelf wel een keer gelijk, toch?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:58 schreef Rlz12 het volgende:
De cirkelredeneringen en alternatieve verklaringen zorgen ervoor dat de regering het niet fout kan doen.
De term 'paniek' is inderdaad niet helemaal op zijn plaats, maar er lijkt wel degelijk een verschuiving plaats te vinden van ziekenhuisopnamen/ic-opnamen naar positieve tests. Overdrijf ik? Dat mag je vinden, maar gelukkig bevind ik me dan in goed gezelschap hier.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ga je nu in elk bericht dezelfde overdreven (en bovenal: onzinnige en onware) reactie plaatsen?
Overheid ook hoor volgens mij. Eerst roepen dat 2000 besmettingen per dag ingecalculeerd zijn na versoepelingen & dat er niks aan de hand is als de ziekenhuizen het goed aan kunnen. Dat laatste is nu het geval, besmettingen komen niet eens in de buurt van die 2000/exponentiële groei en opeens lijkt elke besmetting er een te veel. Ik snap best dat het aantal besmettingen het eerste signaal van een tweede golf kan zijn, maar we zijn nu alweer weken verder en er is in de ziekenhuizen alsnog weinig aan de hand omdat besmettingen veel eerder worden vastgesteld/gevonden dan in maart.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De enige die zich blindstaren op het aantal besmettingen zijn de sufkutten hier op FOK! hoor.
(en wellicht wat journalisten)
"Gestraft worden met maatregelen"quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:58 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Ja, maar alles voor 'volksgezondheid'. Strategie is aangepast van ontlasten van ziekenhuizen naar paniek om een toename in positieve tests en de aanname dat dit automatisch betekent dat ook de ziekenhuizen weer vollopen. Als de ziekenhuisopnamen vervolgens achterblijven, dan zijn er allemaal verklaringen hiervoor, maar vroeg of laat zullen ze alsnog vollopen. De cirkelredeneringen en alternatieve verklaringen zorgen ervoor dat de regering het niet fout kan doen. Enkel het gepeupel kan het fout doen en als ze dat doen, moeten ze gestraft worden met meer maatregelen. Zelfs als het in bijna alle provincies geweldig gaat.
Op het regionale dashboard is ook goed te zien dat van de 25 veiligheidsregio's er minstens 20 zijn die sinds 1 juni nog geen 10 ziekenhuisopnamen in totaal hebben. In veiligheidsregio Groningen was de laatste ziekenhuisopname begin mei, maar nee hoor, een toenemend aantal positieve tests in, logischerwijs, de tweede grootste steden en alle ratio wordt over de schutting gegooid.
Er wordt echt bij herhaling gezegd dat het aantal ziekenhuisopnames momenteel mooi laag is. Echt, bij herhaling. Continu. In ieder bericht staat dat erbij. Moet ik nog een keer herhalen dat de ziekenhuisopnames op dit moment (in absolute aantallen) vrij gunstig zijn?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:05 schreef Rlz12 het volgende:
maar er lijkt wel degelijk een verschuiving plaats te vinden van ziekenhuisopnamen/ic-opnamen naar positieve tests.
Feitelijk bestaat 'te weinig' of 'teveel' maatregelen niet, het is maar net hoeveel waarde je hecht aan de diversiteit aan gevolgen van je keuzes.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is wat overdreven om te stellen, dat ze gevoelig zijn voor gezichtsverlies in deze. Niemand zit te wachten op allerlei ellende dat te wijten is aan het nemen van te weinig maatregelen. Dat er voorzichtigheid heerst lijkt me totaal niet vreemd.
Lijkt me ook niet. Maar De Jonge en consorten lijken onze cijfers met die van Spanje te hebben verwisseld ofzo.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:08 schreef zalkc het volgende:
Ik begrijp de huidige stress ook niet zo goed meer, het lijkt dat de stijging al weer aan het afvlakken is en rond de 500-700 blijft, zolang het niet blijft verdubbelen is er toch niks aan de hand met die aantallen?
Ja eentje was al bijna weer gezondquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk, want dan zou er 0,75 besmettingen moeten zijn.
De meeste stress zit bij mensen die denken dat anderen in de stress zitten volgens mij.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:08 schreef zalkc het volgende:
Ik begrijp de huidige stress ook niet zo goed meer, het lijkt dat de stijging al weer aan het afvlakken is en rond de 500-700 blijft, zolang het niet blijft verdubbelen is er toch niks aan de hand met die aantallen?
Er moet sowieso wat minder met vingertjes worden gewezen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:07 schreef galantis het volgende:
[..]
Feitelijk bestaat 'te weinig' of 'teveel' maatregelen niet, het is maar net hoeveel waarde je hecht aan de diversiteit aan gevolgen van je keuzes.
Als ergens de besmettingen oplopen wordt er al snel met het vingertje gewezen maar dat is vaak gewoon grotendeels de natuurlijke gang van zaken en niet per se het gevolg van wanbeleid, maar bijv burgemeesters kunnen er alsnog op worden afgerekend. En ja als die kunnen zeggen van we hebben er alles aan gedaan. waarbij het niet uitmaakt of dat 'alles' grotendeels voor de bühne was, dan scoren ze in ieder geval weer punten.
En voorzichtigheid werkt 2 kanten op. Niet alleen richting corona maar ook richting de negatieve effecten van de maatregelen.
Of het effectief is om met vingers te wijzen weet ik niet (waarschijnlijk niet), maar er zijn wel een aantal (lokale) clusters aan te wijzen waarbij de gedragsregels overduidelijk niet nageleefd worden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er moet sowieso wat minder met vingertjes worden gewezen.
Ja maar nu heb je het over gedragsregels overtreden door de burgers. Daar mag je best wat van zeggen. Die hang om altijd maar met de vinger naar bestuurders/instanties te wijzen, die heb ik nooit zo begrepen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Of het effectief is om met vingers te wijzen weet ik niet (waarschijnlijk niet), maar er zijn wel een aantal (lokale) clusters aan te wijzen waarbij de gedragsregels overduidelijk niet nageleefd worden.
'we moeten het echt met z'n allen doen'quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik hoop in elk geval dat retoriek als 'we moeten nog even volhouden' en 'het virus is nog niet klaar met ons' achterwege blijven vanavond.
'Het virus is nog niet klaar met ons'quote:
Ja, dat zei degene die ik quote alquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
'Het virus is nog niet klaar met ons'
Dat lijkt mij ook ja. Alsof ze verwacht hadden meteen een ommezwaai te zien in de cijfers na die persconferentie bijna 2 weken terug. Dat kan helemaal niet en nieuwe maatregelen zouden dan echt uiterst ongeloofwaardig zijn. Paniekvoetbal spreek je dan over.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:14 schreef OProg het volgende:
Het is vanavond vooral voor de bühne. Vorige week gedoe met de oppositie, mede over dat falen rond die gedwongen quarantaine omdat hij weer eens de volgorde in het proces door de war gooide. Vervolgens die blunder van Hugo met de GGD. Waaruit je op kan maken dat hij of liegt of gewoon geen controle over de zaak heeft.
Dus vanavond weer eens laten zien wat een daadkracht hij kan tonen. Zoals de schoolmeester ook in de kantine de leerlingen toe spreekt.
Dat is zo neerbuigend altijd, al is het helaas voor de meeste wel nodig om te benadrukken.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik hoop in elk geval dat retoriek als 'we moeten nog even volhouden' en 'het virus is nog niet klaar met ons' achterwege blijven vanavond.
Werkt dat wel? Is Nederland daar niet te klein voor? Als je in Rotterdam de horeca sluit dan zit iedereen toch in Den Haag en Dordrecht om maar iets te noemen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:56 schreef capricia het volgende:
Ik ben juist heel erg voor lokale maatregelen.
"gezond verstand"quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:16 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
'we moeten het echt met z'n allen doen'
'ja ik wil geen schoolmeester zijn'
'we zijn een beschaafd land'
'ja jongens, het is echt heel belangrijk'
'ik doe dit niet he, het virus doet dit'
Tijd voor een persco bingokaart.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |